Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

gameplay.pl - newsy i ciekawostki (12)

PayDay 2 nie nadaje się dla samotnika
PayDay 2 nie nadaje się dla samotnika

Norbert Szamota, 1 lipca 2015, 15:05

Samotnicy też mogą spróbować napaść na bank w PayDay 2. Tylko czy w ogóle powinni próbować?

Piętnaście lat gry Diablo II - rocznica w piekle
Piętnaście lat gry Diablo II - rocznica w piekle

Piotr Rusewicz, 29 czerwca 2015, 08:56

Diablo II. Być może najważniejszy pecetowy tytuł na wyłączność. Jedna z nielicznych gier sprzed ery 3D, które Blizzard wciąż oficjalnie wspiera. Numer 1 na liście najlepszych hack & slash Gry-Online. A dla mnie niesamowicie kontrowersyjny sequel.

Przez pięć minut na E3 przestało chodzić o pieniądze
Przez pięć minut na E3 przestało chodzić o pieniądze

Michał Grygorcewicz, 26 czerwca 2015, 15:25

Czasem przez ten rządzony już niemal wyłącznie przez pieniądze biznes potrafi jeszcze przebić się iskierka czegoś więcej. Pasji, zamiłowania i świeżego spojrzenia. Oto Unravel.

Deus Ex wiecznie żywy. Rocznica cyberpunkowego mieszańca
Deus Ex wiecznie żywy. Rocznica cyberpunkowego mieszańca

Piotr Rusewicz, 23 czerwca 2015, 16:30

Deus Ex był pierwszym tytułem, który skłonił mnie do ulepszenia swojego peceta. Wcześniej nie miałem takiej potrzeby - to co chciałem mój złom odpalał, a nieliczne kieszonkowe inwestowałem wtedy w konsole oraz gry na nie.

To nie będzie zwykły remake – nadzieje i obawy związane z powrotem Final Fantasy VII
To nie będzie zwykły remake – nadzieje i obawy związane z powrotem Final Fantasy VII

Norbert Szamota, 18 czerwca 2015, 17:59

Wiele lat przyszło czekać fanom kultowej siódmej odsłony Final Fantasy na oficjalne ogłoszenie remake’u. Teraz wiemy już nie tylko, że powstaje, ale też będzie nieco różnił się od oryginału. Jakie można mieć w związku z tym nadzieje i obawy?

Analiza zapowiedzi Mass Effect: Andromeda
Analiza zapowiedzi Mass Effect: Andromeda

Dawid Czaja, 16 czerwca 2015, 23:13

Co wnioskujemy z tytułu gry? Jak wszystkie poznane rasy, z Radą na czele, rozwinęły podróże międzygalaktyczne? Nie będzie wątku Sheparda? I dobrze! Przyglądamy się pokrótce pierwszym informacjom na temat Mass Effect: Andromeda.

Miejsca do przejścia – Tajemnica Krypty 11 w grze Fallout: New Vegas
Miejsca do przejścia – Tajemnica Krypty 11 w grze Fallout: New Vegas

Łukasz Gawełko, 10 czerwca 2015, 19:38

Krypta 11 od samego początku wykazuje szlachetne cechy miejsca zaprojektowanego w pierwszej kolejności jako fabularna zagadka czekająca na rozwikłanie. Lokacja skrywa jedną z najmroczniejszych historii w serii w Fallout.

Nowy Need for Speed - jaki będzie, a jaki mógłby być
Nowy Need for Speed - jaki będzie, a jaki mógłby być

Filip Grabski, 8 czerwca 2015, 16:12

Na targach E3 poznamy pierwsze konkretne informacje o nowym Need for Speed. Zanim to nastąpi możemy jednak oddać się chwili fantazjowania - bo prawie na pewno dostaniemy kolejnego Undergrouda, ale gdyby tak deweloperzy cofnęli się bardziej w przeszłość...

Siedem gier, którymi Microsoft mógłby zarządzić na E3 2015
Siedem gier, którymi Microsoft mógłby zarządzić na E3 2015

Mateusz Trochonowicz, 4 czerwca 2015, 15:23

E3 2015 jest już tuż za rogiem, więc dywagujemy, czym Microsoft mógłby zamknąć usta krytykom i zarządzić na tegorocznej imprezie!

Dlaczego przeciętna grafika na zwiastunie Fallout 4 MA znaczenie
Dlaczego przeciętna grafika na zwiastunie Fallout 4 MA znaczenie

Luc, 4 czerwca 2015, 13:56

Czekałem na nowego Fallouta z wielkimi nadziejami. To co zobaczyłem, nie tylko nie rzuciło mnie na kolana, ale wzbudziło dodatkowo obawy o jakość samej rozgrywki.

