Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 października 2012, 12:55

autor: Marcin Skierski

W grze SimCity stworzymy tylko małe miasta bez opcji deformacji terenu

Z najnowszych informacji ujawnionych przez studio Maxis wynika, że w grze SimCity stworzymy tylko małe miasta o maksymalnej powierzchni 2 kilometrów kwadratowych. Twórcy zrezygnowali również z obecnej w poprzednich częściach opcji dowolnej deformacji terenu.

Serwis Rock, Paper, Shotgun opublikował trochę nowych informacji na temat najnowszej odsłony serii SimCity. Nie są to zbyt optymistyczne doniesienia dla miłośników tworzenia rozbudowanych miast – metropolie graczy będą niewielkie, a teren mało deformowalny.

Grę SimCity możecie zobaczyć w akcji w drugiej części ponad godzinnego materiału filmowego dostępnego pod tym adresem. Redaktorzy serwisu Rock, Paper, Shotgun podsumowali informacje przedstawione przez twórców ze studia Maxis. Dzięki temu dowiedzieliśmy się na przykład, że miasta w SimCity będą liczyły sobie maksymalnie 4 kilometry kwadratowe powierzchni, co z pewnością nie usatysfakcjonuje większości graczy.

Miasta w SimCity nie będą zbyt duże

Oprócz tego twórcy zrezygnowali z funkcji manipulowania geometrią terenu. Nie będziemy więc mogli wzorem poprzednich części „umieszczać” gór w wybranym przez siebie miejscu, czy dowolnie deformować okolicy. Deweloper tłumaczy to posunięcie chęcią postawienia większego wyzwania graczowi, który teraz będzie musiał zastanawiać się, jak dopasować wygląd swojego miasta do danego terenu.

Na mapach nie zabranie rzek i jezior, ale niestety w tej części cyklu nie zobaczymy metra. Twórcy obiecują położyć duży nacisk na tryb multiplayer i aspekty społecznościowe, więc nasze działania będą miały wpływ na „sieciową” gospodarkę nawet w czasie jednoosobowej rozgrywki.

Premiera gry SimCity odbędzie się w lutym 2013 roku wyłącznie na PC. Produkcja jest tworzona przez studio Maxis, znane nie tylko za sprawą poprzednich części cyklu, ale także serii The Sims. Stawianie twórców na aspekty społecznościowe będzie okupione koniecznością stałego połączenia z Internetem.