Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Układy AMD Vega pierwszej generacji w serwerach Google Stadia

19.05.2019 13:12
Sasori666
1
Sasori666
196
Korneliusz

To były dosyć kiepskie karty, ale na papierze wyglądają dobrze. Vega 64 ma tyko trochę mniej tflopów od Radeona VII, ale zauważalnie z nim przegrywa. Ale hej, prawie 13 tlopów!!!1
Problem jest taki, że gry będą chodzić tak se, a przez stratę jakości przez stream, obraz będzie jeszcze gorszy. 30 klatek w 4K i do tego obraz gorszy pewnie od 1440p bezpośrednio z PC. Bitrate 25Mb/s to będzie dramat przy takim PUBG.

19.05.2019 19:03
kaszanka9
2
1
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

A co to klienta końcowego tak naprawdę obchodzi.

19.05.2019 21:42
3
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Yosar
27
Pretorianin

@Sasor666 Vega nie tylko na papierze wyglądają dobrze. W działaniu też. Zarówno 56, jak i 64 do dzisiaj się bronią dobrze. Znacznie lepiej niż takie 1070, czy 1070Ti. Dopiero dzisiaj de facto są całkiem dobrą opcją na upgrade (pomijając fakt, że za niedługo wyjdzie Navi), ze względu na to, że jej cena trochę znormalniała. Vega miała dwie duże wady: po pierwsze hype, który został niepotrzebnie rozdmuchany, po drugie cena po wyjściu i później kiedy kryptowaluta wywindowała ją do jakiś kosmicznych poziomów. Hype zrobił z niej jakiegoś killera bóg wie czego, a nigdy tym nie była, cena zaś wynikała z tego co teraz zdecydowało o tym, że Stadia bierze Vegę, a nie 'teoretycznie' lepsze Pascale/Maxwelle. Chodzi oczywiście o pamięć HBM2 i jej przepustowość. AMD się wkopało wtedy zakładając, że cena pamięci HBM2 spadnie i karta z czasem będzie miała normalniejszą cenę. Niestety dla AMD jak wszysycy wiemy ceny pamięci poszybowały w górę i Vega zrobiła się kompletnie nieopłacalna dla graczy. Trochę na ratunek AMD przyszła gorączka kryptowalut. Ale nawet AMD wiedziało, że się to szybko skończy więc nie rozkręcało produkcji Vegi tak jak NVidia swojej, żeby nie zostać potem z tabunem niesprzedawalnych kart.
A Vega w Stadii będzie idealna. Szybka pamięć HBM2 to jest coś, co jest niebędne w takim projekcie, dodatkowo duża dotychczas niewykorzystywana w grach moc obliczeniowa czeka żeby coś z nią zrobić. Przy takich ilościach cena HBM2 już nie będzie czynnikiem, bo takie projekty kosztują inaczej. Jeżeli komuś się wydaje, że gry udostępniane przez Stadia to będzie ten sam kod co w wersjach PS/X/PC to znaczy, że nie ma pojęcia o tym czym jest Stadia. Kod będzie na pewno przystosowywany do architektury Stadia, co w sumie być może nie będzie aż tak kłopotlkiwe, biorąc pod uwagę że w najnowszych konsolach też będzie GCN (Navi ma być ostatnią architekturą opartą na GCN).
A do autora newsa, to że w Stadii będą układy graficzne Vega to ogłoszono razem ze Stadia. To procesory pozostają niewiadomą. A po ostatnich wieściach o dziurach w architektury Core, nie zdziwiłbym się jakby to też okazały się Epyc z drugiej generacji.
Jeśli najpotęzniejszy superkomputer w 2021 ma chodzić na Epycach i właśnie Vedze, to na pewno taka Stadia też jest opcją.

20.05.2019 11:00
Pilav
3.1
Pilav
143
Generał

Masz sporo racji. Powodem wyboru AMD przez Google jest właśnie architektura GCN. Google oczywiście stawia swoje serwery na Linuksie, a to oznacza, że gry muszą działać na Vulkanie. Jak wiadomo Vulkan zapewnia lepszą wydajność na kartach GCN. Przy okazji łatwiej też portować gry z konsol, gdyż w nich są GPU od AMD. Jednakże HBM2 też jest istotnym powodem wyboru Vegi.

Technologie Układy AMD Vega pierwszej generacji w serwerach Google Stadia