Recenzja gry Technobabylon - Cyberpunkowy kryminał
Recenzja gry Technobabylon - Cyberpunkowy kryminał

Maciej Kubiszewski, 3 czerwca 2015, 16:05

Jest rok 2087. Inżyniera genetyczna jest codziennością, uzależniający Trance zastąpił wszelkie formy kontaktów międzyludzkich, a miastem zarządza potężna sztuczna inteligencja o nazwie Central. Tak w dużym skrócie prezentuje się świat nowej gry od Wadjet Eye Games i studia Technocrat, a mowa tutaj o "Technobabylon". Jak spisuje się ta klasyczna przygodówka osadzona w klimatach cyberpunk?

Siedem gier, którymi Sony mogłoby zarządzić na E3 2015
Siedem gier, którymi Sony mogłoby zarządzić na E3 2015

Norbert Szamota, 2 czerwca 2015, 16:12

Wielkimi krokami zbliża się kolejna edycja E3. Przed Sony doskonała okazja, by porwać tłumy i napędzić sprzedaż PS4. Jakimi odsłonami ukochanych, a często zapomnianych dzisiaj serii japoński gigant mógłby podbić serca graczy?

Pac-Man co wszystko zjadał. 35 lat żółtej kropki
Pac-Man co wszystko zjadał. 35 lat żółtej kropki

Piotr Rusewicz, 21 maja 2015, 19:15

Duch produkcji takich jak Pac-Man jest bardzo silny do dzisiaj. W uwielbianych przeze mnie produktach Platinum Games, w bijatykach, w takich niezależnych tytułach jak Hotline Miami, lub Not a Hero. 35 lat Pac-Mana to przyjemna rocznica niemalże wiecznej gry!

Red Dead Redemption – pięć lat po premierze GTA na Dzikim Zachodzie
Red Dead Redemption – pięć lat po premierze GTA na Dzikim Zachodzie

Michał Grygorcewicz, 18 maja 2015, 12:35

Red Dead Redemption to gra, która swoją premierą pięć lat temu udowodniła światu naprawdę wiele.To prawdopodobnie najlepszy kawałek kodu Rockstara. To na pewno najlepsza produkcja z akcją umiejscowioną na Dzikim Zachodzie i być może najważniejszy tytuł poprzedniej generacji.

Alan Wake kończy 5 lat - analiza pastiszu
Alan Wake kończy 5 lat - analiza pastiszu

Piotr Rusewicz, 14 maja 2015, 12:04

Alan Wake ma już 5 lat. To świetna okazja do przypomnienia sobie tej nietypowej, ciekawej, innej gry. Oraz rozmowy o grach jej podobnych.

Wiedźmin 3: Dziki Gon – poradnik optymalizacji systemu

Michał Jodłowski, 13 maja 2015, 15:23

Nawet minimalne wymagania Wiedźmina 3: Dziki Gon potrafią onieśmielić. Wiele pecetów w polskich domach oscyluje właśnie w tych granicach i to ich posiadacze muszą się nagimnastykować, aby grać w pełni komfortowo. Nauczony doświadczeniem w tego typu kombinacjach, napisałem dla nich niniejszy poradnik optymalizacji systemu.

Czy da się w to jeszcze grać - Jedi Knight: Dark Forces 2 i Gorky 17
Czy da się w to jeszcze grać - Jedi Knight: Dark Forces 2 i Gorky 17

Jakub Graczyk, 11 maja 2015, 10:33

Nie wszystkie stare gry wymagają od gracza długiego przyzwyczajania się do przestarzałej mechaniki. Tym razem przypominam dwie gry, w które nadal gra się tak dobrze, jakby zostały przystosowane do współczesnych standardów.

Prince of Persia i Jordan Mechner - dwaj książeta gier wideo
Prince of Persia i Jordan Mechner - dwaj książeta gier wideo

Karol Krajewski, 24 kwietnia 2015, 12:25

Oto niespecjalnie długa historia życia i tworzenia gier przez Jordana Mechnera - ojca marki Prince of Persia, wizjonera i artysty, którego dzieła wpłynęły na całą branżę gier wideo.

Najrzadsze i najcenniejsze gry wideo – co jest warte majątek?
Najrzadsze i najcenniejsze gry wideo – co jest warte majątek?

