Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 kwietnia 2013, 12:33

autor: Adrian Werner

Neverwinter - wystartowała otwarta beta

Nadszedł wreszcie dzień startu otwartej bety gry MMORPG Neverwinter. Tytułowe miasto otworzy swoje podboje dla wszystkich chętnych poszukiwaczy przygód.

Miasto Neverwinter otworzyło swoje podwoje. - Neverwinter - wystartowała otwarta beta - wiadomość - 2013-04-30
Miasto Neverwinter otworzyło swoje podwoje.

Oczekiwanie na start otwartej bety gry Neverwinter dobiegło wreszcie końca. Od kilku dni grać mogą osoby, które wykupiły zestawy startowe. Teraz dołączyli do nich gracze darmowi.

  1. Neverwinter – strona oficjalna gry

Aby wziąć udział w zabawie wystarczy udać się na stronę oficjalną, zarejestrować sobie konto, a następnie pobrać klienta gry. Niestety, na razie nie wiemy na kiedy planowane jest zakończenie otwartych testów i wypuszczenie pełnej wersji.

Neverwinter oparto na modelu darmowym z mikropłatnościami. Prawie cała zawartość gry dostępna jest bez wydawania złotówki. Największym wyjątkiem od tej reguły jest rasa drow, w którą obecnie mogą wcielić się jedynie użytkownicy płacący. Nawet to ograniczenie zniknie jednak za dwa miesiące.

Akcja gry toczy się głównie w tytułowym mieście oraz jego okolicach. Poza wspomnianymi już drowami możemy wcielić się w człowieka, krasnoluda, elfa, pół-elfa, pół-orka, halflinga lub tieflinga. Obecnie dostępnych jest pięć klas, wśród których znajdziemy łotrzyka, kleryka, czarodzieja oraz twa typy wojowników. Kolejne profesje i rasy dodane zostaną w późniejszym terminie.

Pod względem mechaniki Neverwinter oparte jest na mocno zmodyfikowanych zasadach czwartej edycji stołowej gry fabularnej Dungeon & Dragons. Papierowy pierwowzór był krytykowany za liczne uproszczenia, które zbytnio upodobniły go do produkcji komputerowych. Ta wada sprawiła jednak, że system świetnie nadawał się jako baza dla tytułu MMORPG. Walka stanowi coś pomiędzy starymi rozwiązaniami tego gatunku, a modnymi obecnie zręcznościowymi potyczkami. Kluczową rolę w bitwach odgrywają statystyki oraz umiejętności postaci, ale jednocześnie gracz musi ręcznie wycelować każdy atak oraz wykonywać uniki. Jednym z najciekawszych elementów całego projektu jest edytor, który pozwoli graczom na łatwe tworzenie własnych przygód, a następnie dzielenie się nimi z resztą społeczności.

Warto na koniec dodać, że Neverwinter wkrótce otrzyma polską wersję językową, która zadebiutuje latem 2013 roku. Nie wiemy jacy aktorzy użyczą swoich głosów postaciom z gry.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej