PC Gaming Alliance rozpoczął swoją działalność
Najciekawszą rzeczą z tej konferencji są dane o tym ile naprawdę wart jest rynek gier PCtowych, licząc wszystko, także przychody online
USA:
2.76 billiony dollarów przychodu , 12% wzrostu w porównaniu do 2006, stanowi to 30% łącznej wartości rynku gier w USA
Świat:
8.3 billiony dollarów, 14% wzrostu w porównaniu do 2006
ooczywiście, że tak :) Tak to jest jak się pisze na raz jedną odpowiedź na forum polskie i amerykańskie :) sorry
No i bardzo dobrze.
Ale ten projekt odniesie sukces tylko wtedy, gdy łącznie zostaną spełnione trzy przesłanki:
1. skuteczna walka z piractwem
2. optymalizacja gier mająca na celu spowodowanie, aby każda następna gra wychodząca na PC nie stawiała przed graczami pytania "a pójdzie mi?"
3. PCGA nie pójdzie na żadne ustępstwa i będzie tworzyło (oczywiście nie ono, ale producenci, którym zlecone zostaną ewentualne projekty gier) gry wyłącznie pod DirectX 10/Vistę i to tak, aby było to zauważalne, a nie udawane jak np. w Gears of War, Lost Planet, BioShock czy nawet w Crysisie. Tak, aby rzeczywiście była to nowa jakość, zauważalna zmiana jakości, taka zmiana, że konsolowcy na widok tych gier będą mówić "o ku..a!!! Ale zaje...ste!!!". I te gry będą powstawać wyłącznie na PC, że będą to takie gry, których kodu nie da się już przenieść pod DirectX 9, wobec czego będą to "dożywotnie" ekskluziwy dla PC. I te gry oprócz grafiki muszą być oczywiście co najmniej dobre i musi ich być bardzo dużo, a nie 2, 3.
Jeżeli te przesłanki (zwłaszcza 1 i 3) nie zostaną spełnione to nie wróżę temu przedsięwzięciu szans.
Tribunal-ta inicjatywa ma promować gry PCtowe, a nie Viste, wiec trzeci punkt na twojej liscie to nieporozumienie
Tribunal:
ad3. Nie zawsze grafika jest najwazniejsza. A od dluzszego czasu gry na PC nawet grywalnosc maja podobna do slabszych konsolowych tytulow (= maksymalne uproszczenie).
Oby im się udało coś zmienić na rynku PC
Tribunal a kto ci na zachodzie zadaje takie glupkowate pytanie jakie ty wypisujesz"a pójdzie mi?" ? tylko w polsce sa zacofane dzieci z gf6600.
Asmodeusz co ty czlowieku bredzisz przeciez najwazniejsze hity z ps3,360 sa na pc i wygladaja lepiej ba nawet jest o wiele wiecej hitow np rpg i w to co ja tylko gram strategie
Asmodeusz to nie wina PC tylko odbiorcy sorry ale poziom odbiorcy statystycznego leci :) kiedys jak kompy byly w domach "wyksztalciuchow" to gry byly robione dla ludzi prezentujacych poziom. Teraz jak kompy i konsole ma kazdy to robi sie growe wersje "kalnu" czy "mody na sukces".
Wątpie żeby ten pomysł się udał. Coz tego, że M$ Nvidia czy AMD/Ati popierają tę inicjatywę. Dla firm produkujących procesory, karty graficzne najważniejszy jest zysk. AMD i Nvidia zamiast skupić się nad swoimi produktami które słabo radzą sobie z DX 10 odwracają uwagę jakąś szczytną ideą.
