CD Projekt RED: Cyberpunk 2077 zmierza na konsole obecnej generacji
@ up ale jakiej? Bo zapisu z gry jeszcze nie widzielismy. Dobrze, to znaczy ze premiera to kwestia max 3 lat.
Pewnie będzie, ale to akurat każda firma ma we krwi. Ludzie jakoś nie chcą pamiętać, ale God of War też otrzymał downgrade czy nawet Horizon. Żadna z tych gier nie wyglądała jak na E3. Pomijam Watch Dogsy czy nawet właśnie Wieśka 3, chociaż w tej ostatniej grze downgrade był spory. Mimo tego gra i tak ładnie wyglądała.
Dla mnie informacja ważna, bo podobno rozmach gry jest spory i wielu dziennikarzy mówiło, że aż ciężko uwierzyć że to wychodzi na konsole obecnej generacji.
Czyli przed 2077 wyjdzie jednak.
Bo byl na tyle maly, ze ciezko bylo roznice zauwazyc. Zreszta i tak wygladaly kapitalnie. Wiedzmin3 mimo to tez prezentowal sie bardzo dobrze. Downgrade i downgrade. Jakby to najwazniejsze bylo..
Dlatego nie skrytykowałem tego, na pewnym etapie produkcji downgrade jest konieczny.
Oprócz tego, że infrmacja ważna to jeszcze dodałabym, że dobra. Przynajmniej dla mnie, dobry znak, że jeszcze w tym życiu w to zagramy :]
Downgrade jest nieunikniony ze względu na specyfikę procesu tworzenia gier. Po prostu wszystkie składowe grafiki gry(modele, tekstury, efekty cząsteczkowe, fizyka itd.)są tworzone w trakcie powstawania gry a jej optymalizacja jest końcowym procesem(dopiero po połączeniu kodu w całość można zacząć szlify), dlatego takie elementy są na najwyższym możliwym standardzie bo później łatwiej zmniejszyć szczegóły niż tworzyć nowe.Więc nie jest to zła wola developera tylko specyfika produkcji.
Jeśli chodzi w W3 to po rzekomym downgradzie gra nadal wyglądała świetnie i równie dobrze działała. Przynajmniej na PC.
Redzi dali za to otwartą furtkę na mody oraz możliwość konfigurowania pliku graficznego co znacznie mogło zwiększyć jakość grafiki, zwłaszcza jak zwiększyć zasięgi renderowania cieni, roślinności, obiektów, postaci itd.
Tutaj moje zmodowane W3, modami jak i grzebaniem w pliku + Ansel i screeny w wysokich rozdzielczościach:
https://i.imgur.com/BtFSkIW.jpg
https://i.imgur.com/vLu4A88.jpg
https://i.imgur.com/Tf4UNua.jpg
https://i.imgur.com/Hx0lezy.jpg
https://i.imgur.com/lQtTPh9.jpg
https://i.imgur.com/CCMNZWw.jpg
https://i.imgur.com/NwiBYFS.jpg
https://i.imgur.com/WMXyB2Q.jpg
https://i.imgur.com/FhW1FPx.jpg
https://i.imgur.com/56LZcDn.jpg
https://i.imgur.com/e2Ur97s.jpg
https://i.imgur.com/XxvRQXi.jpg
https://i.imgur.com/2Xhzg8Z.jpg
https://i.imgur.com/HvfQHH2.jpg
https://i.imgur.com/u7EMPq7.jpg
https://i.imgur.com/n2NobYm.jpg
https://i.imgur.com/uwgILIJ.jpg
https://i.imgur.com/HcwOyJ4.jpg
https://i.imgur.com/HtlL6gd.jpg
https://i.imgur.com/BJnIp6I.jpg
https://i.imgur.com/0ZOfRzo.jpg
https://i.imgur.com/KFFmcHO.jpg
https://i.imgur.com/g6Gvv7m.jpg
https://i.imgur.com/iexysFo.jpg
https://i.imgur.com/J0gAGzk.jpg
https://i.imgur.com/7yRkZYq.jpg
https://i.imgur.com/ve8Wf1q.jpg
Z takimi możliwościami, konfig pliku, mody, reshade można przywrócić coś co do złudzenia będzie przypominać bajery z E3 2014.
Mogą być trochę ciemne miejscami, ale mój monitor automatycznie rozjaśnia czasem i muszę przyciemniać w grze, albo w edycji. Ale każdy może poustawiac jak chce.
No przecież opisałem:
Konfiguracja pliku w celu zwiększenia odrobinę zasięgów renderowania i nie tylko, mody graficzne np na tekstury i dodatkowe cienie rzucane przez każde źródło światła (np. pochodnie NPC, koksowniki, świeczki, wewnątrz mod robi niezłą robotę), reshade na tonację kolorów i bardziej realistyczne oświetlenie, zdjęcia robione w Nvidia Ansel w wysokich rozdzielczościach.
Nie. To oznacza, że ta gra wyjdzie na obecną generację konsol. Pewnie nawet wtedy gdy będzie już na rynku kolejna.
Oczywiscie, ze jest szansa, stawiałbym na pierwszą połowę 2019. Do konca 2021 maja przeciez wydac jeszcze jedna gre AAA, a wątpie żeby je wydawali rok po roku.
To bardzo słabo, jak Cyberpunk 2077 zmierza na konsole obecnej generacji.
Życzyłbym sobie i innym taką grafikę, jak w trailerze na nowej generacji :)
A tak DOWNGRADE MUROWANY :/
Połowa PC Master Race musiałaby wymienić karty graficzne przy okazji. Nie zrobią takiej grafiki, że tylko 1/3 graczy będzie mogła to odpalić.
Ja wiem, że to ciężko pojąć, ale na PC istnieje taka dziwna możliwość zwana "opcjami graficznymi" (wiem konsole jeszcze nie dojrzały do tak skomplikowanego konceptu). Dobre studio wypuszcza gry które chodzą na ziemniaku i na komputerach NASA.
Pewnie za dużo grzebania na tak wielki projekt, żeby suwaki mogły ustawić dużo gorszą grafikę dla kart z pamięcią 1GB i wodotryski dla kart 8GB. Zawsze bedą celować gdzieś w środek. Nie oszukujmy się, nie bedą tworzyć gry dla nie dużej części graczy z 1080ti na pokładzie. Gra musi zarobić.
To jest oczywiste, ale nikt nie spodziewał się po CDPR cudów - ludzie oczekiwali, że dostaną w W3 opcje które moderzy sami musieli sobie wygrzebać. Ale jak już napisał lord gra musi wyglądać wszędzie podobnie, żeby korpo nie burczało pod nosem.
Raczej ludzie się spodziewali RedKit do wiedźmina 3, co zadowoliłoby graczy z najbardziej wymagającym sprzętem. I wielka szoda, że go nie wydali.
Z biznesowego punktu widzenia, to najbardziej rozsądna opcja, tworzymy wam ładna grę, która nacieszą się także posiadacze słabszych komputerów, a jak macie mocny sprzęt i chcecie wodotrysków to wgracie mody i po problemie.
Nie pamiętam dokładnie, ale czy jedna z bardziej popularnych kart na steamie według ich ankiety nie jest 1060 6gb? Kart z 1gb jest już mało, myślę że obecnie co najmniej połowa graczy jest w stanie uruchomić wieśka na średnich.
Najbardziej popularna to 1060, ale nie wiadomo jaka wersja. A ma udziału 11,89%, nie jest jakimś kosmicznym wynikiem. Natomiast najwieksza jest grupa ludzi posiadająca 1GB Vram i mają udział 24,92%, co już jest sporym udziałem.
Tego nie wiedziałem. Ciekawe tylko ile z tych osób mających karty 1gb zapatrza się na nowe tytuły AAA. Może być tak że grają tylko w gierki od paradoxu na przykład.
