Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 grudnia 2006, 16:39

O Szczerbcu - polskiej grze MMO - słów kilka...

Czy można stworzyć grę MMORPG w dwie osoby? Paweł Stochliński i Jarosław Zieliński z polskiej grupy Digital Excellence próbują udowodnić, że tak. Mimo, że prace nad programem ruszyły w kwietniu bieżącego roku, zespół może pochwalić się już działającą wersją alfa swojego dzieła.

Czy można stworzyć grę MMORPG w dwie osoby? Paweł Stochliński i Jarosław Zieliński z polskiej grupy Digital Excellence próbują udowodnić, że tak. Mimo, że prace nad programem ruszyły w kwietniu bieżącego roku, zespół może pochwalić się już działającą wersją alfa swojego dzieła.

O Szczerbcu - polskiej grze MMO - słów kilka... - ilustracja #1

W pełnej wersji Szczerbca będziemy mogli przemierzyć tereny Małopolski oraz Śląska, odwiedzić liczne osady i miasteczka, a nawet przespacerować się po średniowiecznym Krakowie. Autorzy odgrażają się, że w programie nie uświadczymy żadnych elementów fantasy (brak zaklęć, magicznych broni, itd.). Siłą gry ma być jej wierność z realiami historycznymi – dotyczy to zarówno przedstawionego w Szczerbcu świata, jak i uzbrojenia. Rozwój postaci nie będzie oparty o kilka podstawowych umiejętności, jak w wielu innych produkcjach z gatunku RPG. Autorzy pragną, żeby użytkownik doskonalił się w konkretnych zawodach.

O Szczerbcu - polskiej grze MMO - słów kilka... - ilustracja #2

Twórcy Szczerbca uruchomili niedawno wersję alfa swojej gry, którą z powodzeniem przetestowało około trzydzieści osób z całej Polski. Autorzy koncentrują się teraz na tworzeniu kolejnych edycji swojego dzieła – jedna z nich w przyszłości zostanie udostępniona publicznie, dzięki czemu każdy z nas będzie mógł sprawdzić, czy program wart jest grzechu.

O Szczerbcu - polskiej grze MMO - słów kilka... - ilustracja #3

Paweł Stochliński i Jarosław Zieliński podsumowują: „Szczerbiec jest pewnego rodzaju ewenementem na skalę naszego kraju, projekty tego typu zazwyczaj ginęły u podstawy ich tworzenia, My chcemy pokazać że przy małym nakładzie finansowym, i spokojnej pracy – we dwie osoby można napisać system pod masywne rozgrywki sieciowe. Wystarczy angaż, samozaparcie i dojrzałe podejście do tematu.” Pozostaje życzyć powodzenia...

Więcej informacji na temat programu uzyskacie na jej oficjalnej stronie.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej