Xbox One – obsługa klawiatury, myszki oraz kontrlerów PlayStation 4 i Wii U? Konsola posiada około 362 GB wolnego miejsca na dysku
Obsługa myszy i klawiatury powinna być od początku jako opcja dostępna nawet w grach, po cholerę bawić się w jakieś emulacje.
Zapewne blokują myszkę i klawiaturę, żeby ochronić tyłki padowców w grach multi fps
Po to kupuje konsole aby grac na padzie, bez czitów, i na równych szansach. Teraz łebki będą biegać z myszką i wszystko się zjebie. Chociaz i tak nie planuje teraz kupna Xboxa to mam nadzieje że Sony zablokowało takie zabawy na długo.
Alpha_lyr, a ja glupi myslalem, ze najlepiej jest jesli masz wybor na czym mozesz grac. Dzieki za oswiecenie!
edit: Zreszta przeciez i tak mozna bylo podlaczyc w X360 klawiature i myszke.
Każdy grałby na tym na czym lubi grać, mnie od fps'ów konsolowych właśnie sterowanie na padzie powstrzymuje od zakupu. Blokowanie multi bym zrozumiał, bo równowaga na serwerach została by zachwiana, ale tryb dla jednego gracza mógłby być odblokowany.
hopkins - masz wybór, chociażby taki - albo grasz albo nie.
362GB? Ciekawe ile ps4 posiada wolnego miejsca, 140 gb mniej niz obiecane to stanowczo za duzo. Do konsoli sony mozna podlaczyc myszke i klawiature..
Lepiej byscie napisali o miazdzacej przewadze ps4 na ebayu
Mercc [7]
Chłopcze, dysk 500 gb po sformatowaniu to jakieś 460 gb, w sklepie jak kupujesz dysk też narzekasz, że cię oszukują?
Z drugiej strony to nadal około 100gb, nie wiem na co, skoro ponoć nand konsoli ma 5gb, może na filmy i systemy tyle zajmują.
W sumie to 2 gry mniej. Bo jak gry zajmują po 40gb.
Klawiatura i myszka powinna być dostępna w singlu, a w multi zakazana i każdy by grał na czym by chciał. Jakby Microsoft tak zrobił, to jeszcze by mógł jakiegoś exa wypuścić w postaci strategii, albo innych gier w które gra się lepiej myszką. Dziwi mnie, że ani Sony, ani Microsoftowi nie chciało się wykorzystywać tej przewagi.
A wg mnie taka możliwość powinna być ZABLOKOWANA CAŁKOWICIE na wszystkich konsolach. Chcesz grać myszką i klawą to graj na PC, chcesz grać padem to graj na konsoli. Tak jak ktoś powiedział wyżej gra online powinna być fair a nie JEDNYM WIELKIM OSZUSTWEM!! to tak samo jakby do motocykla przyczepić kierownicę od samochodu LOL :( ŻAL!!! w ogóle nie powinno być tych przelotek i innych pierdół. No ale niestety KOMERCJA.
Pewnie resztę miejsca zajmują materiały zgromadzone przez Kineckta dla wiecie kogo...
Dema nie nadają się do niektórych gier. Wyobrażacie sobie demo Skyrima?
Ejjj ale co z tymi wszystkimi ludzmi, ktorzy upierali sie, ze na padzie gra sie tak samo precyzyjnie jak myszka + klawiatura? :)
komenty - tak
FIREBLAST - tak, i jeszcze dodatkowo obsługę padów i innych kontrolerów w grach na PC... Nikt nie zmusza konsolowców, by w multi grali na padzie... ;)
Ejjj ale co z tymi wszystkimi ludzmi, ktorzy upierali sie, ze na padzie gra sie tak samo precyzyjnie jak myszka + klawiatura? :)
Dostana świetna okazje do przetestowania swojej teorii w praktyce :D
Swoją drogą to jak wygląda obsługa typowych joystiqów (głównie do symulatorów lotu) na nowej generacji?
Byłoby to ciekawe urozmaicenie. Trochę fanaberia, bo potrzeby nie widzę, ale jednak.
-> Adrianziomal - i niby jak takie demo miałoby wyglądać? Mieliby pokazać tylko wycinek świata? Satysfakcja z grania w Skyrima bierze się właśnie z jego otwartości, z różnorodności terenów, z tego że jak widzisz coś ciekawego na horyzoncie to pewnie możesz tam dojść na piechotę. Demo stworzyłoby fałszywy obraz. Natomiast demo z ograniczeniem czasowym byłoby pewnie skrakowane dość szybko (tak było z Mafią 2). Więc brak dem dla wybranych gier jest w pełni zrozumiały.
Na miejscu konsolowców bym się nie obawiał żadnych czitów i cziterów bo przecież każdy dobrze wie, że pad jest o wiele bardziej precyzyjny niż duet klawiatura+myszka, więc żaden prawdziwy gracz nie będzie sobie utrudniać zabawy (zwłaszcza w multi w FPSach i innych strzelankach) korzystając z tych jakże niewygodnych, ograniczonych i nieprecyzyjnych stricte PeCetowych kontrolerów...
[17]
Taki pierdoły mogą dotyczyć każdej gry. Bethesda wie, że ma wystarczającą ilość osób które kupią ich gry bez wzglę du na brak demo (i kupę błedów jak bonus.
[10]
Równie dobrze do powinien być zakaz podłączenia do PC czegokolwiek oprócz klawiatury i myszki. Przestań chrzanić.
Ejjj ale co z tymi wszystkimi ludzmi, ktorzy upierali sie, ze na padzie gra sie tak samo precyzyjnie jak myszka + klawiatura? :)
Kiedyś sporo grałem w sieciowe shotery, wystarczył ruch nadgarstka by celownik zatrzymał się na głowie przeciwnika. Dzisiaj już w ogóle nie gram oprócz jakić point&clików i stosunkowo wolnych gierek i z ciekawości wskoczyłem na myszke, powiem jedno - nie wiedziałem co się dzieje pomyslałem sobie WTF ! mam się rozglądać myszką (reką) ?odlot, jak nie swój...
Po jakimś czasie było już lepiej. Wszystko sprowadza sie natomiast do proporcji spędzonego czasu przy jednym jak i drugim kontrolerze. Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia.
alpha_lyr [20]
nie wiedziałem co się dzieje pomyslałem sobie WTF ! mam się rozglądać myszką (reką) ?
Jasne. Bardziej logiczne i naturalne jest rozglądanie się gałką (kciukiem)...
Wszystko sprowadza sie natomiast do proporcji spędzonego czasu przy jednym jak i drugim kontrolerze.
Jeżeli gra się na padzie 1000h, to oczywiście sprawniej się nim posługuje niż po 10h. Tu masz rację.
Natomiast bzdurą jest twierdzenie, że gracz, który gra na padzie 1000h jest w stanie dorównać precyzją graczowi, który przez 1000h gra na duecie klawiatura+myszka. Bo nie jest i nigdy nie będzie.
Zresztą, gdyby było inaczej, to sam być się nie obawiał "czitów i braku równych szans" oraz tego, że "teraz łebki będą biegać z myszką i wszystko się zjebie".
Podobnie gdyby pad był tak niesamowicie precyzyjny i - przynajmniej w grach FPS i wszelkiej maści strzelankach oraz grach akcji TPP - miał przewagę nad duetem klawiatura+myszka, to twórcy tej przejściówki nie zadawaliby sobie trudu nad dostosowywaniem X1 do obsługi PeCetowego kontrolera, bo najzwyczajniej w świecie nie byłoby to potrzebne bo nikt by nawet nie pomyślał, żeby z tej przejściówki korzystać.
Poza tym wrażenie precyzji pada jest złudne, ponieważ w konsolowych wersjach FPSów i innych strzelanek czy grach akcji TPP jest wbudowane automatyczne namierzanie. A to dlatego, że kontrolerem w konsolach jest nieprecyzyjny pad. Gdyby w grach na konsole (a konkretniej w grach, w które da się grać za pomocą pada bo przecież w niektórych grach na PC autonamierzanie też można włączyć, gdy... się podłączy pada) nie było autonamierzania, to granie na padzie/konsoli byłoby niezwykle frustrujące. Natomiast gry na PC nie potrzebują autonamierzania, a to dzięki najbardziej precyzyjnemu kontrolerowi, jaki obecnie (i od lat) istnieje, czyli duetowi klawiatura+myszka.
Jedyna przewaga padów, jako kontrolerów do gier, przejawia się wyłącznie w slasherach. Problem w tym, że mało który slasher ma tryb multi, więc nie trzeba się w przypadku tego gatunku gier obawiać żadnych "czitów i nierównych szans oraz łebków biegających z myszką i wszystko się zjebie".
Mnie podłączenie myszki nie interesuje jakoś specjalnie, bo od tego mam PC, ale te podłączanie różnych padów (że też świat nie eksplodował po podłączeniu DualShocka do X'a ;D) jest bardzo fajne. Ciekawe, czy ktoś zrobi takie coś na PS4 ;)
Irek22
Jeżeli gra się na padzie 1000h, to oczywiście sprawniej się nim posługuje niż po 10h. Tu masz rację.
Jestem dumny że się ze mną zgadzasz.
Natomiast bzdurą jest twierdzenie, że gracz, który gra na padzie 1000h jest w stanie dorównać precyzją graczowi, który przez 1000h gra na duecie klawiatura+myszka. Bo nie jest i nigdy nie będzie.
Nie wiem dlaczego o tym mówisz ale odpowiadam: nie jest w stanie. Jednak gracz wprost proporcjonalnie do spędzonego czasu na kontrolerze będzie będzie odczuwał coraz mniejszy dyskomfort mniej dokładnego kontrolera.
Zresztą, gdyby było inaczej, to sam być się nie obawiał "czitów i braku równych szans" oraz tego, że "teraz łebki będą biegać z myszką i wszystko się zjebie".
Dlatego też nie popieram konfrontacji kontrolerów ani wspólnej gry, bo balans na serwerach zostanie mocno zachwiany.
kaszanka9
Chlopcze, 460gb a 360gb to ogromna roznica, zreszta sam to napisales wiec nie wiem po co w ogole ten przytyk.
Gdyby dysk faktycznie posiadal 460gb to nie mialbym zadnego problemu, ale 100 mniej to juz przesada.
"Jasne. Bardziej logiczne i naturalne jest rozglądanie się gałką (kciukiem)..."
Wlasnie pokazales jak wiekszosc szczelanin na konsolach odpada juz przy pierwszych ruchach :). Jesli nasz prawy kciuk jest na galce zas wskazujacy na triggerach powiedzcie mi jak chcecie wykonac skok i obrot 180? Najpier skok potem galka, czyli palec z galki trzeba zdjac zas jesli dojdzie do tego jump, obrot i reload? Wiele gier ma skok pod A, czasami jest on ukrtyty w cisniecu prawej galki ale zadko.
@Koktajl Mrozacy Mozg
Wlasnie pokazales jak wiekszosc szczelanin na konsolach odpada juz przy pierwszych ruchach :). Jesli nasz prawy kciuk jest na galce zas wskazujacy na triggerach powiedzcie mi jak chcecie wykonac skok i obrot 180? Najpier skok potem galka, czyli palec z galki trzeba zdjac zas jesli dojdzie do tego jump, obrot i reload? Wiele gier ma skok pod A, czasami jest on ukrtyty w cisniecu prawej galki ale zadko.
Prawy kciuk na prawej gałce, wskazujący na A i środkowy na triggerze. Mi się udaje.