Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 sierpnia 2013, 17:55

autor: Michał Kułakowski

X Rebirth – data premiery, nowe trailery prezentują sterowanie oraz stacje kosmiczne

Twórcy nadchodzącego symulatora kosmicznego X Rebrith podali oficjalną datę premiery gry. Udostępnili także dwa nowe trailery. Dzięki nim poznamy model sterowania, a także zobaczymy przygotowane przez deweloperów ogromne stacje i kosmiczne miasta, które zwiedzimy nie tylko z zewnątrz, ale i od środka.

Twórcy chcą, by w kosmicznej pustce gracz poczuł się naprawdę mały i był przytłoczony jej ogromem - X Rebirth – data premiery, nowe trailery prezentują sterowanie oraz stacje kosmiczne - wiadomość - 2013-08-09
Twórcy chcą, by w kosmicznej pustce gracz poczuł się naprawdę mały i był przytłoczony jej ogromem

O kolejnej części popularnej wśród fanów kosmicznych symulatorów serii X usłyszeliśmy już lata temu. Przełożona kilkukrotnie premiera X Rebrith ustalona została właśnie na 15 listopada tego roku. Deweloperzy z niemieckiego studia Egosoft wypuścili przy tym dwa nowe trailery produkcji, które próbują udowodnić, że czas poświęcony na dopracowanie gry nie został stracony.

Pierwszy klip skupia się na kompleksowym przedstawieniu modelu sterowania, który został zaprezentowany z użyciem xboksowego pada. Twórcy zapewniają, że osoby mające doświadczenie w produkcjach akcji powinny szybko poczuć się pewnie, używając do sterowania swoim statkiem kontrolera. Oczywiście gra będzie wspierać również obsługę myszki i klawiatury, a w planach jest także wsparcie dla joysticków. Autorzy zamierzają przedstawić je w szczegółach w kolejnych klipach.

Dzięki drugiemu 5-minutowemu filmowi możemy przekonać się jak w praktyce wyglądać mają potężne stacje oraz miasta kosmiczne, które zwiedzimy w trakcie rozgrywki. Bez wątpienia, zaskakują one nie tylko skalą, ale także poziomem detali. Przywiązanie uwagi do najmniejszych szczegółów było jednym z podstawowych celów autorów, stawiających na realizm fantastycznych megakonstrukcji. Co ważne, nie będą one jedynie trójwymiarowymi modelami rzuconymi w przestrzeń. Mają być za to w pełni „żyjącymi” i funkcjonującymi trybikami w ekonomii uniwersum gry. Oznacza to, że część z widocznych budynków będzie rzeczywiście wytwarzała i przechowywała konkretne produkty oraz podzespoły, a do stacji regularnie dokować będą statki transportowe.

Poza tym, zniszczenie instalacji wpłynie negatywnie na funkcjonowanie całego kompleksu przemysłowego. Przełożyć może się to np. na ceny konkretnych materiałów. Otwarta struktura rozgrywki pozwoli nam w tym stopniu na duże eksperymenty i agresywną rywalizację z biznesowymi oponentami. Stacje zwiedzimy też z wewnątrz, wykorzystując zdalnie sterowane sondy lub własne nogi, spacerując korytarzami lub czołgając się w przewodach wentylacyjnych. Gracze będą mogli również porozmawiać z napotkanymi osobami. Tytuł oferować będzie niczym nieskrepowaną sandboksową zabawę, jak również misje fabularne.

X Rebirth jest szóstą odsłoną serii symulatorów kosmicznych X, która narodziła się w 1999 roku. Gra przeznaczona będzie wyłącznie dla użytkowników komputerów PC. Twórcy wyraźnie stwierdzili, że nie planują na razie żadnych portów na konsole.

  1. Oficjalna strona X Rebrith
  2. Odrodzenie kosmicznych symulatorów – pierwsze spojrzenie na grę X: Rebirth