Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Publicystyka Gamepassa mieliśmy już 20 lat temu - o burzy, która przyszła zbyt wcześnie

19.10.2021 16:37
1
9
zanonimizowany1359977
9
Senator

Brawo GOL!
Barrzo rzadko zdarza mi sie czytac na portalach o czymś, o czym nie mialem wcześniej pojecia i nie słyszałem mimo interesowania sie rynkiem i czytania prasy growej od lat.
Nic o Kesmai nie wiedzialem, myslalem, ze artykul bedzie o tych 8 bitowcach co sprzedawaly gry poprzez modem telefoniczny (pierwsza cyfrowa dystrybucja).

Czyli gamepass faktycznie nie jest pierwszy, ale zdecydowanie przystępniejszy tak sprzętowo jak i cenowo.
Swiat musial technologicznie dojrzec do gamepassa.
Sony, Nintendo i Steam niech czyn predzej montuja swoje gamepassy inaczej beda mocno w tyle.

19.10.2021 17:45
👍
2
10
odpowiedz
Legalizex
83
Generał

No i to jest porządny artykuł w przeciwieństwie do 99% wypocin z tego portalu.

19.10.2021 17:45
3
6
odpowiedz
RezeR
22
Chorąży

W końcu coś ciekawego to poczytania

post wyedytowany przez RezeR 2021-10-19 17:46:04
19.10.2021 18:56
4
4
odpowiedz
siera97
53
Senator

Bardzo ciekawy artykuł. Patrząc z perspektywy czasu, taka usługa musiała upaść, wymagała zwyczajnie zbyt zaawansowanej technologii. Jeszcze na początku XXI wieku, gry online były mocno ograniczone przez dostępność i jakość internetu, niemniej jednak, gdyby zaoferowali swoją usługę w okolicach 2005 roku, to być może byliby wiodącym podmiotem w branży gier online, trochę jak Blizzard był (jest?) panem i władcą MMO.

19.10.2021 22:01
Jonasz95
👍
5
5
odpowiedz
Jonasz95
142
Pretorianin

Dobry artykuł. Można się cofnąć jeszcze bardziej i szukać protoplastów growych subskrypcji w usługach Sega Channel (1994) i Satelaview (1995), odpowiednio dla konsol Sega Genesis i SNES. Pierwsza używała do dystrybucji telewizji kablowej i dostępna była w USA, druga satelitarnej i operowała wyłącznie w Japonii. Obie wymagały dokupienia specjalnej przystawki do konsoli i pozwalały zapisywać gry na specjalnych kartridżach. System Ninntendo oferował także magazyny, turnieje, czy gry transmitowane w czasie rzeczywistym z muzyką i dialogami o jakości znacznie przekraczającej możliwości konsolowych kartriży. Niektóre ekskluzywne dla systemu tytuły były podzielone na episody, które niczym seriale były transmitowane co tydzień.

post wyedytowany przez Jonasz95 2021-10-19 22:02:03
20.10.2021 00:36
Ognisty Cieniostwór
👍
6
5
odpowiedz
Ognisty Cieniostwór
49
Senator

Najlepszy artykuł od bardzo dawna. W końcu dowiedziałem się czegoś ciekawego, o czym nie miałem wcześniej bladego pojęcia. Z przyjemnością przeczytałem wszystkie 3 strony. Brawa dla autora. Szkoda tylko, że takich artykułów jest tak mało.

20.10.2021 06:41
👍
7
3
odpowiedz
zanonimizowany1113196
68
Generał

Chyba ktoś pomylił adresy i zamiast wysłać artykuł do CDA, popełnił tutaj ten tekst... Jakże porządny i jakościowy. Jestem wdzięczny, bardzo przyjemna lektura na początek pracy.

20.10.2021 08:31
keeper_4chan
👍
8
odpowiedz
keeper_4chan
104
Generał

Ktoś tu zasłuchuje na pochwałę syna powiernika udziałowego spółki matki z ramienia zarządu jego szefa.

20.10.2021 22:55
👍
9
2
odpowiedz
-maddoxx-
119
Konsul

Nie będę oryginalny i przyznam, że to najlepszy art na golu od wielu miesięcy.
Sam, mimo, że od c64 siedzę w tym temacie to nie miałem pojęcia, że taka firma, że takie akcje się działy itd.

post wyedytowany przez -maddoxx- 2021-10-20 22:55:23
20.10.2021 23:13
Brucevsky
10
4
odpowiedz
Brucevsky
149
Playing with writing

GRYOnline.plTeam

Dzięki serdeczne za wszystkie tak pozytywne komentarze. W historii gier jest jeszcze sporo rzeczy do odkrycia, co opowieść o GameStormie, szerzej nieznana w Polsce, dobrze pokazuje. Ich odkrywanie i przybliżanie w artykułach to przyjemność. Cieszę się, że lektura również taka jest. :)

Publicystyka Gamepassa mieliśmy już 20 lat temu - o burzy, która przyszła zbyt wcześnie