Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 grudnia 2009, 19:25

autor: Piotr Doroń

Zaawansowana destrukcja otoczenia w Dead Space 2

W Dead Space 2 wprowadzonych zostanie kilka istotnych zmian. W większości związane będą one z miejscem akcji. Stacja kosmiczna Sprawl, bo o niej mowa, będzie większa od Ishimury, znajdziemy w niej również wiele otwartych przestrzeni. Z informacji ujawnionych w rozmowie redakcji serwisu Computer and Video Games z dyrektorem kreatywnym Visceral Games wynika, że to nie wszystkie atrakcje.

W Dead Space 2 wprowadzonych zostanie kilka istotnych zmian. W większości związane będą one z miejscem akcji. Stacja kosmiczna Sprawl, bo o niej mowa, będzie większa od Ishimury, znajdziemy w niej również wiele otwartych przestrzeni. Z informacji ujawnionych w rozmowie redakcji serwisu Computer and Video Games z dyrektorem kreatywnym Visceral Games wynika, że to nie wszystkie atrakcje.

Zaawansowana destrukcja otoczenia w Dead Space 2 - ilustracja #1

Okazuje się, że na zdecydowanie wyższym poziomie będzie także stała interakcja z otoczeniem. Co więcej, fragmenty zniszczonych obiektów posłużą nam za broń, która w wielu przypadkach okaże się całkiem skuteczna w eksterminacji Necromorphów. Interesujące jest to, że w tym samym charakterze będziemy mogli wykorzystać części ciał niektórych przeciwników (m.in. odciętych kończyn Slasherów).

Ponadto w Dead Space 2 fizyka świata i jego destrukcyjność wpłyną na zwiększenie dynamizmu oraz efektowności samych starć. Dla przykładu – potężne eksplozje będą w stanie wyrzucić w powietrze spore ilości gruzu i szczątków, które w ekstremalnych sytuacjach sprowadzą Isaaca Clarke’a do parteru. Wright Bagwell z Visceral Games zauważył również, że w grze pojawią się nowi przeciwnicy zdolni do sprowokowania niezłej zadymy. Rywalizacja z nimi będzie z pewnością bardzo emocjonująca.

Przypominamy, że Dead Space 2 powstaje w wersjach na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3. Oficjalna data premiery gry nie jest znana. Amerykańska sieć GameStop sugeruje jednak, że debiut nowych przygód Isaaca Clarke’a nastąpi dopiero na początku 2011 roku (dokładnie rzecz ujmując – 3 stycznia). Z kolei twórcy utrzymują, że premiera odbędzie się, gdy deweloping Dead Space 2 zostanie ukończony. Zapowiadają przy tym, że chcą wprowadzić na rynek produkcję najwyższej jakości.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej