Gracz ulepsza UI w Diablo 4, efektem gorąca dyskusja społeczności
https://www.youtube.com/watch?v=ZEoKnvncTpM
a także jeśli ktoś chce coś dłuższego:
https://www.youtube.com/watch?v=NP7uuJ9wXhw
W skrócie UI jest takie z tych samych powodów jak kasyna są zaprojektowane. By ludzie spędzili jak najwięcej czasu i zwiększyć szanse, że wydadzą więcej pieniędzy.
Gracze diablo to proste stworzenia, jak widzą wybór pomiędzy opcją więcej oraz mniej tekstu do przetworzenia przez ich proste umysły to zawsze wybiorą prostszą opcję.
Czyli dla ciebie to jest nienormalne jak wybiera się prostą i intuicyjną opcje by efektywniej operować w grze?
Głupi ten, który sprawnie i szybko robi, a mądrzejszy który marnuje jak najwięcej czasu na proste zadanie - To brzmi durnie
Ja wole nie mieć problemu z zagraniem w grę i nie marnować czasu na szukanie przez półgodziny opcji play w menu.
Gra bardzo mocno stawia na grafikę, gdzie możemy podziwiać bardzo dużo detali więc jeśli mamy dużego bohatera to również fajnie go podziwiać: strój, broń i nie tylko.
Tak samo fajnie prezentują się potwory czy cały świat.
W innych grach H&S wygląda to podobnie.
Idealnie by było jak by Blizz udostępnił konsolę lub UI z możliwościa skalowania, każdy dopasował by widok jak chce :-)
niestety, blizzard musial zrobic interfejs wielgachny zeby konsolowcy byli w stanie rozczytac tekst siedzac 5 metrow od ekranu. takie sa ograniczenia konsolowcow.
Co za bzdury piszesz, przecież w każdej grze jest niestety mikroskopijny interfejs i jest to jeden z głównych powodów dla których nie lubię grać na konsoli. Trochę paradoksalnie bo wszystkie gry są projektowanie pod konsole, ale tak jest. Interfejs w grach powinien być albo duży, albo skalowalny albo być go jak najmniej.
to ty chyba nie widziales pecetowego interfejsu skoro te konsolowe uznajesz za mikroskopijne
pokaz mi gre na konsole ktora ma taki maly tekst jak na tym screenie, po prawej stronie (cele questow pod minimapa)
typowy interfejs konsolowy to jest cos takiego. naraz tylko kilka elementow pokazanych zeby konsolak nie dostal szoku zmyslowego. i sie meczysz skrollujac te olbrzymie listy z jakimis itemami czy wpisami w jakims dzienniku
Zrobią tylko to co daje im większy zysk. Lepsze UI nie pomaga w zwiększeniu zysków więc nie liczyłbym na poprawę.
Tutaj bym się mógł nie zgodzić
Może to nie jest zysk per se, ale jednak może wpłynąć pozytywnie. Zmiana UI to nie jest aż tak wielki, czasochłonny i finansowo obciążający problem. Jeśli posłuchają community (albo zaczerpną inspirację) to już pójdzie fama, że Blizzard słucha graczy, Blizzard się ugiął, Blizzard jest taki i owaki, chwalmy Blizzarda bo po latach zaczął słuchać itd. A to już jest dobra prasa, która może się przełożyć na lepsze zyski. A nawet jeśli nie dotknie to zysków, to i tak nie zaszkodzi. Dobra prasa jest dobra ;) A Blizzard ostatnio nie może się tym pochwalić
Dla mnie jest teraz dobrze, tym bardziej że większość czasu pewnie będę grał na steam decku. Szukanie problemów na siłę
Tak się nieszczęśliwie składa że w myszce scroll mi się spier... beta D4 była irytująca z tymi ficzerami pod scrolla których się nie dało przebindować. Dobrże że pod AHK znalazłem skrytp emulujący myszke na klawiaturze :P Inaczej do gry musiałbym dokupić sobie nową myszkę :P
hahaha ta XD
plus to juz nie wina myszki ani ui tylko poprawa bindowania i tyle XD
choc czlowieku myszka to taniocha jeszcze mimo inflacji idz se kup nową a nie XDD
UI to akurat wedlug mnie duzy plus diablo 4 :)
dodam jestem graczem diablo 2
Czy ktoś wie jak to będzie z potworami czy im wyższy poziom bohatera tym wyższy potworów będą silniejsze im moja postać będzie silniejsza
W becie było tak, że jak byłeś w strefie, która wymagała wyższego lvlu niż twój to stworki miały wyższy lvl.
Jeśli byłeś w strefie, która miała niższy lvl to się stworki scalowały do twojego lvlu.
I scaling był do lvlu nie do ''siły'' bohatera.
Trudno powiedzieć, czy jak na 50 lvlu wejdziesz na krainę lvl 10 to stworki będą miały 50 lvl bo była tylko jedna strefa dostępna w becie. Możliwe, że jak maks poziom w tej pierwszej był 25 to scaling będzie się kończył na 25.
No i pod warunkiem, że tego nie zmienią do premiery ofc.
Trudno wyczuć. Z tego co Blizzard mówił na dzień dobry będzie można swobodnie się przemieszczać miedzy 2 krainami. Do kolejnej trzeba będzie już wykonać jakiś postęp w fabule. Po zakończeniu podstawowej gry chyba już wszystko będzie odblokowane i pełna dowolność przemieszczania się ale głowy nie dam. Czy będzie jakiś ustalony z góry poziom dla danej krainy typu że pierwsza ma zawsze level gracza plus 0-2 a ostatnia np plus 2-4 trudno powiedzieć.
W becie było tak że podziemia były oznaczone i np sugerowali aby wchodzić tam od np. 19 levelu w górę. W terenie otwartym nic nie było opisane.
Do kazdego UI da sie przyzwyczaic.
Bedzie sie gralo kilkaset godzin to sie bedzie szybo wiedzialo gdzie co jest i na co paczec.
Blizzard by wolal zeby gracze wydawali kase na ich produkty a nie wpadali na jakies glupie pomysly poza tym tam w studiu pracuja ludzie ktorzy sa od takich rzeczy wiec taki gracz nie powinien zabierac im pracy wpadajac na jakies zbedne pierdoly.
Myślę że przejrzystość i czytelność powinna być priorytetem. spędzimy przy tytule sporo godzin co może męczyć oczy. . A gracze są różni i nie wszyscy mają idealny wzrok.
Moim zdanie UI jest bardzo czytelny i prosty. A geniusz tkwi w prostocie. Poza tym było skalowanie czcionki tak więc w jakimś tam zakresie można sobie coś zmniejszyć lub zwiększyć.