To ja sie pytam komu bedzie sie chcialo wszystkie odblokowywac X_X
Na moc posepnego czerepu, pierwszego nie bedzie ;)
Już się nie mogę doczekać, ale wolałbym, żeby jednak była wersja na Xboxa, bo komp m na pewno tej gierki nie pociągnie :(
mam nadzieję że nie pójdą w ślady naszych południowych sąsiadów którzy to zapowiadali to samo(i inne cuda) a zrobili jedno zakończenie i to je wycięli na potrzeby DLC;)
Wiochman zmykaj do swojej wiochy. Plebs nigdy nie będzie pierwszy. Fajnie gra będzie miała aż tyle zakończeń co wpłynie na dłg rozgrywki, a raczej jej nie długość by szybciej można było poznać alternatywne zakończenia.
Choć sama gra na pewno będzie atrakcyjna, i taka do końca będzie oby ten koniec szybko nie nastąpił jak to ma mc. w Mafii II
z tekstu wynika że chyba jest zbyt wcześnie by sięgać po szczegóły. Ale cię pocieszę będzie w wsparciu 3D LoL :P
WIESIEK RZĄDZI
16 zakończeń - trzeba bezie grę przejść ze trzy razy, fajnie.
I dużo cut scenek, czyli to co lubię w Wiedźminie najbardziej.
Będzie kilka takich głównych. A reszta jak w FallOut 3. Że różnica w nich będzie minimalna. Jakieś detale że zabiliśmy jakiegoś elfa czy czarownice. Kogo uratowaliśmy i takie tam. Żeby tylko reklamę zrobić...
o mój boże jak na wiedźmina 1 nie za bardzo czekałem tak na dwójkę czekam i może kupię EK[nie ważne co będzie ważne że EK]
niech się lepiej ostro wezmą za te prototypy konsolowe bo się znowu tylko w Polsce sprzeda.
Najpierw niech zrobią jedną wersję, a potem mogą robić następną. Ważne by była dopracowana.
oj zapewniam, że na ekrany telewizorów też, przynajmniej u mnie ;) co za problem podłączyć PC do TV tak jak konsole? :>
Jedyny problem to iniaturowe napisy w grach nie dostosowane do telewizorów. Jak taką mafie II odpaliłem w rozdzielczości HD to napisy są tak malutkie że trzeba mrużyć oczka i się męczyć
Wiedźmin w porówaniu choćby do takich arcydzieł z gatunku RPG jak Baldur czy FF VI jest grą po prostu badziewną.W tej grze niby jest ta "dojrzałość",a jaka dojrzałość?Dojrzałosć ukazująca gołe cycki,.bzykanie karczmarek,schlanych karsnoludów,bicia po mordach,bardzo częstych i bardzo mocnych wulagaryzmach.Dlatego przy tej grze człowiek niczego się nie uczy(chyba że bzykania panienek..Prawdziwa dojrzałośc była w RPGach ala FF,Kotor, czy właśnie Baldur.Tamte gry przynajmniej człowieka uczyły dobrych morałów.Dlatego śadze że DA 2 będzie po prostu lepsze.
Dokładnie. Napisy w niektórych grach - szczególnie mafii 2 - porażka. Przydałaby się możliwość ich skalowania. Coraz lepsze te informacje o Wiedźminie 2 . Dobrze ,że będzie wiele zakończeń ,to dowodzi tego ,że będziemy mieli rzeczywisty wpływ na przebieg historii.
Nie rozumiem po co robić aż tyle zakończeń. Ja tam nie lubię przechodzić drugi raz świeżo zaliczonej gry, co to za ubaw, gdy wszystko się wie i gra nie może cię poza zakończeniem bardziej zaskoczyć? To może być fajne po przechodzeniu gry kolejny raz, po upływie jakiegoś czasu, gdy mniej pamięta się rozgrywkę. Tylko ile to czasu zajmie poznanie wszystkich zakończeń w satysfakcjonujący sposób? Dla mnie tak około trzy zakończenia to liczba wystarczająca.
+mods jak rozumiem +dlc?! :( Bo jakże inaczej w dzisiejszym rynku...
Ciekawe, 16 zakończeń, naprawdę zapowiada się coś znakomitego i wpływ na rozgrywkę będzie ogromny, twórcy poradnika do tej gry z gry-online będą mieli spory problem jak będą chcieli to opisać ;)
@Edek2006: zawsze możesz zapuścić sobie Fallouta i przejść grę zupełnie inaczej, a chłopcy z BioWare niech się uczą od Polaków jak się robi gry, bo mistrzami gatunku nigdy nie byli i nie będą, to miejsce jest aktualnie puste po rozpadzie Black Isle.
NO WIEDZMIN VS BALDURS GATE 1,2 POŁOWA PLANESCAPE TORMENT, KOTOR, DRAGON AGE, NEWERWINTER NIGHTS, ME1
Lothers a BioWare to niby co? Jest tam więcej ludzi z Black Isle niż w syfiastym obsidianie, który wypuszcza gry zbugowane i nigdy ich nie naprawia (KotOR2, NWN2, Alpha Protocol).
+mods jak rozumiem +dlc?! :( Bo jakże inaczej w dzisiejszym rynku...
What?! Mods - innymi słowy modyfikacje zbroi.
@TobiAlex: Fargo, Boyarsky i Taylor to trzon Black Isle i żaden z nich nie pracuje w wymienionych firmach, a nie wmówisz mi, że jakakolwiek gra BioWare mogła się równać z Falloutem. Oczywiście uwzględniając różnice w gustach. Żadna gra nie dawała takiej wolności.
@oscarxdd: BG (przy wydatnej pomocy Black Isle) -> PT (to samo) -> NWN (czysty h'n's, wydany na fali Diablo), KOTOR (ten im wyszedł, ale to głównie zasługa licencji SW), NWN2 (mógł się podobać, ale pozostawiał też wiele do życzenia) - > DA:O (liniowy h'n's udający rpg dające wolność wyboru, iluzoryczną owszem, z pseudo taktyczną wyrzynką jednakowych potworków, która ze względu na to, że nie stanowiła żadnego wyzwania i była tylko wypełniaczem i żmudnym obowiązkiem szybko zaczynała się nudzić. Nawet mające przyciągnąć do gry nastolatków z burzą hormonów pokroju "znawcyRPG" koślawe sceny erotyczne oraz pseudo dojrzałość objawiająca się hektolitrami posoki lejącej się na świat niczym z Disneylandu, w którym rozterki bohaterów przypominały te, jakie ma Paris Hilton kiedy otwiera drzwi od garderoby, z wątkiem miłosnym, przy którym perypetie "Zakochanej złośnicy" wydają się Szekspirowskim dramatem Romea i Julii, z dialogami, które wręcz śmieszyły nadęciem i patetycznością, oraz z bohaterami stanowiącymi kalki charakterologiczne, które BioWare stosuje od czasu BG mu nie pomogły, BTW karty w Wiedźminie przynajmniej pozostawiały pole dla wyobraźni i były stylowe, a przy tym nie nazbyt nachalne, również zupełnie nieobowiązkowe) -> ME (liniowy shooter usiłujący udawać crpg z miernym skutkiem) -> ME2 (shooter niczego nie udający) -> DA2 (slasher niczego nie udający)... Gdzieś tam po drodze mix akcji z elementami crpg czyli Jade Empire (ale tam przynajmniej niczego nie próbowali udawać) W skrócie: zjazd po równi pochyłej. Daleko ci "mistrzowie" odeszli od gatunku. Przy całej mojej antypatii dla Bethesdy aktualnie postawiłbym ich wyżej, mimo braków fabularnych ich gry nadrabiają w innych elementach stanowiących o esencji rpg. Jednak tylko Black Isle potrafiło każdy element połączyć w arcydziele jakim był Fallout. Zresztą to pierwszy tytuł który przychodzi na myśl, kiedy pada pytanie o najważniejszą grę rpg w historii. Nie uważam, żeby BioWare było godnym następcą BS, ponieważ nie udało im się pogłębić tego, co osiągnęli twórcy Fallouta. Wręcz przeciwnie. BS postawiło milowy krok ustanawiając horyzont rozwoju, a BioWare zamiast go przekroczyć małymi kroczkami, ale konsekwentnie się z tego punktu wycofuje.
Trochę się rozpisałem, jestem ciekaw kontrargumentów jeśli ktoś ma odmienne zdanie.
