Codemasters ledwo zaczęło przygodę z WRC, a już ją kończy. Do tego nie ma w planach nowych gier rajdowych i zostało dotknięte zwolnieniami
EA to potencjał widzi tylko tam, gdzie da się w grze za pełną cenę wprowadzić absurdalne mikroplatności, patrz FIFA czy inne Battleroyale ze skinami do broni.
W Wyścigach nie ma za bardzo pola manewru w tym kierunku, to i potencjału w nich nie widzą.
HA TFU na tę firmę z całego mojego serca.
EA to potencjał widzi tylko tam, gdzie da się w grze za pełną cenę wprowadzić absurdalne mikroplatności, patrz FIFA czy inne Battleroyale ze skinami do broni.
W Wyścigach nie ma za bardzo pola manewru w tym kierunku, to i potencjału w nich nie widzą.
HA TFU na tę firmę z całego mojego serca.
Po premierze w 2023 kilka osób tutaj pisało, że dwa lata, to max ile Codemasters wytrzyma. Nie mylili się.
Niech WRC wróci do Milestone. Nie mają już licencji na MXGP, to może znaleźliby czas, ludzi i środki, aby pociągnąć ten temat. Seria w ich wykonaniu fajnie się rozwijała, miała potencjał. Przyznam, że oprócz Włochów nie widzę innego studia, które mogłoby przejąć pałeczkę po Codemasters.
Ja bym wolał, żeby wróciło do nich MXGP, bo na razie wyszedł z tego dramat. No ale grę mieli robić autorzy TT Isle of man 3 oraz RIMS, a wyszło na to, że dali ją kompletnym żółtodziobom z Artifact. WRC niech wraca do KT Racing, bo na hitach takich jak TDU3 długo nie pociągną...
Widać nawet dla EA skończyły się czasy, gdzie mogła walić tonę średniaków, które ledwie na siebie zarabiały. Albo może wyścigi nie są już takim chodliwym tematem obecnie. Starym się nie chce (np. mnie), choć nie mówię że wszystkim, a młodych nie grzeją rajdy.
Nikt kogo znam z graczy nie gra w wyścigówki, faktycznie niszowy gatunek. Ciekawe co zrobią z serią Need for speed. Skoro WRC odpadło to został tylko właśnie NFS i Forza horizon, mało.
Nikt kogo znam z graczy nie gra w wyścigówki, faktycznie niszowy gatunek.
A ja znam wiele osób co gra głównie w gry wyścigowe oraz rajdowe i tak naprawdę niczego to nie oznacza, to jest dowód anegdotyczny.
Skoro WRC odpadło to został tylko właśnie NFS i Forza horizon, mało.
WRC ma inny target niż NFS, Forza Horizon i nie wspomniane przez Ciebie The Crew. W zasadzie nie ma obecnie żadnych wysokobudżetowych rajdówek i pewnie w najbliższym czasie będzie posucha w tym temacie.
Generalizuje oczywiście i przytaczam ciekawostkę na temat mojej listy znajomych. Lista gier wyścigowych, które wymieniłem odnosiła się do moich ulubionych serii gier wyścigowych, wiadomo że istnieje jeszcze wiele innych popularnych wyścigówek jak wreckfest, asseto corsa, itp.
Chciałem jeszcze podsumować działania EA bo jak na nich to wydaje mi się nieco dziwne tak szybkie zakończenie wsparcia WRC. Jak na dzisiejsze standardy takich korpo rozwój był krótki i słaby aż wstyd. Z pewnością naruszyli zaufanie niejednego klienta, który liczył że EA WRC stanie się głównym HUBem na nowe sezony rajdowe, albo chociaż wstępem do serii gier WRC ulepszanej z każdą częścią.
Wszystko wskazuje na to, że ĘĄ ich zamknie. No cóż, wielka szkoda, bo to legendarny wydawca i producent. Mi najbardziej kojarzy się z logiem z gier na Pegazusa (Micro Machines, Dizzy, itd.)
Chyba najlepiej dla graczy byłoby, jakby oderwali się od ĘĄ i poszli na swoje
Zgarnęli licencję od KT tylko po to aby wydać tragiczną część EA WRC i aby po kilku latach całkowicie zamknąć markę xd Dobrze, że KT przed końcem wydali świetne Generation i 10 to przynajmniej jest w co grać bo rajdówek obecnie nie ma.
*Colin McRae Rally 3 na zawsze w serduszku jeśli Codemasters poleci jak inne studia EA.
Jeśli Generations było świetne, to mało wiemy o rajdach i fizyce.
Już stare Coliny miały w sobie coś więcej, Kylotonn miało rozbudowany tryb kariery, więcej funkcji, język polski, ale brakowało lepszej fizyki, optymalizacji, wsparcia kierownic, gry po premierze. Codemasters przynajmniej dawało te 10-20 łatek z czego Kylotonn zrobił 4 i męcz się dalej.
Ludzie zapominają że EA WRC było bazą do tego by kolejną część znacznie lepiej dopracować i poszerzyć o kolejną zawartość czy samego trybu kariery, czy samochodów czy rajdów. Jestem przekonany że np. takie funkcje jak drzewo rozbudowy samochodów, zakładanie kół na krzyż, i jakieś wywiady i inne tego typu rzeczy co nawet w F1 się pojawiały na 100% trafiłyby później do takowego EA WRC. Najbardziej przykre jest to że nie dano im nawet czasu odblokować potencjału bo sprzedaż, bo może też popularność samego WRC spada no i efekt jest jaki widzimy.
Ludzie którzy pracowali w studiu wokół tego projektu, managerowie społeczności, deweloperzy fizyki, dźwięków cała masa ludzi pisałem z nimi na Discordzie. Niestety EA zawszę zamiast widzieć A to widzą B więc może teraz albo zrobią z tego osobne studio i zrobią grę jak należy albo ktoś inny z bezpiecznym budżetem dostanie taką szansę. Milestone nie byłoby kiepskie, KT stanowczo bym się sprzeciwiał. Niech to będzie ktoś kto zrobi dobrze grafę, fizykę dla każdego i by gra czy symulacja nie była dla nikogo zbyt skomplikowana.
Jeśli Generations było świetne, to mało wiemy o rajdach i fizyce.
W zasadzie to mam to gdzieś. W Generation jeździ się rewelacyjnie, auta mają swoją ciężkość. Czuć różnicę miedz hybrydą, a normalnym autem. Trasy są świetne. Opanowanie tego modelu jazdy nie jest trudne, a daje mnóstwo satysfakcji, a o to w tym chodzi. Do tego jak wspomniałeś rozbudowany tryb kariery i sezonów w które gram i mamy grę idealną w klimacie rajdów.
Jeśli Generations było świetne, to mało wiemy o rajdach i fizyce.
Jako niedzielny rajdowiec zdecydowanie bardziej przemawiał do mnie model jazdy z WRC od KT Racing niż Codemasters. Jeżdżenie na niekończących się uślizgach robiło na mnie wrażenie w Colin McRae Rally 2.0. To Kyloton dał mi w końcu poczucie, że jeżdżę samochodem, a nie kartonem.
Trzeba się było nie pchać w UE4. :) To, że udslo się po czasie dopracować ACC na UE4 i to, że na UE4 dobrze działały gry o wyścigach na torach od Milestone, to trochę mało, zwłaszcza że RIDE 5 działa już fatalnie, MotoGP 24 ponoć też.
CEO chcieli sprzedać aby dostać coś jeszcze za studio i marki, które zrobili i przeszli na emeryturę.
Ludzi, którzy tworzyli poprzednie gry już nie ma. Tak samo jak w przypadku Halo gdzie do FPS'a zatrudnia się ludzi którzy przeciw borni, tak tutaj zatrudnia się ludzi, którzy są przeciw samochodom a za eco-free i elektrykami.
Jako ktoś związany z grami Codemasters od dziecka, trudno to zrozumieć bo ta "baza" jaką było EA WRC miała sporo potencjału.
Już chyba wolałem by Codemasters jednak nie sprzedawało się w ręce EA i polegli z godnością, tutaj nie wiadomo tak naprawdę co zadecydowało czy EA i sprzedaż czy kwestie samego FIA WRC też. Ogólnie rzecz biorąc obecnie trudno się dziwić EA jak oni kiedyś siebie pogrzebali wyhamowując rozwój gier wyścigowych usuwając dobre studia, zostawiając jedynie resztki no i zszargali sobie opinię lootboxami i resztą, mimo że np. takie WRC nic nie miało wspólnego z pójściem pod kasę to i tak niestety ludzie już za bardzo byli zniechęceni do EA co mnie nie dziwi.
To co oni teraz będą tworzyć? Kolejny restart serii GRID? Czy zaczną produkować platformówki albo visual novele? Serio, przecież od wieków są kojarzeni z rajdami...
Dobra wiem, że tworzyli platformówki i strzelanki, jednak pierwsze było za Amigi, a drugie też dawno już porzucili, więc równie dobrze mogą zacząć teraz tworzyć visual novele xD
Niech zrobią Remaster Mobil 1 Rally Championship 2000 z zachowaniem modeli samochodów i map ale na nowocześniejszym silniku graficznym i fizycznym gry.
I tak oto kolejne zasłużone studio kończy swoją przygodę "pod skrzydłami" EA (HA FTU przypominam)
Kto tam miał zarobić na sprzedaży studia, to zarobił.
Samo studio zapamiętam z pewnością ze świetnych Dirtów, pierwszego genialnego Grida, i przede wszystkim starszych gier serii TOCA i CMR.
Ostatnie próby tego studia utrzymania się na powierzchni i tak nic nie warte.
Codemasters już dawno się skończyło, nie wiem jakim naiwniakiem trzeba było być by sądzić, że WRC rozwinie skrzydła pod egidą "mistrzów kodu". Rozwój F1 też jest iluzoryczny, jak FIFA od EA. Odświeżenie skórek.
Dlatego je**ć EA, nie darzę żadnej firmy taką nienawiścią jak EA, za anulowanie Titanfalla 3 (3 razy), anulowanie wielu projektów ze świata Star Wars (W tym FPS od Respawnu), oddelegowywanie wszystkich studiów do klepania nowego Battlefielda w tym Criterionu który teraz mógłby robić nowego NFS albo Burnouta, nie mówiąc o zamkniętych studiach jak Visceral, Pandemic, Maxis, BlackBox, i wielu innych...
Szkoda, wielka szkoda, nie byłem fanem gier WRC i odsłon Rally z serii Dirt, aczkolwiek lubiłem bardzo stare Coliny i te bardziej Arcadeowe Dirty, i chyba jako jednen z niewielu lubiłem bardzo Dirt 5 między innymi za to że miało tryb split/screen i możliwość ogrywania większości wyścigów z kampanii na split/screenie właśnie, szkoda że Dirt Rally 2.0 czy WRC od EA nie miało split/screenu
O nowym Gridzie czy Dircie można pomarzyć teraz tylko.
Jedyna nadzieja w tym, że znajdzie się tam ktoś, kto zdobędzie się na wyrwanie Codemasters z łap EA i ponowne usamodzielnienie.
To już się udawało różnym studiom, aczkolwiek nie w przypadku EA...