Paweł Sasko o głupocie sztucznej inteligencji w Cyberpunku 2077
Ktoś powinien Panu Sasko powiedzieć, że CP77 miał już premierę i jego marketingowe bzdury można łatwo zweryfikować.
Brawo GOL kolejny raz robicie clickbaitowe tytuły, niezgodne z prawdą. Podczas streama Sasko czytał pytania z chatu i tłumaczył ludziom rożne rzeczy. W przypadku tego filmiku tłumaczył zachowanie AI w tej konkretnej lokacji w konkretnej sytuacji, a nie wydawał oświadczenie odnośnie całego AI w cyberpunku, a cały news jest napisany w taki sposób, żeby znowu była burza w komentarzach. Nie bronie CP, bo AI jest słabe w wielu sytuacjach, ale to co robi GOL od dłuższego czasu bardzo często powoduje dezinformację i pokazuje konkretne osoby w negatywnym świetle niesłusznie (Tak wiem z jakim zapałem Sasko opowiadał o CP przed premierą, ale teraz odnoszę się do tego newsa).
Ktoś powinien Panu Sasko powiedzieć, że CP77 miał już premierę i jego marketingowe bzdury można łatwo zweryfikować.
Czekam na jego streamka w niedziele. W tym tygodniu ogłosi rąbka tajemnicy o darmowych fabularnych DLC. Chcą prolog rozwinąć i może będzie możliwość więcej zadań z Jackie zrobić.
serio? będzie cos mówił o fabularnych DLC? jeżeli tak to wiesz może o której zaczyna się ten stream?
Tej, ale on na którymś ze streamów powiedział, że prolog jest dokładnie taki jaki miał być, więc nie licz, że cokolwiek zrobią.
Ktoś tu chyba odleciał. Marketingowy bełkot wszedł mocno i już tak zostało.
Nie gralem jescze w CP77 ale widzialem duzo filmikow i widac jakie glupie jest AI
Po za tym to nie jest tylko problem CP77 ale wiekszosci gier. AI dzisiaj jest tak glupie ze glowa mala ... Na prawde jest tak ciezko dzis zrobic jakies konkretne AI? FEAR 1 mial zajebiste AI. Tak ciezko zrobic cos takiego dzis? CDPR mogl wzorowac sie na GTA 5. Mieli swietna sciage jak zrobic dobre AI a wyszlo znowu jak wyszlo ...
Dzisiaj wszyscy chca pieknej grafiki. Grafika juz jest ladna dzis i serio nie musza juz jej az tak robic ladnej. Wolalbym za to zeby w koncu producenci gier zaczeli robic lepsze AI i jakies destrukcje otoczenia.
Ostatnio gralem w demo Resident evil village. Strzelilem sobie do butelki. Zawsze sprawdzam czy mozna takie rzeczy rozwalic. I niestety butelka niezniszczalna ... Na prawde wolalbym troche gorsza grafike ale za to lepsze AI i destrukcje otoczenia.
No proszę cie, redzi nie ogarniają możliwości przypisania klawiszy na klawiaturze pod wszystkie akcje w grze. A ty chcesz żeby AI zajęli się. Nie dziwie się dlaczego u nich częste rotacje w załodze są. Jak ich firma to jeden wielki chaos.
No przeciez gre zapowiedzieli w 2013 xD Mieli 7 lat zeby AI zrobic porzadna. Zwlaszcza ze mieli sciage w postaci GTA 5 ^^
Stellaris ma koszmarne AI. Przeciwnicy mimo ogromnej ilości bonusów do produkcji surowców, nauki itp. nie są w stanie efektywnie zarządzać swoją ekonomią. Tam poziom trudności nawet na nic nie wpływa, na wyższym poziomie AI po prostu dostaje jeszcze większe bonusy do produkcji surowców, ale dalej jest tak samo głupie jak na najniższym poziomie trudności.
GTA V i dobre AI? Przecież poza reakcjami tłumu, które w CP faktycznie leżą to w momencie walki AI w GTA 5 jest jeszcze głupsze niż w CP2077. Starczy się schować i przeciwnicy sami wychodzą pod lufę. Lepsze jest u kierowców i cywili, ale to w dużej mierze po prostu lepiej oskryptowane schematy. Dopiero w RDR 2 jest lepiej.
Tyle że AI z FEAR jest tak samo głupie, tylko ma mniej zmiennych do liczenia. Prawda jest taka że gdy pozna się jego zasady, to zaczyna ono szaleć jak w każdej innej grze... jeśli miałbym szukać przykładu dobrego AI to wybrałbym chyba Stalkera.
A ja głupi, grając w pierwszego FEARa, srałem po gaciach myśląc jak bardzo zostanę zmasakrowany przez AI w grach w przyszłości, skoro już teraz robią ze mnie martwego idiotę.
Sasko chyba ukończył z 20 kursów marketingowych bo nigdy nie słyszałem aby mówił nie pod marketing
Ach ten Sasko xD
Żałosność tej wymówki jest porażająca. Jeżeli ten Pan brnie w swoje mętne tłumaczenia to w grze powinni być wrogowie głupi, średnio mądrzy, wybitne inteligentni oraz bardzo, bardzo sprytni i genialni wręcz. Czyli całe spektrum z życia w którym występuje każdy rodzaj inteligencji. Tym czasem mamy tylko bieda IQ AI.
Król jest nagi i każdy to widzi. Po co kłamać?
Po takich wypowiedziach twórców ktoś jeszcze wieży ze redzi zamierzają wprowadzić jakieś gruntowne zmiany w cyberbugu ...
Brawo GOL kolejny raz robicie clickbaitowe tytuły, niezgodne z prawdą. Podczas streama Sasko czytał pytania z chatu i tłumaczył ludziom rożne rzeczy. W przypadku tego filmiku tłumaczył zachowanie AI w tej konkretnej lokacji w konkretnej sytuacji, a nie wydawał oświadczenie odnośnie całego AI w cyberpunku, a cały news jest napisany w taki sposób, żeby znowu była burza w komentarzach. Nie bronie CP, bo AI jest słabe w wielu sytuacjach, ale to co robi GOL od dłuższego czasu bardzo często powoduje dezinformację i pokazuje konkretne osoby w negatywnym świetle niesłusznie (Tak wiem z jakim zapałem Sasko opowiadał o CP przed premierą, ale teraz odnoszę się do tego newsa).
Jeśli to prawda to osoba odpowiedzialna za manipulowanie czyimiś wypowiedziami powinna wylecieć z pracy na zbity pysk.
Sugerujesz, że w tej lokacji AI jest inne niż w całej grze? LOL
No proszę cię. To ta sama bieda co w całej grze.
Oj to już bardzo brzydka manipulacja. Bejuk nic takiego nie sugerował, a wpychanie takich słów w jego usta jest bardzo brzydką próbą odwrócenia kota ogonem. Wstydź się.
Tak po prawdzie to GOL tylko przetłumaczył wpis na reddicie. Więc zapewne nie była to celowa manipulacja ze strony GOL, ale bęcki się należą za nienależyte zagłębienie się w temat.
Wypadałoby zaktualizować teraz
Pomimo iż nie taki był mój cel, pisząc tę wiadomość, to przyjmuję do wiadomości, że pewne fragmenty mojego tekstu mogły zostać w ten sposób źle odczytane i to zostało edytowane. Nie uważam natomiast, żebym popełnił clickbait w tytule, który odnosi się dokładnie do tego, co znajduje się w treści newsa.
Pozdrawiam ;)
No przecież cały zapis jest dostępny na Twitchu -> https://www.twitch.tv/videos/1024948623 i nie zgodzę się z zarzutem. Fragment o jakim mowa zaczyna się w okolicach 02:35:00 i owszem, przed wypowiedzią Sasko, jego kolega mówi o tym jak zaprojektowano ten konkretny poziom i gdzie postawiono przeciwników, tak żeby gracz podążał we właściwym kierunku, ale później Paweł zmienia kompletnie temat i zaczyna od nawiązania "dotknąłeś interesującego zagadnienia, bo wiem, że czasem gracze pytają hej, dlaczego AI jest takie głupie" i zaczyna opowiadać generalnie o AI w C2077.
Polecam przesłuchać samemu.
Nawet zakładając nieprawdę, że on mówi o konkretnym poziomie a nie całej grze, to dalej są to wierutne bzdury i marketingowe kłamstwa. AI w Cyberpunku jest jedno, poszczególne postacie mogą mieć inny zachowania ale ogólnie cały mechanizm jest ten sam i jeżeli NPC na poziomie X nie potrafi znaleźć ścieżki ruchu, próbuje strzelać przez ściany czy nie wykrywa, że jest źle schowany za osłoną, to na poziomie Y zachowa się dokładnie tak samo. Jeżeli gdzieś zachowa się kompletnie inaczej, to to będą skryptowane sceny a nie AI (bo AI to też skrypty ale dające obiektowi autonomię działania).
