Sony zamknie studio robiące gry na PS VR
Póki co im się to zwyczajnie nie opłaca. Valve ryzykuje spore pieniądze tworząc grę AAA VR, ale ich akurat stać na pomyłkę.
Valve po prostu chce się pozbyć gogli zalegających w magazynach. Gdyby nie ich kiepska sprzedaż, to Half-Life 3 nigdy nie ujrzałby światła dziennego.
Nie ładnie tak kłamać. Valve sprzedało cały nakład indexa we wszystkich krajach, magazyny są puste od miesiąca, a następna partia pojawi się dopiero za kilka tygodni.
Przecież samo Valve wspomnialo o 143 tysiach do końca 2019
No taka jest prawda że gigantyczna kampania reklamowa Sony na rzecz VR skończyła się raczej żałośnie. Co nie zmienia faktu że ich gogle deklasują pod względem sprzedaży każde inne urządzenie tego typu.
Na dzień dzisiejszy najzwyczajniej w świecie są dużo sensowniejsze pola do inwestycji w temacie gier niż VR i Sony zdaje się to widzieć.
Przyszlosc vr to gogle podpiete do mocnego pc a nie jakies rzygogenne gogle Sony ktorych nie starali sie nawet poprawic tylko polecali sie przyzwyczaic. Juz teraz nawet budzetowe rifty s sprawdzaja sie swietnie, questy mozna podpiac linkiem a indexy ida dalej powiekszajac fov. Po premierze Alyx sprzedaz gogli moze sie znacznie poprawic.
Nie zmienia to faktu że póki co gogle Sony sprzedały się lepiej niż wszystkie pozostałe razem wzięte .
Ritf s kosztuje 2000 zł plus.
PSVR schodzi poniżej 1000zł.
Co tu jest rozwiązaniem budżetowym ?
Rift s jest budzetowy w stosunku do indexow a psvr to juz przezytek nie ma sensu tego kupowac ale i tak te gogle sprzedaly sie kiedys swietnie wiec dziwi mnie ze Sony nie robi nowych pod ps5 tylko zamyka studio.
Z tą lepsza sprzedaza PSVR, to zawsze tak było i tak myślałem. Alyx jednak odmieniła ten stan rzeczy i sprzefaz PCVR zrównała z PSVR. Co prawda wszystkie headsety w ogóle, ale jednak. Nie ma to znaczenia. PCVR to PCVR, czyli jest traktowane, jako jedność, bo ba wszystkich pecetowych headsetach odpali się wszystkie pecetowe gry. A reszte idealnie podsumowuje Metaverse ;) Do jefo wypowiedzi dodam jeszcze to, ze Sony wystraszyło się zbyt dużej konkurencji po premierze HL: Alyx, ze pecetowe gogle z racji możliwości zmiotą ich z rynku, uświadamiając sobie, że ta technologia ma sens jedynie na pecetach i po Alyxie dopiero nabierze tempa i stąd pewnie ta decyzja ;) Anyway - dzięki za zniszczenie moich planów.:/
To w takim razie co z PSVR2?
Bo ciężko im będzie sprzedać kolejny ulepszony model, skoro prawdopodobnie pierwszy zestaw będzie kompatybilny z PS5?
Bo problemem PSVR była taka sobie rozdzielczość, ale także słaba moc PS4, gry muszą działać w minimum 90FPS i obraz jest generowany dwukrotnie, więc te gry wyglądały jak słabo oteksturowane gry z PS3, albo gry na PC po zabawie Lowspecgamera.
Wyjątkiem była gra od Cryteku, Robinson the Journey bo to wyglądało na prawde fajnie, ale też nie urywało na PSVR, chociaż sporo tytułów przede mną do sprawdzenia.
Wydaje mi się że PSVR dużo zyskałby na PS5 bo w końcu i konsola o wiele mocniejsza, a też PS4 Pro było ograniczane przez bazowy model, więc tam też nie mogli zaszaleć, ale Sony ze wszystkim się zbyt łatwo poddaje, a powinni powalczyć, przykładem niech będzie Driveclub, raz im nie wyszło (chociaż po czasie załatali całkiem dobrze) i studio zostało zamknięte, a szkoda bo z chcęcią nie tylko ja bym zagrał w ulepszonego Drivecluba 2 na PS5 i kolejnego Motorstorma.
VR jest dobre na zajawkę a nie codzienność
Zakładasz Google ruszasz tymi kontrolerami
I widzisz nic specjalnego tak jak 3D był sezonowy hit a teraz więcej woli 2D z dobra rozdzielczością.
Dokładnie.
VR jest dobre na zajawkę.
Lubisz gry ( ale nie że spędzasz tysiące godzin w jakimś Fortnite ), i masz hajsiwo. Będziesz zadowolony.
