Wiadomość gry na świecie 12 stycznia 2017, 09:23

Prace nad Mount & Blade II nadal trwają, ale do premiery jeszcze daleko

Na forum studia TaleWorlds pojawiło się parę informacji nt. postępów w pracach nad Mount & Blade II: Bannerlord. Wypowiedzi menadżera ds. społeczności sugerują, że projekt nadal jest daleki od ukończenia.

Wszyscy gracze, którzy od czasu oficjalnej zapowiedzi w 2012 roku wyczekiwali Mount & Blade II: Bannerlord, mają pełne prawo, by niepokoić się stanem projektu. Pomimo trwającego już ponad cztery lata cyklu produkcji o grze nadal wiemy bardzo niewiele – w zasadzie od prezentacji fragmentu rozgrywki w trakcie sierpniowego gamescomu nie mieliśmy żadnych nowych informacji na jej temat. Twórcy postanowili jednak uspokoić fanów: parę dni temu na forum studia TaleWorlds menadżer ds. społeczności, piszący pod nickiem Captain Lust, przekazał parę wiadomości o ostatnich pracach i postępach zespołu. Niestety, nie znalazła się wśród nich przewidywana data premiery: deweloperzy uważają, że nadal jest za wcześnie, aby mówić o takich szczegółach.

Ostatnimi czasy nie mogliśmy niestety narzekać na zatrzęsienie informacji o drugim Mount & Blade. - Prace nad Mount & Blade II nadal trwają, ale do premiery jeszcze daleko - wiadomość - 2017-01-12
Ostatnimi czasy nie mogliśmy niestety narzekać na zatrzęsienie informacji o drugim Mount & Blade.

Tureckie studio obecnie zajmuje się przede wszystkim usprawnianiem mechaniki walki, by móc rozpocząć pierwsze zewnętrzne testy produkcji. Captain Lust potwierdził również, że na pewno możemy spodziewać się opcji permanentnej śmierci w grze, jednak nie ujawnił nowych detali w kwestii starzenia się bohaterów. „Jesteśmy w takim punkcie, że wszystko potencjalnie może zostać całkowicie zmienione lub w ogóle usunięte” - stwierdził. Kolejne wypowiedzi także sugerują, że na premierę Bannerlorda jeszcze trochę poczekamy: animacje nie są jeszcze w ostatecznej postaci, a na temat zdecydowanej większości aspektów twórcy w ogóle nie chcą się wypowiadać.

Widzieliśmy w akcji Mount & Blade II: Bannerlord! Nasze wrażenia i nowy gameplay

Widzieliśmy w akcji Mount & Blade II: Bannerlord! Nasze wrażenia i nowy gameplay [6:51]

Po wielkim sukcesie Mount & Blade: Warband, najwyższa pora przyszła na pełnoprawną kontynuację. Mount & Blade II: Bannerlord stara się poprawić wszystkie elementy pierwszej części. Na targach E3 2016 widzieliśmy w kacji "dwójkę" - oto szybkie wrażenia z rozgrywki.

Captain Lust odniósł się nieco szerzej do trybu wieloosobowego, który w obecnej postaci gry wykorzystuje ten sam system ekwipunku, co single player. Potwierdził też, że kwestia zabawy w kooperacji nie zmieniła się od czasu kwietniowego wywiadu z serwisem Rock Paper Shotgun, co w praktyce oznacza, że zabawa ze znajomymi zostanie najprawdopodobniej ograniczona do pojedynczych kampanii. Menadżer ds. społeczności zaprzeczył też plotkom, jakoby produkcja miała zostać wstrzymana przez odejście jednego z kluczowych członków zespołu: „Nasz poprzedni główny programista silnika rzeczywiście przeniósł się do innej firmy, ale to nie problem, który miałby uniemożliwić nam dokończenie gry”.

Za niedługo minie 4,5 roku od oficjalnej zapowiedzi Bannerlorda, a przybliżonej daty premiery ani widu, ani słychu. - Prace nad Mount & Blade II nadal trwają, ale do premiery jeszcze daleko - wiadomość - 2017-01-12
Za niedługo minie 4,5 roku od oficjalnej zapowiedzi Bannerlorda, a przybliżonej daty premiery ani widu, ani słychu.

Oczywiście dobrze jest słyszeć, że tureckie studio stale pracuje nad kontynuacją niezależnego hitu z 2008 roku – tym bardziej, że pierwsze materiały wyglądają naprawdę ciekawie – jednak trudno pozbyć się wrażenia, że TaleWorlds tak naprawdę nadal jest bardzo daleko od ukończenia tego projektu. Z wypowiedzi Captain Lusta wynika, że deweloperzy w wielu kwestiach sami nie mają jeszcze klarownej wizji tego tytułu, co z kolei oznacza, że najprawdopodobniej na Mount & Blade II: Bannerlord jeszcze długo poczekamy.

  1. Oficjalna strona internetowa studia TaleWorlds
  2. Mount & Blade II: Bannerlord na targach E3 – oblężenia, realizm i wierność pierwotnej idei
  3. Mount & Blade II: Bannerlord w serwisie Steam
Prace nad Mount & Blade II nadal trwają, ale do premiery jeszcze daleko - ilustracja #4

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Komentarze Czytelników (29)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
12.01.2017 09:36
6
alchemiakr
34
Konsul

No i co z tego? To chyba dobrze, lepiej poczekać na dopracowany projekt niż jakiś gniot wydany na szybko po to aby tylko zarobić. Gra będzie dopracowana i po prostu dobra, a przepis na to jest bardzo prosty Tytuł powstaje tylko i wyłącznie z myślą o PC.

post wyedytowany przez alchemiakr 2017-01-12 09:36:51
12.01.2017 09:36
6
alchemiakr
34
Konsul

No i co z tego? To chyba dobrze, lepiej poczekać na dopracowany projekt niż jakiś gniot wydany na szybko po to aby tylko zarobić. Gra będzie dopracowana i po prostu dobra, a przepis na to jest bardzo prosty Tytuł powstaje tylko i wyłącznie z myślą o PC.

post wyedytowany przez alchemiakr 2017-01-12 09:36:51
12.01.2017 09:49
1
odpowiedz
SDill
7
Legionista

Czyli prędzej zagram w Half Life 3 niż w M&B, oczywiście alchemiakr ma rację, lepiej poczekać niż dostać coś w co nie da się grać

12.01.2017 10:16
-2
odpowiedz
9 odpowiedzi
Gremlinek
13
too busy writing history

alchemiakr mylisz się, Bannerlord będzie miało swoją premierę na PC wraz z premierą na PS4 i Xbox One. To informacja znana od marca tamtego roku i podana przez Armagana Yavuza, współzałożyciela studia. Tylko GOL to przeoczył.

12.01.2017 12:53
2
domino310
34
Jarl

To ty się mylisz gra wychodzi na start tylko na PC, wersja konsolowa będzie rozważana później a biorąc pod uwagę kiedy skończy się tak naprawdę proces produkcji wersji na komputery to odległa przyszłość.

12.01.2017 15:16
-1
Gremlinek
13
too busy writing history

Przecież jasno w wywiadzie powiedział, że są prace nad konsolową wersją, a nie, że wersja konsolowa będzie rozważana. Użyjcie głowy i Google.

During our interview with Co-Founder and Lead Designer of TaleWorlds Entertainment, Armagan Yavuz, he said Bannerlord is being worked on precisely for consoles.
https://www.youtube.com/watch?v=gPVsVaxXiSo

12.01.2017 15:45
domino310
34
Jarl

No i co wynika z tego wywiadu? Nie znam tego języka ale w komentarzach ludzie streścili mniej więcej o co chodzi. Wynika z tego iż mają jakieś plany czy przemyślenia o wersji konsolowej i więcej nie mogą powiedzieć. Nie mówią o żadnych pracach zresztą nie neguję wyjścia tej gry na konsole wisi mi to tak naprawdę, ale słowa o równoległym pojawieniu się są mało prawdopodobne. Biorąc pod uwagę wpierw debiut na steamie w EA można mniej więcej przewidzieć przebieg produkcji czyli EA kończenie gry ze społecznością, oficjalna premiera PC i dalej wersje konsolowe.
TaleWorlds to nie Ubisoft czy inne Electronic Arts nie wierze że byliby w stanie tworzyć tą grę równolegle na trzech platformach oczywiście bez negatywnego wpływu na premierę ( czyli ze sporymi opóźnieniami). Może się mylę wszystko jest teraz możliwe.

12.01.2017 17:08
-3
Gremlinek
13
too busy writing history

Nie wiem dlaczego ludzie nie dopuszczają do siebie, że Bannerlord będzie na konsolach, tak jak Warband na nie już trafił. Chyba z zazdrości. Powtarzasz, że wersja konsolowa jest rozważana, ale komentarzy nawet nie zrozumiałeś, a i nawet nie chcesz zweryfikować informacji newsami z internetu, że wersja konsolowa będzie.

12.01.2017 17:52
1
domino310
34
Jarl

To raczej ty nie dopuszczasz do tego, iż gra może nie wyjść równolegle na wszystkich platformach ;) Ludziom raczej nie wadzi wyjście wersji konsolowej bo niby czemu. A no i chyba ty mnie nie do końca rozumiesz wiem, że gra ma wyjść widziałem newsy.
No i jak możesz to wskaż mi gdzie oni niby mówią o tym że wersja konsolowa się robi czy coś w tym stylu i wyjdzie razem z PC. Ja na razie widziałem newsy o tym, że będzie na konsolach ale nic po za tym.

post wyedytowany przez domino310 2017-01-12 18:03:48
12.01.2017 18:02
-1
Gremlinek
13
too busy writing history

Potwierdzam tylko fakt, że konsolowa będzie. Nie że jest rozważana.

12.01.2017 18:05
domino310
34
Jarl

No to w tym się zgadzamy ;)

12.01.2017 18:22
Crod4312
69
Weteran

Nie wiem czy niektórzy mają problem z czytaniem ze zrozumieniem (tak Gremlinek o Ciebie chodzi) czy co. Przecież @domino310 nie neguje tego że nowy M&B nie wyjdzie na konsole, ale to, że gra może nie pojawić się na konsolach równolegle z wersją PC. Ja nie wiem czy to tak ciężko wyczytać...

12.01.2017 22:28
-2
Gremlinek
13
too busy writing history

Napisał, że wersja konsolowa będzie rozważana później - to mówi samo przez siebie. Nie ma na to potwierdzenia, a ja podaję inne fakty.

12.01.2017 10:53
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
michrz
52
Konsul

Prawda jest taka, że względem Warbanda wystarczy ulepszyć grafikę, poprawić kilka drobnych błędów, ewentualnie dodać kilka mechanik, które już pojawiły się w niektórych modach i większości fanów to by wystarczyło.

Oby twórcy, nie mogąc zrealizować swoich ambitnych wizji co do gry, nie porzucili pewnego dnia projektu.

12.01.2017 17:13
lolek661
6
Legionista

Masz rację ale z tego co widać, twórcom takie coś by nie wystarczyło i chcą stworzyć coś po prostu lepszego od pierwowzoru pod każdym względem

12.01.2017 17:23
Pakston
15
Centurion

To się ceni, ale będzie trudno to osiągnąć.

12.01.2017 12:55
1
odpowiedz
domino310
34
Jarl

Szkoda liczyłem na jakieś zaskoczenie i start EA jakoś na dniach, ale trudno niech robią ile trzeba.

12.01.2017 13:21
odpowiedz
sucharzewski
26
Centurion

ciężko jest pracować nad czymś, jesli się nie wie czym to ma być. "zaczynaj z wizją konca", bo inaczej bedą błądzić przez długi czas.

