Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 czerwca 2013, 11:37

autor: Adrian Werner

Dreamfall Chapters - zapis prezentacji z imprezy Rezzed

W sieci pojawił się zapis prezentacji gry Dreamfall Chapters, która zorganizowana została w miniony weekend w trakcie imprezy Rezzed. Pokazano podczas niej obszerne fragmenty rozgrywki.

W miniony weekend odbyła sie poświęcona grom pecetowym i niezależnym impreza Rezzed. Jedną z pokazywanych na niej produkcji było Dreamfall Chapters. Niewielka ekipa ze studia Red Thread Games, w tym główny projektant Ragnar Tornquist, poprowadziła trwającą prawie czterdzieści minut demonstrację, której zapis trafił właśnie do sieci.

  1. Dreamfall Chapters – strona oficjalna gry
  2. Zapowiedź Dreamfall Chapters – Najdłuższą Podróż wznowimy w 2014 roku

Premiera Dreamfall Chapters zapowiadana jest dopiero na listopad przyszłego roku, więc pokazywana na Rezzed wersja była bardzo wczesna. Mimo to projekt już teraz prezentuje się imponująco. Poza ładnymi widokami zademonstrowano system wyborów i konsekwencji, który wymusi na nas ciężkie decyzje mające skutki dla dalszego rozwoju fabuły. Co ciekawe, w grze pojawią się statystyki wskazujące jaka część graczy wybrała daną opcję. Funkcję tę będzie można wyłączyć.

Dreamfall Chapters powstaje wyłącznie z myślą o pecetach, ale twórcy chcą w przyszłości wyprodukować również wersję na PlayStation 4. - Dreamfall Chapters - zapis prezentacji z imprezy Rezzed - wiadomość - 2013-06-24
Dreamfall Chapters powstaje wyłącznie z myślą o pecetach, ale twórcy chcą w przyszłości wyprodukować również wersję na PlayStation 4.

Ragnar Tornquist uczestniczył również na Rezzed w wielu ciekawych panelach dyskusyjnych. Twórca negatywnie zareagował na niedawny komentarz George’a Lucasa. Ojciec Gwiezdnych Wojen stwierdził bowiem, że gry wciąż nie doczekały się produkcji takiej jak filmowy Titanic, który nie tylko opowiadał pełną emocji historię, ale również okazał się wielkim sukcesem finansowym. Według Lucasa w momencie, gdy gracz chwyta za pada, coś się wyłącza w jego sercu i zaczyna traktować wydarzenia na ekranie niczym sport, a nie prawdziwą historię. Według Tornquista gry takie jak chociażby tegoroczny The Last of Us zadają kłam tym twierdzeniom. W najnowszej produkcji studia Naughty Dog interaktywność nie przeszkadza bowiem w wytworzeniu więzi emocjonalnej z postaciami oraz w wywołaniu u gracza wrażenia desperacji.

Warto na koniec wspomnieć, że w panelu poświęconym nowym modelom biznesowym Ragnar Tornquist wyraził się ciepło o Kickstarterze, za pomocą którego zebrano środki na produkcję Dreamfall Chapters. Twórca stwierdził, że wciąż lubi wysokobudżetowe tytuły, ale jednocześnie uważa, że inicjatywy crowdfundingowe wprowadzają do branży bardzo potrzebną jej różnorodność.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej