Wiedźmin 3: Dziki Gon bez REDkitu, MODkit jedynym narzędziem moderskim
Sprawa może bardzo dziwić, gdyż do poprzednich odsłon cyklu – Wiedźmina i Wiedźmina 2: Zabójcy Królów – wypuszczono popremierowe edytory, odpowiednio: D'jinni i REDkit, a w nich stworzono całkiem sporo modyfikacji.
Źródło: https://www.gry-online.pl/newsroom/wiedzmin-3-dziki-gon-bez-redkitu-modkit-jedynym-narzedziem-moderskim/z316d6b
Że co? Edytor do Wiedźmina 2 w ogóle nie był popularny, modów stworzono bardzo mało, do tego większość zmieniało jakieś pierdoły, a połowa z tych modów była zrobiona bez REDkita. A największy mod został stworzony przez dewelopera z CDP.
http://www.nexusmods.com/witcher2/mods/top/?
Sprawa nie powinna dziwić, gdyż do poprzednich odsłon cyklu – Wiedźmina i Wiedźmina 2: Zabójcy Królów – wypuszczono popremierowe edytory, odpowiednio: D'jinni i REDkit, a w nich stworzono bardzo mało modyfikacji.
fixed
No to irka22 już chyba nie zobaczymy na forum.
A co on by odpowiedzialny za tego REDkita czy co?
Tak w ogóle to do Wiedźmina 3 wyszły już lepsze mody, które właściwie się przydają do gry i to bez żadnego REDkita. Już jest prawie 300 modów na nexusie. Większość nieprzydatna jak do dwójki, ale na pewno są ciekawsze i dla niektórych przydatne. W2 z Redkitem do tej pory ma niecałe 400. Najwięcej znajdą dla siebie ci co chcą sobie podbić grafikę w grze, ale jest też kilka pierdółek dla pozostałych, nawet kilka overhauli.
Nie, ale pisał, ze dopiero po wydaniu REDkitu zacznie się zabawa na lata i zaznaczał to na każdym kroku. Pewnie po tej informacji wyskoczył przez okno :(
Tak, na pewno wyskoczy przez okno, bo redkit to było całe jego życie.
Niektórzy to chyba nieco zbyt poważnie traktują to forum.
Bezi2598 - Jeśli do każdej wypowiedzi podchodzisz tak poważnie, to musisz być bardzo smutnym człowiekiem :(
Wiedźmin 2 nie oferował otwartego świata i był mniej popularny/reklamowany od Wiedźmina 3. Szczerze mówiąc, dwójka średnio zachęcała do moddowania. Inaczej sytuacja wygląda z Dzikim Gonem: gra jest bardzo popularna, ma duży otwarty świat i super warunki do tworzenia nowego contentu przez fanów. I co? Nagle rezygnują. Mam nadzieję, że fani ich trochę przycisną, bo z takim podejściem mogą zapomnieć o konkurowaniu z Bethesdą na Nexusie.
@Warass,
Oszukali irka22... tak samo jak "decydenci" elektryka wysokich napięć ;-)
A co do samej gry - do W1 i W2 nie było (IMO) fajnych modów, pomimo oficjalnych narzędzi moderskich. Widzę to podobnie jak Bezi. Same gry natomiast spokojnie broniły się bez tego (dwójka bardziej), z W3 spokojnie jest tak samo, a nawet bardziej, bo gra bije poprzedniczki na głowę. Takie ukoronowanie serii :)
Topolas [7]
Inaczej sytuacja wygląda z Dzikim Gonem: gra jest bardzo popularna, ma duży otwarty świat i super warunki do tworzenia nowego contentu przez fanów.
Dokładnie. Sam przestałem się bawić w REDkicie do "dwójki" tylko z tego powodu, że CDP Red zapowiedział REDkita do "trójki". No i dupa. Cóż, nie pozostaje w takim razie nic innego, jak tylko się przeprosić z REDkitem do "dwójki".
CDP Red już tyle namieszał ws. Wiedźmina 3, że zanim kupię jakąkolwiek ich następną grę poczekam na wyprzedaże. Tak być nie może, że najpierw obiecują nie wiadomo co, a później pokazują fanom wała. Swojego pierwszego w życiu pre-ordera - właśnie na Wiedźmina 3 i dodatki do niego - złożyłem m.in. dlatego, żeby w ten sposób nagrodzić podejście CDP Red do graczy. Niestety wygląda na to, że zrobiłem to zbyt pochopnie. Szkoda.
Bezi2598
Daj spokój, szkoda klawiatury na takich osobników (aczkolwiek do tej pory warassa miałem jeszcze za kogoś, z kim można podyskutować, tymczasem okazał się jednym wielkim bólodupem; szkoda).
Oj może nawet nie będzie tak źle bez tego REDkita. No i może go kiedyś wydadzą jak mody zyskają na popularności. Przeglądałem dzisiaj nexusa i znalazłem kilka fajnych modów z którymi pewnie zagram na NG+. Teraz jak doszedł MODkit to moderzy też jakieś tam możliwości dostają. Jak ktoś jest ciekawy to niech zajrzy do wątku o Wiedźminie, ostatni mój post. Może sama popularność gry wystarczy i coś tam moderzy wyskrobią. Tak jak pisałem, już teraz znalazłem fajniejsze mody bez Redkita do trójki niż z Redkitem do dwójki.
https://www.gry-online.pl/forum/wiedzmin-6-1/zed20be1?N=1#ostatni
[12]
No to zamiast tego napisałeś post który nic nie wnosi do tematu. Dla mnie ten sam poziom.
Bezi2598, Irek22 - Wy chyba nie sądzicie, że pisałem to całkowicie poważnie. Irek to była chyba osoba, która najbardziej czekała na REDkit na tym forum, stąd ta ironia. Zdecydowanie bierzecie wszystko zbyt poważnie :(
Irek22 - tymczasem okazał się jednym wielkim bólodupem Bólem o co? Sam kupiłem wersję pecetową, żeby pobawić się modami, jak człowiek dorobi się w przyszłości mocniejszej maszyny.
[11] - No to zamiast tego napisałeś post który nic nie wnosi do tematu. Dla mnie ten sam poziom. Aha, no to nie mam więcej pytań.
warass [12]
Bólem o co?
Bólodupem, bo ewidentnie cię dupa bolała, że ktoś się cieszył na REDkita do Wiedźmina 3. Gdyby było to tobie obojętne nie ironizowałbyś ad personam na ten temat, zwłaszcza sam z siebie i to już w swoim pierwszym poście w tym wątku.
EOT
Dobra, widzę, że niektórzy mogą na forum używać ironii i jest ok, a jak ktoś inny jej użyje, to przypina mu się łatkę o ból dupy. Pewne osoby podchodzą zbyt poważnie do wszystkich informacji o W3. Ja tupać nóżką ze złości nie zamierzam.
Ironia i sarkazm pomagają mi znosić głupotę innych......Albert Einstein.
Fajnie, że wrzucili ModKit na Nexusa, gdzie za pobieranie plików większych niż 2 MB trzeba płacić kasę...
[EDIT]
Na szczęście sam zestaw jest w strefie darmowej, tutoriale już niestety nie ;(.
Fajnie, że wrzucili ModKit na Nexusa, gdzie za pobieranie plików większych niż 2 MB trzeba płacić kasę...
Od kiedy? Korzystałem jeszcze kilka dni temu, nic takiego nie było.
http://www.nexusmods.com/witcher3/news/12550/?
Przecież jest za darmo.
Fajnie, że wrzucili ModKit na Nexusa, gdzie za pobieranie plików większych niż 2 MB trzeba płacić kasę...
A nie trzeba się tam przypadkiem zarejestrować?
Nie jestem pewny, czy scena moderską W3 przebiłaby by tę od Bethesdy. Raz, że Bethesda ma monstrualnie wiernych fanów i moderów, którzy podążają za każdą kolejną ich produkcją nawet, jeśli ta jest zabugowana bardziej niż Płotka. Dwa, że W3 mocno różni się od Skyrima samą zasadą. W Skyrimie mieliśmy bohatera, którego tworzyliśmy sami od podstaw, nie ciążyła na nim żadna historia, nie było się do niczego zobligowanym. Sam świat był otwarty nie tylko pod względem budowy, ale i całego story - nikt nas specjalnie nie zmuszał do zajęcia się historią. W Wiedźminie 3 nawet cholerny koń to szkapa po historycznych przejściach.
Powiecie, że w W3 nikt nas nie zmusza? Otóż zmusza - obecność konkretnych, kluczowych postaci, które nie są zwykłymi eNPeCami, o których zapominamy, lecz interesującymi bohaterami z własną historią wymusza na graczu pewne przywiązanie do całej historii. W Skyrimie zupełnie tego nie ma. Można iść w piździeć i kuźwa kuć sobie zbroje.
Otwartość W3 ustępuje otwartości Skyrima, a to mogło zwyczajnie odbić się na popularności modów.
Aczkolwiek nadal twierdzą, że Redzi zaskoczą i kiedyś REDkita wydadzą :P
Nie będzie modów bo by ludzie grali w mody a mają kupować DLC :P prosta polityka pazernej ręki :)
Nie jestem pewny, czy scena moderską W3 przebiłaby by tę od Bethesdy.
Wystarczyłoby by wypuścili REDkita, gdyby tak było gracze mogliby tworzyć nowe mapy z kompletnie nowymi historiami, nawet niezwiązanymi ze światem wiedźmińskim. Do takiego Gothica nadal wychodzą mody, bo w odpowiednim czasie Piranie wypuścili narzędzia, które były dość proste w opanowaniu i dzięki temu do dziś powstają mody do Gothiców. Nie mówiąc już o machinimach wszelkiego typu... Z takim systemem dialogów, mimiką postaci Wiesiek w tej kwestii mógłby pozamiatać.
MODkit jest do niczego, szczerze mówiąc to przy jego użyciu można co najwyżej pobawić się nieistotnymi detalami. REDKit byłby tym na co czekamy, aczkolwiek wydawanie dodatków płatnych w formie SB kłuci się jakby trochę z wydaniem edytora, niemniej jeśli ktoś wierzy w swoje IP jak Bethesda w Skyrim, to obaw nie powinno być. Bez REDKita nie zmienicie niczego co zbliży grę w kierunku pokazów. MODkit pozwala tak naprawdę na zmiany niektórych tekstur, oraz opisów, czyli w sumie niewiele.
Szczerze mówiąc nie wierzę, że Redzi całkowicie porzucą pomysł dodania w przyszłości narzędzi moderskich rzędu REDkitu. Doceniam ich uczciwość wobec graczy, ale nie zabija się kury znoszącej złote jaja. Skyrim utrzymuje się do dziś TYLKO dzięki modom, choć na pełny edytor wtedy też musieliśmy dłużej czekać. Nie mówię, że W3 też osiągnie taki sukces w scenie moderskiej, ale na pewno przedłużyłoby to znacznie żywotność gry. Wydaje mi się, że Redzi na razie skupiają się na rozszerzeniach, a pełny Redkit wystawią dopiero po ich premierze.
Podobna sprawa z aplikacją Gwinta, nie wierze, że Redzi nie rozważają teraz wydania Gwinta jako osobnej gry w przyszłości, nie zrobienie tego byłoby idiotyczne z biznesowego punktu widzenia.