Jerzy Bartoszewicz, 22 kwietnia 2015, 11:13

Kolekcjonerzy gier wideo są w stanie zapłacić olbrzymie pieniądze za bardzo niepozorne i często zapomniane produkcje. Sprawdźcie przegląd najrzadszych i najcenniejszych gier, by przekonać się, czy gdzieś na waszym strychu lub w piwnicy, nie spoczywa warty majątek Święty Graal elektronicznej rozrywki.

Deus Ex: Mankind Divided – oczekiwania i obawy
Deus Ex: Mankind Divided – oczekiwania i obawy

Michał Jodłowski, 20 kwietnia 2015, 15:40

Deus Ex: Mankind Divided, po znakomitym Buncie Ludzkości, jest kolejnym pełnoprawnym prequelem do kultowego Deus Ex z 2000 roku. Poprzednik ustawił poprzeczkę bardzo wysoko, a oficjalne zapowiedzi i efektowny zwiastun tylko zaostrzyły apetyty fanów cyberpunku. Czy jednak ulepszanie bardzo udanej może zakończyć się wyłącznie sukcesem?

Gra Wolfenstein: The New Order, czyli kilka myśli, co nie nowe
Gra Wolfenstein: The New Order, czyli kilka myśli, co nie nowe

Kamil Sobol, 17 kwietnia 2015, 11:16

Wolfenstein: The New Order wypada zaskakująco dobrze na tle pretendentów do gry roku 2014. Wizualny przepych, brutalność, ciężka tematyka, unosząca się atmosfera defetyzmu i rezygnacji. To nowe przygody Blazkowitza.

Recenzja Silence of the Sleep - psychologiczna podróż
Recenzja Silence of the Sleep - psychologiczna podróż

Jakub Graczyk, 25 marca 2015, 19:05

Silence of the Sleep to niezależny, ambitny projekt jednej tylko osoby. Efekt jedenastu miesięcy pracy jest imponujący, jednak niepozbawiony wad. Przekonajmy się więc, czy warto zagrać w ten przygodowy horror.

God of War ma już 10 lat - Jak Sony Santa Monica z Kratosem tańcowali
God of War ma już 10 lat - Jak Sony Santa Monica z Kratosem tańcowali

Karol Krajewski, 22 marca 2015, 11:20

God of War stuknęło już dziesięć lat i z tej okazji przyglądamy się temu jak wygląda studio, które stworzyło markę. Analizujemy powstanie pierwszej części, ale też przytaczamy fakty o początkach Sony Santa Monica.

Przyglądamy się grze Armikrog - następcy kultowego Neverhood
Przyglądamy się grze Armikrog - następcy kultowego Neverhood

Paweł Piróg, 20 marca 2015, 09:32

Kultowa przygodówka The Neverhood ma na karku prawie 19 lat. Najwyższa pora, by po wielu latach świetności odstąpić miejsce młodszemu plastelinowemu bratu.

Max Payne 3, czyli kilka myśli, co nie nowe
Max Payne 3, czyli kilka myśli, co nie nowe

Kamil Sobol, 26 stycznia 2015, 17:05

Powrót legendy za 105 milionów dolarów okazał się być całkiem spektakularny, czyli jak powinno wyglądać kino akcji na przykładzie gry Max Payne 3.

Batmanowi wyrosły piórka - Recenzja filmu Birdman
Batmanowi wyrosły piórka - Recenzja filmu Birdman

Filip Grabski, 25 stycznia 2015, 15:11

Birdman dostał 9 nominacji do Oscara. Po obejrzeniu filmu wiem, że na wszystkie zasługuje. Alejandro Gonzales Inarritu i Michael Keaton stworzyli naprawdę niezwykły, prawdziwie magiczny, zabawny film, co postaram się uzasadnić w recenzji.

Konsole - moja przesiadka ze starej generacji na nową
Konsole - moja przesiadka ze starej generacji na nową

Daniel Malarecki, 23 stycznia 2015, 18:59

Nowa generacja konsol rozwija skrzydła a stara powoli odchodzi w zapomnienie. Nadszedł więc czas inwestycji w nowy sprzęt...

Powrót żywych trupów - recenzja gry Resident Evil HD
Powrót żywych trupów - recenzja gry Resident Evil HD

Piotr Rusewicz, 19 stycznia 2015, 17:01

Resident Evil powraca po trzynastu latach. Remasterowana wersja, wzorowana na wydaniu na konsolę Nintendo GameCube tym razem zawitała także na komputerach PC. Czy warto było czekać na to wydanie?

Dziesięć lat gry Resident Evil 4, część 2
Dziesięć lat gry Resident Evil 4, część 2

Piotr Rusewicz, 16 stycznia 2015, 12:24

Biohazard 4 to wynik doświadczeń z poprzednich odsłon oraz gier pochodnych, eksperymentowania z formułą, wysokiego budżetu oraz czasu. Gra była tyle w produkcji oraz tak często zmieniała swoje oblicze, że Capcom zagroził kasacją serii w przypadku nieodpowiednich wyników finansowych.

Gorszy niż filmy Uwe Bolla – recenzja Tekken 2: Kazuya’s Revenge
Gorszy niż filmy Uwe Bolla – recenzja Tekken 2: Kazuya’s Revenge

Michał Grygorcewicz, 15 stycznia 2015, 15:47

Uwe Boll ma powody do radości – jego filmy nie są już najgorszymi ekranizacjami gier video wszech czasów.

O sensie inwestowania w PC natchniony wymaganiami Wiedźmina 3
O sensie inwestowania w PC natchniony wymaganiami Wiedźmina 3

Mateusz Kubaczyk, 8 stycznia 2015, 22:41

Sentymentalnie i racjonalnie o sensie inwestowania w PC natchniony ujawnieniem wymagań sprzętowych Wiedźmina 3.

Najlepsze cosplaye - Mad Moxxi (Borderlands)
Najlepsze cosplaye - Mad Moxxi (Borderlands)

Adrian Werner, 2 stycznia 2015, 06:49

W pierwszym w tym roku odcinku naszego cyklu cosplayowego wystąpiła Mono Abel jako Mad Moxxi, czyli postać z cyklu Borderlands.

Kino zwycięzców i przegranych - filmowy rok 2014
Kino zwycięzców i przegranych - filmowy rok 2014

Adam Kaczmarek, 21 grudnia 2014, 19:42

Filmowy rok 2014 dobiega końca. Jaki on był dla całej branży filmowej? Na pewno dochodowy. A dla mnie - jak każdy, w którym powstały filmy dobre i złe.

Zapiski na niezbyt starych zwojach: Scrolls i przekleństwo rozgrywki okazjonalnej
Zapiski na niezbyt starych zwojach: Scrolls i przekleństwo rozgrywki okazjonalnej

Łukasz Gawełko, 18 grudnia 2014, 17:26

Ze Scrolls bawiłem się od czasu wyjścia wersji beta i chociaż wrażenia zarówno przed jak i po premierze mam w gruncie rzeczy pozytywne, stopniowo dochodzę do wniosku, że gra ma w sobie coś, co nie pozwala mi dłużej cieszyć się bogactwem oferowanej rozgrywki.

Polski crowdfunding znowu zawodzi, tym razem przez Franko 2
Polski crowdfunding znowu zawodzi, tym razem przez Franko 2

Adam Kaczmarek, 17 grudnia 2014, 10:24

Franko 2 nie zbije nikogo w tym roku i być może w ogóle. Kolejny projekt oparty na zbiórce został wstrzymany.

Kosmos z maszyny w No Man’s Sky albo krótka historia pewnego hype’u
Kosmos z maszyny w No Man’s Sky albo krótka historia pewnego hype’u

Łukasz Gawełko, 4 grudnia 2014, 17:35

Jak to możliwe, że No Man's Sky cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem mediów, chociaż o samej grze wciąż wiadomo tak niewiele? Cały szkopuł polega na tym, że nieskończona różnorodność, serwowana zwłaszcza w wydaniu przestrzennym, szybko okazuje się doświadczeniem nużącym.

Assassin’s Creed w wiktoriańskiej Anglii – jak geografia wpływa na nasz odbiór serii?
Assassin’s Creed w wiktoriańskiej Anglii – jak geografia wpływa na nasz odbiór serii?

Adrian Pilarczyk, 3 grudnia 2014, 18:20

Szok, niedowierzanie, łzy, drżące dłonie. Nadchodzi nowy Assassin's Creed. Ubisoft prawdopodobnie znowu rozczarował sporą rzeszę fanów z całego świata, którzy rokrocznie modlą się o umieszczenie akcji którejś z części w feudalnej Japonii.

Czy da się w to jeszcze grać - Ultima IV
Czy da się w to jeszcze grać - Ultima IV

Jakub Graczyk, 25 listopada 2014, 17:38

Najstarsza i najdłuższa seria growych erpegów to przygoda, która nie należy do najłatwiejszych. Każdy gracz powinien się z nią zapoznać, ale jak wyglądałoby takie pierwsze spotkanie z grą, bez czytania poradników i instrukcji? Przekonajmy się, jak współczesny gracz poradzi sobie z Ultimą IV.

