Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

gameplay.pl - newsy i ciekawostki (11)

Łowca Androidów 2 już oficjalnie - Harrison Ford wraca do roli
Łowca Androidów 2 już oficjalnie - Harrison Ford wraca do roli

News Gameplay, 26 stycznia 2016, 14:25

Firma Warner Bros. potwierdziła plotki, które krążyły w sieci od wielu lat - kultowy Blade Runner z 1982 roku w reżyserii Ridleya Scotta doczeka się kontynuacji. W filmie wystąpi Ryan Gosling, pojawi się też Harrison Ford w roli Ricka Deckarda, a nakręci go Denis Villeneuve, znany z Pogorzeliska, Labiryntu i Sicario.

Sekrety serii Dragon Age, część II
Sekrety serii Dragon Age, część II

Michał Jodłowski, 22 stycznia 2016, 18:33

Seria Dragon Age to nie tylko trzy pełnoprawne gry, ale także książki, komiksy oraz różnego rodzaju spin-offy. Tak duże uniwersa zazwyczaj skrywają multum sekretów czy smaczków i nie inaczej jest w tym przypadku. Niniejszy tekst poświęcony jest właśnie temu tematowi.

Co wycięto z trylogii Mass Effect?
Co wycięto z trylogii Mass Effect?

Michał Jodłowski, 19 stycznia 2016, 17:50

Choć o sekretach i ciekawostkach związanych z trylogią Mass Effect napisałem trzy teksty, to o kwestii zawartości usuniętej ledwie napomknąłem. W związku z powyższym w niniejszym tekście przyglądam się treściom, które mimo wcześniejszego planowania w cyklu ostatecznie się nie znalazły.

Pociąg do klasyki – recenzja gry Resident Evil Zero HD
Pociąg do klasyki – recenzja gry Resident Evil Zero HD

Jerzy Bartoszewicz, 18 stycznia 2016, 17:34

Świetne wykonanie techniczne i ciekawe rozwiązania w rozgrywce zderzają się z nieco kulejącym klimatem i brakiem polotu w designie. Mimo to Resident Evil Zero HD jest naprawdę dobrą grą.

Dlaczego co roku wracam do trylogii Mass Effect
Dlaczego co roku wracam do trylogii Mass Effect

Michał Jodłowski, 15 stycznia 2016, 18:20

Mass Effect to w mojej ocenie najlepsza marka w portfolio kanadyjskiego BioWare. Co takiego ma w sobie trylogia o komandorze Shepardzie i załodze fregaty Normandia, że niezmiennie powracam do niej co roku? Po odpowiedź zapraszam do tekstu.

Konkurs! Zdobądź swój egzemplarz książki Ernesta Cline'a -
Konkurs! Zdobądź swój egzemplarz książki Ernesta Cline'a - "Armada"

Michał Mańka, 14 stycznia 2016, 10:03

Z okazji premiery nowej książki Ernesta Cline'a - autora bestselleru "Player One" - mamy dla was konkurs, w którym możecie wygrać właśnie wydaną "Armadę".

Underrail od podszewki – co robi źle, a co dobrze „prawie-Fallout”?
Underrail od podszewki – co robi źle, a co dobrze „prawie-Fallout”?

Luc, 8 stycznia 2016, 13:30

Fallout 4 fanów klasycznych postapokaliptycznych klimatów z pewnością zawiódł - a powstałą niszę próbuje wypełnić Underrail. Czy jednak jest w stanie podołać temu zadaniu?

Ekstremalne warunki w grach – niezapomniane tytuły i poziomy w kosmosie
Ekstremalne warunki w grach – niezapomniane tytuły i poziomy w kosmosie

Luc, 15 grudnia 2015, 16:10

Przestrzeń kosmiczna to obok klimatów fantasy jeden z najczęściej wybieranych w grach "settingów". Na które produkcje warto zwrócić szczególną uwagę?

30 fajnych gier pod choinkę za mniej niż 30 złotych
30 fajnych gier pod choinkę za mniej niż 30 złotych

Jerzy Bartoszewicz, 5 grudnia 2015, 12:49

Grudzień to niewątpliwie czas prezentów, a obdarowanie gracza nie jest rzeczą łatwą, zwłaszcza jeśli mamy bardzo ograniczony budżet. Ponieważ zbliżają się wielkimi krokami Mikołajki i Boże Narodzenie, serwis gameplay.pl przygotował dla Was listę dobrych i godnych polecenia gier komputerowych, których cena nie przekracza 30 zł za sztukę.

Max Payne, Batman i koledzy - dziwne poziomy w grach
Max Payne, Batman i koledzy - dziwne poziomy w grach

Filip Grabski, 30 listopada 2015, 18:35

Bywa tak, że standardowa gra przerywana jest poziomem nietypowym, koszmarnym, sennym, udziwnionym. I wtedy taka rzecz zapada w pamięć, a graczom łatwo jest zrobić listę najlepszych tego typu zagrywek. Zapraszam!

Xbox 360 - wielki reformator ma 10 lat
Xbox 360 - wielki reformator ma 10 lat

Piotr Rusewicz, 23 listopada 2015, 13:40

Każda konsola wnosi do branży coś od siebie - nieważne, czy chodzi o te, które odniosły gigantyczny sukces (jak NES, PSX i PS2), czy te mniej udane, w rodzaju Nintendo 64 czy Segi Saturn. Xbox 360 zalicza się do pierwszej grupy, przede wszystkim dzięki temu, ile zmienił w świecie gier.

Ekstremalne warunki w grach - najbardziej niezapomniane wodne poziomy
Ekstremalne warunki w grach - najbardziej niezapomniane wodne poziomy

Luc, 13 listopada 2015, 18:36

Oceaniczna ciemność, potężne fale, morskie potwory, brak tlenu... To tylko wybrane spośród wielu niebezpieczeństw, jakie czekają na nas w podwodnym świecie. Przyglądamy się bliżej najciekawszym poziomom w grach, które zostały osadzone właśnie w takim środowisku.

Dark Souls III ma w sobie nowy ogień – nowa nadzieja po becie multiplayer
Dark Souls III ma w sobie nowy ogień – nowa nadzieja po becie multiplayer

Szymon Liebert, 11 listopada 2015, 11:14

Niedawna beta Dark Souls III daje fanom nadzieję na to, że dostaniemy najlepszą odsłonę serii. Skąd bierze się ten nowy żar?

Ekstremalne warunki w grach - niezapomniane poziomy rozgrywane na pustyniach
Ekstremalne warunki w grach - niezapomniane poziomy rozgrywane na pustyniach

Luc, 30 października 2015, 19:18

Słońce i piasek mogą brzmieć jak idealny sposób na wypoczynek, ale poza plażą rzadko kiedy są mile widzianą kombinacją. Trafiając na pustynię w grach wideo często musimy walczyć wtedy o życie i w tym tygodniu przyglądamy się tytułom, które najlepiej ją przedstawiły.

Call of Duty 2 - 10 lat od premiery i pokrewieństwo z Kompanią braci
Call of Duty 2 - 10 lat od premiery i pokrewieństwo z Kompanią braci

Dariusz Matusiak, 25 października 2015, 13:10

Od premiery gry Call of Duty 2 mija właśnie 10 lat. Co wspólnego z nią miał słynny serial Kompania braci? Czy można zagrać w ten tytuł z przyjemnością nawet dziś?

Ekstremalne warunki w grach - najbardziej niezapomniane zimy w znanych tytułach
Ekstremalne warunki w grach - najbardziej niezapomniane zimy w znanych tytułach

Luc, 24 października 2015, 12:02

Śnieżne zamiecie, mróz, brak jakiejkolwiek widoczności - ostre zimy są obecne nie tylko w prawdziwym życiu, ale i grach wideo. Postanowiłem przyjrzeć się najciekawszym produkcjom, w których ów motyw jest obecny.

Transformers: Devastation - Recenzja gry
Transformers: Devastation - Recenzja gry

Jakub Kamola, 14 października 2015, 15:22

Gra na licencji Transformers, robiona przez Platinum Games? Jeśli chcecie brać w ciemno, to może wcześniej przeczytajcie tę recenzję.

Black & White 2 – 10 lat boskiej gry Petera Molyneuxa
Black & White 2 – 10 lat boskiej gry Petera Molyneuxa

Piotr Rusewicz, 7 października 2015, 15:25

Kiedy w mediach tradycyjnych wspomina się o „zabawie w boga”, najczęściej ma to negatywny wydźwięk. Od klonowania owieczek, hodowania sztucznej żywności i zmieniania koryt rzek daleko jednak do gier. Poza tym w wirtualnym świecie przeważnie jesteśmy półbogami, wybrańcami losu, czempionami mogącymi na chwilę podpalić swój miecz lub wykonać podwójny skok... Jednak w kilku przypadkach możemy poczuć się naprawdę jak stwórca – takim przypadkiem było Black & White 2.

Taktyka, taktyka i więcej taktyki – wrażenia z zamkniętej bety Rainbow Six: Siege na PC
Taktyka, taktyka i więcej taktyki – wrażenia z zamkniętej bety Rainbow Six: Siege na PC

Michał Jodłowski, 6 października 2015, 19:36

Tom Clancy's Rainbow Six: Siege trafi do sklepów 1 grudnia. Na dwa miesiące przed premierą graczom dano możliwość wzięcia udziału w zamkniętych beta-testach. Czy Siege jest taktycznym FPS-em pełną gębą, na którego czekają rzesze fanów tego zaniedbanego gatunku? Po odpowiedź zapraszam do tekstu.

Xbox 360 i PlayStation 3 wciąż żywe! W co jeszcze zagramy na odchodzącej generacji konsol?
Xbox 360 i PlayStation 3 wciąż żywe! W co jeszcze zagramy na odchodzącej generacji konsol?

Piotr Rusewicz, 23 września 2015, 15:40

Posiadacze PlayStation 3 oraz Xboksa 360 pograją jeszcze w sporo dobrych gier. RPG-i, shootery czy gry sportowe czekają na posiadaczy starszej generacji.

10 najlepszych gier na wyłączność, które sprzedawały miliony konsol
10 najlepszych gier na wyłączność, które sprzedawały miliony konsol

Michał Grygorcewicz, 21 września 2015, 18:00

Przy wyborze konsoli zazwyczaj kierujemy się wieloma czynnikami, ale jeden ma największe znaczenie – „exclusivy”, gry na wyłączność jednej platformy. Oto niektóre z nich.

Klikery – parodia, która przerodziła się w nowy gatunek gier
Klikery – parodia, która przerodziła się w nowy gatunek gier

Michał Grygorcewicz, 18 września 2015, 18:22

W ciągu ostatnich dwóch lat wyrósł nam nowy gatunek gier komputerowych. Niesamowicie uzależniające, szaleńczo popularne „klikery” wyróżniają się jedną cechą szczególną: same się przechodzą.

Recenzja gry Super Mario Maker - bądź jak Miyamoto!
Recenzja gry Super Mario Maker - bądź jak Miyamoto!

Piotr Rusewicz, 15 września 2015, 15:43

Pierwsze Mario to jedna z moich ulubionych gier. Bardzo szanuję również trzecią odsłonę serii, uwielbiam World i mam w nosie serię New Super Mario. Mario Maker to oczywiście gra-edytor, który wykorzystuje assety z wyżej wymienionych produkcji, dodaje własne możliwości i ciekawe tryby rozgrywki.

Lara Croft - królowa jest tylko jedna
Lara Croft - królowa jest tylko jedna

Jakub Wójtowicz, 12 września 2015, 15:42

Premiera nowych przygód Lary Croft zbliża się wielkimi krokami, warto więc cofnąć się nieco w czasie i pochylić nad historią marki Tomb Raider.

A gdyby tak nieSławny się przyjął - jak wyglądałyby polskie tytuły gier?
A gdyby tak nieSławny się przyjął - jak wyglądałyby polskie tytuły gier?

Jakub Kamola, 9 września 2015, 11:59

Zastanawiamy się, jak wyglądałyby okładki popularnych gier, gdyby dystrybutorzy zdecydowali się przetłumaczyć na język polski całe tytuły. Oto kilka z moich propozycji.

Call of Duty: The Devil’s Brigade - kulisy anulowania taktycznej gry TPP
Call of Duty: The Devil’s Brigade - kulisy anulowania taktycznej gry TPP

Dariusz Matusiak, 5 września 2015, 19:10

W 2007 roku w produkcji była gra, która mogła pociągnąć serię Call of Duty w zupełnie innym kierunku - taktyczna strzelanina TPP, w której kierowaliśmy całą drużyną komandosów! Dlaczego prace jednak przerwano?

Czy Dark Messiah przetrwał próbę czasu?
Czy Dark Messiah przetrwał próbę czasu?

Kamil Brycki, 4 września 2015, 11:27

Dark Messiah of Might and Magic to gra, która kiedyś bawiła mnie zdecydowanie bardziej niż inne gry fantasy FPP. Po latach wracam sprawdzić, czy "to coś" znajduje się w tej produkcji, czy też jest to tylko "wspomnienie z dzeciństwa".

Świetne gry, w które nie można już zagrać
Świetne gry, w które nie można już zagrać

Jakub Graczyk, 28 sierpnia 2015, 22:40

Wiele starych tytułów wciąż pozostaje poza zasięgiem współczesnego gracza; kupić je można tylko na aukcjach internetowych, bez gwarancji, że taki egzemplarz uda się potem odpalić. Przedstawiam moją listę tytułów, które powinny natychmiast znaleźć się w cyfrowej dystrybucji.

Fabuła serii Metal Gear. Część 2: Big Boss
Fabuła serii Metal Gear. Część 2: Big Boss

Michał Grygorcewicz, 27 sierpnia 2015, 15:34

Nadciągająca wielkimi krokami premiera Metal Gear Solid V: The Phantom Pain to dobra okazja, by przypomnieć sobie fabułę jednej z najbardziej zagmatwanych i ciekawych interaktywnych sag, jakie kiedykolwiek powstały.

Fabuła serii Metal Gear. Część 1: Solid Snake
Fabuła serii Metal Gear. Część 1: Solid Snake

Michał Grygorcewicz, 25 sierpnia 2015, 18:02

Nadciągająca wielkimi krokami premiera Metal Gear Solid V: The Phantom Pain to dobra okazja, by przypomnieć sobie fabułę jednej z najbardziej zagmatwanych i ciekawych interaktywnych sag, jakie kiedykolwiek powstały.

Metal Gear Solid - najlepsi bossowie w historii cyklu
Metal Gear Solid - najlepsi bossowie w historii cyklu

Tomasz Piotrowski, 24 sierpnia 2015, 13:43

Trochę głupio się przyznać, ale jestem podekscytowany bardziej niż dzieciak czekający na Boże Narodzenie i prezenty od Mikołaja. Dzieje się tak za sprawą nadchodzącej premiery gry Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.

Wybitny twórca i jego wybitna seria – Hideo Kojima i Metal Gear
Wybitny twórca i jego wybitna seria – Hideo Kojima i Metal Gear

Michał Grygorcewicz, 17 sierpnia 2015, 15:24

Niewiele jest w branży gier tak wyjątkowych osobistości jak Hideo Kojima, podobnie jak niewiele jest gier, które przez tyle lat i kolejnych odsłon nigdy nie zawiodły wygórowanych oczekiwań fanów.

Windows 10 i Xbox One - duet do grania

Jakub Kamola, 4 sierpnia 2015, 13:02

Wraz z premierą Windowsa 10 Microsoft wdraża ambitny plan zjednoczenia nowego systemu operacyjnego z Xboksem One. Jak dziś działa ta współpraca?

Ciekawostki i sekrety serii SW: KotOR, cz. 1
Ciekawostki i sekrety serii SW: KotOR, cz. 1

Marcin Kabziński, 3 sierpnia 2015, 16:03

Tajemnice i smaczki serii Star Wars: Knights of the Old Republic. W tekście m.in. Sleheyron - wycięta planeta, czy Malak potrafi tańczyć, ukryty pacyfizm HK-47.

11000 dni Amigi
11000 dni Amigi

Piotr Rusewicz, 28 lipca 2015, 19:00

Przez wiele, wiele lat Amiga była moim marzeniem. Niespełnionym mirażem, kopalnią wspaniałych gier, których na moich podróbkach NES-a nie miałem.

Co nam odebrała siódma generacja konsol?
Co nam odebrała siódma generacja konsol?

Michał Grygorcewicz, 27 lipca 2015, 16:33

Playstation 3, Xbox 360 i Wii zrewolucjonizowały granie na konsolach. Żadna rewolucja nie może jednak obejść się bez ofiar.

Gra Max Payne ma już ponad 14 lat
Gra Max Payne ma już ponad 14 lat

Konrad Flis, 26 lipca 2015, 13:43

Gra, do której chce się wracać. Max Payne to dzisiaj kultowa pozycja, ukończeniu której towarzyszy uczucie porównywalne do przeczytania dobrej książki lub obejrzenia porządnego filmu.

Nawołanie do bardziej realistycznego prezentowania kobiet w grach wideo
Nawołanie do bardziej realistycznego prezentowania kobiet w grach wideo

Tomasz Piotrowski, 24 lipca 2015, 17:41

W Ameryce od kilku lat trwa „batalia o dusze graczy”. Pewne środowiska podejmują rożnego rodzaju działania, by gry były bardziej otwarte i różnorodne. W tej walce pojawił się nowy zawodnik, domagający się „bardziej realistycznego” przedstawiania kobiet w grach.

Zamieszanie wokół nowej Lary Croft

Jakub Kamola, 24 lipca 2015, 10:33

Ekskluzywność nowego Tomb Raidera wywołała burzę i zniesmaczenie wśród graczy i mediów. I wiem, że zaraz mnie ktoś poprawi - CZASOWA ekskluzywność! Taka do wiosny przyszłego roku w przypadku PC i nieco dłuższa, jeżeli chodzi o PlayStation 4.

Destiny - Vault of Glass - przykład idealnego projektu misji w kooperacji?
Destiny - Vault of Glass - przykład idealnego projektu misji w kooperacji?

Dariusz Matusiak, 23 lipca 2015, 17:51

Destiny nie zachwyca swoją fabułą, ale przejście w kooperacji raidu Vault of Glass to zupełnie inna jakość i doświadczenie! Jak wygląda jedna z najlepiej zaprojektowanych misji w grach komputerowych?

Moja historia gier platformowych - część 1
Moja historia gier platformowych - część 1

Dawid Czaja, 21 lipca 2015, 15:44

Krótkie wspomnienia o platformówkach z czasów zamierzchłych. To od tych gier rozpoczął się rozkwit branży trwający po dziś dzień, a co za tym idzie, to one doprowadziły do nieprawdopodobnego zwiększenia rangi tego przemysłu jako jednej z gałęzi gospodarki, ciągnąc za sobą rozwój konsol oraz komputerów osobistych.

Kompatybilność wsteczna Xboksa One - nadzieje i obawy

Jakub Kamola, 20 lipca 2015, 14:00

Ucieszyła Was wiadomość o wstecznej kompatybilności Xboksa One? A może twierdzicie, że to nie ma prawa się udać? A co, jeśli w obu przypadkach macie trochę racji?

Mroczniejsze Dark Souls

Tomasz Piotrowski, 15 lipca 2015, 17:30

From Software udało się stworzyć jeden z najbardziej interesujących cyklów gier ostatniej dekady. Wszystkie odsłony serii Souls pozyskały masę wiernych fanów, którzy przechodzą te tytuły na mnóstwo różnych sposobów. Ostatnio pojawił się jeden, który idealnie pasuje do tematyki tych gier. Chodzi o Limbo Mod, który to pozbawia Dark Souls kolorów.

„Obudź się, Komandorze”, czyli wspomnienie Teorii Indoktrynacji w serii Mass Effect
„Obudź się, Komandorze”, czyli wspomnienie Teorii Indoktrynacji w serii Mass Effect

Michał Jodłowski, 14 lipca 2015, 14:02

Mass Effect 3 wyjątkowo kontrowersyjnie zamknęło trylogię o Komandorze Shepardzie i załodze fregaty Normandia. W odpowiedzi na pełne błędów i dziur zwieńczenie, społeczność stworzyła swojego czasu zaskakująco przekonującą Teorię Indoktrynacji, podając BioWare gotowy plot twist, którego zastosowanie zapisałoby się w historii gatunku.

F1 2015 i symboliczny brak kariery
F1 2015 i symboliczny brak kariery

Norbert Szamota, 10 lipca 2015, 22:05

F1 2015 wyjechała na tor słabo zatankowana i raczej wyścigu do serc graczy nie wygra. Brak trybu kariery to dla mnie osobiście symbol problemów Codemasters z ogarnięciem tej licencji.

Rok z Destiny - co usunięto z gry, co będzie w The Taken King
Rok z Destiny - co usunięto z gry, co będzie w The Taken King

Dariusz Matusiak, 8 lipca 2015, 13:38

Niezbyt ciepło przyjęta i mało popularna w naszym kraju gra Destiny cieszy się w pozostałych częściach świata sporym zainteresowaniem i ogromną rzeszą oddanych fanów. Jak miała pierwotnie wyglądać fabuła w Destiny i co zaoferuje wrześniowy dodatek The Taken King?

Sekrety trylogii Mass Effect, część II
Sekrety trylogii Mass Effect, część II

Michał Jodłowski, 7 lipca 2015, 14:39

Trylogia Mass Effect skrywa w sobie wiele ciekawych rzeczy, które umykają uwadze przeciętnego gracza. W niniejszym tekście opisana zostaje spora porcja smaczków i innych ciekawostek związanych z kosmicznym cyklem autorstwa BioWare.

Konami może sobie pozwolić na wymazanie Kojimy
Konami może sobie pozwolić na wymazanie Kojimy

Norbert Szamota, 4 lipca 2015, 19:45

Zamieszanie wokół Hideo Kojimy trwa. Konami posuwa się do dziwnych i drastycznych kroków, próbując nawet wymazać twórcę z rzeczywistości. Wygląda na to, że Japończycy mogą sobie na coś takiego pozwolić.

Forza Motorsport 6 i dziesiąte urodziny słynnych wyścigów od Microsoftu
Forza Motorsport 6 i dziesiąte urodziny słynnych wyścigów od Microsoftu

Dariusz Matusiak, 3 lipca 2015, 17:31

Historia uznanej serii wyścigowej Forza Motorsport na konsolę Xbox, oraz zapowiedź szóstej, urodzinowej odsłony, która ukaże się już we wrześniu

Sekrety trylogii Mass Effect
Sekrety trylogii Mass Effect

Michał Jodłowski, 2 lipca 2015, 14:21

Choć oryginalna trylogia Mass Effect została zamknięta ponad 2 lata temu, to wielu graczy wciąż nie widziało wszystkiego, co miała ona do zaoferowania. W niniejszym tekście poruszam temat ukrytych smaczków, niewykorzystanych pomysłów, a także niezaimplementowanych elementów, jakie dociekliwi mogą znaleźć w serii Mass Effect.