Wyśmienite RPG Clair Obscur: Expedition 33 otrzyma „nową zawartość”. Mimo wielkiego sukcesu twórcy nie powiedzieli j...
Dlc mile widziane,bo jest masa rzeczy które warto tutaj opowiedzieć
Ale i mniejsze zadania poboczne też mile widziane
Mam nadzieję, że w ramach tych usprawnień doszlifują trochę skakanie, bo te sekwencje platformówkowe to w zasadzie jedyny element gry, do którego mam większe zastrzeżenia.
Niech już robią kolejną grę, 200 zł daliśmy, nie potrzebujemy teraz 5 lat wsparcia i gry-usługi.
To nie jest jRPG (Japan Role Playing Gamę) tylko Turn based RPG...
Jakie cechy gatunku jRPG ma Clair Obscure? Bo ostatnio próbowano mi wmówić, że to soulslike
Aaa od razu dodam definicje jRPG
JRPG to skrót od Japanese Role-Playing Game, co oznacza japońską grę fabularną. Jest to gatunek gier wideo charakteryzujący się specyficzną estetyką, często inspirowaną anime i mangą, oraz elementami narracji i mechanik typowymi dla japońskich produkcji RPG.
Jak dla mnie to gra głównie produkowana przez Japończyków w Japonii znających swoją kulturę, ja nie widzę żadnego odniesienia do kultury japońskiej w Clair Obscure, ale może czegos nie zauważyłem
Twoja definicja jest błędna.
Gdyby Japończycy zrobili grę w stylu Baldur's Gate, to też byłby to jRPG? To tak nie działa. Przedrostek j owszem oznacza etymologię, ale nie gry, a gatunku. Gatunek powstał w Japonii, kolejne gry mogą powstawać gdziekolwiek.
jRPG to styl projektowania gier RPG, czyli ten zestaw cech:
- turowa walka lub hybryda walki turowej (typu ATB w Final Fantasy)
- pół-otwarta struktura eksploracji: korytarze z odnogami zamiast otwartych map
- oparcie rozwoju o systemy magiczne zamiast o umiejętności: mako materia w FF7, tutaj pikto i luminy
- historie skupiające się na postaciach wchodzących w skład drużyny
- ograniczone wybory dialogowe i liniowa narracja oparta o cutsceny
- zazwyczaj stylistyka anime, choć to nie jest obowiązkowe. W Clair Obscur np. odpowiednikiem Moogle z FF są Gestrale.
Gra ma też cechy soulsów, owszem: ogniska, walka oparta o timing (parowanie/uniki), rozwój statystyk itd.