Alternatywnie jeśli grasz w gry, z czego 90% czasu poświęcasz na jeden konkretny tyłu lub raczej jesteś z tych ludzi "lubię tylko to co już znam" to nie będziesz zadowolony. Ale tacy zazwyczaj rzadko bywają zadowoleni
Moze 3d i psvr byly na zajawke ale nowe gogle podpiete do dobrego pc to juz inna bajka. Rozdzielczosc jest wyzsza niz to co ma przypuszczalnie wiekszosc w 2d. Komfort moze nie jest najlepszy bo trzeba to nosic na glowie i grac na stojaco ale jest to swietna zabawa zwlaszcza przy nowych tytulach np Walking dead
3D zabrano by wzmocnić kina. Skoro zajawka to czemu grana w kinach? I czemu wszystkie firmy zrezygnowały równo 4 lata temu? Taki to koszt byl?
Filmy nadal w 3D wychodzą, sam oglądam i nieźle sie rozchodzą
A co z ich prototypem PSVR 2? lol. I ja jeszcze do wczoraj chciałem całkowicie przerzucić się na PS 5 właśnie ze względu na PSVR 2. Miała to być moja jedyna platforma gejmingowa i chciałem porzucić peceta. Zatem zostanę wiecznym #PCMR. Brawo Sony. A tak na Was liczyłem. Teraz jeszcze dodatkowo przychodzi fakt, ze każdy ex różnych konsol prędzej czy później pojawia się na pecetach, (ostatnio ex Switchowy), co całkowicie przekreśla mnie, jako konsolowca. Szkoda. Czyli będę wiecznie upgradował peceta, czego chciałem się wyzbyć. No nic - poczekamy tylko na The Last of Us 2, Ghost of Tsishuma (czy jak to tam się pisze), w międzyczasie przejdzie się Until Dawn, sprzeda się PS 4 w cholerę i tak oto zakończy się moja przygoda z konsolami w cholerę, co od roku miałem definitywnie zmienić i caly roczny plan poszedl w pi..u. Good Job Sony.
Gdzie Sony oficjalnie poinformowało o tym, że PSVR2 nie powstanie? Przecież oni tylko zamknęli nic nie znaczące studio, które przynosiło im same straty. Według mnie to dobra decyzja, bo dzięki temu mogą te pieniądze przeznaczyć na coś innego.
Tylko, że to studio nie zrobiło jeszcze nigdy żadnej gry. Mieli na to 5 lat i nic z tego nie wyszło. Inne studia, które już coś tam stworzyły na PSVR nadal działają.
Poza Twoją osobą. Przeczytałeś w ogóle newsa?
Zamknęli studio, które nie wydało ani jednej gry.
Ty juz panikujesz i przeżywasz, to tak jakby od tego zależało całe Twoje życie.
Trochę luzu.
po co robić sprzęt pod gry, ktore robi już w tej chwili tylko jedno studio?
Ale w czym problem? Przecież większość gier na PSVR w ogóle nie pochodzi od studiów Sony.
No Sony być może zostało jedyne takie studio, ale przecież jest jeszcze reszta.
Studio od 2015 nie wypuściło żadnej gry, nic nawet nie zapowiedzieli. O ich pracy mamy ZERO informacji. Takie walking dead małe studyjko robiło 3 lata, a ci tutaj ze wsparciem Sony zrobili jedno wielkie nic. Chyba sobie po prostu zasłużyli na zamknięcie.
Niekoniecznie. Takie studio pod wsparciem Sony nie istnieje tylko po to, by wypluwać pełne gry. Stawiam, że w tym czasie zrobili mnóstwo prototypów, z których żaden nie przerobiono pod produkt komercyjny, ale może leżą w szufladzie na kiedyś i opracowali jakieś rozwiązania technologiczne.
Jesli faktycznie ogłoszą PSVR 2, wówczas nic się nie zmieni. Dharxen i Szary-wilku sprostowali tego newsa. Zobaczymy, jak to bedzie ;)
Kontrolery ruchowe, 3D, kamerki, FałEry wszystko przemija i ma swoje pięć minut. Standardowe cały czas ulepszane kontrolery są wieczne i to one rządzą na konsolach. No i też mają swój spory udział na PC, bo w sumie kontroler jest najwygodniejszy i jest najbardziej "relaksujący" jeśli można to tak określić. Jedyna odskocznia jaka mi się podobała to kontroler do Wii. Choć w sumie też można go zakwalifikować jako zwykły kontroler, tylko taki bardziej unikatowy. Więc wszystko fajnie, ale rynek już tyle razy zweryfikował że tradycyjny kontroler to najlepsze co może być.
PSVR to przeterminowany sprzet VR, moze na poczatku cos znaczyl ale pozniej wszystko juz bylo stare zwlaszcza w 2019/2020. Oculus Quest jest sprzetem okularki, kontrolery i ewentualnie kabel pod PCVR i tyle, zadnych baz, konwerterow, przejsciowek jak to bylo przy PSVR, juz nie mowiac o kamerce czy kontrolerach Move.
Sprzedali PSVR by bylo to cos na konsole, od Sony i kosztowalo znaczenie mniej niz pierwsze PCVRy. Dzis Quest za 400/500, 64/128 + kabel Link
Sam news ze PSVR bedzie kompatybilne z PS5 to tez glupie bo trzeba nowy sprzet zrobic a nie tolerowac poprzednika ktory jest mocno "outdated"