Chyba, że zaczynają czuć, że rynek PC jest coraz bardziej pomijany przez twórców gier na rzec konsoli.
mariola288 ---> Dlaczego udajesz "znawczynię" tematów, o których zdaje się że nie masz bladego pojęcia. Prawda jest taka, że na zachodzie klienci bardzo nie lubią upgrade'ować komputerów i uważają, że raz kupiony komputer powinien bez zmian starczać im na dłużej. To jeden z powodów dla których kupują konsolę, a przecież wystarczyłoby - tak jak napisał Tribunal - lepiej optymalizować PC-towe gry. Po drugie - amerykanie bardzo ale to bardzo narzekają na framerate w grach na peceta, m.in. dlatego w Stanach taki Crysis cieszy się dużo mniejszą popularnością niż np. CoD4.
Skoro M$ tak się włącza w tę inicjatywę, to czekam na Forzę 2 oraz PGR na PC!!! :P
cicho StyczeK bo głupoty gadasz !
teraz widać jak na dłoni - każdy chce odkroić kawałek ciasta !
M$ - ponieważ wie że "gdzie konsola nie może - tam komputer pośle" więc jeszcze bardziej rozszerzy rynek
nvidia i ati - ponieważ części piracic się nie da to komputery do gier to nadal nielichy zarobek... a ponieważ nawet w tych czasach dla idiotów stworzonych nadal ma potencjał to modernizują se kopalnię...
producenci procków - drogie procki po coś się reklamuje czyż nie ?
activision - bez komentarza... każdy kto śledzi rynek ten wie co potrafi ukroić activision...
poza tym wydaje mi się że pomoże pewien trend...
a mianowicie coraz większa komputeryzacja...
czy wiecie że nadal większość amerykanów nie potrafi obsługiwać dobrze komputer ?
gdy tą niewiedzę połączy sie z powolną komputeryzacją otoczenia i konsol to otrzymamy wzrost świadomości obsługi kompa = a to przekłada sie bezpośrednio na liczbę graczy ^^
i będą mieli dobrą bazę dla gier na kompa bo takie inicjatywy jak ten pc aliance nie pozwoli by tak szybko umarł jeszcze jeden gracz na rynku...
Asmodeusz "Nie zawsze grafika jest najwazniejsza" ====> oczywiście, że nie zawsze. Ale w 99,99999999999999999999999999% przypadków to właśnie grafika (screeny, gameplaye) zwracaja uwagę na daną grę. Same zapowiedzi, czy nawet świetna gra, ale ze słabą grafiką nie ma szans się przebić, a chyba nie o to chodzi PCGA, nie? Dziś bez co najmniej dobrej grafiki nie masz co myśleć o podboju świata swoją grą. Zresztą gdyby nie chodziło o grafikę to ani nVidia ani ATI/AMD ani nawet Intel i AMD/ATI nie zawierałyby takiego aliansu.
Asmodeusz "A od dluższego czasu gry na PC nawet grywalnosc maja podobna do slabszych konsolowych tytulow" ====> patrz co napisał mariola288 w poście [8]. Czy na konsolach jest Neverwinter Nights 2, Total War, Wiedźmin, Gothic 3, STALKER i wiele innych, których nawet nie znam (bo nie jestem fanem gier typu Defcon czy GalCiv II).
Łącząc obydwie uwagi - myślisz, że jeżeli PCGA będzie robiło gry złożone, trudne, dosotosowane do "wymagań gracza PC" (co jest totalną bzdurą, i zgadzam się z Mikem Mefisto - gusta gracza PC za bardzo nie różnią się obecnie od gustów graczy konsolowych), lecz z mało atrakcyjną grafiką to odniosą sukces i zaczną sprzedawać miliony tych gier (jeśli radykalnie ograniczą piractwo)? Już teraz mogę dać odpowiedź - NIE! Przykłady - właśnie Defcon czy GalCiv II. I nie każdy gracz PC lubuje się w tego typu grach, bo ja na przykład właśnie od takich gier o wiele bardziej wolę gry akcji (TPP i FPS). I takich graczy jak ja jest o wiele więcej niż graczy naparzających w Defcona czy GalCiv II.
mariola288 "tylko w polsce sa zacofane dzieci z gf6600" ====> no i właśnie o to chodzi - żeby nawet w Polsce te "zacofane" dzieci nie zadawały takich pytań.
