Recenzja gry Doom: The Dark Ages - Doom Slayer wrócił z tarczą. To najlepsza część nowej trylogii
9? Chyba kapkę za duzo jak na reskin poprzedniej czesci
Ale to nie jest recka TLoU2/GoW/SM
[1] - > reskin, w który gra się inaczej niż w dwójkę albo jedynkę, w które między sobą też grało się inaczej? XD
co by musieli zrobić, żeby to nie był reskin? zmienic gatunek?
9? Chyba kapkę za duzo jak na reskin poprzedniej czesci (no i oprawa podobna, a bardziej wymagajaca i gorszy dzwiek) z nietrafionymi elementami (jazda na smoku)
9? Chyba kapkę za duzo jak na reskin poprzedniej czesci
Ale to nie jest recka TLoU2/GoW/SM
No to akurat tez sa reskiny
W tym Doomie cos tam zmienili, ale z tego co widzę to na gorsze no i nadal ten sam feeling gry (silnik) i ogolnie nadal jest to prosta łupanka, w której fabula nie ma znaczenia
Pamieta ktos jeszcze Doom'a 3? On sie kolosalnie roznil od poprzedniczek
Nie rozumiem tego zarzutu o silnik, przecież wszystkie były na id Techu. Nie wiem, mają wydawać grę co dwie iteracje tego silnika czy co? Do tego też nie kumam czemu masz problem z tym, że to prosta łupanka, w której fabula nie ma znaczenia - w tej serii, nawet w Doomie 3 fabuła była na poziomie klozetu i większość ludzi miała to w pompie.
Nie mówię, że mają robić nie wiadomo co, to nadal solidny tytuł będzie
Po prostu uważam, że 9tka dla gry w której zmieniono pewne rzeczy na gorsze to trochę za dużo.
I w eternal wcale nie grało się tak całkiem inaczej niż w 2016, bo w eternal dodali głównie elementy platformowe i zmienili setting.
Trzon gry był niemalże identyczny
Eternal był skrajnie różny od 2016 - setting, struktura poziomów, nacisk na elementy platformowe, no i przede wszystkim wymuszanie używania jednej konkretnej broni przeciwko konkretnemu przeciwnikowi, co pociągało za sobą skupienie na odnawianiu skilli, micromanagement'cie i rozbijaniu piniat (zbieranie amunicji).
Niestety - obawiam się, że tarcza w Dark Ages jest równie irytująca. Używana bez przerwy, i chyba nawet nie można jej schować?
Tak samo, to się grało w Dooma 1 i 2, a między Doomem z 2016 i Eternalem jest znacznie więcej różnic. Początkowo miałeś dość mało amunicji, gra wymuszała żonglowanie broniami, by atakować czułe punkty przeciwników lub dostosowywać do sytuacji, natomiast samo tempo było podbite, znacznie szybsze i wymagało bycie w ciągłym ruchu bez chwili oddechu. To jest dość spora zmiana względem poprzedniczki, bo po prostu ma inny pomysł na siebie.
To nie wiem może mi już pamięć płata figle, bo w 2016 grałem.. w 2016 i zapamiętałem to dość podobnie do Eternala
Anyway, kto kupił 9070xt to chyba dobrą decyzję podjął
Niestety obawiam,się, że tarcza w Dark Ages jest równie irytująca.
Tarcza jest akurat bardzo fajna, udany zamiennik piły, działa trochę jak Lewiatan Kratosa, również do aktywowania mechanizmów w terenie i jako linka z hakiem.
O wiele gorsze jest wymuszone parowanie pocisków - każda walka to taki schemat, wizualnie taki bieda Returnal: unik, parowanie, melee maczugą, strzelanie jest takim dodatkiem
Jak w ogóle można napisać, że trzon rozgrywki był niemal identyczny? Cały Eternal toczy się wokół zarządzania zasobami, czego w Doom 2016 w ogóle nie było. Elementy platformowe zmieniają całkowicie level design. Do tego fabuły w Eternal było aż nadmiar. Ale narracja była tak bełkotliwa, że ciężko było z tego grafomaństwa coś wyciągnąć.
