Unreal Engine 4 najpierw dla konsol przyszłej generacji
Sieee porobiło :).
Raczej wątpię żeby Sony utrzymało swój produkt aż przez dziesięć lat. Tak w ogóle to jestem ciekawy jak będą wyglądać gry na silniku UE4. :D
Raziel - no i? Ja kanapki robie przy pomocy noża, ale co to ma do tego ;)?
UE3 bylo pisane z mysla o Xboxie 360, a nie PC :)
Ciekawe jaka nazwę będzie nosił następny Xbox lub Nintendo, PS będzie miało tylko kolejna cyferkę czyli 4
ROD360!
ta żywotność konsoli jeszcze 4 lata ? pfii, nie po to kupowałem konsole żeby za 4 lata kupić nową.
Przyzwyczailiśmy się już, że technologia Epic Games i kolejne wersje silników Unreal Engine przygotowywane były zawsze w pierwszej kolejności z myślą o PC.
ale pierwszy silnik U powstal w 98, lecz do UT 99 a wtedy nie bylo jeszcze PS2 :)
Raziel - LOL XD
eeee i tak najbardziej lubie pierwsze UT :D a no i Postal 2 :P
Tak się zastanawiałem, gdyby Sony po kilku latach zaczęło kierować PS3 w kierunku casual games, wypuściło nowy model i zaczęło lansować go jako następce Wii, to wtedy faktycznie PS3 mogłoby przetrzymać dwie generacje :P W końcu Wii bliżej do poprzedniej generacji niż next-gena, więc czemu nie...
UE3 też po raz pierwszy pojawiło się GoW które było przeznaczone dla X360, mimo tego że silnik był tworzony z myślą o UT3. (Wtedy jeszcze UT 2007)
@Koktajl Mrozacy Mozg [ Level: 22 - Generał ] ale pierwszy silnik U powstal w 98, lecz do UT 99 a wtedy nie bylo jeszcze PS2 :)
Napisz to po polsku, dobrze?
@Raziel: nasz ty maly kaskaderze.. na leb, na szyje zes polecial.
not so fast boys, GoW nie byl pierwsza gra wykorzystujaca UE3, tylko Roboblitz, a do tego nie na x360 tylko na PC. pozdro
A niech nie robią na pc. "Natura" nie znosi pustki i na ich miejsce pojawią się inni.
Maxblack - masz te porównania, chyba nie jesteś z tego za mocny - chyba nóż(PC) pasuje do robienia kanapki(UE4) w pierwszej kolejności, tylko wiesz co ta sytuacja wygląda jakbyś robił kanapkę(UE4) najpierw dla psa/kota(konsole) a potem dla siebie(PC) co raczej nie jest normalne bo zazwyczaj najpierw je ten kto robi z punktu tworzenia(PC) a nie ten kto jest niżej w hierarchii(konsole). A co do wypowiedzi Raziel'a - a znasz jakieś popularne gry lub silniki gier które nie są tworzone na PC bo ja nie. Pozdro
PC czy konsola - elektronika w obu przypadkach jest identyczna, z tą jedynie różnicą, że z racji zamkniętej architektury wszystko jest wlutowane w płytę główną, z czego wynika też mniejsza liczba "wąskich gardeł" w konsoli.
Procesory zarówno w PS3 jak i X360 to pochodne PowerPC znanego dobrze z Macintoshy, GPU w PS3 to z kolei dobrze znany z PC-tów GeForce 7, niestety nie najmocniejszy model bo wyposażony w zaledwie 8 ROP-ów. X360 pod tym względem wypada bardziej oryginalnie, bo Xenos był robiony z myślą o konsoli, a dopiero później zaadaptowany na potrzeby PC.
Zostaje jeszcze RAM. W PS3 RAMBUS - na PC także był kiedyś, ale okazał się za wolny i za drogi. XBOX 360 korzysta z kolei z GDDR3 znanych z kart graficznych do PC.
Dorzucamy do tego napęd optyczny rodem z PC, dysk żywcem wzięty z PC, zamykamy w małej estetycznej obudowie i ot cała konsola.
Producenci konsol próbują na siłę wykazać odmienność tych konstrukcji od PC nadając komponentom konsoli różne ładnie brzmiące nazwy. Cell, RSX, Xenos etc - wszystko po to, aby stworzyć wrażenie wyższości tychże komponentów jakby były stworzone z myślą o konsoli i tylko dla konsoli. Tymczasem tak oczywiście nie jest.
Na zakończenie wypada jeszcze wspomnieć, że i konsola i PC korzystają z tego samego API (DirectX w X360, OpenGL w PS3), a na PS3 nawet da się uruchomić Linuxa co wszelkich przekonanych o wyjątkowości konsoli względem PC powinno ostatecznie sprowadzić na ziemię....
Do konsoli można jeszcze podłączyć klawiaturę i mysz, do PC - kontroler od XBOXa 360. Ekran też może być ten sam. PC-ta podepniemy bez problemu do TV LCD (zwykłego na upartego też), konsolę z kolei można podłączyć do monitora komputera. Tak więc nawet argument o tym, że na konsoli gra się na ekranie o większej przekątnej odpada, bo zarówno konsola może być podpięta do małego monitora (np 17"), a PC może zostać podłączony do 30" ekranu LCD czy każdego innego.
Konsole czy PC jedno i to samo, tylko w przypadku konsol inaczej nazwane, ładnie opakowane i bez konieczności upgrade'ów. Podzespoły te same, kontrolery te same, ekrany etc.
Szefoxxx - chyba nie do końca mnie zrozumiałeś :). Kanapki (gry na konsole), są robione przy pomocy noża (narzędzie do tego) - i czy konsole są gorsze od PC, bo kanapką, nie zrobimy innej kanapki? :) Bo tak twierdzi Raziel pisząc "śmiesznie, bo sam engine zapewne zrobią przy pomocy PCta;)". Dla mnie to nie jest ani śmieszne, ani nie koliduje z tym, aby gry pisane na PC wychodziły najpierw na konsole. Bo jak widzisz, w tym przypadku konsole są wyżej w hierarchii i to PC jest tym zwierzakiem :).
PC miało by być wyżej dlatego, bo to na nim sie te gry tworzy? Jakie to ma znacznie na czym się tworzy?
Ważne co się je! ;)
NFSV fan masz rację ale kluczem dla mnie różnic między konsolą a pc jest właśnie brak upgrade sprzętu co 1,5 roku tylko co 5-7 lat, brak mnóstwa sterowników, brak piekielnego ATI które nie ma sterowników do wielu gier, brak ciągłego updatowania ww. sterowników i odwiecznego pytania każdego pecetowca czy ta gra mi pójdzie?
Jednak mimo wszystko jest to inne granie bez monitora 19 cali o nie cały metr od nosa na krześle w wypadku kompa a granie na konsoli to kanapa 4-5 metrów do lcd lub plasmy o przekątnej 42 cale.
Pozdrawiam
Karol
Karol57
brak mnóstwa sterowników, brak piekielnego ATI które nie ma sterowników do wielu gier
A w X-pudle to co siedzi w środku jak nie GPU ATI? ;)
Jednak mimo wszystko jest to inne granie bez monitora 19 cali o nie cały metr od nosa na krześle w wypadku kompa a granie na konsoli to kanapa 4-5 metrów do lcd lub plasmy o przekątnej 42 cale.
Tyle w teorii. W praktyce sam znam wiele przypadków kiedy ludzi nie stać na porządny telewizor LCD i podpinają konsolę do monitora komputerowego - zawsze to lepsze niż kineskopowy TV.
W przypadku komputera i dużego ekranu w większości przypadków istotnie PC jest łączony z małym ekranem, ale też nie zawsze. Od pewnego czasu coraz większą popularność zdobywają zestawy typu HTPC, gdzie PC jest podłączony do dużego ekranu, a obsługuje się go z pilota siedząc wygodnie na kanapie w z odległości paru metrów.
Co więcej do komputerów typu HTPC spokojnie można wsadzić najmocniejsze modele kart graficznych jeżeli ktoś by na takim zestawie chciał grać w gry. Aż się sam zdziwiłem do jak małych obudów o ile są dobrze skonstruowane można włożyć choćby 8800GTX.
A potem już tylko bezprzewodowy kontroler i można grać :)
hehe no to zabawnie... gry na UE4 beda exclusivami przez dluzszy czas tylko na konsole MS.... bo Sony nie planuje nastepcy PS3 jeszcze przez 9 lat :)
"brak mnóstwa sterowników"
Dziwne, ja tylko kiedy instaluje Windowsa, to wkładam płytkę od płyty głównej i instaluje sterowniki do karty dźwiękowej i samej płyty głównej. Potem dochodzą tylko programy, które są mi potrzebne.
A Windows sam się Updatuje.
"brak piekielnego ATI które nie ma sterowników do wielu gier"
O ile się nie mylę, to jest jeden sterownik od karty graficznej, przynajmniej ja tak mam, że instaluje tylko jeden sterownik do karty graf. a nie do każdej gry osobno.
"brak ciągłego updatowania ww. sterowników"
Swój sterownik od karty graf. ostatni raz updatowałem miesiąc temu, ściągnięcie raz na miesiąc może dwa sterownika, który zajmuje 60 MB, po czym zainstalowanie tego sterownika nie jest czynem nie do wykonania.
"odwiecznego pytania każdego pecetowca czy ta gra mi pójdzie?"
Ja tego pytania nie zadałem ani razu, mylisz normalnego pecetowca z idiotą, który nie umie przeczytać wymagań sprzętowych albo ściągnąć dema.
"Jednak mimo wszystko jest to inne granie bez monitora 19 cali o nie cały metr od nosa na krześle w wypadku kompa a granie na konsoli to kanapa 4-5 metrów do lcd lub plasmy o przekątnej 42 cale."
A czemu każdy pecetowiec musi mieć 19 calowy monitor? Ceny paneli LCD o przekątnej 22-24 cale, nie są cenami nie do przeskoczenia, a na pewno są mniejsze niż LCD o przekątnej 42 cale.. I do PC, mogę również podłączyć pada, i usiąść sobie dalej niż "nie cały metr od nosa".
To nic nie zmienia. Praktycznie żaden developer PCtowy nie używa UE3.0, ten engine został prawie całkiem zignorowany na rynku PCtowym, będąc używanym głownie w grach konsolowych a na PC pojawiając się jedynie w postaci portów z 360.
Więc ten news oznacza "będzie po staremu" :)
O co wszystkim chodzi z tymi padami do pc????
Jak pamietam gdy mialem celka 300 wieki temu to tez mialem pada do wyscigow i joystick do Freespacea :)
Sam posiadam PC, ps2 i xbox360 i wszystko jest podlaczone do LCD 32 i niema problemow o co wam chodzi z tym PC???
Jedynym problemem PC jaki ja znam jest to ze trzeba sie troche znac zeby poskladac to wszystko do kupy zeby dzialalo ok :P
ta sytuacja wygląda jakbyś robił kanapkę(UE4) najpierw dla psa/kota(konsole) a potem dla siebie(PC) co raczej nie jest normalne
Jak bardzo źle powinienem się czuć jeśli u mnie w domu dokładnie taka sytuacja występuje? ;D
Oczywiście, że pod względem elektorniki konsola to to samo co PC. Obecnie to samo można powiedzieć nawet o lodówce. Problem w tym, że konsola jest konstrukcją zamknięta, co daje o wiele większe możliwości optymalizacji dla twórców - z biegiem lat, gdy poznają architekturę na wylot.
Miliony konfiguracji PC'tów nie dają tej możliwości. I dlatego pięcioletnia konsola z 256MB RAM jest w stanie płynnie wyświetlać gry które na nowoczesnym PC potrzebują 1GB. Przykład teoretyczny, ale wiem, że niektórzy lubią zajrzeć w bebechy PS2 i wybuchnąć śmiechem, że ich PC zjada to na sniadanie. Newsflash - nie zjada i może mieć poważne problemy.
"Praktycznie żaden developer PCtowy nie używa UE3.0, ten engine został prawie całkiem zignorowany na rynku PCtowym" No to jestem w szoku bo ostatnio miałem wrażenie jakby tylko ten silnik był aż do znudzenia oglądany na moim monitorze....
@Soplic
Czyli jak rozumiem grasz jedynie w Warmonger'a? :) Po poza tą jedną grą wszystkie inne używające Ue3.0 gry są robione na konsole, a wersje PCtowe są raptem portem
Szczerze mówiąc to nie interesuje mnie czym są gry dla PC, za to co druga jest na UE3 aż do przejedzenia, ba nawet gry których bym o tak zaawansowany silnik nie podejrzewał są właśnie na UE3...
A Ja znam przpadki gdzie sie siedzi 1m-1.5m od LVD TV26 ktory sluzy jako monitor do kompa i TVdo ogladania obrazu w hd np. z konsoli x360....i co? Da się! Ale temat jest o czym innym...
Silnik U4 bedzie musiał wygladac kosmicznie, ale i tak zobaczymy alternatywy do nie go ):
Adrian Werner -->
A Bioshock, Turok, UT, BLacksite, RSV itp.
Tak wogole to prawie wszystkie gry nie tylko te na UE sa protem na PC-cie,
@Konfighter
Wszystkie gry, które wymieniłeś to gry konsolowe, które przeniesiono na PC. Jedynym wyjątkiem jest UT, ale tu wiadomo, gra od samego Epic'a
Kurde napisał że konsola to kamputer tylko w innym pudełku. Maluch fiat 126p to też auto jak mercedes. Kto ma w swoim w swoim pc taką pamięć
* 256 MB XDR DRAM pamięci systemowej (Rambus), taktowanej z częstotliwością procesora (3,2 GHz) i o przepustowości 25,6 GB/s
256 MB GDDR3 pamięci graficznej, taktowanej z częstotliwością 700 MHz i o przepustowości 22,4 GB/s
Z tego co się orientuję to najszybsze ramy w PC masowo produkowane to 666mhz.
A jakieś nowe core duo za 2000 pln oblicza około 40 teraflops, a cell 217 teraflops.Tutaj chodzi o dopasowanie elementów do siebie i o wykorzystanie ich faktycznej mocy, nie jak w pc. Tam windows pochłania masę mocy obliczeniowej na zbyteczne w grach procesy.
Odnośnie kadencji konsoli to ps2 miało premierę w 1999 roku to już mamy 8 lat, i ps2 nadal dobrze sie trzyma. dobra sprzedaż samego sprzętu jak i nowe dobre gry. Nie mówię o x-boxie bo microsoft sie wysrał na użytkowników starego x-boxa.
NFSV fan napisałeś Procesory zarówno w PS3 jak i X360 to pochodne PowerPC no tak tylko że powerPC z zegarem 1,2 mhz ma taką samą jak nie większą wydajność co 2,5 mhz intel czy athlon.
Można grać siedząc na rodzinnej kanapie 3 metry od 42 calowego telewizora. Ale po co, skoro wygodniej jest przy włąsnym biurku, 0,7 m od 17 calowego monitora? Z twierdzenia Talesa wynika, że 17 calowy monitor z odległości 0,7 metra odpowiada mniej więcej 70 calowemu telewizorowi z 3 metrów.
@Adrian Werner
Widzę, że z Ciebie konsole funboy. Nie przesadzasz aby? W ogóle wiesz jak powstają gry na konsole? Chyba nie...
tgolik --> wygodniej na kanapie, a Tales sie ch..ja znał na przekątnych i radości płynacej z grania na większym monitorze. Idąc twoim tokiem myslenia, ludzie woleli by kupować wyświetlacze w okularach wmontowane, niż duże monitory czy letewizory, a producenci rzutników nie wyszli by nigdy ze swoich jaskiń.
Czyli PC dostanie swoją wersję UE 4 najwcześniej w 2017 r., jeśli Sony rzeczywiście wypuści PS4 dopiero w 2016 r. :D
Sweeney raczej robi UE4 w pierwszej kolejności o Xbox720, później PC. PlayStation chyba nie dostanie UE4 bo jeśli PS4 naprawdę pojawi się w 2016 r. to na rynku będzie już UE5 :)
I jak zwykle Maxblack się popisałeś:
PC miało by być wyżej dlatego, bo to na nim sie te gry tworzy? Jakie to ma znacznie na czym się tworzy?
Ważne co się je! ;)
No masz racje nie ma znaczenia na czym się robi hahaha - stary widzę nie dotarło - robi się na PC i tylko na PC spróbuj zrobić na konsoli padem ;-) to pogadamy, i tak masz rację ważne co się je, ale jeżeli tak to PC umrze z głodu zanim zje(UE4).
A dla tych którzy nie zbyt pomyśleli - to jak myślicie skąd gość wie że to pójdzie na nowej generacji konsolach czyli np. następcy xbox360 i ps3 - skoro na pewno ani microsoft ani sony(zwłaszcza) na razie nic nie mówią a co dopiero jakieś konkretne specyfikacje - to ja wam powiem - goście to robią na takim kompie że obecne konsole to przy nim NIC! - dosłownie bo tylko komputer ma możliwość wyprzedzenia konsol w obecnym czasie a skoro to ma być na następców to raczej robienie na xbox360 i ps3 w obecnej chwili jest wykluczone - jak już to robią ten silnik teraz i to na kompa bo tylko komp jest w stanie już teraz dostarczyć mocy jaką być może w przyszłości będą miały nowe konsole - i tu wychodzi prawda też o tym że kupujesz raz i grasz a na kompie ciągłe zmiany - ta zasada się nie tyczy do zmiany konsoli - bo ja bym nie robił czegoś na coś jak nie wiedziałbym jak to w przyszłości będzie się programować - więc na pewno silnik jest opracowywany na PC i testowany na PC, a gość z Epic po prostu pierdoli swoje - nawet jeżeli pierwsza gra która ukaże się z UE4 wyjdzie na konsole to nie wyklucza to faktu że silnik będzie istniał także dla PC, ale osobiście według mnie to gość jest snobem i tyle- walnął se jakiś tekst i myśli że zbawił świat tą nowina - no przecież sami słyszycie jak to brzmi: ...Czwarta wersja technologii [czyt. Unreal Engine 4] będzie celowała w konsole nowej generacji – następców Xboxa 360 Microsoftu, PlayStation 3 Sony... - to brzmi żałośnie jak sony ledwo wypościło ps3 co ten gość wymyśla no chyba że chce tym podkreślić że na razie nie będzie UE4 aż technika nie pójdzie do przodu, aczkolwiek na silnym PC UE4 poszło by już dziś jakby istniało ale stworzenie silnika i to dobrego trwa kilka lat więc tak czy siak jeszcze trochę poczekamy.
P.S. ale się rozpisałem
@TobiAlex
Nie mam pojęcia o co ci chodzi, czy aby na pewno odpowiadasz ma moją notkę, a nie kogoś innego?
nie bedzie ps4. Przeciez w 2012 jest apokalypsa.
Kurde, nie no. Redakcji Gry-OnLine greetz za szybkość i profesjonalizm - ta informacja była opisywana w PE w Lutym 2007 :P.