Sasko chyba zapomniał że czasem milczenie jest złotem.
Nie mam pojęcia po co się pakował w tłumaczenie czegoś czego nie idzie wytłumaczyć.
Jest w tym troche racji np biorac pod uwage ze sa ludzie ktorzy daja sie wkrecic oszustom „na Elona Muska” to AI w CP nie jest wystarczajaco glupia zeby dobrze symulować działania ludzi, którzy popełniają błędy.
Wyjaśnił on, że sztuczna inteligencja musi być do pewnego stopnia „głupia”, by symulować działania ludzi, którzy popełniają błędy.
Zloto, czyste zloto powiadam wam.
Zaraz sie okaze ze wszystkie bugi tez upchneli na sile zeby dodac realizmu swiatu.
Wiesz, tak właściwie to np. w ścigałkach jest to prawda i ciągle trudny do osiągniecia ideał, coś tam próbowano chyba stworzyć w Forzy, coś tam miało chyba być zaimplementowane w jeszcze jakiejś innej grze, której już nie pamiętam, no i Milestone coś rzeźbi w MotoGP chyba od wersji 2020 z uczeniem maszynowym...
Problem w tym, że pomiędzy "realistycznie głupim" a "głupim" jest różnica, poza tym wolałbym, żeby nerfiono liczbę zadawanych obrażeń niż inteligencję... (no, poza składankami, tam głupota jest niezbędna dla samej mechaniki gry)
FEAR 2 dalej był niezły ale dzięki autoregeneracji i spowolnieniu czasu dało się go przejść bezstresowo, a AI nadal było dobre (choc nie tak jak w jedynce zdaje się).
Nie wiem jak tam AI w cyberpunku bo nie grałem, ale jego przykład co podał to dobre tłumaczenie. Jeśli po zmianie pozycji AI przypuszcza, że dalej się chowasz tam gdzie byłeś poprzednio i próbuje cie jakoś załatwić to można uznać, że jest to funkcja AI urealniajaca zachowanie przeciwników. Gdyby AI było faktycznie beznadziejne to przeciwnik po prostu znał pozycję gracza non stop. Ale to odnośnie tego konkretnie przypadku bo zgaduje, że ogólnie AI w grze słabo się sprawdza.
Ludzie popełniają błędy a jednym z nich jest teleportacja za twoje plecy oraz spadanie ze schodów. Ogólnie to można było zrobić artykuł o live z Panem Pawłem a nie tylko jedno zdanie. Nawet jeśli nie było nic ciekawego dalej to przynajmniej można uniknąć robienia 500 artykułów o rozmowie nad wyselekcjonowanymi frazami.
Gdy przechodzi się grę skradankowo, można zauważyć jak bardzo bezradni są przeciwnicy - załatwiasz jednego po drugim, a oni zamiast się przegrupować czy jakkolwiek rozwiązać sytuacje - zazwyczaj stoją w miejscu albo kręcą się w kółko. Za to potrafi zaalarmować ich coś, czego nie mieli prawa usłyszeć czy zobaczyć np. zabiłem kogoś w jakimś zamkniętym schowku i ok - może ktoś mógł usłyszeć bliżej nieokreślony hałas, ale nie - oni wiedzą, że zginął jeden z nich, mimo że wszystko wydarzyło się za ścianą...
Tak jak uwielbiam skradanki, w Cybperpunku to podejście mnie trochę wymęczyło monotonią wynikającą z braku jakiegokolwiek wyzwania i frustrującymi, niesprawiedliwymi rozwiązaniami.
Pawełek znowu odleciał i zaczął gadać od rzeczy o AI wrogów, a ludzie zwracają uwagę na nieistniejące AI miasta
Oczywiście, że bardzo łatwo zrobić super dopakowaną sztuczną inteligencję gdzie przeciwnik za każdym razem trafi gracza w głowę z dowolnej odległości. I dla wszystkich jest oczywiste, że takie AI nie jest celem. Nie zmienia to faktu, że AI w Cyberpunku jest fatalne. Tam AI nie popełnia błędów. Przeciwnicy po prostu sami nie wiedzą co robią i podejmują zupełnie irracjonalne akcje, które nie mają nic wspólnego z ludźmi, którzy popełniają błędy. Zwykłe pierdololo i udawanie, że spełnili swój cel projektując AI. Dałem radę obejrzeć video tylko do połowy, bo to aż cringe taki bulshit wciskać :/
No tak, bo przecież randomy z subreddita, w którym echo tak silne, że głowa boli wiedzą lepiej niż lead quest designer z ponad 10 letnim stażem xD Dlatego trzeba cytować ich jako autorytety w tej dziedzinie xD
1. Nie wiem ludzie zapomnieli jak AI zachowuje się w super grach RPG takie jak MASS EFFECT,Skyrim,Fallout ? to samo głupie podejście . Przeciwnicy są głupi jak but tylko różnica jest taka , że w większości tych głupota się śmialiśmy w memach , a , że teraz memy cyberpunka nie popularne tylko hejt to hejtujemy Sadge .
2. Ludzie przestańcie pisać , że Cyberpunk 2077 miał super łatwiutko bo mógł się wzorować na GTA V . nawet nie zdajecie sobie sprawy ile tam ścieżek kodu jest w Gta na zachowanie NPC a pierdolicie takie głupoty jakby ten kod działał jak tekst w wordzie normalnie lecicie kopiuj i wklej i rozumiem macie to samom mechanikę w grze come on BOYZZZ .
Moim ulubionym przykładem dobrej sztucznej inteligencji przeciwnika jest Alien: Isolation, gdzie potwór czasem popełni błędy, a czasem Cię idealnie zlokalizuje - i to kilka razy z rzędu tak, że czujesz się oszukany... a to po prostu no, Alien czegoś szuka i akurat trafił, Game Over. Masz pecha. Mógłbym powiedzieć, że z dobrym AI mamy doczynienia, gdy nie jest nigdy w pełni przewidywalne. (W tej samej sytuacji, może czasem podjąć inną decyzje)
Co do AI open worldów, marzy mi się AI tłumów chociaż na poziomie Hitmanów, jednak roboty w tym od cholery oraz ilość nie fair sytuacji dla gracza do ogarnięcia.
A Cyberpunk... rzut granatem dalej powoduje synchroniczne wysiadanie z samochodów. CD Project nie umie w AI poza walką i tyle. Masz poznawać fabułę! A nie się bawić pięknym miastem XD
W podobnie pokręcony sposób, podczas ostatniego streama, tłumaczył on zapytanie fana, czemu podczas pierwszego spotkania z Delamainem (misja The Heist), Delamain pokazuje cel taksówki jako No-tell Motel (sugerując, że misja się nie powiedzie i psując element zaskoczenia dla gracza).
Ktoś też na czacie zauważył, że podczas późniejszych, pobocznych misji Delamaina, nawet po "The Heist", taksówka dalej pokazuje ten niefortunny dla V motel.
Widać, że Paweł to pasjonat i utalentowany dev, ale moim zdaniem niepotrzebnie dalej uprawia marketing i pląta się w takich drobnych, ale jednak, kłamstwach. Trochę szczerości :)
Jak słusznie
Mimo wszystko, polecam jego streamy oglądać, można się sporo ciekawych rzeczy dowiedzieć :)
AI wrogów w tego typu grach zawsze jest głupawe.
Nie przesadzałbym z tym hejtem na Cyberpunka. Nie jest tak źle, kupiłem grę na promocji po 90zł. Gram na PS4 Slim, przez te kilka godzin gry, które ograłem nie trafił się ani jeden bug i glitch, klatki nie spadają poniżej moich oczekiwań. Ogólnie nie jest źle.
Ja nie miałem wielkich oczekiwań wobec Cyberpunka, mówiłem dawno przed premierą, że jest mocno przehypowany, to ludzie się burzyli, że jak to.
W sumie planowałem kupić tą grę po 50zł, ale kupiłem po 90zł, bo w sumie szybko sie pojawiła taka cena. Od początku planowałem kupić na PS4 Slim, co prawda nie lubię sterowania, ale nie lubię tez Windowsa tfu 10.
Ta gra nigdy nie miała ceny AAA (jak chociażby Anthem), który dostarczał rozgrywki maksymalnie na 10h i to tylko przez pierwszy miesiąc. Nie wiązałem z nią jakichś wielkich nadziei, bo jednak wolę świat Fantasy/średniowiecze.
Czy Cyberpunk został przehypowany? Tak. Wiele gier to dotyka. Jest tylko jedna różnica między przehypowaną grą która nie spełnia pokładanych w niej nadziei a Cyberpunkiem - przehypowana gra nie musi być technicznie zła. A Cyberpunk jest i to bardzo.
No niestety Redzi popełnili takie, a nie inne błędy przy dacie wydania gry. Rzucając ją na wiatr i nie informując o możliwych potencjalnie problemach na platformach starszej genracji. Ale to nie ma aż tak wiele wspólnego z dzisiejszą grą.
Nie można być tylko krytycznym wobec jakiegoś tworu. Generacja miasta w silniku GTA była rozwijana przez 15 lat, zanim pojawiło się GTA 5. I moim zdaniem dałoby się zrobić to lepiej. REDom zajęło to dużo krócej, przez co w niektórych miejscach to miasto może wydawać się koślawe w momentach, których nie przemyśleli.
Wcale nie oznacza to, że z czasem Cyberpunk nie będzie w pełni grywalną gierką. Nawet na starych konsolach (chociaż pewnie z render distance itp. będą tam problemy).
Pan Sasko myli AI "mądre" i "oszukujące". Tu nie chodzi o to czy przeciwnik w przebłysku jasnowidzenia zawsze wie gdzie jesteś, tylko żeby reagował na działania gracza na poziomie średnio inteligentnego osiłka w przypadku zwykłych przeciwników i nieco sprytniej w przypadku bardziej doświadczonych bossów. Sztuczne podkręcanie głupoty AI przez różne cheaty jest równie wkurzające, ale takie tłumaczenia to dorabianie ideologii do braku czasu (w wersji optymistycznej, bo mam nadzieję że nie umiejętności) w napisaniu prawdziwie mądrej sztucznej inteligencji. Chociaż mimo całej sympatii do Redów takie teksty ze strony człowieka, który najlepiej powinien to wiedzieć, trochę tłumaczą dlaczego wyszło to co wyszło, czyli dobra historia że świetnym klimatem i mnóstwem baboli na każdym poziomie.
Brawo Gol - kolejny raz pokazaliście kunszt dziennikarski. Cyba waszym ideałem dobrego dziennikarstwa jest gazeta ??????(Prawda).
A kontekst w jakim wypowiadała się przytoczona osoba jest bardzo ważna. To, że pokazuje i mówi o konkretnej sytuacji ma znaczenie, bo Ai zachowuje się w różnych sytuacjach różne.
Spośród tego typu gier CP ma najlepszy system obszarowania policji. Polega on na tym, że w danym okręgu jest konkretne ilość policjantów i jak wszystkich uda się zabić, to nowi pojawią się dopiero za jakiś czas, a nie w nieskończoność jak w każdej innej grze.
W takim GTA będą się spamować w około nas, aż nie polegniemy, albo odjedziemy. Co jest idiotyczne.
Spośród tego typu gier CP ma najlepszy system obszarowania policji. Polega on na tym, że w danym okręgu jest konkretne ilość policjantów i jak wszystkich uda się zabić, to nowi pojawią się dopiero za jakiś czas, a nie w nieskończoność jak w każdej innej grze.
W takim GTA będą się spamować w około nas, aż nie polegniemy, albo odjedziemy. Co jest idiotyczne.
nie no, to musi być trolling
Chyba to rozwiązanie z ograniczonymi jednostkami jest bardziej realne niż spamowanie w nieskończoność np. w takim GTA. W GTA V możesz z policją strzelać w nieskończoność, aż nie umrzesz, a w CP po pokonaniu odpowiedniej ilości glin, nie pojawiają sie przez pewien czas w tej lokalizacji.
To akurat CP robi dobrze.
Tak samo jak po misjach w których gracz zrobił jakąś masakrę, na drugi dzień pojawia sie tam koroner i policjantami i prowadzą śledztwo. W GTA możesz pół miasta "rozwalić" podczas misji rozwalić i w żaden sposób nie wpłynie to na jego reakcje po.
Paweł, premiera już była, przestać kłamać w internetach.
Nie mówił o konkretnej sytuacji tylko o ogóle jako dygresji do tego o czym gadali wcześniej.
Po drugie, to nie, konkretny przypadek nie ma żadnego znaczenia jeżeli w całej produkcji AI jest po prostu do dupy. Jeżeli w większości przypadków AI nic nie potrafi dobrze zrobić, ma problem z wykrywaniem ścieżek ruchu, ma problem z wykrywaniem kolizji i strzela do ciebie przez ściany bo nie ogarnia że one tam są, nie wie kiedy jest schowany a kiedy nie, nie wie jak zaatakować ani jak używać broni którą posiada - to takie AI nie będzie tego umiało nigdy, nie ważne w jakiej lokacji jesteś i jakie zadanie wykonujesz. To mogą być co najwyżej oskryptowane sceny która z AI nie mają nic wspólnego.
A o policji to już chyba odleciałeś w kosmos... Bawiłem się z policją sporo, widziałem dużo nagrań z policją i ani razu tego o czym mówisz. Policja spawnuje się w rzutach całym oddziałem, jak ich wybijesz to w kilka sekund spawnuje się kolejny rzut i ona robi to kilka metrów od ciebie (dalej niż było na premierę, ale dalej jest to kilka metrów) i będzie robiła w nieskończoność do póki jej nie uciekniesz (czyli nie przejdziesz na drugą stronę ulicy).
W GTA też zasypuje w nieskończoność, ale ilość funkcjonariuszy jest ograniczona i na bieżąco uzupełniana po śmierci danej jednostki a do tego policja zawsze przyjeżdża spoza mapy i zasięgu widzenia, co daje realistyczny efekt nadjeżdżania kolejnych jednostek z terenu i dużej obławy a nie jakiegoś tower defence gdzie czekasz na kolejne fale przeciwników, którym nie da się uciec bo zawsze spawnują się koło ciebie. A no i w GTA jak będziesz wprawny w zabijaniu policji to także możesz wyczyścić lokalizacje i się bezpiecznie oddalić zanim kolejne jednostki się zespawnują i dojadą drogami do twojej pozycji.
EDIT: Dobra, doszukałem się. Po kilku minutach walki w jednym miejscu rzeczywiście Policja po prostu zapomina że coś się wydarzyło. Nigdy aż tak długo mi się tego robic nie chciało, ale wygląda to jeszcze bardziej żenująco i jeżeli to realnie zaplanowany efekt, to gratuluje, policja jest jeszcze gorzej zrobiona niż zakładałem.
Ale przecież w CP policja też spawnuje się w nieskończność, a jak odejdziesz dwie ulice dalej to wszyscy znikają. Przy czym wykonanie jest o wiele gorsze, bo policja spawnuje się na plecach, a w GTA pojawia się ona na tyle daleko, że nie ma możliwości zobaczyć jak się spawnują, dzięki temu sama ucieczka przed policją nie jest irytująca jak w CP. Nie wspominam już nawet o zaawansowanym wachlarzu zachowań w GTA. Jak masz jedną gwiazdkę to policja nawet nie będzie w ciebie strzelać tylko będzie próbować doprowadzić do aresztowania. A w CP niechcący uderzysz przechodnia i nagle za plecami pojawia się armia, która chce cię zabić. Patch poprawiający policję niewiele w tym zmienił, bo teraz po prostu pojawia się na chwilę dron, a armia, która chce cię zabić zespawnuje się 15 sekund później.
"Spośród tego typu gier CP ma najlepszy system obszarowania policji"
Myślałem że CP to skrót od jakiejś innej gry niż Cyberpunk ;)
W CP2077 są dwa scenariusze albo gracz musi polec od niekończącej się fali teleportujących się za plecami policjantów albo odejdzie jakie 100m i już jest spoko
Ale przecież w CP policja też spawnuje się w nieskończność,
yyyyy... nie? walcząc z policją nie będą oni się spawnować w nieskończoność
To jest właśnie ta zaleta CP względem np. GTA. Policja ma określoną ilość ludzi, gdy wybijemy ich w danym obszarze, to nie będą się przez pewien czas pojawiać. W GTA będą się pojawiać aż nie zginiemy. Na tym zalety policji w CP się kończą, bo w samej walce nie różnią się niczym od zwykłych npców.
A tu masz Cyberpunka, środek jednego z największych miast na ziemi, jakiś cyberpsychol rozpoczyna mord w biały dzień na środku największego skrzyżowania w mieście i co? Jajco, zabije kilku policjantów, zabije MAX-TAC i koniec, nikt więcej się nie pojawi a gracz straci poziom poszukiwania xD Tak to nie wygląda w prawdziwym życiu AD 2020 a mówimy o zaawansowanym technologicznie świecie, gdzie takie jednostki jak MAX-TAC dysponują wyposażeniem zdolnym do zrzucenia oddziału w ciągu kilku chwil. Serio? Ja sobie nawet nie wyobrażam, żeby to było celowe działanie twórców a raczej kolejny błąd i niedopracowanie.
