Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Clair Obscur Expedition 33 powstało, bo reżyser gry nudził się, pracując dla Ubisoftu. Pod skrzydłami dużego wydawc...

06.05.2025 03:25
😒
1
user905932817d
4
Legionista

Całe życie nic nie robi i wielce znudzony...

06.05.2025 09:46
Link
2
1
odpowiedz
Link
23
Senator

ponieważ reżyser kreatywny gry nudził się podczas pracy w Ubisofcie
Przez ten czas powoli zbierał dobre pomysły i materiały na Expedition 33, a potem nie raz przemyślał to i wprowadził poprawki do przyszłe projekty. Dobrze wykorzystał ten czas.

Dobrze, że wyszedł to w roku 2025, bo teraz wygląda bardzo piękne na nowym silniku. Lepiej późno niż wcale.

user905932817d
Całe życie nic nie robi
O czym ty piszesz? Przecież pracował w UbiSoft i przy okazji dużo zarobił i zdobywał doświadczenie. Dobrze wykorzystał zarobione pieniędzy i wiedzy.

Całe szczęście, że ta gra nie została tworzona pod okiem UbiSoft. Bo oni mogą tylko zepsuć i przejąć prawa do marki Expedition 33. Mogą zrobić coś w stylu "zróbmy kolejny Assassin w świecie Expedition 33 i wyrzuć system turowy z parowanie do kosza i tak dalej, bo to nie jest dla masówki".

Dobrze, że odszedł z UbiSoft i założył studia Sandfall Interactive, by móc robić po swojemu. Jak widać, opłaca się. Szkoda byłoby, gdyby jego talent i doświadczenie tylko się marnuje u UbiSoft.

post wyedytowany przez Link 2025-05-06 09:47:29
06.05.2025 10:33
MilornDiester
3
3
odpowiedz
1 odpowiedź
MilornDiester
43
Generał

Wniosek - to ludzie tworzą gry a nie loga, którymi je brandują.

30 osobowy zespół utalentowanych, pracowitych ludzi, którzy są dobrze dobrani i umieją współpracować na wspólną, ambitną wizją, może zdziałać znacznie więcej niż tabun ludzi w korpo, którzy przemykają po korytarzach myśląc jak uniknąć pracy (bo i tak mają poczucie, że to co robią może zostać wywalone po 6msc starań do kosza bo się "wizja zmieni").

To kolejny przykład, po KCD2, że branża powinna iść w optymalizowanie zespołu (dobieranie jak najwartościowszych pracowników, kształcenie ich i dopasowywanie do siebie zespołu) a nie w jego rozbudowywanie.

Wiedźmina 3 stworzyło 250 osób.
Cyberpunka 2077 600 osób.

Czy CP77 był ponad dwa razy lepszą grą od W3?

06.05.2025 12:18
Link
3.1
Link
23
Senator

MilornDiester
Czy CP77 był ponad dwa razy lepszą grą od W3?
Cyberpunk 2077 jest świetna gra w wersji 2.0, ale była słaba i zabugowana gra w dniu premiery. To przez słabe zarządzeniu ludzi. Jak widzę, że zatrudnili ponad 600 osób, to nie dziwię się, że nie panują nad wszystkim. Co za dużo, to niezdrowo.

06.05.2025 10:49
4
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Jerry_D
69
Senator

"Guillaume Broche wiedział, że nie będzie mógł wypuścić ambitnej produkcji oferującej bogaty świat i głęboką historię pod skrzydłami dużej firmy, gdyż według niego przedstawienie pomysłu, otrzymanie zgody i oczekiwanie na zatwierdzenia ewentualnych zmian byłoby zbyt nużące, a wydanie gry w takiej formie zajęłoby 25 lat"
Smutne jest to, że w teorii takie duże firmy byłyby idealne do tworzenia ambitnych produkcji. W idealnym świecie Ubi trzaskałoby te swoje rzemieślnicze Asasyny i Far Cry'e, żeby mieć stosunkowo pewny zysk i dawało się wyszaleć twórcom takich oryginalnych, artystycznych i szalonych, ale ryzykownych projektów, nie martwiąc się szczególnie sukcesem komercyjnym, bo mieliby zabezpieczenie finansowe z "pewnych" serii. Niestety, nierealne wymagania ciągłego wzrostu zysków każą ciąć wszystko,co nie przyniesie kokosów.

"znalazł chociażby kompozytora dla swojego projektu, Loriena Testarda, który nie pracował wcześniej przy grach wideo"
Jeśli efekty mają być takie jak przy soundtracku z CO, to może warto częściej zatrudniać ludzi, którzy nie znają się na muzyce do gier.

"Ostatecznie zespół stojący za Clair Obscur: Expedition 33 został złożony z wielu „juniorów”, którzy nie mieli dużego doświadczenia w branży. Mimo to byli oni na tyle zaangażowani w projekt, że dostarczyli niezwykle udany tytuł."
To pięknie pokazuje jak wielkie korpo tłumią kreatywność. Niewielka grupka mało doświadczonych, ale pełnych pasji ludzi z wizją potrafi stworzyć grę ocenianą dużo lepiej, niż zespoły liczące setki, a nawet tysiące osób.

06.05.2025 12:15
Link
4.1
Link
23
Senator

To pięknie pokazuje jak wielkie korpo tłumią kreatywność.
Dlatego cieszę się, że on już nie pracuje w UbiSoft.

Wiadomość Clair Obscur Expedition 33 powstało, bo reżyser gry nudził się, pracując dla Ubisoftu. Pod skrzydłami dużego wydawc...