Wiadomość gry na świecie 30 sierpnia 2011, 09:59

autor: Kono

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów – prawie milion sprzedanych egzemplarzy

Firma CD Projekt RED ogłosiła, że gra Wiedzmin 2: Zabójcy Królów sprzedała się w nakładzie 949 355 sztuk. To o 24% lepszy wynik od osiągniętego w analogicznym okresie przez pierwszą część gry.

W sieci pojawiły się pierwsze oficjalne wyniki sprzedaży jednej z największych rodzimych produkcji ostatnich lat, czyli gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Według danych udostępnionych przez CD Projekt RED, polski cRPG sprzedał się w nakładzie 949 355 egzemplarzy.

Podany wynik jest o 24 procent lepszy, niż sprzedaż poprzedniej odsłony przygód Białego Wilka w analogicznym przedziale czasowym. Warto zaznaczyć, że opublikowane dane dotyczą pięciotygodniowego okresu sprzedaży wersji pudełkowej (od premiery do końca II kwartału) oraz czternastotygodniowego handlu elektronicznego. Druga forma dystrybucji stanowi około 20 procent całego rezultatu Wiedźmina 2.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów – prawie milion sprzedanych egzemplarzy - ilustracja #1

Szefostwo CD Projekt RED spodziewa się, że sprzedaż drugiej części będzie o 30 procent lepsza, niż pierwszej. Oczekiwania mają potwierdzać informacje o wynikach gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Warto przypomnieć, że już wkrótce pojawi się pecetowa wersja 2.0 (premiera 29 września), a w 2012 roku druga część Wiedźmina zadebiutuje na konsoli Microsoftu. Obydwa produkty mogą w znaczący sposób podbić popularność polskiej produkcji.

Przypominamy, że Wiedźmin sprzedał się w nakładzie przekraczającym 1,9 miliona egzemplarzy. Całkiem możliwe, że obecne działania CD Projektu (wersja 2.0 i konsolowy port) dadzą Wiedźminowi 2: Zabójcy Królów szansę na pobicie wyniku części pierwszej.

Zagraj w najlepsze gry!

Komentarze Czytelników (31)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
30.08.2011 10:11
odpowiedz
Apokalipsis
59
Senator

--> Zdziwienie. Tak to jest.. świetne gry nie mogą przeskoczyć bariery miliona egzemplarzy, a typowe średniaki osiągają znacznie wyższe wyniki. :/

Marketing!

30.08.2011 10:14
odpowiedz
MaikiPL
77
Konsul

A ja wciąż czekam na promocje steam :/

30.08.2011 10:17
odpowiedz
fan realu madryt i raula
63
Manolito

A kto powiedział, że Wiedźmin nie przekroczył tej magicznej bariery miliona sprzedanych egzemplarzy? Przecież dane nie uwzględniają 9 tygodni sprzedaży wersji pudełkowej. Biorác to pod uwagę grę kupiło gdzieś 1 100 000 osób. Do premiery wersji na x360 powinno moim zdaniem dojść do 1,5mln.

30.08.2011 10:18
odpowiedz
lunatyk
67
Pretorianin

Phenomen - HOUGH
Jak żeś to Panie obliczył ?
ni jak mi nie wychodzi , podziel się ta tajemnicza wiedzą :)
l.

30.08.2011 10:49
odpowiedz
Matekso
93
Generał

Wersja na Xboksa mnie nie interesuje ale wynik 1 mln wporzo, pomimo oczekiwań twórców i szału grą. Gra nie należy zdecydowanie do średniej półki podobnie W1 też, ale taki Minecraft to ludzie przesadzacie jak można w to grać, już lepiej sobie klocki rozłożyć i sie bawić na dywanie a gość kasiore trzepie. A gra sama niszowa

30.08.2011 11:00
odpowiedz
Mortalking
88
Senator

949 355 egzemplarzy w 5 tyg to wynik rewelacyjny.
Czyli można śmiało stwierdzić że bariera 1 mln została już przekroczona i to dość grubo.
P.S - szkoda że z wersją na X360 wyszedł taki kanał ;/

30.08.2011 11:54
odpowiedz
wcogram
76
Generał

A kiedy będą pełne wyniki sprzedaży a nie jakieś tam z przed dwóch miesięcy.

30.08.2011 12:40
odpowiedz
inc09nito
18
Centurion

Ktoś pamięta ile Sniper: Ghost Warrior się sprzedało? Tak dla porównania...?

30.08.2011 12:42
odpowiedz
vojak_2
40
Generał

też mln

30.08.2011 12:45
odpowiedz
Karule
21
Generał

Nie ma co porównywać pctowego Wiedźmina 2 do multiplatformowego Snipera kretyni...

30.08.2011 12:52
odpowiedz
Mutant z Krainy OZ
165
Farben

Karule po raz kolejny bezsensu wyzywasz innych użytkowników forum.

Jak na tak krótki okres czasu to wynik bardzo dobry :)

30.08.2011 13:11
odpowiedz
Darth Mario
51
Pretorianin

[9] -> Dla pełnego zestawienia - dane z maja b.r. (przed premierą Wieśka 2)
Two Worlds - 3 mln
Two Worlds II - 2,5 mln
Wiedźmin - 1,7 mln
Call of Juarez: Więzy Krwi - 1,5 mln
Snipe: Ghost Warrior - 1 mln
Call of Juarez - 1 mln
Bulletstorm - 1 mln

30.08.2011 13:24
odpowiedz
Marcines18
59
Senator

No spoko, ale jak na okres 5 tygodni to wynik jest mega genialny.A w dodatku to tylko wersja PC..Do wyjścia Wiedźmina 3 sądzę, że Wiedźmin 2 sprzeda się w ok 3 milionach egzemplarzy, albo i więcej :P

30.08.2011 13:50
odpowiedz
mycota
37
Pretorianin

Kolejny topic w którym trzeba będzie tłumaczyć co parę komentarzy dlaczego prawie milion sprzedanych Wiedźmina 2 na PC nie należy porównywać do multiplatformowych średniaków, które barierę miliona przebiły kilka tygodni po premierze.

@Mortalking
Jaki kanał?

30.08.2011 17:06
odpowiedz
draizer
12
Legionista

To znaczy, że inwestycja spokojnie się zwróciła. Myślę, że z wersjami konsolowymi powinno pójść z 3 miliony przez kilka lat.

30.08.2011 17:21
odpowiedz
Phenomen - HOUGH
7
Chorąży

lunatyk buraczku , zakładając , że jeden egzemplarz kosztuje 100zł , to pomnóż to sobie razy milion ..
Widze , że cie jeszcze z podstawówki nie wypuścili

30.08.2011 18:00
odpowiedz
Cainoor
180
Mów mi wuju

Gierka świetna, to i sprzedaż niezła. Chociaż nie zawsze tak jest, to akurat w tym przypadku super :)
Go go CDP! :)

30.08.2011 19:02
odpowiedz
ppatroll
35
Centurion

Phenomen - najpierw podziel sobie 100 mln przez pół, bo połowę kwoty zgarniają sklepy i Atari pewno jakiś procent, czyli już mamy 50mln, potem budżet to jakieś ponad 30, czyli zostało ok. 20, a jeszcze rozprawa z Namco zapewno też trochę ich kosztuje, choć tego nie liczę, bo pewno wygrają i dostaną odszkodowanie. Mimo to CD Projekt nie zarobiło aż tak dużo(tzn. dla przeciętnego człowieka 20mln to jest kasa marzeń, ale nie dla takiej firmy), jednak nie uwzględniono tu pełnej sprzedaży, a sporo jeszcze się chyba sprzeda. No i jeszcze grosze za reklamy, bo choć marketing był pewno drogi, to myślę, że reklamy i patronat Agory sprawiły, iż dam CDP aż tak się nie wykosztował.

30.08.2011 19:36
odpowiedz
gamer360
55
Pretorianin

Nie bardzo rozumiem. Wiesiek 2 - 1 mln. = radość, Bulletstorm - 1 mln. = smutek

30.08.2011 19:54
odpowiedz
smuggler
97
Legend

[20] Wiesiek tylko na PC, tamta na wszystkie platformy.

[16] Zwrocic sie to plan minimum,a tu wypadaloby zarobic, bo jakby te 20-30 baniek dac chocby na 5% lokate w banku przez te 4 lata toby cos na plus bylo chociaz. :) Naturalnie zycze CDP zeby zarobil na WIesku 2 kupe kasy, bo wtedy powstanie czesc 3 a kto wie czy i nie czwarta. :)

30.08.2011 21:58
odpowiedz
Nolifer
91
The Highest

Jeden egzemplarz należy do mnie :)

31.08.2011 14:31
odpowiedz
Mortalking
88
Senator

mycota ---> batalia w sądzie z NB o to kto ma prawo do wydania Wieśka na X360, NB czy THQ i przez tą batalię w tym roku już tej gry na konsolę nie ujrzymy. A i nie wiadomo jak sprawa się potoczy i czy nie będzie kolejnych opóźnień.

31.08.2011 14:38
odpowiedz
Mortalking
88
Senator

Ap ropo zysków to zapewne CDProjekt inkasuje z każdego sprzedanego pudełka jakieś 35 % nie więcej.
Wiec licząc średnio 100 zł za grę przy 1 mln sprzedanych kopii wychodzi że przychód wyniósł 35 mln zł.
A od tego trzeba odjąć koszty produkcji gry ponad 30 mln, kampanie reklamowa w polskiej TV 6 mln zł. Wiec jeszcze na plus nie wyszli biorąc pod uwagę wyniki sprzedaży z 5 tyg od premiery, ale na tą chwilę to zapewne 1.2 kopii już poszło jak nie więcej i z tygodnia na tydzień będą wychodzili na swoje.

31.08.2011 14:38
odpowiedz
LooZ^
111
Legend

20mln to zysk na teraz, a gry sprzedawane pudelko w lipcu i sierpniu (licze ze conajmniej z 200.000 sztuk) to juz czysty zysk dla CDPR, zakladam ze zysk z pudelka sredni maja kolo 40zl, wiec mysle, ze kolejne kilka mln moglo im juz wpasc, a beda jeszcze animowac sprzedac do czasu wydania na X360, wiec mysle, ze jest szansa ze do czasu premiery dojdzie do 1,5mln z czego 500.000 to juz bedzie czysty zysk. Sadze, ze laczny zysk (a nie dochod) z TW2 moze dojsc do 100mln zl.

mortalking: Co ty za bzdury pleciesz? Wiesz co to przychod, a co to dochod? W raporcie za ten okres wliczone sa koszty produkcji TW2, wiec 20mln to juz ZYSK. No i 35% mial TW1, a zysk z TW2 od pudelka szacuje sie na 50/60% przez lepsze umowy.

31.08.2011 17:49
odpowiedz
Mortalking
88
Senator

LooZ^ ---> raczej wątpię w to aby producent gry brał więcej za sprzedaną kopię niż wydawca.
50-60 %, nierealne. 40 % to max co mogło wywalczyć w umowie CDP.
A przychód to jest to co CDP dostaje od wydawcy z tytułu sprzedaży gry, a to co zastaje po odjęciu kosztów produkcji to jest dochód.

31.08.2011 23:25
odpowiedz
draizer
12
Legionista

Od sztuki, to średnio wyjdzie jeszcze mniej niż mówicie, bo na ruskim i wschodnioeuropejskim rynku gry PC są tańsze niż na zachodzie, a to jednak wciąż istotny rynek dla tego produktu. Co do "klęski" Bulletstorma, to multiplatformowość przecież nie ma tu nic do rzeczy. Po prostu budżet wynosił (o ile się nie mylę) coś koło 20 mln $, a że strzelanki mają krótszy cykl sprzedażowy niż cRPG, to jak się nie dobije w kilka tygodni planu minimum, to kokosów z tego raczej nie będzie. Bulletstorm zresztą wyjątkiem tu nie był, bo w podobnym czasie dużo konkurencyjnych FPS-ów (z dobrymi recenzjami) okazało się niedochodowe.

W tym czasie City Interactive z którego tak lubicie się nabijać zarobiło z nich wszystkich najwięcej. Starczyło dać chwytliwy tytuł, trąbić o wysokim budżecie, chociaż te wszystkie kioskowe crapy miały 2 milionowy, a Sniper aż 3 milionowy i już kasy wpadło jak lodu. No i tak się robi interesy. Uczcie się dzieciaczki od prezesa, zamiast szczekać całymi dniami po forach. Popatrzcie tylko na Phenomen - HOUGH czy innego Karule i wyciągnijcie wnioski, czym może się to skończyć.

01.09.2011 00:23
odpowiedz
Likfidator
80
Senator

draizer--> Nikt nie mówi, że CI nie odniosło sukcesu ze Sniperem. Jednak obiektywnie trzeba przyznać, że sukces Snipera jest w znacznej mierze przypadkowy. Co prawda był to spory zastrzyk gotówki dla CI, ale oni zaczęli budować wokół sukcesu na miarę Snipera swoje plany na przyszłość i opowiadać bajki jakim to oni są potężnym developerem/wydawcą. Wszystko po to, aby wywindować ceny własnych akcji.
Prawda jest taka, że może nigdy więcej nie uda im się wypracować na jednej grze takiego stosunku zysku do kosztów jaki miał Sniper. Giełda nie przebacza, jedna wpadka CI i ich akcje spadną drastycznie. Już na wieść o opóźnieniach w wydaniu Sniper 2 giełda zareagowała nerwowo.

CI produkuje wiele gier, ale ich marki nie mają żadnej wartości. CD Projekt RED ma zaś Wiedźmina, który jest szeroko rozpoznawalny, a ekipa która go stworzyła udowodniła, że potrafi stworzyć grę wysokiej jakości niskim nakładem sił. Gdyby powiedzmy, EA czy Activision chciało kupić nasze rodzime studio, to na CD Projekt Red wyłożyliby znacznie więcej pieniędzy niż na CI, gdyż ten ostatni nie posiada znanych marek, a ich sieć wydawnicza z której są tak dumni nie ma większego znaczenia dla zagranicznego inwestora.

01.09.2011 00:29
odpowiedz
LooZ^
111
Legend

Mortalking: Wlasciciele CDPR tlumaczyli, ze w wiekszosci krajow wydali spora czesc roboty wydawcow, wiec ich rola ograniczala sie wlascie do logistyki, stad takie a nie inne %, ktore sami podawali w mediach takich jak bankier czy TVN CNBC. Co do p/d - wlasnie. Dlatego, mieli 80mln przychodu z TW2, odjeli koszty, zaliczki i inne elementy, zostalo 20mln i jak sami mowia (znowu odsylam do bankiera i cnbc), wlasciwie wszystko co teraz zarabiaja to juz dochod na czysto.

01.09.2011 00:44
odpowiedz
draizer
12
Legionista

Likfidator moim zdaniem CI, to żadnej dobrej gry przez najbliższe lata nie zrobi, ale finansowo będą dobrze stać. Produkują tanio, dość dużo i mają płynność finansową, oraz własną sieć dystrybucyjną. W takim przypadku starczy, że jedna gra chwyci i znów mają spokój na kilka lat. Ich akcjami też specjalnie się nie przejmuję, bo moim zdaniem ta spółka jest kompletnie przeszacowana.

01.09.2011 13:54
odpowiedz
Mortalking
88
Senator

LooZ^ --> w takim razie zwracam honor.
Należy też pamiętać o tym że w Polsce rozeszło się już ponad 100 tys pudełek i w tym przypadku większość zysków ze sprzedanego pudełka wpada do kasy CDP.

A jeśli chodzi o CI to ogromny sukces Snipera wziął się z tego że CI tworząc grę o strzelcu wyborowym wypełnili lukę w branży oraz dzięki ich polityce cenowej gdyż nie windowali cen na konsole tak jak w przypadku innych tytułów gdzie za grę trzeba płacić po 200 zł.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze