Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Sony zamknie studio robiące gry na PS VR

05.02.2020 09:35
1
siera97
53
Senator

Póki co im się to zwyczajnie nie opłaca. Valve ryzykuje spore pieniądze tworząc grę AAA VR, ale ich akurat stać na pomyłkę.

05.02.2020 09:36
kiera2003
2
odpowiedz
5 odpowiedzi
kiera2003
115
Senator

Valve po prostu chce się pozbyć gogli zalegających w magazynach. Gdyby nie ich kiepska sprzedaż, to Half-Life 3 nigdy nie ujrzałby światła dziennego.

05.02.2020 10:43
2.1
2
zcaalock
133
Pretorianin

Nie ładnie tak kłamać. Valve sprzedało cały nakład indexa we wszystkich krajach, magazyny są puste od miesiąca, a następna partia pojawi się dopiero za kilka tygodni.

05.02.2020 10:50
JohnDoe666
2.2
JohnDoe666
68
Legend

A sprawdziłeś kiedy sprzedało się te ponad 100 tys. gogli?

05.02.2020 14:38
2.3
zanonimizowany146624
131
Legend

Przecież samo Valve wspomnialo o 143 tysiach do końca 2019

05.02.2020 22:04
kaszanka9
2.4
kaszanka9
109
Bulbulator

Sprzedali cały nakład, bo mieli mało wyprodukowane, proste.

06.02.2020 07:43
JohnDoe666
2.5
JohnDoe666
68
Legend

No sprzedali tyle ile wyprodukowali w momencie kiedy zaczęli hypować Half-Lifa, wcześniej mało kto chciał na to spojrzeć.

05.02.2020 09:43
JohnDoe666
3
odpowiedz
JohnDoe666
68
Legend

No taka jest prawda że gigantyczna kampania reklamowa Sony na rzecz VR skończyła się raczej żałośnie. Co nie zmienia faktu że ich gogle deklasują pod względem sprzedaży każde inne urządzenie tego typu.
Na dzień dzisiejszy najzwyczajniej w świecie są dużo sensowniejsze pola do inwestycji w temacie gier niż VR i Sony zdaje się to widzieć.

05.02.2020 10:25
Metaverse
4
odpowiedz
4 odpowiedzi
Metaverse
74
Senator

Przyszlosc vr to gogle podpiete do mocnego pc a nie jakies rzygogenne gogle Sony ktorych nie starali sie nawet poprawic tylko polecali sie przyzwyczaic. Juz teraz nawet budzetowe rifty s sprawdzaja sie swietnie, questy mozna podpiac linkiem a indexy ida dalej powiekszajac fov. Po premierze Alyx sprzedaz gogli moze sie znacznie poprawic.

05.02.2020 10:48
JohnDoe666
4.1
JohnDoe666
68
Legend

Nie zmienia to faktu że póki co gogle Sony sprzedały się lepiej niż wszystkie pozostałe razem wzięte .

05.02.2020 11:29
W_P
4.2
W_P
31
Pretorianin

Ritf s kosztuje 2000 zł plus.
PSVR schodzi poniżej 1000zł.

Co tu jest rozwiązaniem budżetowym ?

05.02.2020 11:55
Metaverse
4.3
Metaverse
74
Senator

Rift s jest budzetowy w stosunku do indexow a psvr to juz przezytek nie ma sensu tego kupowac ale i tak te gogle sprzedaly sie kiedys swietnie wiec dziwi mnie ze Sony nie robi nowych pod ps5 tylko zamyka studio.

05.02.2020 13:08
4.4
zanonimizowany146624
131
Legend

Z tą lepsza sprzedaza PSVR, to zawsze tak było i tak myślałem. Alyx jednak odmieniła ten stan rzeczy i sprzefaz PCVR zrównała z PSVR. Co prawda wszystkie headsety w ogóle, ale jednak. Nie ma to znaczenia. PCVR to PCVR, czyli jest traktowane, jako jedność, bo ba wszystkich pecetowych headsetach odpali się wszystkie pecetowe gry. A reszte idealnie podsumowuje Metaverse ;) Do jefo wypowiedzi dodam jeszcze to, ze Sony wystraszyło się zbyt dużej konkurencji po premierze HL: Alyx, ze pecetowe gogle z racji możliwości zmiotą ich z rynku, uświadamiając sobie, że ta technologia ma sens jedynie na pecetach i po Alyxie dopiero nabierze tempa i stąd pewnie ta decyzja ;) Anyway - dzięki za zniszczenie moich planów.:/

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2020-02-05 13:44:48
05.02.2020 11:13
BlurekPL
5
1
odpowiedz
1 odpowiedź
BlurekPL
143
Generał

To w takim razie co z PSVR2?
Bo ciężko im będzie sprzedać kolejny ulepszony model, skoro prawdopodobnie pierwszy zestaw będzie kompatybilny z PS5?
Bo problemem PSVR była taka sobie rozdzielczość, ale także słaba moc PS4, gry muszą działać w minimum 90FPS i obraz jest generowany dwukrotnie, więc te gry wyglądały jak słabo oteksturowane gry z PS3, albo gry na PC po zabawie Lowspecgamera.
Wyjątkiem była gra od Cryteku, Robinson the Journey bo to wyglądało na prawde fajnie, ale też nie urywało na PSVR, chociaż sporo tytułów przede mną do sprawdzenia.
Wydaje mi się że PSVR dużo zyskałby na PS5 bo w końcu i konsola o wiele mocniejsza, a też PS4 Pro było ograniczane przez bazowy model, więc tam też nie mogli zaszaleć, ale Sony ze wszystkim się zbyt łatwo poddaje, a powinni powalczyć, przykładem niech będzie Driveclub, raz im nie wyszło (chociaż po czasie załatali całkiem dobrze) i studio zostało zamknięte, a szkoda bo z chcęcią nie tylko ja bym zagrał w ulepszonego Drivecluba 2 na PS5 i kolejnego Motorstorma.

05.02.2020 11:33
W_P
5.1
W_P
31
Pretorianin

Jeżeli powstanie psvr2 to nie będzie ciężko ze sprzedażą, bo jest dużo elementów do ulepszenia - od ekranu po kable.

Do tego PSVR1 wchodzą w etap zużywania się, większość sprzętu ma już jednak te 3 lata. Myślę, że za dwa lata chętnie wymienię na nowe

05.02.2020 11:40
6
odpowiedz
5 odpowiedzi
kriskow44
4
Generał

VR jest dobre na zajawkę a nie codzienność
Zakładasz Google ruszasz tymi kontrolerami
I widzisz nic specjalnego tak jak 3D był sezonowy hit a teraz więcej woli 2D z dobra rozdzielczością.

05.02.2020 12:07
W_P
6.1
W_P
31
Pretorianin

Dokładnie.

VR jest dobre na zajawkę.

Lubisz gry ( ale nie że spędzasz tysiące godzin w jakimś Fortnite ), i masz hajsiwo. Będziesz zadowolony.

Alternatywnie jeśli grasz w gry, z czego 90% czasu poświęcasz na jeden konkretny tyłu lub raczej jesteś z tych ludzi "lubię tylko to co już znam" to nie będziesz zadowolony. Ale tacy zazwyczaj rzadko bywają zadowoleni

05.02.2020 12:40
Metaverse
6.2
Metaverse
74
Senator

Moze 3d i psvr byly na zajawke ale nowe gogle podpiete do dobrego pc to juz inna bajka. Rozdzielczosc jest wyzsza niz to co ma przypuszczalnie wiekszosc w 2d. Komfort moze nie jest najlepszy bo trzeba to nosic na glowie i grac na stojaco ale jest to swietna zabawa zwlaszcza przy nowych tytulach np Walking dead

post wyedytowany przez Metaverse 2020-02-05 12:42:45
05.02.2020 13:11
mirko81
6.3
mirko81
76
Slow Gaming

3D zabrano by wzmocnić kina. Skoro zajawka to czemu grana w kinach? I czemu wszystkie firmy zrezygnowały równo 4 lata temu? Taki to koszt byl?
Filmy nadal w 3D wychodzą, sam oglądam i nieźle sie rozchodzą

post wyedytowany przez mirko81 2020-02-05 13:18:31
05.02.2020 13:22
6.4
zanonimizowany146624
131
Legend

Metaverse - ja we wszystkie gry VR gram leżąc/siedząc w łóżku. Dziś każda jedna gra VR ma tryb siedzacy. Z resztą w pełni się zgadzam.

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2020-02-05 13:26:10
05.02.2020 22:08
kaszanka9
6.5
kaszanka9
109
Bulbulator

Metaverse
Co z tego, że rozdzielczość wyższa jak jakość i tak gorsza niż w 2d, vr potrzebuje większej rozdzielczość niż w 2d, żeby w ogóle mieć tą samą jakość, a co dopiero lepszą, do tego nadal niedopracowane ekrany, chyba, że sobie kupisz za 5k usd.

05.02.2020 12:53
😡
7
odpowiedz
7 odpowiedzi
zanonimizowany146624
131
Legend

A co z ich prototypem PSVR 2? lol. I ja jeszcze do wczoraj chciałem całkowicie przerzucić się na PS 5 właśnie ze względu na PSVR 2. Miała to być moja jedyna platforma gejmingowa i chciałem porzucić peceta. Zatem zostanę wiecznym #PCMR. Brawo Sony. A tak na Was liczyłem. Teraz jeszcze dodatkowo przychodzi fakt, ze każdy ex różnych konsol prędzej czy później pojawia się na pecetach, (ostatnio ex Switchowy), co całkowicie przekreśla mnie, jako konsolowca. Szkoda. Czyli będę wiecznie upgradował peceta, czego chciałem się wyzbyć. No nic - poczekamy tylko na The Last of Us 2, Ghost of Tsishuma (czy jak to tam się pisze), w międzyczasie przejdzie się Until Dawn, sprzeda się PS 4 w cholerę i tak oto zakończy się moja przygoda z konsolami w cholerę, co od roku miałem definitywnie zmienić i caly roczny plan poszedl w pi..u. Good Job Sony.

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2020-02-05 12:55:34
05.02.2020 16:30
7.13
zanonimizowany1146443
59
Senator

Hydro2
Gdzie Sony oficjalnie poinformowało o tym, że PSVR2 nie powstanie? Przecież oni tylko zamknęli nic nie znaczące studio, które przynosiło im same straty. Według mnie to dobra decyzja, bo dzięki temu mogą te pieniądze przeznaczyć na coś innego.

05.02.2020 16:51
7.14
zanonimizowany146624
131
Legend

Dharxen - pełna zgoda, tyle tylko, ze po co robić sprzęt pod gry, ktore robi już w tej chwili tylko jedno studio? Skoro zamykają studio, które dka Sony robiło prawie każda grę VR, to myślisz, ze jest dla nich sens, by PSVR 2 w ogóle powstawało?

post wyedytowany przez Admina 2020-02-05 17:34:50
05.02.2020 17:01
7.17
zanonimizowany1146443
59
Senator

Hydro2
Tylko, że to studio nie zrobiło jeszcze nigdy żadnej gry. Mieli na to 5 lat i nic z tego nie wyszło. Inne studia, które już coś tam stworzyły na PSVR nadal działają.

post wyedytowany przez zanonimizowany1146443 2020-02-05 17:02:21
05.02.2020 17:02
7.18
Szary-Wilku
81
Generał

Hydro2
Poza Twoją osobą. Przeczytałeś w ogóle newsa?
Zamknęli studio, które nie wydało ani jednej gry.
Ty juz panikujesz i przeżywasz, to tak jakby od tego zależało całe Twoje życie.
Trochę luzu.

05.02.2020 17:05
7.19
zanonimizowany146624
131
Legend

Dharxen - w takim razie niech autor precyzuje swoje wypowiedzi, bo potem wychodzą takie kwasy, ktkrych nikt nie potrzebuje. I jeśli to prawda, co piszesz, to JohnDoe666 się załamie, że jednak decyzji nie zmienię. Czekamy teraz na komentarz Sony w sprawie PSVR 2 ;)
Szary-Wilku przeczytalem i wyraźnie można z niego wywnioskować, że jedynymi twórcami gier vr od Sony jacy zostali, to ci od B&T, a dodatkowo sam tytuł wątku jasno wskazuje to, co napisałem, więc co sobie miałem pomyśleć? I staram się być wyluzowany, ale to forum i jedna osobista sprawa skutecznie mi ten luz zabierają. Kiedyś taki nie byłem, wierz mi lub nie.

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2020-02-05 17:41:07
05.02.2020 18:16
Zdzichsiu
7.21
Zdzichsiu
147
Ziemniak

po co robić sprzęt pod gry, ktore robi już w tej chwili tylko jedno studio?
Ale w czym problem? Przecież większość gier na PSVR w ogóle nie pochodzi od studiów Sony.

05.02.2020 18:28
7.22
zanonimizowany1146443
59
Senator

No Sony być może zostało jedyne takie studio, ale przecież jest jeszcze reszta.

05.02.2020 14:39
👎
8
odpowiedz
1 odpowiedź
Kwiat_W
56
Centurion

Studio od 2015 nie wypuściło żadnej gry, nic nawet nie zapowiedzieli. O ich pracy mamy ZERO informacji. Takie walking dead małe studyjko robiło 3 lata, a ci tutaj ze wsparciem Sony zrobili jedno wielkie nic. Chyba sobie po prostu zasłużyli na zamknięcie.

05.02.2020 18:18
Zdzichsiu
8.1
Zdzichsiu
147
Ziemniak

Niekoniecznie. Takie studio pod wsparciem Sony nie istnieje tylko po to, by wypluwać pełne gry. Stawiam, że w tym czasie zrobili mnóstwo prototypów, z których żaden nie przerobiono pod produkt komercyjny, ale może leżą w szufladzie na kiedyś i opracowali jakieś rozwiązania technologiczne.

05.02.2020 19:29
TheCerbis
😢
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
TheCerbis
70
Vanitas vanitatum

Biedny Hydro.

05.02.2020 22:06
9.1
zanonimizowany146624
131
Legend

Jesli faktycznie ogłoszą PSVR 2, wówczas nic się nie zmieni. Dharxen i Szary-wilku sprostowali tego newsa. Zobaczymy, jak to bedzie ;)

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2020-02-05 22:08:01
05.02.2020 23:55
TheCerbis
9.2
TheCerbis
70
Vanitas vanitatum

Ano zobaczymy. Choć i tak zestawy VR do PC zawsze będą lepsze, choć oczywiście droższe. Nie porzucaj peceta.

05.02.2020 22:25
WolfDale
10
odpowiedz
WolfDale
85
~sv_cheats 1

Kontrolery ruchowe, 3D, kamerki, FałEry wszystko przemija i ma swoje pięć minut. Standardowe cały czas ulepszane kontrolery są wieczne i to one rządzą na konsolach. No i też mają swój spory udział na PC, bo w sumie kontroler jest najwygodniejszy i jest najbardziej "relaksujący" jeśli można to tak określić. Jedyna odskocznia jaka mi się podobała to kontroler do Wii. Choć w sumie też można go zakwalifikować jako zwykły kontroler, tylko taki bardziej unikatowy. Więc wszystko fajnie, ale rynek już tyle razy zweryfikował że tradycyjny kontroler to najlepsze co może być.

06.02.2020 01:01
Koktajl Mrozacy Mozg
11
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

PSVR to przeterminowany sprzet VR, moze na poczatku cos znaczyl ale pozniej wszystko juz bylo stare zwlaszcza w 2019/2020. Oculus Quest jest sprzetem okularki, kontrolery i ewentualnie kabel pod PCVR i tyle, zadnych baz, konwerterow, przejsciowek jak to bylo przy PSVR, juz nie mowiac o kamerce czy kontrolerach Move.
Sprzedali PSVR by bylo to cos na konsole, od Sony i kosztowalo znaczenie mniej niz pierwsze PCVRy. Dzis Quest za 400/500, 64/128 + kabel Link

Sam news ze PSVR bedzie kompatybilne z PS5 to tez glupie bo trzeba nowy sprzet zrobic a nie tolerowac poprzednika ktory jest mocno "outdated"

08.02.2020 04:46
Secvent
12
odpowiedz
Secvent
75
Pretorianin

Sony zamyka studia w UK, a brexit już za nami.. Przypadek? Nie sądzę....

Wiadomość Sony zamknie studio robiące gry na PS VR