Wiedźmin 4 w akcji może wyglądać tak dobrze na zwykłym PS5. CD Projekt Red demonstruje przyszłość bestsellerowej serii RPG
Wygląda pięknie, ale przecież to Demo gry, która wyjdzie za 2 lata. W tym czasie mogą spaść fpsy do 30 a detale na low. Albo będzie powtórka z cp2077 na ps4.
No demko świetne, ale szkoda, że poczekamy jeszcze kilka lat. Mogli sobie też darować te bajki o 60fps z rtx na podstawowym ps5.
Jedno jest pewne, jak wyjdzie Wiedźmin 4 to Bethesda/Bioware/Ubisoft znów zostaną zmiecione z powierzchni ziemi. Nic co ostatnio produkują czy produkowali nie dorównało fabularnie Wiedźminowi 3, a zwłaszcza dodatkom.
Wygląda pięknie, ale przecież to Demo gry, która wyjdzie za 2 lata. W tym czasie mogą spaść fpsy do 30 a detale na low. Albo będzie powtórka z cp2077 na ps4.
I poważnie ktoś wierzy, że gra będzie wyglądała i działała tak dobrze jak demko technologiczne pokazywane na pokazie samego silnika, który napędza tytuł?
Nie wiem po co ta sciema ze to w czasie rzeczywistym. Przeciez to widac, ze to wyrenderowany filmik. Wyglada fajnie ,ale bylo widac przycinki jak w kazdej grze na UE5.
Trochę rozczarowanie względem poprzednich części. Rozgrywka i mechanika nadal ta sam tylko grafika lepsza. Dodatkowo to techniczne demo więc tak gra, nie będzie wyglądała. Jest to tylko fragment gry przygotowany pod pokaz. Nadal czekam, bo na pewno będzie fabularnie dobra. Ale oczekiwałem czegoś więcej. Czyli coś, co mnie wbije w fotel.
"Rozgrywka i mechanika nadal ta sam tylko grafika lepsza."
Dokładnie, nie wiem czy o tym samym myślimy, ale marzy mi się zmiana samej imersywności rozgrywki. Jedzenie, spanie, polowanie, łowienie ryb żeby się najeść. Ogólnie zwolnienie tempa, coś jak RDR2, czy KCD.
Ale wątpię żeby coś zmienili, to będzie pewnie ten sam styl rozgrywki (moim zdaniem już trochę przestarzały), a celem będzie sama opowieść.
Rozgrywka i mechanika nadal ta sam tylko grafika lepsza
Noooo moim zdaniem też powinni pójść w Need for Speeda i zamiast walki na miecze zrobić prowizoryczne wyścigi powozami aby zmienić gameplay w serii gier o zabójcy potworów. To ma sens.
Jaka rozgrywka i mechanika?
Przeciez to jest pokaz grafiki i silnika a nie gry.
jedzenie, spanie, polowanie, łowienie ryb żeby się najeść.
Matko ... oby nie. A jak juz to wszystko opcjonalne dla tryhardow i gra balansowana pod off a nie pod on.
Dosłownie nie pokazali nic z rozgrywki poza jeżdżeniem na koniu i chodzeniem po świecie.
jedzenie, spanie, polowanie, łowienie ryb żeby się najeść.
Matko ... oby nie.
RDR2 nie lubisz? No ok.
Fakt, pokazali samą grafikę, ale pomarzyć można o ewentualnym pogłębieniu interakcji ze światem.
I ten figlarny uśmiech Ciri. Tak, widać że służy jej życie na wiedźmińskim szlaku.
Wygląda i działa super. I bardzo cieszy, że to wszystko chodzi na bazowym PS5.
Dostałem dużo lepsze wiadomości niż oczekiwałem:).
Dla mnie kolorystycznie Kingdom Come wygląda znacznie lepiej a nawet Wiedzmin 3 ma lepsze kolory.