EDIT2: to nie temat o Wiedźminie, ale też wtrącę parę słów. Nie twierdzą, że nie miał denerwujących wad, z których główne dla mnie to sprytnie ukrywana, ale totalna jednak liniowość, nie do końca przemyślany system rozwoju postaci, oraz (wynikające z ograniczeń engine'u) uczucie "zamknięcia" w eksplorowanych obszarach, ale wszystkie te wady bledną przy klimacie jaki udało się wykreować twórcom. Chyba każdy już miał dosyć cukierkowych światów D&D i ich klonów. Pomijam niedoróbki techniczne (w tym "atak klonów") bo to w zasadzie rzeczy bez znaczenia, zminimalizowane w wersji rozszerzonej. Tak na marginesie, to jak na "mistrzów" BioWare słabo opanowało swój własny engine ;) A to co zrobili z nim ludzie z RED zasługuje na najwyższe uznanie, swoją drogą Aurora to jeden z moich ulubionych silników, nadający się znakomicie to rpg, niestety obecnie już mocno przestarzały. Liczę, że teraz kanony będzie wyznaczał RED Engine...
Jeszcze trzeba wspomnieć, że w "dwójce" twórcy rezygnują ze zbierania kart z panienkami.. Całkowicie zmieniając podejście do seksu w grze.. Nie pamiętam już dokładnie w jaki sposób..
16 zakończeń, z których większość (może i wszystkie) ukształtuje się już w trakcie rozgrywki, nie pod sam koniec.. Czyli możliwość wczytania stanu gry sprzed np. godziny i zobaczenia wszystkich epilogów zostaje wykluczona..
Poradnik do Wiedźmina 2 będzie wyzwaniem, to trzeba przyznać.. Ale nie zawsze taki diabeł straszny jakim go malują.. ;)
Z tego co pamiętam to zasadniczo różniących się zakończeń ma być 2 lub 3, pozostałe to ich wariacje.
Lothers według mnie na takie miano może liczyć aktualnie jedynie Obsidain. Fakt, że ich gry mają wieczne problemy technologiczne i te elementy często mocno kuleją ale pomysłowości i oryginalności odmówić im nie można. Widać, że próbują eksperymentować i szukać czegoś nowego w przeciwieństwie do rzekomych "mistrzów".
CDP Red nie ma tak wyrobionej "renomy" (jeszcze) jak BioWare i w kwestii marketingowej mogą sobie na mniej pozwolić, jednakże pokazali już (W1), że potrafią stworzyć dobrą grę cRPG, która nie będzie się trzymała utartego schematu, przy okazji wnosząc też od siebie trochę świeżości do aktualnego stanu w jakim znajduje się ów gatunek.
Ja tam kupuje wersje na pc i x360(jesli wyjdzie). W tym jedna z nich bedzie kolekcjonerska.
Sie szykuje niezly kandydat na GOTY. I przedewszystkim swietny rok dla gier :)
Dla mnie Wiesiek to jeden z najlepszych RPG ostatnich lat (chyba tylko Mass Effect mu dorównuje), więc na bank kupie jakąś edycje kolekcjonerską! :)
4 load screeny ? czyli za pewno dla zmylenia przeciwnika gra będzie się ładowała w między czasie cut'scenek które wyskoczą przy przechodzenia do całkowicie odmiennych lokalizacji ;p
Ta gra musi być hitem, no bo jakże inaczej.. heh:)
Lothers nie chce mi sie odbijac, widac po prostu ze nie przepuszczasz przez mysl ze cos moze byc lepsze od fallouta (1 czy 2? czy oba?:p). nie obchodzi mnie czy ktos im przy tym pomagal, oni tez to robili, gra jest podpisana jako ich wiec dla mnie to ich gra. nie mowie ze baldurs gate jest lepszy od fallouta, ale KAZDA gra od bioware trzyma tam jakis poziom i jak lukniesz na metacritic to nie jest poziom niski :) z zreszta jak widac dzisiaj ludzie nie chca za bardzo grac w 'prawdziwe' rpgi wiec te gry sa uproszczan ze wyglada to jak w me2. mi to jakos nie przeszkadza, zagrywac sie w cos pokroju fallouta/baldura nie mam wiecej ochoty. nie uprzejdzajmy faktow, DA 2 jeszcze nie wyszedl, a jezeli twierdzisz ze wiedzmin>bioware to cos jest nie w porzadku. mi 'rpg' pokroju DA zupelnie wystarcza, choc ta gra idealna nie byla i troche rzeczy mozna bylo zrobic lepiej, masz racje. (szczegolnie fabula, w me1 nie gralem, przeszedlem w 2 gdzie fabula (podobno) byla gorsza niz w 1, a fabula me2>da)
16 zakonczen to fajny bajer, mnie jednak bardziej cieszy redukcja ekranow doczytywania z 700 do 4.
[25]Lothers [ gry online level: 34 - Generał ]
A więc na czym ta dojrzałośc się według ciebie w Wiedźminie opiera?Niech zgadne ,na gołych cyckach,zaliczniu barmanek,erotycznych karteczek dla nastolatków,bluzgów,bicia po mordach,schlanych krasnoludów?Jesli to dla ciebie jest dojrzałośc to się niestety mylisz.Wiedźmin nigdy nie dorósł poziomem do KOTORa czy ME.A co dopiero do klasyki RPGów jak BG,Eye of tyhe Beholder,FF VI czy Fallout.
Więc jeśli dla ciebie DA:o to slasher do gratuluje wiedzy na tym gatunku.Jeśli sadzisz że DA to "slasher" to co powiesz o klasyce gatunku jak PT,BG,Fallout,Ultima,Chrono Trigger,Eye of the Beholder,Stonekeep itp.Gdzie też kładło się trupy tuzinami,gdzie też się walczyło.Walka jest zasadniczym elemnetem wśród RPGów i powinna być dalej rozwijana jak to robi po mistrzowsku Bioware.RPG to nie przygodówka.Zresztą Bioware idzie w bardzo dobra stronę ze swoimi grami z czego bardzo sie cieszę.Popycha gatunek gier RPgowych wprzód o czym świadczą miedzy innymi bardzo wyskoie oceny najbardziej elitarnych portali/magazynów o tematyce growej czy setki nagród.
Zresztą gratuluje pomysłowości naprawdę mnie rozbawiłeś swoim tekstem.
Co jak co ale właśnie z Wiedźmina można było nauczyć się jak najwięcej ponieważ nie koloryzował sztucznie świata , pokazywał go takim jaki jest czyli brutalny, pełno w nim patologii, korupcji, rasizmu, to wszystko było właśnie w Wiedźminie , dobże że cd projekt poszedł w tym kierunku, wybory moralne były o niebo lepiej pokazane nież w innych crpgach, i żaden inny crpg nie miał tak super skonstruowanej fabuły pod względem konsekwencji naszych działań, to co zrobiliśmy w akcie 1 ma spory wpływ na jakieś wydarzenie w odległej części gry, tego niebyło w DA czy nawet w innych starszych crpgach tak fajnie zademostrowane jak w Wiedźminie, co to za wybór czy ja moge z kimś pogadać i uniknąć walki czy zabić, i tak to ma znaczenie tylko w danej chwili a np: po 10h gry już nie będzie. DA było fajne dla mnie przez jakieś 20h puźniej nudziłem się , wręcz musiałem robić przerwę na jakieś 2tygodnie żeby dokończyć grę i tak jakieś ostatnie 15h mnie wciągnęło. znawcaRPG to że ciebie drażni realnie przedstawiony świat bo w zasadzie pod jakimś względem świat Wiedźmina był podobny do naszego obecnego w którym żyjemy, (niewiem może tlyko ja sobie go tak potrafiłem porównać)i drażnią cię cycki, korupcja i brutalność itp. to niewiem może pograj w coś bardziej delikatnego coś "grzecznego" , kangurek kao może?