środek jednego z największych miast na ziemi
tak dla wyjaśnienia, Night City nie jest jednym z największych miast na ziemi
Po za tym policja w NC jest nie dofinansowana, bo większa popularnością cieszy sie prywatna armia. W NC wcale Policja nie jest niczym ważnym jeżeli chodzi o bezpieczeństwo. Bardziej to taka straż miejska porównując do naszego świata. Ich uzbrojenie i wyposażenie w chipy jest fatalne. Przeciętny bandzior z ulicy ma lepszy arsenał.
I tak, to jest bardziej realne, bo nawet w USA nie ma nieskończonej liczby policjantów w danym rejonie. Strzelanie w nieskończoność to najgłupsza z mechanik gier sandboxowych.
Gdyby coś takiego było w CP, to w ogóle by nie pasowało, bo jak wspomniałem Policja w tym uniwersum to średniaki i takich sytuacji jak nasze strzelaniny oni mają na każdym kroku, więc to nie możliwe, by specjalnie dla nas czarowali w nieskończoność ludzi.
Poczytaj trochę o uniwersum w którym grasz, to zobaczysz gdzie w szeregu stoi policja w takim NC. W samej grze można to odczuć, ale też nie ma zbyt wielu informacji na ten temat, dlatego większość osób myśli, że policja to jakaś armia z kosmicznym wyposażenie. Masą wszczepów i bóg wie czego. Nie znają po prostu uniwersum jakim jest CP2020.
Najlepszy system obszarowania policji... LOL.
Za to zachowanie policji leży i kwiczy. Niebiescy w reagowaniu maja dokładnie te same zachowania co wrogowie - stan pasywny, zaalarmowany i wrogi. Nie rozróżniają przestepstw, tak jak wrogowie skupiają sie tylko na graczu, reagują tylko na strzały i przesadna bliskość. Nie potrafią wsiąść do samochodu i ścigać gracza, ani w ogóle ścigać kogokolwiek samochodem. Wszystkie scenki z policją są po prostu ręcznym ustawieniem samochodu, policjanta i npca lub postawienia wrogów i policjantów w tryb wrogi.
Mają ciekawe teksty ale bandziory też je mają... Niebiescy to po prostu wrogowie w mundurach, tak się zachowują i nie potrafią zareagować inaczej, nooooo ale mają najlepszy system obszarowania pffff.
Głupie ai nie jest problemem jeśli jest wiarygodne i potrafi reagować na otoczenie ipoczyniania gracza. Stare gry robiły to lepiej więc niech się nie kompromituje bo w CP było parę elementów, które mogą się podobać ale policja jest na drugim końcu skali.
1:13 z tego filmu, co on tam odjaniepawlił? To miało brzmieć jaka tam jest inteligencja?
Niedługo zacznie wymyślać że miała powstać wogule inna całkowicie lepsza gra, ale powstał tylko Cyberbug, cieszta siem czym jest i cicho sza roszczeniowe bachory.
Kiedyś robiono gry przez małe studia i były dużo lepsze i ciekawsze jak gothic 1, a tera robienie gier po 5 lat, 1000 osób, i widać jak to się kończy.
no, kiedyś to robili potwory: gothic 1 to dopiero był techniczny śmieć na premierę. a jeśli chodzi o ciekawość to cp go masakruje, gothic źle się zestarzał i jest w tym porównaniu jak pchła przy wielorybie
A zdawałoby się, że kiedy jak kiedy, ale w 2077 roku sztuczna inteligencja będzie już bardzo zaawansowana :)
lepszym clickb byłby tytuł "Paweł Sasko opuszcza CDP powodem jest głupia sztuczna inteligencja w Cyberpunk 2077"
Głupie AI jest problemem w wielu grach nie tylko w CP2077, a niektórzy robią wokół tego tematu taki szum jakby ta gra wyróżniała się na minus w porównaniu z innymi. W tak gloryfikowanych przez wielu RDR2 można zabić 20+ przeciwników chowając się za kamień, a strzelając z karabinu z lunetą można "ściągać" na odległość wszystkich po kolei bo większość npc nawet nie reaguje na to, że obok padają koledzy, tylko dalej stoją wystawieni na strzał. Naprawdę jeśli chodzi o AI wrogów to CP nie ma się czego wstydzić patrząc na standardowe AI w grach.
A widziałeś w RDR2 gośćia, który próbuje koniem jechać na ścianę po czym cofa, znowu w ścianę, cofa znowu w ściane? AI w CP77 nie potrafi rozwiązywac nawet najprostszych problemów.
Sorry ale przytaczanie RDR2 w kontekście aprobaty dla sztucznej inteligencji Cybergowna to spora pomyłka. To gigantyczna pomyłka zważywszy na fakt że standardowy npc w Night City AI nawet nie posiada. Tak samo jakiś Assassyn od Ubisoftu czy inne gówno.
Wiesz w RDR2 każda postać ma jakiś tam zalążek si... Gra próbuje reagować na poczynienia gracza przykładowo jak będziesz męczyć ludność w jakimś mieście to potem Ci ludzie mogą zrobić na ciebie zasadzkę. Wiedziałeś o tym? Nie że jakiś gang, rabusie czy coś tylko właśnie zwykli chłopi. Jak kogoś zaatakujesz i pobijesz gra potraktuje to jako napaść. Jak kogoś wkurzysz zaczniesz toczyć walkę i wygrasz potraktowane to będzie jako zaklocanie spokoju. Jak w takiej sytuacji niechcący zabijesz typa... Wiadomo, morderstwo. Jak gościu zpanikuje i zacznie do Ciebie strzelać... Przy oku władzy potraktowane to będzie jako próba zamordowania gracza, więc oponent zostanie prawdopodobnie rozstrzelany przez samego szeryfa.
Tu nie ma czego porównywać to jest przepaść... Pomimo faktu że si w RDR2 mogłaby być znacznie, znacznie lepsza to jest i tak wspaniała na tle swojej konkurencji (Open World)
Noo faktycznie Panie Pawle Sasko sztuczna inteligencja, która popełnia błędy jest bardziej ludzka.
Ostatnio jak grałem wykonałem następującą misję. Jakiegoś gościa miałem zawieźć z punktu A do punktu B. Po drodze zabić złodupców, co też uczyniłem. Na miejscu gościa wysadziłem, przejęła go jakaś grupa. Wsiedli do samochodu i odjechali. Gdy samochód był jakieś 50 metrów ode miejsca odbioru, ostatni z ochroniarzy postanowił dołączyć do tych, co odjechali. Uniósł się w powietrze w pozycji wsiadającego do samochodu, następnie został przelewitowany 50 metrów dalej i PODCZAS JAZDY SAMOCHODU wykonała się animacja wsiadania do wspomnianego pojazdu. No biedny zapomniał (jak człowiek), że trzeba wsiąść. Tylko na litość boską :D czemu w ten sposób.
Wkurzyłem się na stan techniczny gry i wyłączyłem ją wczoraj. Dziś odpalam ponownie i mam taki kwiatek :) nie wytrzymałem i nagrałem.
WERSJA 1.21 po patch'ach. Faktycznie AI po prostu miażdży realizmem. Zachowuje się niemal jak kobieta próbująca zaparkować w zatoczce.
Zaraz po tym walczyłem z jakimś psychopatą (misja 30 metrów dalej) strzelam do gościa, gość mnie nieomal zabija zstąło mi 7% życia po czym odpalił granat i wywaliło go z budynku :) mapa pokazuje, że jest 40 metrów ode mnie.
Ta gra to istny dramat jest :)
https://www.youtube.com/watch?v=BTf0ybaKBNg
No to jako programista z 15 letni stażem powinieneś wiedzieć dlaczego takie przypadki się zdarzają.
No i wiem. Zaprogramowano omijanie przeszkód, więc samochód próbuje ominąć przeszkodę. Nie zaprogramowano zaawansowanego zawracania.
sztuczna inteligencja = sztuczna głupota. róbcie tak dalej panowie - ogłupiajcie
Polecam rzucić okiem jak wygląda sztuczna inteligencja w The Division 2 na legendarnym poziomie trudności. Warto się uczyć od najlepszych
Jak tak wygladaja ludzie odpowiedizalni za CP to nic juz dziwnego ze tak to wyglada. Do tej pory myslalem ze brak Ai to dlategoz e nie starczylo im czasu. A teraz wychodzi ze wszystko bylo zpremedytacja.
JPD dzial HR do wylotu i cala banda odpowiedzialna za CP