Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Szef PlayStation mówi o AI w branży gier. „Kluczowe będzie znalezienie właściwej równowagi”

04.12.2024 10:14
1
wezbracielage
4
Centurion

Twórców AI tak szybko nie zastąpi , prędzej zastąpi prezesa .

04.12.2024 10:30
SerwusX
2
odpowiedz
SerwusX
103
Marszałek

Premium VIP

Niektórych twórców już zastąpił. Żadnego prezesa jeszcze się chyba nie udało.

04.12.2024 11:58
Ard'aenye
3
odpowiedz
Ard'aenye
75
Pretorianin

Pewnie, że zastąpi znaczną część kadry, to nieuniknione. Będzie tworzyć modele, całe gotowe światy, dźwięki, może i całe ścieżki dźwiękowe. Ktoś to będzie nadzorował i poprawiał ewidentne potknięcia i tyle. Gra sama się nie zrobi, trzeba będzie to oprogramować, napisać dialogi i historię i pospinać w całość ale gro pracy można LLM oddelegować.

04.12.2024 12:01
MilornDiester
4
odpowiedz
MilornDiester
44
Generał

Jak zwykle w przypadku AI - powinno się ją wykorzystywać wszędzie gdzie mamy do czynienia z powtarzalną, żmudną robotą tak aby maksymalnie odciążyć pracowników i zoptymalizować czas, który poświęcają na tworzenie gry.

Jeżeli AI sprawi, że więcej ludzkiego czasu będzie mogło iść na pisanie scenariuszy, wymyślanie ciekawych mechanik, tworzenie dobrych, naturalnych dialogów to tylko lepiej.

Gorzej, że zapewne to właśnie fabuła i dialogi będą pierwszymi do oddania ich w ręce AI. A to dlatego, że już dzisiaj gracze przyzwyczajeni są do tak bezpłciowo generycznego grafomaństwa w grach, że większość nawet nie zwróci uwagi na zastąpienie scenarzystów sztuczną inteligencją.

Wiadomość Szef PlayStation mówi o AI w branży gier. „Kluczowe będzie znalezienie właściwej równowagi”