12.01.2017 13:39
2
odpowiedz
K4cz0r93
94
Drummer

Pierwsza część (czyli łącznie z Warbandem i innymi dodatkami) to była bardzo duża gra jak na swoje czasy. Wielki świat, dużo możliwości, i mimo że wszystko wyraźnie budżetowo wykonane, to miało swój charakter. M&B 2 wyraźnie ma być grą wchodzącą w kategorie AAA, tak więc nawet z mechanikami pierwszej części w obecnych czasach byłoby dużo pracy. A zapowiedziany jest crafting, rozbudowane mini gry, bardziej angażujący NPC...nie dziwię się tak wolnemu postępowi prac. I niech sobie pracują. Nie mają żadnej konkurencji, tak więc nie ma co się spieszyć. Owszem, są podobne symulatory MMO (Life is Feudal, Gloria Victis)....ale właśnie są MMO. Tutaj cała magia, że to single, które ja osobiście wolę.

12.01.2017 13:48
odpowiedz
2 odpowiedzi
niepijekawy
8
Chorąży

Skoro rozwijają to niech pracują, lepsze to niż ściemnianie że szlifują grę a i tak wydadzą pełną bugów (jak to robią inne firmy z tytułami AAA)

Mam cichą nadzieję że będzie to mieszanka CK2 ze starym Warbandem ;3

12.01.2017 17:14
lolek661
6
Legionista

Jak włożyć elementy CK2 do RPG akcji?!

12.01.2017 17:25
1
Pakston
15
Centurion

Chyba chodziło mu o lepszą politykę wewnętrzną w państwie (spiski lordów mające na celu obalenie króla lub pozbycie się niewygodnego lorda itp.).

12.01.2017 14:21
odpowiedz
AlienShooter
109
Generał

Cały czas liczę, że jdnak zagram w tym roku, no ale niech będzie dopracowane aniżeli kolejny shit, bo dość ich już było w 2016.

12.01.2017 15:57
odpowiedz
2 odpowiedzi
komor25612
31
Pretorianin

Z jednej strony chciałbym już zagrać, ale obawiam się że gdybym spędził kilkadziesiąt godzin w grze w EA, to po premierze by mi się już znudziła. Mam nadzieję że ukaże się w 2017, ewentualnie pierwszym kwartale 2018.

12.01.2017 21:50
otis1818
2
Junior

Kilkadziesiąt godzin to o wiele za mało aby znudzić się Mount & Blade'm. On się zaczyna nudzić po pierwszych 500 :P

post wyedytowany przez otis1818 2017-01-12 21:51:48
13.01.2017 19:34
komor25612
31
Pretorianin

Mount & Blade Warband zaczął mnie nudzić po około 50. Z Modem COK i dodatkiem Viking Conquest nabiłem niecałe 90 godzin. Oczywiście, często wracam do podstawki, ale nie robi ona już takiego wrażenia, jak te 4 lata temu gdy się grało na komputerze, który ksztusił się przy bitwach powyżej 100 jednostek :D

post wyedytowany przez komor25612 2017-01-13 19:34:28
12.01.2017 19:56
odpowiedz
sebogothic
95
Senator

Postawili sobie ambitne cele, zobaczymy czy uda się im wszystko zrealizować. Twórcy Kingdom Come postanowili zrezygnować z części ficzerów byleby skończyć wreszcie grę.

13.01.2017 10:58
odpowiedz
vazco
2
Junior

Tureckie studio może mieć komplikacje bardziej niebezpieczne niż odejście głównego programisty. Mam nadzieję że im się uda...

13.01.2017 20:25
odpowiedz
Gerr
26
Generał

Zbyt długi okres dewelopingu również nie jest dobry... jednak liczę na to że dadzą radę i poprawią to co w jedynce niedomagało.

14.01.2017 19:36
odpowiedz
Jareczczek
14
Chorąży

Miejmy nadzieje że to ich nie przerośnie...

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze