Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Zobacz długi gameplay trailer z The Blood of Dawnwalker, nowego mrocznego RPG współtwórców Wiedźmina 3 i Cyberpunka ...

21.06.2025 22:10
NOWAHUTANACZASIE
😁
1
NOWAHUTANACZASIE
19
Konsul

Na minus na pewno to, że gdy wróg chce zadać cios to wyświetla się ikonka tarczy mówiąca graczowi ''blokuj, a jak pojawia się ikonka miecza to z kolei ''atakuj'' czyli trzymanie za rączkę, mam nadzieję , że będzie to można wyłączyć.
Wrogowie padają też jak szmaciane laleczki:) Nie wiem też jakim cudem grafika jest na poziomie... Wiedźmina 3;) Albo okej - zmodowanego W3, chociaż nie wiem czy przypadkiem zmodowana trójka nie wygląda lepiej, dawno nie grałem. To zamknięty rozdział.
A to wygląda to,hmm, fajnie. Tak, fajnie, ale też średnio fajnie. Jeśli to ma sens:)

post wyedytowany przez NOWAHUTANACZASIE 2025-06-21 22:23:27
21.06.2025 22:20
Bukary
2
odpowiedz
Bukary
236
Legend

Widać niezbyt okazały budżet. Kierunek artystyczny średniawy. Lokacje jakieś takie puste, jakby było w nich za mało obiektów. Może to również kwestia "płaskich" tekstur na wielkich powierzchniach. Miasto powstało nieco na zasadzie kopiuj-wklej (identyczne tekstury na budynkach). Dialogi drętwe, a głos głównego bohatera... mało oryginalny. Sama walka wydaje się interesująca, choć pauza zabija dynamikę i psuje flow. Kamera wydaje się też dziwnie umieszczona (za nisko). Mechaniki wampiryczne - fajne, zainteresowały mnie.

Ogólnie rzecz ujmując, jeśli popracują nad prezentacją (projekt otoczenia) i wizualiami, może wypróbuję ze względu na elementy RPG czy umiejętności wampira. Tak czy inaczej, sporo pracy przed nimi.

21.06.2025 22:22
Shadoukira
3
odpowiedz
1 odpowiedź
Shadoukira
108
Chill Slayer

Według mnie gra prezentuje się naprawdę dobrze. Oczywiście nadal widać, że gra nie jest dokończona, ale moje wrażenia są pozytywne.

Największe zastrzeżenia mam do walki, gdzie widać, że animacje muszą jeszcze zostać poprawione. Dodatkowo wydawało mi się, że gra też niechętnie przeskakuje pomiędzy przeciwnikami (albo po prostu osoba grająca nie ogarniała). Dodatkowo kamera według mnie jest zbyt blisko naszej postaci, mogli by ją nieco oddalić.

Na minus na pewno to, że gdy wróg chce zadać cios to wyświetla się ikonka tarczy mówiąca graczowi ''blokuj, a jak pojawia się ikonka miecza to z kolei ''atakuj'' czyli trzymanie za rączkę, mam nadzieję , że będzie to można wyłączyć.
Wrogowie padają też jak szmaciane laleczki:)

No ciekawe czy da się to wyłączyć. Twórcy mówili coś o poziomach trudności, gdzie poziom łatwy o wiele więcej wybacza graczowi jego błędy, a przeciwnicy szybko padają od naszych ciosów. Może na kolejnych poziomach trudności podpowiedzi znikają?

Ogólnie widać tutaj sporo inspiracji wziętej z Wiedźmina 3 i KCD :) Czyli jak dla mnie na plus.

Graficznie gra jest ładna, ale na pewno nie tak ładna jak Wiedźmin 4. Widać, że budżet dla tej gry nie był super okazały.

post wyedytowany przez Shadoukira 2025-06-21 22:40:17
21.06.2025 22:43
NOWAHUTANACZASIE
3.1
NOWAHUTANACZASIE
19
Konsul


Shadoukira
Bardzo dużo jest z W3. Podczas oglądania miałem prawie cały czas wrażenie, że to jakby Wiedźmin 3 tylko w innych szatach.

Bukary
A co widocznej średnio budżetowości, to zakładając, że tego nie spieprzą, a na to się nie zapowiada - gra się sprzeda. Tutaj też do marketingowej gry wchodzi ''duch Wiedźmina 3'' oraz to, że oba tytuły łączy reżyser Konrad Tomaszkiewicz.
A jak się sprzeda >>> to skrzydła rozwiną dopiero w kontynuacji.

post wyedytowany przez NOWAHUTANACZASIE 2025-06-21 22:50:07
21.06.2025 22:48
DexteR_66
4
odpowiedz
DexteR_66
9
Generał

W premierę w przyszłym roku jednak nie wierzę, dość dużo pracy przed Wilkami, ale potencjał jest bardzo duży. Kierunek artystyczny mi się mega podoba, to jest to czego chcę w tej grze, ale rzeczywiście, lokacje wydawały się puste, ale i to pewnie się zmieni. Dubbingu nie oceniam, bo i tak zagram z naszym dubbingiem.

Ogólnie to czuję tutaj ducha pierwszego Wiedźmina, co mnie bardzo cieszy.

post wyedytowany przez DexteR_66 2025-06-21 22:54:05
21.06.2025 23:01
duxdaro
5
odpowiedz
duxdaro
65
Pretorianin

Wygląda to lepiej, niż się spodziewałem :P

21.06.2025 23:02
John_Wild
😊
6
odpowiedz
2 odpowiedzi
John_Wild
47
Okropnie_Wściekły_Dzik

RPG współtwórców Wiedźmina Nie, dziękuję :)

post wyedytowany przez John_Wild 2025-06-21 23:35:28
21.06.2025 23:13
NOWAHUTANACZASIE
😊
6.1
NOWAHUTANACZASIE
19
Konsul

John_Wild

Why?:)

post wyedytowany przez NOWAHUTANACZASIE 2025-06-21 23:13:24
21.06.2025 23:25
John_Wild
😊
6.2
John_Wild
47
Okropnie_Wściekły_Dzik

W3 to dla mnie gra dramat. Próbowałem zaczynać grać chyba z 10 razy. Nigdy nie wyszedłem z Białego Sadu. Nie wiem, chyba wszytko mi się w tej grze nie podoba. Nie tylko W3 w sumie, W2 to też tragedia. Nie lubię Geralta, nie lubię gotowych postaci. W nowej grze współtwórców Wiedźmina znowu mamy z góry narzuconego bohatera. Nie dam rady w to zagrać , nawet nie będę próbował :)

post wyedytowany przez John_Wild 2025-06-21 23:25:48
21.06.2025 23:18
Persecuted
7
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
Persecuted
155
Adeptus Mechanicus

Klimat bardzo fajny, grafika całkiem znośna (głównie za dnia, bo nocą to tak średnio bym powiedział), świat prezentuje się nieźle (przede wszystkim miasto, troszeczkę przypominające mi Kuttenberg z KCD II), reżyseria dialogów żywcem wzięta z Wiedzmina 3, ale to akurat nie dziwi, poza tym to jak najbardziej zaleta. Jedynie walka wypada dosyć słabo. Za dnia, z mieczem, to jeszcze jak cię mogę, ale w nocy, jako wampir, to już jest mega dziwnie i jakoś tak sztywno. Powiedziałbym, że jest nawet słabiej niż w Wiedźminie 3, a tam walka też przecież zbyt dobra nie była...

Ogólnie mi się podobało to co zobaczyłem, więc z ostrożnym optymizmem czekam na więcej. "Pogromcą wiedźmina 4" BoD na pewno nie zostanie, ale ma szansę obronić się jako po prostu dobra gra, a to już coś.

post wyedytowany przez Persecuted 2025-06-21 23:38:22
21.06.2025 23:49
Shadoukira
7.1
Shadoukira
108
Chill Slayer

Trudno być pogromcą Wiedźmina 4, jeśli ma się o wiele mniejsze środki pieniężne i mniejszą drużynę deweloperów :)

Niemniej jednak gra wygląda naprawdę obiecująco i jeśli na premierę nie będzie technicznej i optymalizacyjnej tragedii, to według mnie gra się wybronii. Oby się też dobrze sprzedała, bo wtedy istnieje możliwość, że kolejne części tej gry będą już na o wiele wyższym poziome.

Ogólnie na razie to co nam pokazano trafia w mój gust, ale faktem jest to, że gra wymaga jeszcze trochę pracy przed jej premierą.

22.06.2025 00:18
Persecuted
7.2
4
Persecuted
155
Adeptus Mechanicus

Trudno być pogromcą Wiedźmina 4, jeśli ma się o wiele mniejsze środki pieniężne i mniejszą drużynę deweloperów :)

No ja to wiem, ale po pierwszej zapowiedzi była forsowana taka narracja, że BoD jest "tym prawdziwym wiedźminem", tworzonym przez "prawdziwych ojców serii", który wytrze podłogę W4. Ja zespołowi Rebel Wolves życzę jak największego sukcesu, ale od razu zakładałem, że starcie z Wiedźminem to dla nich po prostu za wysokie progi. Na pewno nie można im odmówić talentu czy umiejętności, ale bez budżetu i rąk do pracy, pewnych ograniczeń zwyczajnie nie da się przeskoczyć.

według mnie gra się wybronii.

Też mam taką nadzieję, niemiej dostrzegam elementy, które potencjalnie mogą ludzi zniechęcić do kupna. Po pierwsze, system walki inspirowany KCD. Jedni go kochają, inni nienawidzą, nawet gdy jest zrobiony dobrze, a samo wykonanie go dobrze wcale nie jest takie oczywiste (Warhorse za pierwszym razem też wyszło raczej średnio, dopiero w "dwójce", gdy mieli więcej kasy i czasu, wykonali dużo lepszą robotę). Po drugie, system ograniczenia czasowego. Wiem, że to ma działać bardziej jak zasób (pewnie na zasadzie, że to zadanie "kosztuje" 2 dni, tamto 3 dni i musisz wybierać co chcesz robić, a czego nie). Na papierze nie brzmi to może źle, ale jednak zalatuje trochę designem w stylu "nie możesz zobaczyć wszystkiego przy jednym podejściu", co samo w sobie nie musi być problemem, ale pod warunkiem, że gra jest w stanie sensowne zachęcić cię do ponownego przejścia. A sęk w tym, że większość gier fabularnych (nawet tych AAA) tego nie potrafi, zmuszając cię do oglądania w 95% tego samego, żeby zaserwować ci w porywach 5% nowości. W dzisiejszych czasach, gdy ludzie większości gier w ogóle nie kończą nawet raz, pchanie się w coś takiego to śliski temat.

Ogólnie na razie to co nam pokazano trafia w mój gust, ale faktem jest to, że gra wymaga jeszcze trochę pracy przed jej premierą.

Jasne, tylko trzeba mieć świadomość co na takim etapie może jeszcze ulec zmianie, a co nie. Czytając komentarze na YT mam wrażenie, że większość tego nie ogarnia...

post wyedytowany przez Persecuted 2025-06-22 00:36:31
22.06.2025 01:37
Shadoukira
7.3
Shadoukira
108
Chill Slayer

Na papierze nie brzmi to może źle, ale jednak zalatuje trochę designem w stylu "nie możesz zobaczyć wszystkiego przy jednym podejściu", co samo w sobie nie musi być problemem, ale pod warunkiem, że gra jest w stanie sensowne zachęcić cię do ponownego przejścia

Tutaj już wszystko zależy od tego czy fabularnie zadania w tej grze będą chociażby na poziomie takiego Wiedźmina 3, bo jeśli tak, to pewna część graczy na pewno będzie chciała przejść tę grę co najmniej kilka razy, aby poznać wszystkie ciekawe historie tego świata. Przecież ludzie nawet takiego Wiedźmina 3 przechodzili po kilka razy, a tam nie było w cale jakichś dużych różnic fabularnych przy każdym kolejnym przejściu.

Ogólnie rzecz biorąc zapaleńcy zawsze się znajdą :) Dodatkowo ta gra będzie oferować różnego rodzaju wyzwania dla tych "najbardziej wytrwałych" jak np. pokonanie głównych bossów na początku gry itp.

Oczywiście jestem praktycznie pewien, że większość ludzi przejdzie tę grę tylko raz, bo ludzie raczej rzadko wracają do ukończonych gier, no chyba, że są naprawdę genialne. Czyli powiedzmy, że jak 30-40% graczy w ogóle ukończy tę grę, to z 10-20% zdecyduje się może na jej ponowne przejście.

Szczerze powiedziawszy to sam wątpie w to, że po przejściu tej gry po raz pierwszy, od razu siąde do drugiej sesji, bo nie mam takiego zwyczaju. Jeśli gra mi się spodoba, to ewentualnie wrócę do niej może dopiero po kilku miesiącach przerwy, no chyba że gra naprawdę będzię genialna to może wrócę do niej szybciej.

A sęk w tym, że większość gier fabularnych (nawet tych AAA) tego nie potrafi, zmuszając cię do oglądania w 95% tego samego, żeby zaserwować ci w porywach 5% nowości. W dzisiejszych czasach, gdy ludzie większości gier w ogóle nie kończą nawet raz, pchanie się w coś takiego to śliski temat.

To w sumie prawda i twórcy będą się musieli naprawdę postarać, aby każde kolejne przejście tej gry faktycznie było innym doświadczeniem i to nie tylko w tych 5%, tylko powiedzmy w 20-25%. Szczerze to zrealizowanie czegoś takiego wydaje się naprawdę trudne o ile w ogóle możliwe, ale to się już okaże po premierze.

Sam pomysł twórców, gdzie gra to narracyjny sandbox a gracz ma ogromną swobodę działania, to coś co mi osobiście się bardzo podoba (przynajmniej na papierze). Jak im to wyjdzie? nie wiadomo, ale trzymam kciuki i liczę na porządną grę.

post wyedytowany przez Shadoukira 2025-06-22 01:40:53
22.06.2025 03:35
7.4
grabeck666
89
Senator
Image

"troszeczkę przypominające mi Kuttenberg z KCD II"

Ta mapa miasta, którą pokazali to jest niemalże jeden do jeden Kuttenberg :D

21.06.2025 23:21
😂
8
odpowiedz
1 odpowiedź
luk4szz
38
Pretorianin

widać że to będzie mocny, ale tylko średniak.

post wyedytowany przez luk4szz 2025-06-21 23:27:20
21.06.2025 23:51
Shadoukira
😉
8.1
Shadoukira
108
Chill Slayer

No faktycznie szykuje się średniak. Taki 8/10 jak na moje oko ;)

21.06.2025 23:30
claudespeed18
9
odpowiedz
1 odpowiedź
claudespeed18
215
Wszechwiedzący

Początek przypomina mi Gothic Playable Teaser ale w dużo lepszej formie.
To że to taki W3 w 80% to raczej pominę bo każdy to widzi.
Oczywiście miasto od razu zalatuje KCD nieco a wkradanie się do katedry to trochę Thief czy Asasyn któryś. Same dobre skojarzenia i chyba tak ma być.

Nie mam się do czego przyczepić, odpowiada mi to co widzę. Gra chyba bardziej się spodoba fanom Gothic i W1 niż tym, którzy grali jedynie w W3.

Walka z bandytami gdzie tnie się przeciwnika 20x by powalić trochę zalatuje Souls i wybija podobnie z rytmu jak w W3 ale może da się takie kmiotki zabić szybciej z czasem. Choć postać tutaj ma 16 level hmm.

22.06.2025 02:25
9.1
Znubionek
56
Generał

claudespeed18
Walka z bandytami gdzie tnie się przeciwnika 20x by powalić trochę zalatuje Souls
ty widziales kiedykolwiek jakies soulsy?

22.06.2025 00:07
NOWAHUTANACZASIE
10
odpowiedz
NOWAHUTANACZASIE
19
Konsul

Jeszcze jedno. W gameplay'u nocą powiało duchem Dishonored (ten szybki ruch do przemieszczania się) ....a bardziej starym dobrym Thief'em.
Bardzo mi się podobała ta nocna część: powolna, klimatyczna muzyka, pomarańczowe witraże, majestat katedry i piękne dwa księżyce, czy też planety, na czerwonym tle. Mega:)

22.06.2025 00:10
11
odpowiedz
pisz
182
nihilista

Bardziej by mi się gra podobała w formie przygodowej, bo ma fajny klimat, ale bez tej walki. Ale walka teraz w grach to postawa, wszyscy żądni krwi ;)

22.06.2025 00:29
12
3
odpowiedz
xSikorX
15
Chorąży

Wygląda to średnio, zobaczymy

22.06.2025 00:42
13
odpowiedz
rpg-7
92
Konsul

Perfekcyjnie nijaka gra. Nie wyróżnia się kompletnie niczym.

Póki co, zainteresowanie zerowe.

22.06.2025 00:44
👍
14
odpowiedz
mariusx78
44
Konsul

Trochę się uspokoiłem po obejrzeniu tego gameplay'u, bo po tym co pokazali podczas Xbox Games Showcase, byłem mocno zaniepokojony ponieważ jakoś biednie to wyglądało i do tego wszystko było jakby "rozmazane", a tutaj już jest wszystko wyraźne i przejrzyste. Pewnie że to nie są największe wodotryski na świecie, ale muszę przyznać że wygląda to całkiem ładnie i klimatycznie. Do tego w końcu ktoś zrobił normalną animację fizyki drzew i roślin, bo wqrwiają mnie zawsze te zbyt szybko powiewające i wyginające się komicznie drzewa w niektórych grach. Tutaj ruch gałęzi i liści jest naprawdę bardzo realistyczny. Do tego dobre i stonowane kolory, a nie jakieś pstrokate i dające po oczach. Światło i cienie też są całkiem w porządku. Jak na razie jest mało detali w świecie, ale prawdopodobnie to się zmieni, ponieważ gra jest cały czas we wczesnej produkcji, a rzeczy kosmetyczne robi się na końcu.
3mam kciuki za ekipę żeby dowieźli i pochylili się nad optymalizacją.

post wyedytowany przez mariusx78 2025-06-22 01:33:41
22.06.2025 01:02
Mich200
15
odpowiedz
1 odpowiedź
Mich200
84
Wyselekcjonowany

Nie zapominajmy, że to co widzieliśmy to tylko pre-beta, więc jeszcze długa droga przed tą grą.

Mnie na ten moment najbardziej razi w oczy ta bliska kamera, zdecydowanie powinna być osadzona dalej od pleców bohatera. Druga kwestia wymagająca dopieszczenia to system walki, fajnie, że twórcy poszli w stronę Gothica/KCD i oferują system kierunkowych ataków, przynajmniej nie będzie to bezmyślna sieczka polegająca na mashowaniu jednego przycisku. Natomiast koniecznie trzeba tam poprawić animacje i hitboxy, a także podciągnąć ai przeciwników, ale biorąc pod uwagę na jakim etapie jest produkcja, to raczej można się spodziewać jeszcze wielu zmian w tej materii.

Co do reszty to jestem bardzo optymistycznie nastawiony, klimat idealnie wpisuje się w mój gust, omawiane mechaniki zdają się zapewniać sporą regrywalność i fun z eksploracji. Do tego cieszy fakt, że wizualnie to nie jest kolejna cukierkowa wydmuszka, tylko rzeczywiście czuć jak z ekranu wylewa się, brud, ponurość i depresyjność tego świata.

post wyedytowany przez Mich200 2025-06-22 01:03:03
22.06.2025 01:15
15.1
mariusx78
44
Konsul

Qrde, a mi się właśnie podoba ta zbliżona kamera bo dodaje immersji : ), ale to jest kwestia gustu. Prawdopodobnie podczas walki kamera będzie się trochę oddalać żeby można było ogarnąć wszystkich wrogów dookoła.

22.06.2025 01:30
16
1
odpowiedz
forzaroma
87
Pretorianin

Jest lepiej, niż na ostatnim trailerze. Dalej jednak trochę leciwie to wygląda, czuć posmak Wiedźmina 3 sprzed lat. Walka dość sztywna, dziwna pauza, jeden z przeciwników krąży bez sensu przez kilkanaście sekund, zbyt bliska kamera. Poruszanie się po dachach wygląda bidnie.

Sam nie wiem... Może być dobre AA z dużą wolnością i ciekawymi pomysłami. A być może koślawość stanie się zbyt dużą przeszkodą dla mnie.
Póki co, trudno ocenić.

22.06.2025 03:42
17
odpowiedz
grabeck666
89
Senator

Jak na alfę to wygląda i tak całkiem dobrze.

Gra ma dwie rzeczy z miejsca, których nie lubię. Ograniczony czas do końca gry i directional combat.

O ile w KCD2 to se mogłem większość z łuki zabijać albo mackę i młucić jak popadnie to jakoś tak z bronią zasięgową wampira sobie nie wyobrażam. Na pewno walka potrzebuje więcej impaktu, bo teraz wygląda trochę jak by zapałkami machali. No ale jeszcze mają dużo czasu. No zobaczymy.

No i ciekawe jak z tą presją czasu będzie. Niby to ma być surowiec, który wykorzystujemy. Dalej gdzieś tam nad głową ci wisi, że nie możesz wszystkiego zobaczyć/zwiedzić bo nie zdążysz.

22.06.2025 04:15
[Gammorin]
18
odpowiedz
[Gammorin]
95
N7

Mi jakoś najbardziej przypomina to styl gier studia Spiders. Ważne by fabułą gra się broniła, tak to można wybaczyć drobne niedoskonałości. Warto czekać.

22.06.2025 05:26
19
odpowiedz
krontes
45
Pretorianin

Dlaczego wszystkie gry robią kamerę umiejscowioną w tym stylu? Może to pasuje do takich gier jak Resident Evil gdzie mamy horror i ciasne pomieszczenia ale tutaj? Co dodaje taki kąt i przybliżenie kamery poza ograniczeniem pola widzenia? Szczególnie w grze tego typu to nie pasuje. Czy oni na prawdę uważają że to sprawia że gra wygląda lepiej? Jeżeli nie można oddalić kamery normalnie to dla mnie ta gra jest skreślona nie ważne jak dobra będzie.

Wiadomość Zobacz długi gameplay trailer z The Blood of Dawnwalker, nowego mrocznego RPG współtwórców Wiedźmina 3 i Cyberpunka ...