Recenzja gry Doom: The Dark Ages - Doom Slayer wrócił z tarczą. To najlepsza część nowej trylogii
[1] - > reskin, w który gra się inaczej niż w dwójkę albo jedynkę, w które między sobą też grało się inaczej? XD
co by musieli zrobić, żeby to nie był reskin? zmienic gatunek?
9? Chyba kapkę za duzo jak na reskin poprzedniej czesci
Ale to nie jest recka TLoU2/GoW/SM
9? Chyba kapkę za duzo jak na reskin poprzedniej czesci (no i oprawa podobna, a bardziej wymagajaca i gorszy dzwiek) z nietrafionymi elementami (jazda na smoku)
9? Chyba kapkę za duzo jak na reskin poprzedniej czesci
Ale to nie jest recka TLoU2/GoW/SM
No to akurat tez sa reskiny
W tym Doomie cos tam zmienili, ale z tego co widzę to na gorsze no i nadal ten sam feeling gry (silnik) i ogolnie nadal jest to prosta łupanka, w której fabula nie ma znaczenia
Pamieta ktos jeszcze Doom'a 3? On sie kolosalnie roznil od poprzedniczek
Nie rozumiem tego zarzutu o silnik, przecież wszystkie były na id Techu. Nie wiem, mają wydawać grę co dwie iteracje tego silnika czy co? Do tego też nie kumam czemu masz problem z tym, że to prosta łupanka, w której fabula nie ma znaczenia - w tej serii, nawet w Doomie 3 fabuła była na poziomie klozetu i większość ludzi miała to w pompie.
Nie mówię, że mają robić nie wiadomo co, to nadal solidny tytuł będzie
Po prostu uważam, że 9tka dla gry w której zmieniono pewne rzeczy na gorsze to trochę za dużo.
I w eternal wcale nie grało się tak całkiem inaczej niż w 2016, bo w eternal dodali głównie elementy platformowe i zmienili setting.
Trzon gry był niemalże identyczny
Eternal był skrajnie różny od 2016 - setting, struktura poziomów, nacisk na elementy platformowe, no i przede wszystkim wymuszanie używania jednej konkretnej broni przeciwko konkretnemu przeciwnikowi, co pociągało za sobą skupienie na odnawianiu skilli, micromanagement'cie i rozbijaniu piniat (zbieranie amunicji).
Niestety - obawiam się, że tarcza w Dark Ages jest równie irytująca. Używana bez przerwy, i chyba nawet nie można jej schować?
Tak samo, to się grało w Dooma 1 i 2, a między Doomem z 2016 i Eternalem jest znacznie więcej różnic. Początkowo miałeś dość mało amunicji, gra wymuszała żonglowanie broniami, by atakować czułe punkty przeciwników lub dostosowywać do sytuacji, natomiast samo tempo było podbite, znacznie szybsze i wymagało bycie w ciągłym ruchu bez chwili oddechu. To jest dość spora zmiana względem poprzedniczki, bo po prostu ma inny pomysł na siebie.
To nie wiem może mi już pamięć płata figle, bo w 2016 grałem.. w 2016 i zapamiętałem to dość podobnie do Eternala
Anyway, kto kupił 9070xt to chyba dobrą decyzję podjął
Niestety obawiam,się, że tarcza w Dark Ages jest równie irytująca.
Tarcza jest akurat bardzo fajna, udany zamiennik piły, działa trochę jak Lewiatan Kratosa, również do aktywowania mechanizmów w terenie i jako linka z hakiem.
O wiele gorsze jest wymuszone parowanie pocisków - każda walka to taki schemat, wizualnie taki bieda Returnal: unik, parowanie, melee maczugą, strzelanie jest takim dodatkiem
Jak w ogóle można napisać, że trzon rozgrywki był niemal identyczny? Cały Eternal toczy się wokół zarządzania zasobami, czego w Doom 2016 w ogóle nie było. Elementy platformowe zmieniają całkowicie level design. Do tego fabuły w Eternal było aż nadmiar. Ale narracja była tak bełkotliwa, że ciężko było z tego grafomaństwa coś wyciągnąć.
To co tam zostało niemal identyczne? To, że ogólnie wciąż można chodzić i strzelać?
[1] - > reskin, w który gra się inaczej niż w dwójkę albo jedynkę, w które między sobą też grało się inaczej? XD
co by musieli zrobić, żeby to nie był reskin? zmienic gatunek?
Via Tenor
Powinni zrobić soulsvanię albo rogala - karciankę.
Oj ty ty
Przerobić na ścigałkę, wtedy to byłaby innowacja dla serii
Wtedy to już na pewno byłaby moja ulubiona odsłona.
W plusach i minusach nie napisano nic o fabule, której brak :) Dlatego nie lubię takich gier. Ale szanuję, że Doom ma swoich fanów, tak jak soulslajki.
No to będzie granie, ID umie w porządne strzelanki.
Chciałbym, żeby teraz nowego Quake zrobili.
znakomita optymalizacja przy wysokiej jakości grafice;
wydajność* ;>
Mnie Bethesda zaskoczyła, że już jutro przyjedzie do mnie kolekcjonerka. Szkoda, że nie jest to wersja na konsole, bo tak mógłbym grać, a tak trzeba czekać 5 dni. :<
W plusach jest o bardzo dobrej wydajności
A kolega z redakcji w drugiej opinii mocno narzeka na wydajność względem eternala który graficznie wygląda tak samo xD
To kto ma rację?
Możliwe, że nie na każdym teoretycznie porównywalnym sprzęcie gra działa równie dobrze jak na moim. Polecam sprawdzić więcej benchmarków, jeśli nie masz zbyt mocnego komputera.
Odpowiedź jest złożona. Generalnie gra wygląda podobnie do Eternala i daje Ci około połowę mniej FPS. Draugowi gra działa dobrze, ale on akurat nie odnosił się w recenzji do wydajności Eternala, który na pewno działał mu lepiej. Optymalizacja jest dobra, bo gra zadziała nawet na słabszym sprzęcie, ale im wyższe ustawienia tym jest gorzej. RTX 5080 w Eternalu robił u mnie jakieś 400 fps na najwyższych ustawieniach, a Dark Ages nieco ponad 120 ;) Wnioski pozostawiam Tobie
Gra w Dooma jest jak guma.
Tylko nie wiadomo czy do żucia czy do gaci.
I tak już kupiłem. Sie zobaczy. Poprzednie odsłony podobały mi się. Sie
Od eternala odbiłem się przez zmiany w rozgrywce oraz elementach platformowych, natomiast ta część z ciekawości zobaczę, zwłaszcza że jest w game pasie
Na tych screenach gra wygląda fatalnie. Jedno wielkie rozmyte mydło. To ma być 4k? to wygląda jak 1024x768 z dziadowskim anty aliasingiem, może jeszcze z jakimś motion blurem hehe. Oby dało się ustawić normalny ostry obraz..
Kwestia tarczy i braku wymagań co do precyzyjnego strzelania bardzo mnie posmuciła.
Najgorsze jednak jest to wykopywanie ragdolli w dal. Mi to zaczyna śmierdzieć konsolowym barachłem :(
ps
doomy kocham....no ale..
Doom jest dostępny z polskimi napisami i dialogami (dubbing nie zachwyca), których niestety nie da się rozłączyć – nie ma opcji zmiany języka z poziomu gry.
Co to zaś kuźwa za moda u Beci? Najpierw zmuszają do bajkowych głosów w Indianie, a teraz w DOOM... Dobrze, że na pc grzebiąc w plikach można to zmienić, ale brak tej opcji normalnie w menu to porażka :|
Tak... Porażka... Większości gry nie widzą problemu co do zmianie języka w menu gry. Można? Można. Czemu nie u Bethesda? Czasami nie rozumiem ich decyzji.
Jak widzę te niektóre komentarze,to normalnie żal...Ludzie idźcie gdzieś na miasto ,a nie gracie cały czas ,a potem płacz jest ,że żadna was nie chce...