Otto_von "Coz tego, że M$ Nvidia czy AMD/Ati popierają tę inicjatywę. Dla firm produkujących procesory, karty graficzne najważniejszy jest zysk" ====> Wow! A dla firm produkujących co innego zysk nie jest najważniejszy? Wow! A tak na serio - no i właśnie zarobią jeśli będą zlecać różnym studiom produkcję gier wyłącznie na PC i to wyłącznie pod DirectX 10 i późniejsze. ATI/AMD i nVidia zarobią na kartach graficznych, AMD/ATI i Intel zarobią na procesorach, Microsoft na Viście itd. Jeśli będą zlecać świetne gry (długie, ze świetną fabułą, rozgrywką, grafiką, AI i fizyką) na różne platformy to żadna z tych firm nie zarobi bo więcej egzemplarzy sprzeda się na konsole. Przykłady - Wiedźmin i Crysis. Czy na PC te gry sprzedały by się odpowiednio w ponad 600.000 i 1.000.000 egzemplarzy, gdyby te gry wyszły równocześnie z wersją na PC także na konsole? Krótko - nie. A sprzedałyby się jeszcze lepiej gdyby była pewność, że nigdy, ale to nigdy nie wyjdą one na PC. Przykład z drugiej strony - Unreal Tournament III - na PC to jest porażka jak na taką grę (pewnie coś ok. 200.000-300.000 egzemplarzy). A dlaczego tak kiepsko? Bo od dawna było wiadomo, że wyjdą również wersje konsolowe tej gry. I na PC nie sprzedaje się tak słabo ze względu na to, że to jest słaba gra (bo nie jest, choć w mój gust nie trafiają tego typu gry), ale dlatego, że wyjdzie na konsole. Na konsolach Unreal Tournamet II sprzeda się pewnie w kilku milionach egzemplarzy (choć to się okaże za jakieś pół roku). I przez to Microsoft nie zarobi na Viście, nVidia i ATI/AMD nie zarobią na kartach graficznych (pomijając już to, że UTIII chodzi też na DirectX 9), Intel i AMD/ATI nie zarobią na procesorach, a Razer nie zarobi na nowych myszkach...
Otton_von "AMD i Nvidia zamiast skupić się nad swoimi produktami które słabo radzą sobie z DX 10 odwracają uwagę jakąś szczytną ideą" ====> a tu już nie rozumiem o co chodzi. Słabo sobie radzą z DirectX 10? O co chodzi?...
Styczek "Skoro M$ tak się włącza w tę inicjatywę, to czekam na Forzę 2 oraz PGR na PC!!!" ====> to by nic nie zmieniło. Tu musiałyby być wydawane gry wyłącznie na PC, i to dobre gry, które by były "dożywotnimi" ekskluziwami dla PC. Patrz wyżej.
Rynek gier PC nie jest w opłakanym stanie, on się po prostu zmienił.
Zgadzam się z Peterem Mouilinex, że stało się to głównie za sprawą World of Warcraft.
Sam jestem przykładem, przed Warcraftem kupowałem mniej więcej 20 gier w ciągu roku, po wyjściu Warcrafta kupiłem 0!!! gier przez dwa lata i tak jest pewnie z większością z ponad 10 mln graczy WoWa.
Żeby być bardziej precyzyjnym Blizzard osiągnął z World of Warcraft przez 3 lata już ponad 2 mld $ zysku. To jest więcej niż zysk ze wszystkich gier dowolnej nexgenowej platformy konsolowej!!! Dla porównania największy hit z rynku konsol Halo 3 osiągneło zysk w wysokości 150 mln $.
oh, taka swoista Liga Narodów?
Mówiąc skrótowo: chcą sobie zarobić trochę siana ze sprzedaży komponentów i Visty.