Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość sprzęt i soft 15 października 2018, 11:35

autor: AlicjaGórska

Nvidia GeForce RTX 2070 jedynie odrobinę szybsza od GTX 1080

Pierwszy test wydajności nowej karty graficznej Nvidia GeForce RTX 2070 trafił do sieci. Jego wyniki zgadzają się z wcześniejszymi przypuszczeniami ekspertów – RTX 2070 jest tylko nieco szybszy od GTX 1080.

Według Nvidii RTX 2070 to minimum do obsługi ray tracingu - Nvidia GeForce RTX 2070 jedynie odrobinę szybsza od GTX 1080 - wiadomość - 2018-10-15
Według Nvidii RTX 2070 to minimum do obsługi ray tracingu

Wyniki 3DMark Timespy ujawnił niejaki TUM APISAK, użytkownik Twittera znany z podobnych działań w przeszłości. Testy zostały przeprowadzone przy użyciu niestandardowego modelu ZOTAC, który ma nieco wyższe taktowanie (1950 MHz w trybie Boost) niż wariant referencyjny. System został skonfigurowany z procesorem Core i7-8700K. Wynik dla całego systemu wyniósł 8151 punktów. RTX 2080 osiągnął w tym samym zestawieniu 9266 punktów, a RTX 2080 Ti – 10850 punktów. Dla porównania: GeForce GTX 1080 w konfiguracji wykorzystującej ten sam procesor uzyskał około 7500 punktów. Różnica w porównaniu z RTX 2070 jest więc niewielka, co potwierdza tylko wcześniejsze analizy ekspertów, wysnuwane między innymi na podstawie cen procesorów (GTX 1080 to koszt około 2300 zł, a ceny wchodzących na rynek Turingów prognozuje się na poziomie od 2500 zł).

Opublikowane wyniki testu porównawczego zawierają jedynie ogólny wynik karty - Nvidia GeForce RTX 2070 jedynie odrobinę szybsza od GTX 1080 - wiadomość - 2018-10-15
Opublikowane wyniki testu porównawczego zawierają jedynie ogólny wynik karty

Interesujące jest to, że GeForce RTX 2070 ma mniejszą liczbę rdzeni i nieco niższe zegary niż GeForce GTX 1080. Wykazuje też podobne wartości TDP i poboru mocy. Jej główną zaletą jest jednak, oprócz postępu wydajności spowodowanej zastosowaniem architektury Turing, obsługa ray tracingu w czasie rzeczywistym.

Kolejny skrawek możliwości tej technologii otrzymaliśmy podczas niedawnego GTC (konferencji technologicznej poświęconej procesorom). W trakcie przemówienia dyrektora Nvidii, Jen-Hsun Huanga, wyświetlono zrekonstruowaną scenę lądowania Apollo 11 na Księżycu. Huang podsumował prezentację mówiąc, że korzystając z ray tracingu, możemy symulować fizykę światła, dzięki której rzeczy będą wyglądać tak, jak powinny.

Wideo można zobaczyć poniżej: