Kilka dni temu pisaliśmy o nadchodzącej turowej strategii będącej kontynuacją kultowego cyklu X-Com. Teraz pojawiły się pierwsze materiały graficzne z tej gry oraz ujawniono kilka nowych informacji na jej temat.
W zeszłym tygodniu firma 2K Games sprawiła radość wszystkim fanom gier turowych ujawniając, że w produkcji znajduje się XCOM: Enemy Unknown. Teraz w serwisie Game Informer pojawiły się pierwsze materiały graficzne z tego projektu. Zdradzono również kilka nowych informacji.
Dowiedzieliśmy się, że gra osadzona będzie w tym samym uniwersum co tworzona w studiu 2K Marin pierwszoosobowa strzelanka. Chronologicznie akcja w XCOM: Enemy Unknown zacznie się jednak znacznie później, w czasach gdy cały świat walczy z inwazją kosmitów. Zespół Firaxis zamierza pozostać wierny tradycjom pierwszych odsłon serii. Dlatego warstwa strategiczna rozgrywana ma być w czasie rzeczywistym, podczas gdy starcia z obcymi będą turowe, czyli dokładnie tak jak w oryginale.
Tryb strategiczny pozwoli nam na prowadzenie badań naukowych, odkrywanie sekretów technologii kosmitów oraz produkcję uzbrojenia i sprzętu. Sporo uwagi poświęcimy stronie ekonomicznej i interakcji z rządami różnych krajów, które będziemy musieli przekonać do finansowego wsparcia naszej organizacji. Nie zabraknie oczywiście przechwytywania statków kosmitów. Nie jest też żadną niespodzianką, że zwerbowani żołnierze nabywać będą z czasem doświadczenie i rozwijać własne umiejętności.
X-COM: Enemy Unknown nie jest tworzony jako remake części pierwszej. Zamiast tego Firaxis tworzy własną grę opartą jedynie na podobnych założeniach. Dlatego współczynniki opisujące postacie będą inne niż w pierwowzorze. Mechanika rozgrywki zostanie uproszczona, choć według autorów usunięto jedynie jej nudne elementy. Pomimo wszystkich tych zmian fundamenty mają pozostać te same. Żołnierze wciąż będą umierali bez możliwości ich późniejszego wskrzeszenia, a w trakcie starć ogromną rolę odegra mgła wojny i linia wzroku postaci.
Przypomnijmy na koniec, że X-COM: Enemy Unknown ukaże się zarówno na komputerach PC, jak i konsolach Xbox 360 oraz Playstation 3. Premiera planowana jest na tegoroczną jesień.
 
GRYOnline
Gracze
Steam
0

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.