To co tam zostało niemal identyczne? To, że ogólnie wciąż można chodzić i strzelać?
[1] - > reskin, w który gra się inaczej niż w dwójkę albo jedynkę, w które między sobą też grało się inaczej? XD
co by musieli zrobić, żeby to nie był reskin? zmienic gatunek?
Via Tenor
Powinni zrobić soulsvanię albo rogala - karciankę.
Oj ty ty
Przerobić na ścigałkę, wtedy to byłaby innowacja dla serii
Wtedy to już na pewno byłaby moja ulubiona odsłona.
W plusach i minusach nie napisano nic o fabule, której brak :) Dlatego nie lubię takich gier. Ale szanuję, że Doom ma swoich fanów, tak jak soulslajki.
Od Dooma się odbiłem po godzinie, to samo od Bloodborne'a. Ale nie będę wystawiał tym grom oceny 0 czy 1, tylko dlatego, że mi one nie 'podeszły'. Fanom życzę udanej sieczki :)
Ja gram dla fabuły choc nie znam tej z poprzedmiczek, ale gra jest tak skonstruowana że kompletnie nie trzeba jej znać a dodatkowo kończy się po eternalu a zaczyna Przed 2016. Dla mnie bomba
No to będzie granie, ID umie w porządne strzelanki.
Chciałbym, żeby teraz nowego Quake zrobili.
znakomita optymalizacja przy wysokiej jakości grafice;
wydajność* ;>
Mnie Bethesda zaskoczyła, że już jutro przyjedzie do mnie kolekcjonerka. Szkoda, że nie jest to wersja na konsole, bo tak mógłbym grać, a tak trzeba czekać 5 dni. :<
W plusach jest o bardzo dobrej wydajności
A kolega z redakcji w drugiej opinii mocno narzeka na wydajność względem eternala który graficznie wygląda tak samo xD
To kto ma rację?
Gdzieś czytałem, że do tworzenia najnowszy Doom wykorzystują ray tracing, czego 2 poprzednie części Doom nie mieli.
Możliwe, że nie na każdym teoretycznie porównywalnym sprzęcie gra działa równie dobrze jak na moim. Polecam sprawdzić więcej benchmarków, jeśli nie masz zbyt mocnego komputera.
Odpowiedź jest złożona. Generalnie gra wygląda podobnie do Eternala i daje Ci około połowę mniej FPS. Draugowi gra działa dobrze, ale on akurat nie odnosił się w recenzji do wydajności Eternala, który na pewno działał mu lepiej. Optymalizacja jest dobra, bo gra zadziała nawet na słabszym sprzęcie, ale im wyższe ustawienia tym jest gorzej. RTX 5080 w Eternalu robił u mnie jakieś 400 fps na najwyższych ustawieniach, a Dark Ages nieco ponad 120 ;) Wnioski pozostawiam Tobie
Gra w Dooma jest jak guma.
Tylko nie wiadomo czy do żucia czy do gaci.
I tak już kupiłem. Sie zobaczy. Poprzednie odsłony podobały mi się. Sie
Od eternala odbiłem się przez zmiany w rozgrywce oraz elementach platformowych, natomiast ta część z ciekawości zobaczę, zwłaszcza że jest w game pasie
Na tych screenach gra wygląda fatalnie. Jedno wielkie rozmyte mydło. To ma być 4k? to wygląda jak 1024x768 z dziadowskim anty aliasingiem, może jeszcze z jakimś motion blurem hehe. Oby dało się ustawić normalny ostry obraz..
Kwestia tarczy i braku wymagań co do precyzyjnego strzelania bardzo mnie posmuciła.
Najgorsze jednak jest to wykopywanie ragdolli w dal. Mi to zaczyna śmierdzieć konsolowym barachłem :(
ps
doomy kocham....no ale..
Doom jest dostępny z polskimi napisami i dialogami (dubbing nie zachwyca), których niestety nie da się rozłączyć – nie ma opcji zmiany języka z poziomu gry.
Co to zaś kuźwa za moda u Beci? Najpierw zmuszają do bajkowych głosów w Indianie, a teraz w DOOM... Dobrze, że na pc grzebiąc w plikach można to zmienić, ale brak tej opcji normalnie w menu to porażka :|
Tak... Porażka... Większości gry nie widzą problemu co do zmianie języka w menu gry. Można? Można. Czemu nie u Bethesda? Czasami nie rozumiem ich decyzji.
W Indianie mocno przeszkadzało, w Doom na szczęście jest to bez znaczenia. Ale sama taka mechanika to już kpina.
Ci co odpowiadają za setup nie są graczami. Nie mają pojęcia że czasami fajnie mieć napisy inne od ścieżki dźwiękowej.
Bzdury, na purepc masz testy dobre i w 4k z upscalingiem to nawet na 4070Super pograsz w 60klatkach
Ta gra nie ma duzych wymagan i nawet vramu nie wymaga tyle co Indiana, a to ten sam silnik.
Dziwne natomiast jest to jak słabo wypada seria RTX 5xxx (poza 5090)
Dobrze, ze nie kupiłem tej cudownej nowosci od Nvidii tylko zdecydowalem sie na sprawdzoną 4xxx, niezle sa cyrki z ta nowa seria - a to wydajnsoc nie taka, a to sterowniki nie takie, a to problemy techniczne. Nvidia sie tylko osmieszyla tą nową serią
Z upscalingiem to co innego, bo natywnie bieda na purepc rowniez, wiec zadne bzdury ->
Co do serii 50x0 to mam 5090 i nie narzekam.
Ogolnie cos jest nie tak z wydajnoscia. Mam nadzieje, ze nastepne sterowniki lub patch rozwiaza sprawe, bo ewidentnie jest cos nie tak.
No tyle że w "twoim" teście są 42 klatki, a na purepc 51 na 9070xt
Tam z teksturami ponoć jest tak że nie ma sensu ich ustawiać wyżej niż 2048 zdaje się i jeszcze jest jakaś opcja która spowalnia karty a nic nie daje
Jak sami twórcy powiedzieli w Ethernal byłeś niczym odrzutowiec, a w Dark Ages będziesz po prostu czołgiem. Już wiem że mi się podoba, każda z trzech odsłon jest różna, każda niby podobna jednak bardzo różniąca się od siebie, przede wszystkim Dark Ages dzieje się w zupełnie innym czasie.
DOOM 2016 świetny, ale Eternal mi nie siadł. Wydawał się jakiś przekombinowany. Za parę dni sprawdzi się Dark Ages.
Mam dokładnie takie same odczucia. Dark Ages bardziej przypomina jedynkę. Jak dla mnie po 2 rozdziałach jest bardzo dobrze.
Dla mnie lepszy jakiś polski dubbing niż angielski czy inny. A więc dobrze że ma dubbing PL lub dobrze jakby go nie miała i same napisy bez dialogów.
Ja pierdziele, zaś będzie przełączanie języka w systemie, żeby pograć jak człowiek. Gra 18+, rozrywanie demonów, rzeź w piekle i dubbing... Ci dystrybutorzy mają mózg?
Chyba nie podążam za Twoim tokiem myślenia, ale nie - będę grał z dźwiękiem, w oryginale, tylko muszę w tym celu zmienić cały język systemu.
A co jest złego w graniu w ojczystym języku? Moze jestem dziwny, ale mi polskie głosy w nowych Doomach nie przszkadzają.
Nie ma nic złego w graniu z danym językiem, to kwestia preferencji. Tobie głosy nie przeszkadzają, ale innym tak i byłoby miło, gdyby był wybór.
Dlatego trza czekać na lektora ,(premieta w czerwcu), a nie ta pier.olić się z dubbingami czy napisami