Tego już się nie dowiemy. Steam to najwieksza baza graczy i każdy kto go ma i bierze udział w ankiecie jest potencjalny nabywcą, bo przecież gra w gry. Nie ma żadnych większych analiz, które pokazałyby kto gra w jakie gry w zależności od sprzętu.
Z tym "24,92% 1GB VRAMu" mylicie się o tyle, że warto sprawdzić jakim % graczy na Steamie są posiadacze kart intel, jeśli macie laptopa z procesorem intela i zintegrowaną grafiką, to właśnie na niej odpalany jest sam Steam, a na takim gtx960m chodzi już sama gra, dlatego te zestawienia nie są wiarygodne jeśli chodzi o GPU.
Do tego przeważające karty* na steamie to: 1060, 1050ti, 960, 1050 i jest to 45,98% użytkowników, na tych kartach bez problemu zagracie w takiego Wiedźmina 3 w lepszej jakości i ilości klatek niż obecnie na konsoli.
Oczywiście ciężko winić konsole przy ich obecnej cenie, bo za 800zł za taką PS4 slim, na której ten Wiedźmin chodzi (jak chodzi to już inna sprawa, ale trzyma te 25-30klatek i da się swobodnie przejść grę), w porównaniu z PC, w którym za sam RAM płaciłem 500zł więcej niż jest warte całe PS4, to i tak bardzo dobry wynik.
No chyba nie ma zaskoczenia?
Jak dla mnie to nawet na ps3 mogą sobie wydawać - o ile nie mieszają w to wersji PC. No ale po W3 widać, że cdpr główny nacisk stawia na wersje konsolowe więc wszystkiego można się po nich spodziewać.
Bo grafika musi wyglądać podobnie na wszystkich platformach, kaleSony ani M$ by nie pozwoli żeby gry na ich sprzęcie wyglądały znacznie gorzej niż w wersji na PC.
Możliwe że zrobią tylko na prosa i x żeby się nie ograniczać za bardzo, natomiast jest też możliwe że główna wersja gry jest tworzona z myślą o nowych konsolach, i będzie tytułem startowym.
No to cudów też nie zdziałają, bo akurat tym co najbardziej ogranicza konsole jest tabletowe CPU.
>>> siera97
Z biznesowego punktu widzenia, zrobienie gry tylko na pro/onex i konsole nowej generacji to strzal w kolano z shotguna. Nikt o zdrowych zmyslach tego nie zrobi.
Nie mogą się ograniczyć tylko do dopakowanych konsol, bo nieważne co wyszło na Pro, można to również odpalić na podstawce. Chyba, że masz na myśli, że gra będzie niegrywalna na zwykłych konsola bo będzie za mało np.fps'ów.
Myślę że grę będą głównie optymalizować pod nową generację, natomiast ta zostanie zrobiona stosunkowo szybko w formie downgrade-u. I tak, jeśli zrobią downgrade, to wydaje mi się że prosy i xy poradzą sobie znacznie lepiej, wiadomo że jak już się coś zrobi na prosa, to zmodyfikowanie tego na zwykłą wersję będzie dziecinnie proste. Najgorzej by było gdyby opracowali tę grę z myślą o obecnej generacji, wtedy ta gra nie różniła by się pod względem grafiki od wieśka, a biorąc pod uwagę rozmach świata działało by to tragicznie. Myślę że użytkownicy konsol mogą się lekko zdziwić osiągami cyberpunka na obecnej konsoli.
Wiedźmin 3 jest bardzo piękny do tej pory, a tam dominuje roślinność i stąd te większe moce obliczenie. Cyberpunk rządzi głównie miasta, więc ryzyka na downgrade będzie minimum i może będzie piękny tak samo co na pokazie E3. Czas pokaże.
Cieszmy się, że będą wydawane na PS4 Pro i XBOX One, a nie PS3 i XBOX 360. Uncharted 4, God of War, Last of Us Remastered itd. ;)
Cyberpunk to masa ludzi i pewnie również neonów+wielopoziomowe kondygnacje, więc znacznie więcej do liczenia. Nie ciesz się do póki nie zobaczysz zapisu z rogrywki. I przypomnij sobie Novigrad.
No nie wiem, czy jest z czego jak wskazał Maxley. Jak widze prezentację Odyssey czy wyobrażam sobie te wielkie miasta w Cyberpunk z masą ludzi i bez ekranów ładowania to zastanawiam się, jak te konsole to zrobią.
AC Unity miał spore tłumy na ulicach i na konsolach jakoś to działało. Deptaki w GTA V może nie wyglądały jak Tokyo w godzinach szczytu, ale w nextgenowej wersji gry pustkami nie świeciły. Hitman od czasów Blood Money (2006 rok) potrafi generować imponującą liczbę NPC w jednym miejscu.
Jestem dobrej myśli i wierzę, że coś wykombinują ;).
No i wiadomo, jak Unity działał na premierę. Ubi musiało dużo cięć w grafice zrobić, bo już Syndicate dla przykładu nie robi takiego wrażenia. A w Odyssey dochodzą bitwy na wybrzeżach, gdzie liczba npc jest naprawdę imponująca. A jak wiemy, procki w konsolach są, delikatnie mówiąc, słabe.
Może pójdą na jakieś ustępstwa kosztem grafiki. Mam nadzieję jednak, że tłoczno będzie, bo bez tego trochę ta gra straci z klimatu. To w końcu ma być wielkie miasto z megabudynkami.
To już zależy od umiejętności programiści i silniku gry. Czas pokaże, co potrafią.
To już jest obecnie norma, że gry przechodzą downgrade, nieważne czy jest to tytuł ekskluzywny na PC, PS4, X1, czy jest to tytuł multiplatformowy. Cyberpunku pewnie też to nie ominie, ale póki co nic nie można powiedzieć o grafice, bo nie widzieliśmy nawet gameplay.
"zmierza na konsole obecnej generacji"....yyyy.... jakby wam to powiedzieć, tak jakby nie ma innych, nawet nie ma jeszcze oficjalnych zapowiedzi. A gra już miała gameplaye więc... szok, niebo jest niebieskie.
Te gameplaye były przy użyciu PC. Warto też zauważyć że deweloperzy dostają specyfikacje konsol przed ich ujawnieniem, właśnie w ten sposób tworzy się tytuły startowe. Szczególnie że Redzi wydają się mieć dobre relacje z MS, nie widzę powodów dla których Sony miałoby im nie dać również swoich specyfikacji, przecież nie chcieli by mieć gorzej zrobionej wersji, albo co gorsza mieć jej później.
Za dużo gadania o grafice w komentarzach. Trochę przytną i nic się nie stanie. Wystarczy, że rozgrywka i klimat będzie na odpowiednim poziomie, a grafika nie jest do tego tak bardzo ważna. Ścieżki dźwiękowej nie okroją, a to ona ma duży wpływ na wczucie się w świat gry.
Ja się zastanawiam czy na next genach będzie finałowa wersja czy dopakowana. Podejrzewam, że zrobią tak samo jak Rockstar z GTAV.
A co do ustawień graficznych na PC, pamiętajmy, że mogą zrobić to lepiej niż w Dzikim Gonie. Że tam zrobili coś źle albo nie tak jakby to sobie gracze chcieli, nie oznacza, że popełnią ten sam błąd przy Cyberpunku.
Cyberpunk 2077 zmierza na konsole obecnej generacji" Czyli bliski koniec PS4 jest już bliski XD
Jeżeli dobrze kojarzę, to oni chyba obiecywali krótką i intensywną kampanię marketingową, czyli rok 2019 jest realną datą premiery...?
Czemu by nie? Nie wiadomo ile mają już zrobione, trzeba poczekać na jakiś gameplay, dopiero wtedy będzie można coś powiedzieć na ten temat.
