Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 marca 2013, 06:55

autor: Adrian Werner

Zapowiedziano Exodus Of The Machine - survivalową strategię od twórców AI War: Fleet Command

Studio Arcen Games ujawniło pierwsze informacje na temat swojego kolejnego projektu. Będzie to osadzona w uniwersum serii AI War strategia Exodus Of The Machine, w której pokierujemy grupą żołnierzy próbujących przeżyć na niegościnnej obcej planecie, po tym jak na jej powierzchni rozbił się ich statek.

W swoim nowym projekcie Arcen Games powróci do uniwersum z AI War. - Zapowiedziano Exodus Of The Machine - survivalową strategię od twórców AI War: Fleet Command - wiadomość - 2013-03-30
W swoim nowym projekcie Arcen Games powróci do uniwersum z AI War.

Niezależne studio Arcen Games wykazuje się ostatnio godną podziwu aktywnością. Poza produkcją nowych dodatków do kosmicznego RTS-a AI War: Fleet Command zespół wypuścił niedawno również platformówkę A Valley Without Wind 2 oraz survivalową grę logiczną Shattered Heaven. Deweloper nie zamierza jednak osiadać na laurach i zapowiedział właśnie swój kolejny projekt, którym okazała się strategia Exodus Of The Machine.

Informacje o nowej produkcji ujawniono na blogu Christophera M. Parka - głównego projektanta i szefa studia Arcen Games. Akcja toczyć się będzie w odległej przyszłości, w tym samym uniwersum co AI War: Fleet Command. Pokierujemy załogą statku bojowego, który rozbił się na pełnej niebezpieczeństw obcej planecie. Naszym zadaniem ma być nie tylko zagwarantowanie przetrwania żołnierzy. Zamiast tego będziemy musieli również zneutralizować zagrożenie, które może doprowadzić do końca całego gatunku ludzkiego.

Zapowiedziano Exodus Of The Machine - survivalową strategię od twórców AI War: Fleet Command - ilustracja #2

AI War: Fleet Command to zdecydowanie najpopularniejsza i najbardziej znana gra Arcen Games. Jest to kosmiczny RTS rozgrywany w gigantycznej skali, w którym gracze łączą siły przeciwko znacznie liczniejszym flotom sterowanym przez sztuczne inteligencje.

Gra ukazała się w 2009 roku, ale wciąż może pochwalić się liczną i bardzo aktywną społecznością graczy. Jest to zasługa wypuszczania przez twórców dużych darmowych aktualizacji oraz rozwijania projektu obszernymi dodatkami. Do tej pory ukazały się cztery rozszerzenia, a w planach są kolejne.

Autorzy inspirują się klasycznym Oregon Trail. Oznacza to, że większość czasu spędzimy podróżując po planecie, szukając surowców oraz walcząc z obcymi drapieżnikami. Postacie wyposażone zostaną w futurystyczne uzbrojenie, ale ilość amunicji będzie bardzo ograniczona. Wymusi to korzystanie z bardziej prymitywnych narzędzi mordu, które znajdziemy podczas podróży lub skonstruujemy sami. Istotną rolę odegrają elementy survivalowe oraz sprawne zarządzanie członkami drużyny. Jednocześnie zwiedzane tereny zamieszkiwać mają istoty rozumne. Często dobrym pomysłem będzie więc nawiązanie z nimi stosunków dyplomatycznych.

Exodus Of The Machine powstaje wyłącznie z myślą o pecetach. Premiera planowana jest na końcówkę tego roku. Autorzy wciąż nie są gotowi w pełni ujawnić projektu, dlatego pierwsze informacje o nim ukazały się na prywatnym blogu. Dopiero w najbliższych miesiącach wypuszczone zostaną screeny oraz nowe konkrety.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej