Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Gabe Newell o konsolach nowej generacji

06.09.2005 15:38
1
zanonimizowany26519
118
Generał

Co tu duzo psiac konsole nowej generacji lubia utrudniac zycie :D. Developing gier powinien zmiezac ku jak najlatwiejszemu wyprodukowaniu danego tytulu w jak najszybszym czase. To co oferuja nowe konsolki i ich balagan w swoich nieprzemyslanych jednsotkach centralnych czy w oprogramowaniu utrudnia ten proces. Przez takei problemy spodziewajmy sie tego ze na gry przyjdzie nam czekac coraz dluzej :D co raczej nie jest dobre dla konsumenta patrzacy na konsole bo poorac nie ma w co ,a jego ulubiony tytul wyjdzie za "n" lat :D ..

06.09.2005 20:18
😍
2
odpowiedz
zanonimizowany271205
0
Pretorianin

zaraz odezwą sie jacys konsolomaniacy którzy już pare razy na forum sie sprzeczali , fakt jest taki ze ps3 w tej wersji jest ganiona przez większość developerów niektórzy po cichu , tylko na forach dyskusyjnych inni jak np carmack (ps3 is a pain in the ass) albo gabe newell mówią wprost w wywiadach, sony nie dość ze będzie dokładać sporo do konsoli to jeszcze pewnie będzie łądować w producentów żeby sie nie pochlastali przy projektowaniu ;]

06.09.2005 20:44
3
odpowiedz
zanonimizowany251643
134
Legend

Pozwolę sobie zauważyć, że wg developerów wszystko co nie jest dobre dla nich - jest do kitu. Ja rozumiem, że trzeba robić kasę, i że z generacji na generację trzeba się coraz bardziej męczyć, ale bez przesady. Jakoś Epic był w stanie zrobić coś ciekawego pod PS3 i określili swoją pracę jako 'fairly easy' - czas żeby ludzie typu Newell czy Carmack się wzięli do roboty i zaczęli robić gry. A jak im się nie podoba, niech zaczną projektować konsole.

06.09.2005 21:00
4
odpowiedz
zanonimizowany217608
27
Konsul

albz74 - tak tak łatwiej powiedzieć niż zrobić :) słuchaj Gabe ma racje bo faktycznie niewielu ludzi potrafi pisać bezpieczny kod w takich warunkach co nie znaczy że gry na X'a czy PS3 nie będą powstawać to wymaga poprostu czasu. Programista to nie robot też ma swoje życie i jest cżłowiekiem następnym razem weź to pod uwage.

"Mr_Hyde: Co tu duzo psiac konsole nowej generacji lubia utrudniac zycie :D. Developing gier powinien zmiezac ku jak najlatwiejszemu wyprodukowaniu danego tytulu w jak najszybszym czase"

i tu się z tobą zgodze jak tak technika idzie naprzód to niech zbudują łatwe narzędzia dla programowania gier ni jeżeli je jeszcze bardziej komplikować.

06.09.2005 21:21
5
odpowiedz
Tweety32
129
Konsul

albz74 -> Pewnie, ze mozna napisac swietny program na kazdy system, ale ja rozumiem Carmacka czy Nowela.
To jest jak z programowaniem w DirectX, szczegolnie w jego wczesniejszych wersjach (ale 9.0 tez jest przechlapane) - da sie stworzyc kod, ktory bedzie swietnie, super szybko i w ogole pieknie dzialal, ale to katorga. Pisanie pod DX to po prostu meczarnia, ale totalna. Zamiast jednej linijki trzeba napisac 20, w ogole w kodzie panuje chaos, bo nie widac co i jak, wszystko wyglada jak krzaczki.
Dla porownania OpenGL oferuje te samo mozliwosci, a kod w nim jest czysty i przejrzysty.

Tutaj pojawia sie jeszcze ciekawa kwestia - PS3 bedzie dzialac na OGL, a XBox na DX, a Carmack (zwolennik OGL) "wybral" XBoxa... ciekawe.

07.09.2005 08:33
6
odpowiedz
zanonimizowany57898
90
Generał

@Tweety32 - Cormack'a pewnie M$ "przekonywal".

Kazdy kto mial jakas stycznosc z programowaniem w w/w srodowiskach wie jaka "masakra" moze sie skonczyc programowanie x DX.
Moj doktor na studiach zwykl mawiac, ze nawet MS nie wie do konca jak DX dziala ;)

Co sie tyczy developingu gier na nowa konsole - mysle, ze nie chodzi tu juz nawet i sama trudnosc programowania ktoregos z ukladow nowych konsol, ale o problem korydnacji
rozbijania kodu na te wlasnie kilka roznych ukladow. (zawsze to podawane jest jako zaleta)

Taka ciekawostaka: stad wlasnie mowa, ze konsole sa sprzetem dzialajacym w pelbym multitaskingu, pamietam jak prace konsol jeden
z moich dok. porownal do pracy amigi, ona take miala (ma) wiele ukladow o sprecyzowanym celu dzialania dlatego w specificzym srodowisku (dokladnie grafice bit-mapowej) potrafila przescigac duzo szybsze i nowsze pecety. (przyklady od roznego rodzaju pinballi po scrollowane shootery czy programy do prezentacji a la Scala).

Dlatego mysle, ze problem nie lezy w samym api konsol - raczej w tym, ze (IMHO) programowanie na konsoli przypomina
programowanie w assemblerze - kazdy uklad trzeba od podstaw "oprogramowac" zeby:
a. wszystko chodzilo jak nalezy
b. wycisnac co sie da z konsoli
Jesli istnialo by jedno "super api" to (znowu IMHO) przypominalo by to programowanie w javie - bylo by wolne, bo jakis program "wyzszy" mial by lapie te uklady i nigdy by ich tak nie wykorzystal jak dobry programista.
Idac dalej: dlatego niemozliwe jest uproszczanie developingu - mozna uproscic wszystko w nowych konsolach od strony klienta - od strony tworcy jest trudniej.
Przyklad ? XB vs PC, ten pierwszy to slaby pececik jednak zaawansowany proces developingu powoduje, ze podobnej klasy PC przescigal o 200%.

07.09.2005 09:19
legrooch
7
odpowiedz
legrooch
241
MPO Squad Member

Szukacie sami problemów...
Od kiedy pisanie w DX jest katorgą? Kod jest nieprzejrzysty?
I od kiedy OpenGL zajmuje się obsługą innych elementów związanych z grami? (poza grafiką?)

07.09.2005 10:18
8
odpowiedz
Tweety32
129
Konsul

legrooch -> od kiedy? Mniej wiecej od momentu, w ktorym powstal.
Pisales kiedys pod DX? Przynajmniej jesli chodzi o grafike? Jesli uwazasz, ze to przyjemnosc to naprawde masz duuuuuzo wolnego czasu, bo w DX nie da sie szybko pisac, nie mowiac o debugowaniu kodu.. Ja patrze na kod DX i widze krzaki - znalezc literowke to horror.

Wiadomość Gabe Newell o konsolach nowej generacji