Bethesda wspiera tytuły dla jednego gracza
Gry singlowe zasługują na ratowanie, tak samo jak zasługują na lepszego mesjasza, niż Bethesda... xP
Tyle dobrze, że jako wydawcy się sprawdzają. Bo z produkcją u nich gorzej.
Ale Doom ma multiplayer... Inna rzecz, że marny;)
->Wielki Gracz od 2000 roku
Ale co jest nie tak z "produkcją"? Przecież każda z ich gier jest przynajmniej dobra...
Dla ciebie pewnie tak;) Dla mnie troszkę inaczej to wygląda;)
Tak dobra, że na maks. 5/10 (choć osobiście bardziej bym się skłaniał przy 4/10). Kiedyś może i mieli dobre produkcje. Jednak ich dwa ostatnie najważniejsze flagowe tytuły czyli Skyrim i Fallout 4 to gry po prostu nijakie. Puste światy, brak angażujących historii, animacje sztywne jak łycha w porządnej grochówie, średnia grafika, brak jakiejkolwiek immersji świata. Niby fajnie, że dają mi tą możliwość wyboru kim chcę być, ale skoro nie mam gdzie odgrywać swojej postaci to co to za frajda. Pewnie powiesz - ale masz mnóstwo modów. Niby tak, ale mody powinny być rozwinięciem, dodatkową atrakcją do samej gry, a nie uzupełnieniem pustego szkieletu.
Nie, mam w nosie mody, bo nie mam czasu przechodzić takich gier nawet w podstawowej wersji;) W Skyrymie zrobiłem tylko główne zadania i mi się podobało, Fallouty to nie moja bajka. Ale w tym roku przeszedłem Wolfa i Preya. W zeszłym roku Dooma i bardzo dobrze się bawiłem.
@premium313078
Ale w tym roku przeszedłem Wolfa i Preya. W zeszłym roku Dooma i bardzo dobrze się bawiłem.
Bethesda te gry tylko wydała.
Nie wiem jak jest z Fallout 4, ale Skyrim jest grą OK jeśli chce się połazić po świecie i pobawić w podróżnika. Wątek główny leży - ciężko było mi się przejmować tym co działo się na ekranie, a finałowa walka była praktycznie "kopiuj-wklej" każdej innej walki ze smokami. Skyrim robi wrażenie przy pierwszych kilku godzinach, ale potem robi się nużący. Da się w niego grać, ale ciężko ogrywać go przez kilkanaście dni pod rząd.
No ja o nich myślę głównie jako o wydawcach. Tak samo traktuje ich ten news (sam filmik też jest o tym):)
Ja nie jestem gościem, który ogrywa gry po kilkadziesiąt godzin, więc Skyrim nie zdążył mi się znudzić;)
Patrze kto wypisuje takie bzdury- nick Wielki gracz i wszystko jasne.
Da się w niego grać, ale ciężko ogrywać go przez kilkanaście dni pod rząd.
Ja utopiłem w nim chyba z 200h, a na początku grałem chyba przez miesiąc tylko w Skyrima. Mów za siebie.
Gry Bethesdy są dobre jak chcesz się zrelaksować, zabić czas (często liczony w setkach godzin) i sobie połazić tu czy tam.
Gdy jednak się przyjrzeć ich grom krytycznym okiem to mamy do czynienia z bublami, które każde inne studio posłałoby do piachu za taką jakość.
@12dura
Ja utopiłem w nim chyba z 200h, a na początku grałem chyba przez miesiąc tylko w Skyrima. Mów za siebie.
O kurczę, przepraszam. Zapomniałem dodać "moim zdaniem". Nie wiedziałem, że mam moc wypowiadania się za innych.
Ale każda gra ma "buble". Każda gra, zwłaszcza RPG, ma jakieś bugi, glitche etc.
Gry Bethesdy są najlepsze w swoim segmencie, tj. podróżnika z elementami RPG. Światy są klimatyczne, tak Skyrim odpalony w zimę gdy za oknem jest śnieg albo Fallout 4. Siedzisz, zwiedzasz, robisz questy i tyle. O to w ich grach chodzi, nazwałbym to bardziej Bethesda Games, bo nie ma drugich takich gier jakie robi Bethesda, bądźmy szczerzy.
Innym to pasuje, innym nie, ale pisanie że Skyrim jest nijaki jest nie bardzo, szczególnie na forum gdzie ludzie spuszczają się nad jakimś Elexem. To są gry z zupełnie innej ligi, a tutaj gra zrobiona budżetowo i jeszcze przypominająca czasy Gothica 3 jest bardziej praysowana niż gra z ogromnym światem i mnóstwem dodatkowych mechanik, jak np. w Falloucie budowanie osad czy elastyczny system rozwoju w Skyrimie.
Bethesda dostaje masowy hejt za Creation Club i to jest ok, powinna. Ale pisanie, że robią gry z bublami w kontekście dzisiejszych gier, gdzie wszystko wychodzi z defektami jest niesprawiedliwe. Tym bardziej pisze to Wielki Gracz, który zachwyca się Battlefrontem 2 albo ocenił grę taką jak Nier na 0. No ja was proszę, nie żartujcie sobie.
@Heinrich07 Tylko widzisz, ja jestem w stanie podać uzasadnienie swoich ocen do każdej z wymienionych gier (i swoją drogą to dwóch podanych przez ciebie tytułów uzasadniałem dlaczego tak oceniłem).
Gry Bethesdy są najlepsze w swoim segmencie, tj. podróżnika z elementami RPG. Światy są klimatyczne, tak Skyrim odpalony w zimę gdy za oknem jest śnieg albo Fallout 4. Siedzisz, zwiedzasz, robisz questy i tyle. I tak jak pisałem - co mi po pustym i nijakim świecie z słabymi fabularnie zadaniami (na całą grę to chyba tylko wątek mrocznego bractwa i Serana jako nasz towarzysz wyróżniają się na plus).
I akurat też mnie dziwi to spuszczanie się nad Drewlexem.
Akurat pisanie, że każdy quest jest nijaki i nie ma fabuły jest zakłamaniem rzeczywistości misiu. Są questy w F4 jak np. Silver Shroud albo USS Constitution, które są fabularnie ciekawe i mają sens. To samo Skyrim - cała gildia złodziei czy Mroczne Bractwo albo Gildia wojowników - tam są same trzymające poziom questy.
Poza tym już pisałem - gry Bethesdy od Morrowinda nigdy nie były jakoś przekminione fabularnie, mające cię zaskoczyć historią i postaciami. To są gry stworzone pod eksplorację i modowanie, gdzie wtedy gry Bethesdy zyskują drugie życie i rozwijają skrzydła. Nie jesteś po prostu targetem tych gier. Ty wolisz gry o bardziej zamkniętej strukturze jak np. Dragon Age 2 i ja to szanuję - sam chyba DA 2 przechodziłem z 5 razy. Ale pisanie, że gry Beci są nijakie czy światy, które tworzą jest trochę nie bardzo.
Patrzac na sprzedaż ich gier przeznaczonych dla pojedynczego gracza takich jak prey, evil within 2 czy wolfenstein 2 szybko mogą zmienić zdanie, przynajmniej jeśli chodzi o platformę pc. Sprzedaz jeśli wierzyc statystykom steam spy jest slaba.
Zbyt ważny względem innych gatunków gier,by zmienili zdanie;)
Gry singlowe zasługują na ratowanie, tak samo jak zasługują na lepszego mesjasza, niż Bethesda... xP
To też duży wydawca, więc nie spodziewaj się za wiele.
Ale jak na razie Bethesda to najmniejsze zło;)
A co Ty chcesz od Bethesdy, może nie umie już robić dobrych gier, ale co jest w niej złego jako w wydawcy. Nie słyszałem żeby naciskała na producentów wymuszając open worldy, mikrotransakcje czy inne gówno.
12dura -> Zbroja dla konia:D
Bethesda ma swoje za uszami też;)
Zbroja dla konia, kasacja Preya2 (świetny koncept w porównaniu do tego co zaoferowali w tym co wyszło ostatecznie), kontrola jakości płatnych modów... proszę cię, Bethesda i kontrola jakości? Od ludzi co robią gry w silniku który trzyma się dzięki taśmie klejącej?
tak samo jak zasługują na lepszego mesjasza, niż Bethesda...
No szczególnie Fallout zasługuje na lepszego, prawda.
Już raz dali Obsidianowi na próbę to zrobili grę która zmiażdzyła imitacje bethesdy pod każdym względem (prócz niestety sprzedaży, dobre gry nie sprzedają się dobrze bez wielkiego wydawcy za plecami),
Jeden z nielicznych dziś deweloperów, którzy mają szansę na uratowanie dzisiejszego gejmingu. W dodatku oduczyli się stosowania jakichś denuv, czy innych pierdół i szanują graczy vr-owych. Ubi, EA nawet do końcówki pięt im nie dorastają. Dla mnie Bethesda to póki co dziś nr 1, co pokazuje choćby Wolf, Tew czy Doom (także VFR). Brawo! Zaraz po nich plasuje się CDProject Red. Potem niezależni developerzy, potem cała reszta (czołówkę otwiera Rockstar, ale przez traktowanie graczy pecetowych po macoszemu [ale i tak lepiej niź EA i Ubi] niczym się od nich nie różnią) , a na szarutkim końcu EA i Ubi egzekwo. Nie wiadomo, kto gorszy. Wahałem się, gdzie umieścić Square Enix, Valve i Naughty Dog, ale Ci pierwsi pomimo, że robią świetne Tomb Raidery, to....i tak zabili serie, poza tym stosują bezsensowne drmy i sztucznie otwierają ostatnio świat przesadzając z elementami RPG nieco stracili w moich oczach. ND z kolei robi gry z duszą, ale zamknęli serię Uncharted i są wierni tylko Sony, a to mega błąd. Z kolei Valve olali najlepsze serie z numerkiem 3 i za bardzo skupiają się na kasie, a nie graczach, przez co cała trójka jest w "dziale" RESZTA :)
+1
Powiedzmy sobie szczerze. Gdyby nie wsparcie VR, to by ci to koło uja latało ;p
Ernie, skup się na komentowaniu newsów, a nie użytkownika:P
Ernest, Wolf, Tew, Doom, Skyrim - faktycznie :) Wymieniać dalej?
Ciężko, żeby Naughty Dog nie było wierne jedynie Sony, skoro Sony jest ich właścicielem.
Raczej pidlega pod Sony, a to różnica. I mówi to ktoś, kto dla exow ps4 chce sobie sprawić ps4 :)
Hydro znowu jakieś swoje bajki wymyślasz jak z tym denuvo i unity.
Nie, nie ma żadnej różnicy, sony jest właścicielem studia ND.
Bardzo lubię gry ND (aczkolwiek, zachwyty nad ich produkcjami też są lekko przesadzone), ale to producent, nie wydawca. W kontekście newsa, dyskusja o tym studiu nie ma sensu.
@Hydro2
Sony wykupiło Naughty Dog w 2001 roku i od tamtej pory Naughty Dog robi gry jedynie dla Sony. Pretensje miej do Sony, nie do Naughty Dog.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Naughty_Dog
Hydro, dostałeś plusa ode mnie, bo zgadzam się z większością twojego komentarza, ale mam kilka "ale".
– Naughty Dog jest studiem first party, należy do Sony, nawet w stopce na ich stronie jest wyraźnie napisane, że studio jest oddziałem Sony Interactive Entertainment America LLC.
– W swojej wyliczance wydawców i deweloperów pominąłeś milczeniem Activision Blizzard. Moim zdaniem ActiBlizz zasługuje na postawienie obok EA dużo bardziej niż Ubisoft.
– Valve trzeba cenić za serie Half-Life i Portal nawet jeżeli już nie robią takich gier. Teraz robią gry VR, konkretnie pracują nad trzema dużymi grami VR, więc powinno Cię to zainteresować.
– Jak zobaczyłem "egzekwo" to coś we mnie pękło...
Mam nadzieję, że masz świadomość tego, że gry o których piszesz były stworzone przez kogoś innego niż Bethesda, która była jedynie ich wydawcą.
Nowe Wolfy to Machine Games, Doomy to od zawsze id Software, obie części The Evil Within to z kolei Tango Gameworks. Z innych gier - ostatni Prey i obie odsłony Dishonored to Arkane Studios.
Według mnie Bethesda jako twórca gier jest niestety kiepska ale jako wydawca mają u mnie całkiem przyzwoitą opinię.
@Mówca Umarłych
Bethesda nie jest tylko wydawcą. Jest też właścicielem tych studiów. Działalność wydawnicza to nie to samo co nadzór właścicielski. Gdybyś Ty był właścicielem studia deweloperskiego to chyba chciałbyś mieć więcej do powiedzenia niż wydawca, który tylko finansuje produkcję gry i odpowiada za jej marketing?
Pilav z całym szacunkiem dla pomysłowości twórczej Bethesdy ale gry, o których napisałem są zbyt różne w wielu aspektach i nie widoczny jest w nich, jeśli nawet się pojawił, jakiś znaczący wpływ właściciela-wydawcy na twórczość tychże studiów.
Bethesda pod kątem artyzmu i twórczości kojarzy mi się, w czym sami mnie wielokrotnie utwierdzili, z dość wąskim, z lekka przysłupowym konceptem na swoje gry (swoje - czyli od początku do końca zrobione w całości przez Bethesdę). Nie odnalazłem lub nie zauważyłem znamion ich "pomysłowości" w tychże tytułach.
DOOM VFR (swoja droga co to ma oznaczac VFR?) rozczarowal, nie bylo swobodnego chodzenia tylko teleporty... Amatorski mod to naprawial ale to powinien zrobic iD...
Za pare dni premiera Fallout 4 VR i widac ze gra bedzie bardziej dopieszczona pod VR, beda teleporty, bedzie chodzenie, sporo opcji "comfort"
https://www.youtube.com/watch?v=cQC1xNIc8TY
Dlaczego w tych wszystkich grach VR nie ma rąk? Przecież to strasznie głupio wygląda, lewitujące bronie i cała reszta... Na monitorze jakoś mój żołnierzyk ma ręce, czasem nawet nogi, a tutaj?
@Mówca Umarłych
Powołując się na "pomysłowość twórczą" odbiegasz zarówno od tematu artykułu, jak i od tego o czym pisał Hydro w swoim poście. W szczegółach każda gra jest unikatowa, ale nie taka jest rola właściciela studia by skupiał się na szczegółach. Myślisz że np. założyciele CD Projektu wpływali na artystyczną stronę Wiedźminów? Na tym szczeblu wyznacza się strategię produktową i to o niej tu rozmawiamy gdy porównujemy Bethesdę do EA lub Ubisoftu. Gdyby Id Software nazywało się Bethesda Texas, Machine Games nazywało się Bethesda Sweden, Arkane Studios nazywało się Bethesda France itd. to nazwy te znacznie lepiej odzwierciedlałyby obecny stan faktyczny. Zatem analogicznie mógłbyś się czepiać, że to nie Ubisoft tworzy Assassin's Creedy, bo robi je Ubisoft Montreal, albo nie Rockstar Games odpowiada za serię GTA, bo tworzy ją Rockstar North.
Gry wydawane przez Bethesdę są do siebie podobne tak jak podobne są do siebie np. Far Cry 4 i Watch Dogs 2 albo Max Payne 3 i Red Dead Redemption. Różne studia mając wspólnego właściciela mają też wspólną strategię, nawet jeżeli same gry są z różnych gatunków. Aczkolwiek w przypadku Bethesdy dominują FPSy, co zapewne nie jest przypadkiem, lecz właśnie polityką wydawcy.
W każdym razie istotne jest to, że Bethesda skupia się na trybie dla jednego gracza w czasach gdy inni wydawcy olewają singla. To że Prey, The Evil Within 2, Wolfenstein II i Dishonored 2 nie mają multiplayera z pewnością nie byłoby możliwe ani w EA ani w Activision. Tego typu decyzje nie są decyzjami deweloperów. Np. w centrali Bethesdy zapadła decyzja "od teraz robimy gry VR", więc kazano Id Software przerobić Dooma do VR. Nawet jeżeli samo studio chciało tworzyć gry VR to jednak potrzebowało na to zgody właściciela i jak wiemy otrzymało ją zbyt późno (m.in. z tego powodu John Carmack odszedł do Oculusa).
WolfDale - pare dni temu gralem w gre Raw Data, tam byly dlonie oraz ramiona, lecz znajac gry, te ramiona czesto nie zachowywaly sie az tak naturalnie a jak w tworzeniu jakis modyfikacji Gmod.
Ale Oculus Touch poprzez pare "sensorow", potrafo pokazac pare palcow cos jak zlacznik obok, Vive tak nie potrafi i to chyba tego przyczyna, Bethesta poprzez dawne spiny z Oculusem, tworzy VR na konkurenta
Serious Sam 3 podobnie jak i poprzednie czesci, rowniez posiada tylko same bronie ale nie przeszkadza az tak bardzo, dawniej bron przyczepiona do celownika, dzis w takim Serious Sam Last Stand nie nie stoi na przeszkodze bo w ladowac rakiety Bossa ktory idzie w naszym kierunku a druga reka z Tommy Gun oczysczac teren z pedzadzych kosciokoniuf :P
Dodam rowniez ze Bethesta to obecnie jedyna duza firma ktora tworzy gry VR z marek ktore wiekszosc zna badz grala jak F4 czy Skyrim z PSVR ktory tam sie tylko marnuje.............
Tutaj video przedstawiajace Touch
https://www.youtube.com/watch?v=pppkQ4jIrMU
ND gdyby nie Sony to by popłyneło jak np. Bioware
Ten film... Śmiechłem. Jajcarze.
Brawo Bethesda, jak zwykle staje na wysokosci zadania ;) Musze przyznac ze stali sie moim ulubionym wydawca, przede wszystkim ze wzgledu na jakosc gier.
Tak, wiem ze to co na filmiku to taka PRowa zagrywka zeby zarobic plusa u graczy (za te minusy z przeszlosci jak pierwsze dlc czy chec wprowadzenia platnych modow), ale fakty jednak mowia same za siebie- przecena jest? Jest. Swietne singlowe gry sa? Sa.
Ale ta branża pierze mózgi. Eksperymentują na graczach, jak na królikach doświadczalnych.
To teraz czas na Elder Scrolls VI i pozamiatanie Wiedźminem 3!!!
Do tego akurat wystarczyl TES V ;)
Ta baza do modów ma konkurować z Wiedźminem? Dobry żart.
Obecnie poza Sony, najlepszy wydawca
Co prawda tylko Arkane robi niesamowite gry, ale Wolfy czy Tew'y też są mimo wszystko bardzo fajne
Bethesda czyli przenudne gry z zbroją dla konia i płatnymi modami tfu