Zapowiedziano Unity 4 - silnik nowej generacji z obsługą DirectX 11
A crytek ze ze swoim numerem 3 daje wszystko za darmo haha ciekawe kiedy wyjdzie directx12?
i na co komu dx 12 jak nawet z dx 10 nic nie zrobili sensownego a tu już dx 11 który nadal nic nie zmienia
@exkazer
Nie, kodu źródłowego nie dostajesz. Trzeba się kontaktować i wyjaśniać powody, oczekują kupna prawdziwej komercyjnej licencji. Wydając tanią grę indie buli się prowizje.
Żaden tam CryEgnine czy Unreal Engine nie mogą się równać z Unity dla indie developerów pod względem kosztów i wydajności pracy.
Możliwości Unity też są ogromne - spróbujcie na jakimkolwiek innym silniku zrobić coś takiego pod przeglądarką: http://www.kongregate.com/games/Chman/flipd
[2] To tak samo jak mówić, że między XP a 7 nie było zmian.
@misiek891
Nowsze API ma na celu zwiększenie efektywności pracy deweloperów, ułatwienie osiągnięcia im danych celów - aby było szybciej i mniej problemów z optymalizacją. API jest dla twórców, a nie dla graczy. Ty masz grać i nie przejmować się żadnymi directxami, bo tu nie tyle o dostępność nowych efektów się rozchodzi, co o usprawnianie branży gier wideo. Wiele efektów z Dx11 idzie odtworzyć na wcześniejszych wersjach, ale z większym trudem.
Takie Valve ignoruje nowsze directxy, bo bardziej zależy im na dostępności na starszym sprzęcie, no i poza tym przenoszą wszystko na OpenGL ze względu na Mac-a, który Directxa nie ma, oraz wkrótce też dla Linuksa.
exkazer za darmo ?? Rotfl :] . Tak samo za darmo jak Epic z UDK :] i do tego bez zrodel ;] .
Kontynuując wypowiedź Kazioo.
No własnie! ;]
Wszystko ostatecznie rozbija sie o koszta, nowy DX pozwala łatwiej programować, co powoduje,że jest mniejszy czas pracy, mniejsze koszta, i mniejsze potencjalne straty związane np. z opóźnieniami w wydaniu gry.
Mam pewną uwagę co do treści wiadomości. Mianowicie w ramce na końcu pojawia się zdanie że "Unity jest silnikiem graficznym [...]". Chciałbym to stwierdzenie trochę objaśnić ponieważ Unity nie jest silnikiem graficznym a silnikiem gier. Chcę na to zwrócić uwagę ponieważ takie błędne nazewnictwo pojawiło się już nie pierwszy raz. Silnik graficzny to tylko komponent całego silnika gier, jego zadaniem jest między innymi:
-zarządzanie obiektami które są renderowane
-odrzucanie z renderowania tych które są niewidoczne
-renderowanie grafiki z wykorzystaniem tzw. renderera
-implementacja różnych efektów graficznych
-itp. itd.
Unity natomiast podobnie jak Unreal Engine, CryEngine, Frostbite to silnik gier. Silnik gier posiada znacznie więcej komponentów niż sam silnik graficzny. Są to takie komponenty jak silnik fizyki, system dźwięku, obsługa skryptów, AI, renderer, obsługa urządzeń wejściowych (mysz, klawiatura, pad), mnóstwo nisko poziomowych systemów jak zarządzanie pamięcią, biblioteka matematyczna itd. Może niepotrzebnie się czepiam ale jak widać z powyższego opisu różnica pomiędzy tymi pojęciami jest dość znaczna.