Clair Obscur: Expedition 33 to gra tak dobra, że spodobało się nawet prezydentowi Francji
Tak, Francuzom udał się ten rok. Już ponad 110h w AC Shadows i COE33. Obie gry świetne choć tak bardzo odmienne. ??
Wbrew głupim żartom - tak. Pamiętaj, kto podbił swego czasu prawie całą Europę... przed Adolfem i po Rzymianach.
Twoja....
i nie nie podpił całej Europy. A sama gra to średniak.
Assassinek
No proszę cię, AC shadow to totalny paździerz w porównaniu do Expedition 33. Świetna gra? xD Dobry żart. Te dwie gry są przeciwieństwem. Jedna jest wysokobudżetowym tytułem AAA, bez duszy i pomysłu. Druga to tytuł AA tworzony z pasji, z arcymistrzowskim designem, muzyką i ogólnie pomysłem na grę.
Zestawianie tego czegoś o nazwie AC z Expedition 33 to ujma dla tego drugiego tytułu.
Wrocil nauczac maluczkich co dobre a co zle!
Praise!
Jakies analizy designu w planach? Tzn jak juz zagrasz w jedna albo druga.
A co tu analizować? AC Shadow cierpi na syndrom Ubisoftu, czyli sztuczne pompowanie balonika poprzez niskiej jakości zawartość i pierdyliard pytajniczków. Co kto woli. Dla mnie to wydmuszki i typowe średniaki robione maszynowo. A same ładne widoczki to dla mnie za mało by marnować czas na tej szajs. Fabuła, postaci, dialogi, progresja, konstrukcja zadań, czy świat sam w sobie-nic mnie nie porwało w grze. Silnik gry nikt nie ogarniał. Testowali, bawili się, kombinowali i dostali nagle polecenie wydania gry. Wyszedł taki miks niedokończonych rzeczy. Co innego Expedition 33. Gra zrobiona przez ludzi, którzy mieli wizję zrobienia gry dla graczy. A nie odhaczenia kolejnych punktów postępowych DEI i Sweet Baby. Wyniki na Steam najlepiej to podsumowują.
Kwisatz_Haderach
Ja się czesem zastanawiam czy ty trolujesz czy serio masz problem z logicznym myśleniem?
Piszesz jakieś dyrdymały o tym kto co lubi, komu co się podoba, gdy to w ogóle nie ma związku z tematem.
AC to generyczny, bezduszny symulator odznaczania pytajników na mapie, takie są fakty.
Expedition 33 niszczy całego AC już w pierwszych minutach gry. Ma ciekawy system walki, połączenie turówki z walką w czasie rzeczywistym. Naturalne dialogi, bardzo dobrą mimikę twarzy która oddaje emocje towarzyszące bohaterom, przepiękna muzyka która niesamowicie dobrze buduje klimat, design świata jak i potworów. To wszystko bardzo dobrze ze sobą współgra.
Widać, że gra była robiona z pasji, od graczy dla graczy. Trzeba być naprawdę ograniczonym oby nie widzieć, że jedna gra robi wszystko o kilka poziomów wyżej od drugiej mając przy tym o wiele mniejszy budżet. Ty to byś pewnie zestawił ze sobą BG3 vs AC i powiedział, że to dwie świetne gry rpg tylko pewne elementy robią inaczej. xDDD
I wyskakujesz jak z filip z konopii i głośno krzyczysz, ej ludzie, ale przecież gówno też jest dobre!!! xD
A najlepsze jest to, że wspominasz o piwniczakach i powadze odnośnie gier, a sam bronisz jakiejś gówno gierki jakby od tego zależało twoje życie. Weź się chłopie ogarnij.
Dzieki za potwierdznie wlasciwie wszystkiego o czym napisalem panie specjalista od designu. Wytapetuj sobie piwnice w slowa "estę tru graczę".
xD
Wy naprawde w tych waszych zakutych, jutubowych lbach nie macie ani chwili przeblysku ze ludzie sa rozni, jest ich na swiecie 8 miliardow i czesc ma w dupie Assassina, czesc ma w dupie CLaire Obscure, czesc lubi obie, a czesc zadnej? Do tego czesc broni piwnicy (niestety) myslac ze ma monopol na prawde, ze moga obiektywnie oceniac prosta rozwywke i forme eskapizmu jakim sa gry video i moga mowic ludziom jak maja spedzac wolny czas i segregowac ich wg w/w.
Klaunie z kaszakiem i steamem pod pacha lol.
To ten sam Macron, który winą za zamieszki w 2023 we Francji obarczał m. in. gry wideo? :)
Gdyby nie turowy system walki oparty na QTE to może i bym się mocniej zainteresował tytułem. Sprawdzony w gamepass, ale po 2,5 godziny odpuściłem. Natomiast styl graficzny gra ma bardzo ciekawy, tak gameplay mnie odepchnął.
No to mnie zdziwiłes bo Ekspedycja nie jest właśnie typową grą turową. QTE są nawet spoko bo zwiększają obrażenia, ale też nie jestem jakimś wielkim fanem, zaś uniki i bloki w czasie rzeczywistym to już coś więcej niż zwykłe QTE.
QTE możesz zautomatyzować w opcjach gry, a co do uników, kontr itd. jest fajny mod, który wydłuża okienko reakcji, z którego sam korzystam, bo mnie ten element nie pociągnął zbytnio.
https://www.nexusmods.com/clairobscurexpedition33/mods/28
Dla samej fabuły daj jej jeszcze szanse z tym :)