Świetna wiadomość! Nie będę musiał wymieniać mocno już wysłużonego GTX 760 (reszcie bebechów też pomału przydałby się upgrejd), lub przeskakiwać z PS4 na PS5. Jedynym wydatkiem za te dwa lata (w przyszłoroczną premierę nie wierzę) będzie 200 zł. na grę, reszta kasy zostanie w kieszeni.
Pozostaje tylko śledzić wiadomości i odliczać czas do premiery :).
Jak dla mnie to obecna generacja może trwać jeszcze 5 lat moge nawet grać w 720p zwisa mi to,non stop pierdzielenie o grafice aż się rzygać chce jak czytam te komentarze,co do pecetowców ja nie macie co robic z pieniędzmi i zarabiacie milion dolców leżąc to sobie kupcie 2x1080ti i wam oczy odpadną od graficznej masturbacji.Grafika jest w zupełności wystarczajaca.
Czyli na PS5 będzie grafa taka jak w trailerze, a na PS4 będzie downgrade.
Choć po grach z PS5 spodziewałbym się lepszej grafiki niż ta z trailera.
Pewnie zostanę zlinczowany, ale co tam. Sam mam i PC i konsolę(PS4) i mimo to uważam, że gry tego kalibru powinny wychodzić wpierw na PC, a potem być portowane na konsole. Konsola nie podoła wymaganiom takiej gry, a przez równowypuszczanie na wielu platformach sama gra w wersji PC traci na jakości, bo w dniu premiery na każdej platformie musi dobrze działać i w miarę równo wyglądać.
Przecież na pc masz ustawienia ultra i możesz się masturbować grafiką do woli.
Portowanie gry z platformy mocniejszej na słabszą często jest arcytrudne lub wręcz niewykonalne, dlatego robi się to raczej sporadycznie. Gdy brakuje mocy obliczeniowej, obcięcie grafiki może okazać się niewystarczające, a to rodzi ogromne problemy (patrz: np. Shadow of Mordor na PastGeny).
"Mierzymy"
Nie powiedział, gra wyjdzie zdecydowanie na tą generacje, tylko mierzymy.
Patrząc na to co dzieje się w gwincie to raczej takie stwierdzenia napawa mnie grozą. Z Thronebreakerem też mierzyli na grudzień 2017 a potem w kwietniu powiedzieli, że trzeba poczekać co najmniej do października 2018. A w ostatnich tygodniach gdzieś tam na forum czy wywiadzie padło stwierdzenie - "Jeżeli wszystko dobrze pójdzie to będzie planowo'
Jeżeli wszystko dobrze pójdzie, ok.
Jakos tego nie widze, wiedzmin 3 po tylu aktualizacjach dalej sie dlawi na ps4 co mnie strasznie zniechecilo do ukonczenia gry. Jesli Cyber ma byc bardziej rozbudowany i ladniejszy od w3 to watpie ze wyjdzie na konsole tej generacji
No i git, a potem "remaster" na next geny i hajs się zgadza.
Takie trochę Rockstarowe zagranie wyczuwam. Premiera na obecną generację a potem po ukazaniu się kolejnej będzie wersja też na next gena. Tylko, że tutaj wersja PC będzie traktowana bardziej na równi. Okres wydania wydaje się być idealny na to rozwiązanie, biorąc pod uwagę spekulacje odnośnie nowej generacji na 2020-2021.
Na 100% rozegrają to jak Rockstar z GTA V. Według mnie gra wyjdzie na wiosnę 2020. będzie jeszcze dostępna 1.5 do 2 lat na starych konsolach ( po czym wyjdzie darmowy lub płatny port z dodatkową zawartością np dodatek w stylu GTAV (tryb FPP) w Cyberpunku 2077 będzie to tryb TPP plus jakiś duży dodatek w stylu "Serca z kamienia" albo tryb online, żeby móc znów sprzedawać grę za około 100zł . Ja bym tak to rozegrał. :)
Niech robią jak uważają, byle nie było sytuacji w której przycina się oprawę graficzną wersji PCtowej aby różnica pomiędzy wydaniem na blaszaki, a na konsole nie rzucała się tak w oczy.
Ja jednak ufam CDPR i pewnie wersja na konsole starej generacji będzie uboższa, a gra rozwinie skrzydła na mocnych PCtach i konsolach nowej generacji, które wyjdą pewnie niedługo po premierze gry (zakładam, że Cyberpunk nie wyjdzie przed 2020) i będzie to też dobra okazja dla Sony i MS by pokazać postęp pomiędzy starą, a nową generacją ich zabawek.
Chcą zgarnąć jeszcze większą kasę niż za "Wiedźmina 3". W sumie dobry pomysł. Może więc gra wyjdzie na początku 2019 roku.
jak bym miał dużo dolarów to bym jeszcze im dopłacił żeby obniżyli poziom grafiki bo dla mnie za dobra jest,taka grafika w wiedźminie 3 az za dobra jest,żeby te konsole jeszcze 5 lat były na rynku to byłoby super,cpu w ps4/xbox one nie jest za słabe ale konsol brakuje ramu na tak rozbudowane gry zwykłe ps4 tylko 6GB a xb1 5GBna gry. Gadacie latami o tym ,że przez konsole pececiarze cierpią a bzdura odpalcie sobie wiedźmina 3 na ultra i zobaczycie róznice pozatym jakby nie było konsol i tak by nie było lepszej grafiki-bo kto by grał garstka burżui co maja najdroższe karty i bebechy w pc.
Admin: Użytkownik Forum zobowiązany jest do unikania używania wulgaryzmów, także w postaci skrótów: §2 podpunkt 2b Regulaminu Forum -> https://www.gry-online.pl/regulamin.asp?ID=2
Kiciński mówił z rok temu, że chcą zrobić krótką i intensywną kampanię marketingową tak jak zrobiła to Bethesda z Falloutem 4. Jeżeli nie ściemniał to gra musiałaby wyjść najpóźniej wiosną 2019 roku.
Na 100% rozegrają to jak Rockstar z GTA V. Według mnie gra wyjdzie na wiosnę 2020. będzie jeszcze dostępna 1.5 do 2 lat na starych konsolach ( po czym wyjdzie darmowy lub płatny port z dodatkową zawartością np dodatek w stylu GTAV (tryb FPP) w Cyberpunku 2077 będzie to tryb TPP plus jakiś duży dodatek w stylu "Serca z kamienia" albo tryb online, żeby móc znów sprzedawać grę za około 100zł . Ja bym tak to rozegrał.
Wiedźmina robili 4 lata, CP na pełen gwizdek robią od skończenia Serca z Kamienia czyli jakieś 2 lata 8 miesięcy, Krwią i Winem zajmowało się studio w Krakowie. Gra ma być ambitniejsza niż W3, więc czasowo na pewno nie zejdą poniżej 4 lat. Jesień 2019 najwcześniejszy termin, chociaż myśle, że raczej początek 2020, żeby doszlifować wszystko.
Ciekawe czy w Cyberpunk będzie możliwość robienia modów, fajnie jak by zrobili takiego moda co by można było grę przejść z widoku 3 osoby jak w W3 to był by taki mod na wzór TPP, niczym FPP do GTA V tak opcja na PS4 bo moim zdanie to fajna sprawa dać graczowi taki wybór a skoro bohater ma być widziany w scenkach to niewiele chyba roboty. Myślę też że jak się kreuje bohatera to po to by go oglądać cały czas a nie patrzeć z 1 osoby bo wczuwanie jest ok ale 3 os. to może też być ciekawe i odmienne doświadczenie.
Zarówno Cyberpunk 2077 jak i Final Fantasy 7 mogłyby być tytułami startowymi dla PlayStation 5 jak i nowego Xboxa. To byłby mega start i karta przetargowa. Patrząc na to jak wygląda Ghost of Tsushima , exclisive na ps4 jestem spokojny o jakość produkcji redsów na sprzęt sony.