Granie Ciri już widzę że będzie dla mnie ciężkim doświadczeniem. Jedynie fabuła może to uratować albo będzie średniak :P trudno mi w uniwersum wiedźmińskim wczuć się w kobiecą postać.
Gra jak najbardziej będzie tak wyglądała i działała w 60 FPS, ale na PS6.
Tak. Człowiek od Tech już wziął na warsztat całe demo. Są płynne przejścia między cutscenkami. A zwolnienia, które nam się wydaje, są spowodowane ciężarem konia. Na YouTube premium lepiej to widać. Ale sam wiesz, że to tylko wycięty fragment gry dlatego płynnie działa. Są też pewne sztuczki zastosowane. Na planie głównym u cyrkowców widać dużo szczegółów im dalej, tym mniej wyraźniej. To lepiej od Cyberpunka gdzie im dalej tym miałeś więcej Sprite 2D zastosowane.
Przysiągłbym że filmik na YT to jest max 30 fps. Ale nie wiem, Jeśli się im to udało to może CD Projekt będzie pierwszą firmą, która wykorzysta porządnie UE5 i jego technologie. Jak dla mnie zbyt piękne żeby było prawdziwe dlatego nadal będę mega sceptyczny, zostawię sobie miejsce na pozytywne rozczarowanie.
W każdym razie jest na co czekać i już teraz prezentuje się super.
Ciekawe czy podołają. Po Wieśku 3 i jego DLC, oczekiwania wobec czwórki sięgają już pewnie kosmosu.
Dawno temu demka technologiczne służyły do jarania się nimi, dziś służą jako powód do marudzenia najwyraźniej.
Kiedyś to był postęp i jak pokazywali demko technologiczne to szczena opadala, a tu? No fajnie wygląda, ale jak na ponad 10 lat to przełomu nie ma. Fajnie że się koniowi mięśnie ruszają, ale ja to mam za przeproszeniem w 4 literach. Lepiej by pokazali destrukcje otoczenia, ale tej oczywiście nie będzie. Podsumowując, nic zaskakującego nie pokazano.
Destrukcja otoczenia grała główne skrzypce w grach, które opierały się na destrukcji. W RPG byłoby to upierdliwe, bo możnaby łatwo zepsuć całą fabułę. Zatem prezentowanie destrukcji na RPG byłoby bezcelowe. Czasy rewolucji już się skończyły, pozostaje szlifowanie detali.
O ile destrukcja otoczenia nie jest częścią mechaniki rozgrywki (a takie gry można policzyć na palcach jednej ręki), to się zwyczajnie nie opłaca, bo zżera dużo zasobów, a niczego istotnego do gry nie wnosi. W sensie jasne, wpływa na realizm, ale w mniejszym stopniu niż oświetlenie, tekstury wysokiej rozdzielczości, modele, animacje, efekty cząsteczkowe itd. One mają po prostu większe znaczenie w kontekście ogólnego aspektu wizualnego, niż możliwość rozbicia szyby czy złamania pnia drzewa (bo obcujemy z nimi cały czas, a z destrukcją tylko sporadycznie), i właśnie dlatego stanowią większy priorytet od zaawansowanej fizyki.
OK, racja. Fajnie jednak by było, gdyby twórcy poszli na kompromis i dodali więcej fizyki chociaż np. w niektórych misjach fabularnych.
Chciałbym zobaczyć rozgrywkę w której np. w misji fabularnej wielki troll atakuje wioskę i podczas walki obraca w pył zabudowę. A od nas zależy ilu mieszkańców i budynków ocalimy. Oczywiście chodzi o to, aby nie było to całkowicie liniowe i oskryptowane (czyli, że za każdym razem walka/ zniszczenia są takie same).
Albo dajmy na to toczymy jakieś walki na wodzie na łodziach, i czym bardziej uszkodzimy, my bądź przeciwnik łódź, tym szybciej woda zalewa łajbę.
Podoba mi się to płynne przechodzenie do cutscenek, już w CP2077 robilo to robotę. Widoczki jak to widoczki. Ładne, ale tego można było się spodziewać. Realistyczne igiełki na drzewie to nie przeskok który powoduje opad szczeny.
Tak, tak, pożyjemy, zobaczymy. Do premiery bardzo daleko, więc nie ma się podniecać. Mam przypomnieć aferkę z pogorszeniem grafiki trzeciej części, w stosunku do tego, co było pokazane na E3? A może cudowną premierę CP2077 na PS4 i XO, na których to konsolach gra miała działać wyśmienicie?
Drzewa dalej szaleją od wiatru ale jednak mniej niż w W3.
No i GWINT potwierdzony.
Podoba mi się angielski głos Ciri. Poważnie myślę o graniu po angielsku przynajmniej raz w te grę.
Kolejne pompowanie balonika kilka lat przed premierą. Zero pokory i nauki na błędach, a potem wyjdzie jak zwykle.
Wizualnie wygląda to świetnie. Xhodzi mi ogólnie o atmosferę tej lokacji. Ale nie mogę pozbyć się tego odczucia, że gry, a raczej światy tworzone na UE, jakiejkolwiek iteracji tegoż silnika, wyglądają jak makiety.
Zdecydowany + za ponownie rewelacyjnie oddane efekty wiatru na roślinności. To był jeden z moich ulubionych aspektów budujących klimat w W3, jak zmieniała się pogoda na burzową/deszczową, i drzewa dosłownie "wyginały się" na wietrze, coś pięknego.
I tutaj wygląda to równie dobrze.
- Czyli miałem rację, będzie Kovir i Poviss :).
- Nikt za bardzo nie dziwi się na widok Ciri wiedźminki, więc zgaduję, że w tym rejonie takie "indywiduum" może być czymś zupełnie normalnym ;). To zarazem może stanowić wytłumaczenie mutacji Cirii, w tych stronach świata to zapewne znana i nadal stosowana praktyka. Coś czuję, że na swojej drodze spotkamy więcej żeńskich zabójczyń potworów.
- Fajnie, że w końcu jest peleryna z kapturkiem! Geralt miał takie tylko w filmikach, ale do gry nigdy nie trafiły ;(.
- Graficznie w sumie bez zaskoczeń, jest UE 5.0, jest śliczne otoczenie. Zobaczymy jak będzie z płynnością.
Też obstawialem, że akcja będzie się działa w Kovir i Poviss.
Nikt za bardzo nie dziwi się na widok Ciri wiedźminki, więc zgaduję, że w tym rejonie takie "indywiduum" może być czymś zupełnie normalnym
Tego raczej nie zauważy się po samych reakcjach przechodniów, a bardziej może w samej fabule i zadaniach. Co najwyżej było widać w jednej scence obrzydzenie strażnika, który jak zobaczył Ciri, to splunął na ziemię. Ogólnie to co tutaj nam pokazano prawdopodobnie albo nie ma w ogóle związku z fabułą nowej gry albo ma niewiele wspólnego, bo to nie jest gameplay, tylko demo technologiczne silnika.
Graficznie według mnie gra wygląda ładnie, ale też jakoś mnie nie zwaliła z nóg. Fajnie by było gdyby gra faktycznie była tak mocno interaktywna jak np. w tej scence ze skrzynką z jabłkami, gdzie facet po szturchnięciu go przez Ciri wywalił jabłka na drogę, a później jeszcze jakiś dzieciak skorzystał z okazji i zabrał sobie jedno jabłko z ziemi. To mi się bardzo podobało i chciałbym aby coś takiego zadomowiło się w większej ilości gier. Pytanie tylko czy faktycznie ta technologia znajdzie się w finalnej wersji gry.
Tak czy inaczej to co tutaj widzieliśmy to jedynie demo technologiczne a nie gameplay, co oznaczana, że jescze w przeciągu tych 2 lat gra może ulec mocnej zmianie (czy na lepsze czy na gorsze to sie jeszcze okaże).
Ogólnie czekam na remake Wiedźmina 1, bo jeśli tak to będzie wyglądać to oj będzie grane :)
Fajnie wygląda, oby tak prezentowała się (i działała) gra finalna.
tech demo, nie ma co się podniecać. 3 też wyglądała rewelacyjnie na pokazach a finalna wersja zaliczyła spory downgrade.
Ale to nie jest gameplay wiedźmina tylko demon technologiczne UE5 na którym pokazują wiedźmina.
To nie jest żadne demo gry czy demo technologiczne gry. To jest demo technologiczne silnika. Epic poprosił cedep albo cedep Epic. Równie dobrze mogli użyć ogólnodostępnych assetów i stworzyć cokolwiek innego na pokaz.
Ale ludzie fajnie się karmią i niusy jakoś tak lekko lecą, a i promo sobie cdpr może zrobić.
Mijasz się z prawdą. Już rok temu na prezentacji CPDR z UE5 było sporo informacji jakie elementy w silniku przerabiają na swoje potrzeby, będąc w ciągłym kontakcie z Epiciem. Nie we wszystkim się zgadzają odnośnie technicznych kompromisów, bo UE5 musi być silnikiem uniwersalnym do wszelkich gatunków gier, ale wiele nowych systemów potrzebują obie firmy, więc je współtworzą. Wiele z tych rzeczy wprowadzanych w silniku 5.6 i 5.7 i przyszłych update'ów zostało dodane z inicjatywy CDPR i z pracy wykonanej przez ich programistów, bo designerzy TW4 tego oczekiwali, więc stwierdzenie, że jest to niezależna sprawa od Wiedźmina jest całkowicie błędne. Jest to zwyczajna kolaboracja, której beneficjatami są obie strony, a nie jakieś randomowe zlecenie z wykorzystaniem popularnej marki, jak insynuujesz.
No nie wiem. Ostatnio ogywałem ponownie Wieśka na swoim OLEDzie 55', więc oczywiście HDR w 4K, DX12, ultra+, ray tracing ultra no i jakiegoś przeskoku to ja nie widzę. Wiadomo, kompresja jutubowa i tak dalej robi swoje też na pewno. Ale o ile w porównaniu ze zwykłym Wieśkiem 3 to jest oczywista przepaść, tak w przypadku tego ulepszonego do DX12 to rewelacji nie ma. Z drugiej strony doszliśmy do takiego momentu, w którym się nie da robić co generację przeskoku graficznego na miarę Crysisa, więc może za bardzo się czepiam.
Mimika twarzy na pewno robi robotę, ale czy to tak będzie wyglądać w samej grze, przy każdej rozmowie, to już druga sprawa.
Razi mnie twarz Ciri, wygląda tak bardzo generycznie jak tylko może wyglądać twarz wygenerowana przez jakieś AI.
Nie, wygląda bardzo dobrze, bałem się, że to będzie taka brzydota jak w pierwszym demie filmowym wygenerowanym przez ai na bazie obecnych zasobów gry. Tu jest naprawdę nieźle.
wygląda cudownie nawet jeśli to tylko demo, teraz trzymać kciuki o jak najszybszą premierę choć wcześniej niż w 2027 roku nie ma szans.
Jakiś problem dla bajkopisarzy z reda żeby w przyszłym roku udostępnić demo na PSN żeby każdy mógł doświadczyć tych magicznych 60 klatek na swoim ps5 ?
Mam nadzieję, że Liga z Hengfors, czyli Hołopole i te regiony też się pojawiają.
Mam warażenie że te kolory w tych górach już widziałem gdzieś w którymś wiedzminie. A już wiem przypomina mi to dolinę gdzie spotykamy po raz pierwszy w Wiedzminie 2 Saskię.