Po co nam Natalia Siwiec na imprezie premierowej Far Cry 4?
Po co nam Natalia Siwiec na imprezie premierowej Far Cry 4?

Jerzy Bartoszewicz, 24 listopada 2014, 17:19

Znana modelka, a właściwie celebrytka, czyli osoba znana z tego, że jest znana, pojawiła się na imprezie premierowej Far Cry 4. Wśród graczy i dziennikarzy pojawiło się pytanie – po co zapraszać takich ludzi na imprezy związane z elektroniczną rozrywką? Czy ma to sens? Otóż ma i wyjaśnię to pokrótce w niniejszym wpisie.

Angielski dla graczy - odcinek 4
Angielski dla graczy - odcinek 4

Ryszard Chojnowski, 21 listopada 2014, 18:35

Parę dni temu to zapowiadałem, a dziś chciałbym zaprosić na 4, oficjalny odcinek mojego cyklu "Angielski dla graczy."

Ubisoftu metoda na piratów, a brawa dla 11 bit studios
Ubisoftu metoda na piratów, a brawa dla 11 bit studios

Mateusz Kubaczyk, 20 listopada 2014, 16:58

O dobrym, ciekawym, oraz złym podejściu do tematu piractwa w przypadku studia małego i potentata rynkowego.

Publisher’s Creed – czyli jak wykorzystać embargo, by zrobić klienta na szaro
Publisher’s Creed – czyli jak wykorzystać embargo, by zrobić klienta na szaro

Konrad Zabłocki, 13 listopada 2014, 16:54

Opinie na temat Assassin's Creed: Unity są mocno podzielone, ale gra raczej zawiodła oczekiwania. O tym jednak dowiedzieliśmy się już po jej światowej premierze, bo tak zażyczył sobie wydawca. Czy jest to praktyka fair wobec graczy?

The Crew - wersja beta na Xbox One i Playstation 4
The Crew - wersja beta na Xbox One i Playstation 4

Dariusz Matusiak, 12 listopada 2014, 13:01

Krótkie uzupełnienie wrażeń z wersji beta gry The Crew - tym razem w wersji na konsole nowej generacji: PS4 i Xbox One.

Pięknie, ale krótko - recenzja kampanii z Call of Duty: Advanced Warfare

Roman Klasa, 6 listopada 2014, 17:40

Kampania, do której podchodziłem z lekkim dystansem, ale która niemal pod żadnym względem nie zawiodła. Tylko ta długość...

"Przytrzymaj X, żeby złożyć hołd" - nowe Call of Duty nie obyło się bez kontrowersji

Konrad Zabłocki, 5 listopada 2014, 16:30

Niewinna z pozoru prośba skierowana do gracza szybko obiegła Internet i stała się przyczynkiem do wielu dyskusji. Czy święte oburzenie jest w pełni uzasadnione?

Apple iPad Air 2 - kompleksowa recenzja
Apple iPad Air 2 - kompleksowa recenzja

Konrad Zabłocki, 4 listopada 2014, 17:34

Recenzujemy najnowszy tablet marki Apple. W tym roku dostajemy kilka ulepszeń, ale czy to wystarczy, by przekonać niezdecydowanych?

Assassin’s Creed: Unity - tło historyczne oraz filmy w klimacie gry
Assassin’s Creed: Unity - tło historyczne oraz filmy w klimacie gry

Dariusz Matusiak, 2 listopada 2014, 17:29

Przed premierą gry Assassin's Creed: Unity - wczujmy się w klimat rewolucyjnej Francji, poznając historyczne szczegóły ówczesnych wydarzeń i kluczowe postacie.

Filmy s-f: planowane premiery na rok 2015
Filmy s-f: planowane premiery na rok 2015

Filip Grabski, 31 października 2014, 14:18

Kino fantastyczno-naukowe co roku zaskakuje nowatorskimi pomysłami i piękną stroną wizualną, jednocześnie rozczarowując wieloma nietrafionymi motywami. Czy rok 2015 w klimacie s-f będzie dobry dla widzów?

Czarne dni Sony
Czarne dni Sony

Norbert Szamota, 30 października 2014, 20:04

Posiadacze PlayStation muszą w ostatnim czasie wykazywać się anielską cierpliwością wobec Sony. Japoński gigant ma wyraźny kryzys i fatalną serię wpadek na koncie...

Pełne niespodzianek plany Marvel Cinematic Universe!
Pełne niespodzianek plany Marvel Cinematic Universe!

Adrian Pilarczyk, 29 października 2014, 11:03

A myśleliście, że filmowa rozpiska DC na najbliższe lata robi wrażenie? Poznajcie plany Marvela!