znawcaRPG -> Kogo obchodzi twoje zdanie? Caly czas powtarzasz jak bardzo nie lubisz wiedzmina. Masz prawo miec wlasne, wszystko wporzadku. Tylko po co to robisz notorycznie? Wiedzmin nie jest dla ciebie gra dojrzala, rozumiem. Ale wlasnie o to chodzi w tej grze, ze jest gra dla doroslych, ktorzy do takich spraw podchodza z dystansem. Geralt to tez czlowiek(zmutowany, ale czlowiek), na dodatek wojownik, wiec poprostu musi sobie jakos ulzyc. Dla ciebie Wiedzmin jest gowniany, a dla mnie oraz reszty nie jest. Nie wszystkim sie podoba Dragon Age, wiec powinienes zrozumiec ich, skoro tobie nie podoba sie wiedzmin. Chyba ze jestes zwyklym idiota, ktory nie potrafi przyjac do wiadomosci, ze inni tez moga miec wlasne zdanie i nie musza podzielac twojego.
spoiler start
A co ci przeszkadza erotyka w grach? I czemu az tak ci przeszkadza erotyka w tej grze? Przeciez jest multum innych gier, w ktorych erotyka zamienia sie w zwykla pornografie. W Dragon Age tez jest erotyka(nawet homoseksualnosc). I to ci nie przeszkadza, a tradycyjne elementy erotyczne, ktore tworza klimat dark fantasy ci przeszkadza? Zreszta pokazujesz, ze nie grales w wiedzmina. Karty erotyczne sa tylko wtedy, kiedy uprawiasz sex. Mozesz zdac gre, bez chedozenia. Jedyne postacie jakie widzialem nago w grze to Driady(i jesli dobrze pamietam to jeszcze jakies wampiry byly) Widze poprostu ze jestes za malo dojrzaly, zeby podejsc do wiedzmina.
Skoro dla ciebie wiedzmin to przedewszystkim erotyka to gratuluje wiedzy dot. gatunku dark fantasy.
spoiler stop
znawcaRPG -->
Trzeba byc naprawde niespelna rozumu, zeby porownywac Wiedzmina do Baldura czy FF. Poza tym, jak w ogole mozna porownywac BG z FF?
Nie walka a rozwoj postaci i historia jest zasadnicza czescia RPG. Tylko takie gry sa robione, ale na przyklad mi tam walka do szczescia nie jest potrzebna. Dlatego bardzo lubie PT, gdzie bardziej sie skupiono na postaciach i relacjach.
RPG = Role-Playing Game. Ja tu nic o walce nie widze. Seria ME odniosla sukces dzieki ciekawej fabule i swietnej narracji, bo sama walka jest tam srednia.
@znawcaRPG: dla mnie kluczowy element w rpg to wolność wyboru, tej niestety DA:O nie daje. Są pewne rzeczy, które MUSIMY zrobić. Niestety Wiedźmin cierpi na to samo. W Falloucie można było robić co się chce, jak się chce i kiedy się chce.
@znawcaRPG: powtórzę to, co napisałem wcześniej na gramie. Pograj DOKŁADNIE w DA:O i posłuchaj dialogów (pełno podtekstów - tych chyba też nie lubisz) lub ew. pójdź do The Pearl z Zhevranem, Lelianą i Oghrenem (jako żeński Strażnik) i pogadaj z Isabelą. Lub kup Wieśka w wersji zachodniej.
Zresztą jeżeli nazwymamy official Xbox magazine elitarnym czasopismem (które daje 9 prosto z mostu) to gratulacje.
Najbardziej czekam na trzy gry: Guild Wars 2, Assassin's Creed: Brotherhood i właśnie Wiedźmina 2. Zapowiada się bardzo dobrze, ale z chęcią obejrzałbym jakiś filmowy zwiastun (np. T. Bagińskiego ;)) Nie mogę jednak się jeszcze przyzwyczaić do nowej twarzy Geralta...
Niemal wszystkie informacje zawarte w tekście od 2 tygodni są dostępne na http://www. [ link zabroniony przez regulamin forum ] /content/gc-2010-nowa-twarz-geralta-i-morze-nowych-waznych-faktow-o-wiedzminie-2. Zachęcam do korzystania, nie zawsze trzeba się podpierać zachodnimi serwisami :) Pozdro.
Z tymi zakończeniami to lekka przesad, moim zdaniem wpakowali ich aż tyle po to by ludzie dłużej spędzali czasu przy tej grze dla mnie to mały minus, powinno być jedno konkretne zakończenie.
Ale wszystkie inne wieści na temat Wiedźmina w tym artykule jak najbardziej na plus, chociaż czytając ten artykuł zaczynam się obawiać o wymagania sprzętowe jakie trzeba będzie spełnić aby komfortowo pograć.
Mortalking
W pierwszej czesci miales 3 , i bardzo dobrze bylo to wyjasnione . Jedna z nie wielu gier ktora przeszedlem 2x . Mam nadzieje , ze 2 bedzie tak samo dobra . Jakby nie bylo i tak biore preordera .
ciekawe o co kaman z "Game openings" - 3. Czyzby mozliwosc importu save'ow z pierwszej czesci?
Mówili o tym że będzie taka możliwość, będę musiał przejść jeszcze raz bo starych nie mam:P
@Mortalking: RPGi powinny mieć jak najwięcej zakończeń. Czemu? Odgrywamy tu postać i powinniśmy mieć jak największą swobodę i wpływ na świat, nasze decyzje powinny mieć istotny wpływ na żakończenie (i zakończenie nie powinno być takie, jak w Falloutach czy DA:O). Jedno zakończenie to mogą mieć strzelanki, a nie RPGi.
ciemek
Ciekaw jestem jak ty sobie to wyobrażasz import saveów z 1 części do 2giej, pomyśl czasem trochę.
Jak dla mnie to raczej chodzi o takowe "rozpoczęcie" gry. Że może inaczej się rozpocznie gra jak coś wybierzemy i takie tam.
co znaczy "uświadczymy jedynie 4 ekrany wczytywania plików, co jest gigantycznym skokiem w porównaniu z pierwowzorem, gdzie musieliśmy czekać aż 700 razy" ? jakie pliki się ładowały?
Salwik przecież CDP Red zapowiedział, że będzie można importować zapisy gry, a to co robiliśmy w jedynce będzie miało wpływ na przebieg dwójki. To będzie jedna z dostępnych opcji dla tych, którzy grali w pierwowzór.
Arxel ---> Erotyzm ma wynikać z relacji łączących bohaterów. Chodzi o to, że Geralt nie będzie uprawiał seksu z chęci pohędożenia, ale kiedy dwójka bohaterów w wyniku zaistniałej sytuacji poczuje to coś...
Tomek Gop porównał to do Heavy Rain.
16 zakończeń, z których większość (może i wszystkie) ukształtuje się już w trakcie rozgrywki, nie pod sam koniec.. Czyli możliwość wczytania stanu gry sprzed np. godziny i zobaczenia wszystkich epilogów zostaje wykluczona...
Oby, oby. Bo wydaje mi się, że będzie ok. 3 różne zakończenia, a reszta to wariacje na ich temat różniące się jedynie detalami.
A Obsidian to rzeczywiście firma robiąca świetne crpgi (choć mistrzami gatunku bym ich nie nazwał to z pewnością do tego tytułu im najbliżej). Mają gdzieś krytykę za grafikę i bugi, wszelkiej maści nagrody, bo wiedzą, że nie to jest najważniejsze.
Macie wersje testową, weźcież zróbcie GRAMY
flavorflav69 ---> ekrany ładowania plików są to tak zwane "loadingi"
I co z tego, skoro marketing Witchera 2 na razie leży i kwiczy. Media go praktycznie pomijają. prezentacja na Gamescom się w ogóle nie liczyła i przeszła bez echa.
Możliwości silnika prezentują się fenomenalnie (wyjście z lochów na przepiękny potężny obszar bez wczytywania - mistrzostwo), ale nie zostały należycie docenione medialnie.
Ciekawe zagranie z tym TSOOD - cały świat będzie ich silnik nazywać "cudem" nie wiedząc, że go tak nazywają :P
Salwik ---> Czytasz może newsy o Wiedźminie 2? Import save będzie możliwy i to potwierdzili ludzie z REDa... A propos Gdzie Ty widzisz coś co może uniemożliwić import? denerwuje mnie coraz większa głupota ludzi.
Już nie mogę się doczekać. Chyba kupię wersję kolekcjonerską, bo pierwsza część miała świetną fabułę, klimatyczną oprawę dźwiękową i ciekawy świat.
Bardzo ciekawią mnie wymagania sprzętowe. Ja gram zawsze na laptopach, a za porządny sprzęt do grania muszę wydać z 8 paczek. No, ale chyba sobie nie odmówię, dla Wieśka upatrzyłem sobie już maszynkę...