Cyberpunk 2077 grywalny w TPP dzięki fanowskiej modyfikacji
Animacja wchodzenia po schodach cieszy oko.
świetna wiadomość dla osób które nie trawią widoku fpp, żeby dać szansę cyberpunkowi
FPP w CP2077 sprawdza się znakomicie. Szkoda tylko, że przez to tak rzadko mamy okazję obserwować wygląd głównego bohatera. Osobiście żałuję, że zrezygnowano z realizacji niektórych cut-scenek z kamerą znajdującą się poza głównym bohaterem. Sam mod to na razie ciekawostka, ale jak będzie w pełni grywalny, to zaoferuje alternatywną formę rozgrywki. Zapewne ucieszy to wszystkich, co wolą kamerę TPP.
I jeszcze w grze tak promującej ray tracing nie ma odbić głównego bohatera nawet... żenada.
Animacja wchodzenia po schodach cieszy oko.
Ta gra jest w takim stanie technicznym ogólnym, że nawet to wygląda w miarę "normalnie" jak na nią...
Można, bo każdy inaczej odczuwa tzw. "IMMERSJĘ". Także radzę zbadać temat, Kacper robił nawet film. Swoją drogą to jazda autem w FPP przy tak ciasnych ulicach i kiepskim hamowaniu jest prawie niegrywalna (tu TPP nie przeszkadza?), także już to wybija z tej IMMERSJI. Najważniejsze to jest dodatek, nieinwazyjny który tobie nic nie przeszkodzi, a komuś może poprawić radość z obcowania z tytułem.
Fajna sprawa dla wyjątkowo niecierpliwych, ale pewna grupa moderów pracuje już nad znacznie bardziej profesjonalną wersją tego moda - z normalnymi teksturami i animacjami, eksploracja, walka itd.
Jak dla mnie to CD Red Dobrze żę wybrali widok fpp a nie tpp, źle to wygląda, nie pasuje do tej gry akurat.
jak od początku pokazywali fpp to czego nie rozumiesz? tak działa podświadomość.
wyobraź sobie teraz nagle pierwszego lepszego coda, csa czy inną strzelankę w tpp. jedyną twoją reakcją jakbyś zobaczył te gry z innej perspektywy byłby pogchamp
Bo w końcu nie zrobili animacji dla TPP ;p Pewnie za kilka lat lepiej będzie wyglądał ten mod.
Chciałbym tylko przypomnieć, że Modern Warfare 2 miał tryb multi z perspektywy 3 osoby. I swoją drogą najlepiej mi się w niego grało.
Nie kumam jak by działało skanowanie w TPP o_O byłoby bez sensu.... no ale mod jest i ciekawe jak się w nim skanuje. Wole FPP.
nie ma czegoś takiego jak pasuje / nie pasuje. Każdy gracz woli inny tryb.
swoja drogą nie wyobrażam sobie grać w GTA, Wiedźmina, RDR czy Elder Scrolls w FPP.
Tak jak myslałem wygląda to sztucznie i kiepsko widać ze na siłę wepchany żeby tylko było. Postać zasłania celownik, jak robić interakcje z obiektami? Jedyny sensowny TPP to z postacią lekko przesuniętą na lewo i bliżej. NO nic jak dzięki temu więcej ludzi w to zagra to tylko dobrze dla moich akcji :D
Skoro Cyberpunk miał nas zbawić, to jak u Rockstara powinien mieć od samego początku taką opcję, swobodnego zmieniania widoku kamery. Dobry pomysł na mod, jak go poprawią, to chętnie spróbuję.
Komentarz bez sensu. To gra tworzona z myślą o FPP. Cały interfejs w grze (animacje, ruchy rąk, walka, hakowanie) jest dostosowany do perspektywy pierwszoosobowej. Dlatego nie uświadczysz w CP2077 przerywników filmowych - patrzysz na świat oczami bohatera, co ma również istotne znaczenia dla fabuły (zaangażowanie emocjonalne, romanse itp.).
Moim zdaniem CP2077 z możliwością ustawienia widoku z perspektywy trzeciej osoby byłby zupełnie inną (gorszą) grą. Co więcej, uważam, że pełnoprawna i poprawnie działająca modyfikacja autorstwa jakiegoś fana, która umożliwi komfortowe przejście gry w trybie TPP, jest po prostu niemożliwa, ponieważ wszystkie sceny rozmów, walki, wślizgów, wspinaczki, przerywników przygotowanych z myślą o FPP itp. będą wyglądały po prostu komicznie. Wystarczy sobie wyobrazić sekwencję z Panam w bazyliszku w trybie TPP, żeby zrozumieć, jak absurdalnie by to wszystko wyglądało.
CP2077 ma różne problemy, ale widok z perspektywy pierwszej osoby nie jest jednym z nich.
Komentarz to ironia na temat jakości technicznej produktu oraz beznadziejnego sposobu tworzenia nagłówków na GOLu, a nie umiejscowienia kamery.
Pała za odpowiedź nie na temat.
No cóż, odległość twojej wypowiedzi od nagłówka jest dosyć spora. Jak chcesz, żeby również ludzie o nieco niższej inteligencji (jak ja) dostrzegli tego rodzaju zależności i ironię w komentarzu, zachęcam do korzystania z cytatów. ;)
A co do "grywalności" CP2077: jakoś po ponad 100 godzinach w grze - nie narzekam (za bardzo).
Popieram w 100% to co napisał
Cały misterny plan CDP oglądania tego świata oczami bohatera, co nadaje mu niepowtarzalnego klimatu i pozwala odebrac świat w taki a nie inny sposób, poszedłby w piz..u gdybyśmy mieli na to patrzeć zza pleców naszej postaci.
Odnosze wrażenie, że niektórzy na serio sądzą, że co... niby nie umieli zaimplementować TPP?
Ja tego moda nawet nie spróbuję, choćby był dopracowany do perfekcji, bo to zwyczajnie bez sensu.
Dlatego nie uświadczysz w CP2077 przerywników filmowych - patrzysz na świat oczami bohatera, co ma również istotne znaczenia dla fabuły (zaangażowanie emocjonalne, romanse itp.).
Nie uświadczysz w CP2077 przerywników filmowych bo je po prostu wycieli, a miały jak najbardziej w grze być. Nie wiem jak mam się zaangażować emocjonalnie jeżeli nie widzę mojej postaci w grze a tylko steruję latającymi rączkami?
kęsik od samego początku było mówione że cutscenki będą jak w half life. Zagraj to zobaczysz jak dobrze sobie poradzili i jaka immersja jest
Kęsiku, ta gra nie sprawdziłaby się w trybie TPP. Jednym z najwspanialszych, najbardziej angażujących emocjonalnie momentów w grze (a czytałem takich opinii już naprawdę wiele) jest scena, w której przytulasz przy ognisku dziewczynę, spoglądasz w jej oczy i wspólnie patrzycie w gwiazdy. A takich momentów jest wiele (pocieszanie płaczącej Judy, rozmowa o przyjaźni z Johnnym, wspólny wypad do kina z Rogue itp.). Na nich opiera się również fabularna potęga tej gry.
Wszystkie te sceny byłyby NIEMOŻLIWE (kompletnie by straciły ładunek emocjonalny) w trybie TPP.
Dlatego też decyzja o rezygnacji z przerywników w trybie TPP była jak najbardziej uzasadniona.
Moim zdaniem CP2077 z możliwością ustawienia widoku z perspektywy trzeciej osoby byłby zupełnie inną (gorszą) grą.
Każdy woli co innego. ja np. lubię widzieć swoją postać, szczególnie gdy jest możliwość customizacji.
Kęsiku, ta gra nie sprawdziłaby się w trybie TPP. Jednym z najwspanialszych, najbardziej angażujących emocjonalnie momentów w grze (a czytałem takich opinii już naprawdę wiele) jest scena, w której przytulasz przy ognisku dziewczynę
Jak w Far Cry 3!
A te cut-scenki to zdaje się były immersyjne co najwyżej na fejkowych trailerach, gdzie sami autorzy sterowali kamerą (ponoć gracz ma swobodę rozglądania się, więc filmowości będzie zero, jesli sam jej sobie nie stworzysz)?
Wracaj po raz 50 grać w gothica.
Jeszcze brakowało żeby z tej gry zrobili TPP
Arkane miałby z tobą do pogadania...
Fajnie że dają opcje tym co wolą tpp. Osobiście omijam to z daleka. Nawet w Elder Scroll Online gram z FPP z wyjątkiem aktywności wieloosobowej.
Już wszystko wiadomo animacja chodzenia po schodach to tragedia .
Frontslide - taki odwrócony chód Michaela Jacksona, a tak na serio widać że postać przesuwa się szybciej niż wskazywałby na to jej chód - widać to wyraźnie na schodach
Nie wiem jakim desperatem i masochistą trzeba by było być żeby grać w ten sposób, ciekawy jestem jak wygląda animacja strzelania, pewnie cuda się tam z modelem postaci dzieją patrząc po cieniach.
Ten mod to raczkujący prototyp. Próba skanowania albo mierzenia z broni wywala z TPP i wraca to kamery FPP z tym, że mod poprzez komendę w Cyber Engine Tweaks dodaje postaci głowę (ta jest "wyłączona" przy zwykłej rozgrywce i gra sama sobie ją "włącza" w miejscach gdzie widzimy postać) przez co widzimy cześć wnętrza głowy, włosy i gałki oczne.
Ludzi powyżej narzekających na animację chodzenia pewnie nie pamiętają oryginalnego Dead Island, część jego developerów pewnie siedzi(ała?) przy Wiedźminie3 czy CP77.
widać wpływ Gothica w każdej polskiej grze...
Co do dyskusji co lepsze - TPP czy FPP to zależy od preferencji. Jeden lubi kierować postacią i przeżywać jego przygody a drugi dosłownie wciela się w nią.
Dokładnie tak samo to wygląda w CP2077 (wystarczy spojrzeć na cień bohatera). Myślę, że po podjęciu decyzji o tworzeniu gry w FPP deweloperzy nie marnowali czasu na przygotowanie sensownych animacji V, skoro mieli na głowie inne, ważniejsze sprawy. ;) Mam jednak nadzieję, że w przyszłości będzie można patrzeć na cień pływającego czy biegnącego bohatera bez trzymania się za brzuch ze śmiechu.
Na tym filmie wygląda to beznadziejnie, ale widziałem też takie, na których wygląda to jeszcze gorzej i dużo bardziej komicznie (śmiechłem przy sekwencji pływania i nieruchomych nogach :D). Trudno (akurat o to) mieć pretensje do CDP, cała gra była projektowana pod FPP, tutaj
W CP 2077 takich sekwencji jest natomiast MNÓSTWO, także cały ten mod można potraktować tylko i wyłącznie jako komiczną ciekawostkę, najgorszemu wrogowi nie życzyłbym żeby musiał tak grać. Można by się wówczas popłakać, ze śmiechu :P
No AlE jA żĄdAm TPP! NiE mA tO nIE uMiEli. Ehh to tak ciężko zrozumieć że gra jest projektowana pod fpp i mod przesuwający kamerę nie jest rozwiązaniem
Modder powinien zrobić hybrydę, tpp przy eksploracji jak wyciągasz bron to zmiana na fpp
Gra by sporo zyskała gdyby wyszła w TPP. Chociaż zakładając, że gra wyszłaby grywalna to i tak to by był tylko solidny średniak. Najbardziej przehypowana gra w historii.
Gra by sporo zyskała gdyby wyszła w TPP.
Nie dość, że nic by nie zyskała, ale dodatkowo straciłaby to, co stanowi o jej sile.
Dokładnie
Kopiując mój komentarz niżej "Ta gra nastawiona jest na fabułę, wydarzenia. To, co dzieje się w trybie "z oczu" totalnie straci na jakimkolwiek efekcie w trybie zza pleców. Ile to razy V się wypieprza na ryj, ma glitche przed oczami itp.
Z trzeciej osoby to traci zupełnie swój ładunek i przekaz."
Zastanawiam się dlaczego tak olali te animacje tpp , przecież to było aż za jasne że bardzo szybko wyjdzie mod tpp.
Nie rozumiem dlaczego ludzie tutaj tak hejtują TPP. Ja bym mimo wszystko chciał aby gra miała taki tryb. A najlepiej gdyby był wybór i można się było przełączyć w każdej chwili pomiędzy TPP a FPP (już nawet znienawidzona przez większość Bethesda wprowadza to w ostatnich Falloutach czy eldersach).
To jest moim zdaniem najlepsze rozwiązanie bo każdy może grać jak mu się podoba.
Odpowiedź jest prosta. To wymaga minimum 2x więcej pracy a jak widać już z tym co mieli się nie obrobili. Dla fpp i tpp robi się zawsze osobne animacje ponieważ te wyglądające dobrze w tpp w większości przypadków w fpp są tragiczne i odwrotnie. Przy fpp postać często musi być nienaturalnie wykrzywiana aby było widać w widoku kamery odpowiednio ręce i wykonywane czynności, trzymanie obiektów itd. Same animacje to nie wszystko, do tego dochodzi kolejny kontroler animacji dla trybu tpp, który zwykle jest znacznie bardziej skomplikowany i wymaga więcej animacji niż ten dla fpp, ponieważ w fpp nie widać zbyt wiele z postaci a czasem zupełnie jej nie ma więc można ukryć braki animacji typu machanie stopami przy pływaniu. Kolejna rzecz to kolizje kamery w trybie tpp. W fpp kolizja postaci załatwia w większości wszystko a w tpp od zawsze w wielu grach są problemy z kolizjami kamery. Sam system przełączania się pomiędzy trybami też sam z siebie nie powstanie.
edit. sryy, nie tu dałem odpowiedź :P
Słowo używane przez devów: Immersja.
Ta gra nastawiona jest na fabułę, wydarzenia. To, co dzieje się w trybie "z oczu" totalnie straci na jakimkolwiek efekcie w trybie zza pleców. Ile to razy V się wypieprza na ryj, ma glitche przed oczami itp.
Z trzeciej osoby to traci zupełnie swój ładunek i przekaz.
Całe miasto jest dosyć ciasne i mocno nastawione na wertykalność. Granie w TPP byłoby najzwyczajniej w świecie niewygodne.
Ciekawe czy Redzi mają w planach wypuszczenia edytora do gry. Do wieśka też był zapowiadany, a wyszło jak wyszło. Ogólnie Red Engine podobno jest koszmarem dla moderów, jak chcą coś więcej jak tylko podmiana tekstur czy kolejne wersje reshade. Pożegnanie Białego Wilka był dobrym przykładem jak walczyli z silnikiem gry, a cyberpunk chodzi na 4 wersji tego same engine.
Przecież to jest tragiczne. Gra stworzona jest do FPP ale ludzie i moderzy tego nie rozumieją i będą robić takie paździerze jak ten mod.
Tryb FPP jest bardzo w porządku jednak ogromnie brakuje mi możliwości przełączania do TPP zależnie od sytuacji. Lubię łazić postacią widząc jak wygląda i jak porusza się w tłumie. To mocno poprawia moją imersję i radość przebywania w świecie gry.
Mod sprawdziłem i niestety efekt jest pokraczny w obecnej jego formie. Póki co raczej tylko jako ciekawostka, ale świetnie że ludzie coś z tym próbują robić
Nie nazwałbym tego moda "grywalnym". Słabo to wygląda, mogli chociaż animacje 3rd person wziąć z NPC jak już się za modowanie biorą.
Pograłem kilka godzin na PC i czekam aż będzie ogólnie grywalna a nie w TPP....
Gradka dla tych, którzy preferują perspektywę TPP nad FPP, chociaż momentami widać, iż mod jest jeszcze nie ukończony i nie dopracowany w pełni.
Może z lotu ptaka, taki mały poruszający się punkcik i grafiką z ZXspectrum