PS3 ze 100 GB na pokładzie?
Najlepiej jest zawalić płytę jakimiś śmieciami, by każda gra zajmowała ~100GB. Ściągać 100GB z netu? Samobójstwo :). Sequel by wyszedł zanim by się ściągnęło :).
Ej, to jest naprawde genialny pomysl na piratow. Po co jakies zabezpieczenia, blokady itp skoro gra zajmuje 100GB? Miesiac sciagania nonstop, ktos sie na to pisze? :>
efekt będzie taki że wrócą panowie bazarkowcy, albo dostawa gier do domu na telefon :) gorzej jak ci taka płytak upadnie, bo koszt chyba spory
Przede wszystkim to na razie nie ma nagrywarek, które by to nagrały :). Tak więc póki co nie ma możliwości na choćby jednego pirata.
Panowie bazarkowcy nie zrobili by na tym zbyt duzego interesu. Podchodzisz pol roku po premierze konsoli, bierzesz spis tytulow, a tu... 4 pozycje, z czego jedna na dwoch plytach. Coz, wybor niezbyt duzy ;)
Conroy --> Na razie to nie ma nawet tych plytek, a nagrywarki sie pojawia, spokojna glowa ;)
W Polsce bylo by ciezko sciagac taki obraz 100GB gry ale w krajach np. skandynawskich gdzie maja lacza 10Mbit/100Mbit to dla nich by to nie byl az tak duzy problem :D
Dla mnie problemem byłoby ściągnięcie gry 2-3 GB na PC, a wy tu mówicie o 100 GB. Zastanawiam się jak te gry będą wyglądać.
Ja myślę, że naładują tam multum słabo albo wcale nieskompresowanych filmików, bo na pewno engine, dźwięki, tekstury i levele tyle miejsca nie zajmą. Chociaż nie jest wcale powiedziane, że płytki będą wypełnione po brzegi.
lacze 10mbps by styklo , no 100mbps by bylo lepsze :) ale nawet na 10mbit bym sciagal ;]
Nie wiem co by Wam dało łącze 10 czy nawet 100Mbit. Nie chce mi sie wierzyć, że byłoby żródło z którego ktoś mógłby ściągać z maksymalną prędkością. Powiem więcej nie wiem czy jak by tak każdy sciągał non stop to czy ktokolwiek wyciągnął by 40 - 50 kb/sek ...
Ciężko raczej wymyślić czym zapełnić taką płytkę. Sama gra to raczej nie dużo, wkońcu kod pisany przelicza się mniej więcej liniowo na kod skompilowany. Tekstury? Muzyka? To wciąż za mało. Póki co to filmy najwięcej zajmują, ale to wciąż za mało. Chyba żeby ich zupełnie nie kompresować, ale wtedy pewnie można by takie zabezpieczenie ominąć, bo wychodziły by gry ze skompresowanymi filmami, poprostu rip'y. Zresztą ile tego filmu by mozna tam włożyć. Godzine? przecież tworzenie filmu też kosztuje, a za długie przerywniki poprostu nudzą.
Dokladnie. W czasach modemowych sciagalo sie ripy gier na CD i nikt nie plakal to i teraz by sciagalo sie ripy takich gier :) Zreszta czymkolwiek by tej plytki nie zapelnili to zawsze da sie to zripowac/spakowac/skompresowac...
fakt. ja tez myśle, że to 100gb to chłiiit majkłetingłi.
fakt, nagrasz tam gre z teksturami wyższej rozdzielczości (bo teraz będzie era telewizorów HDTV wiec tekstury beda musialy byc lepsze), sciezke audio 8.1 (albo kilka, w roznych wersjach jezykowych) z rekomendacja THX i filmy jakosci dvd. ale tak naprawde to 100gb i tak sie nie wykorzysta. ale liczba
dziala jednak na ludzka wyobraznie ;) a przyjdzie czas ze pojawia sie nagrywarki i beda dobre nosniki do archiwizacji danych.
To że wymyślono plytki tyle zajmujące to wcale nieznaczy że je będą w pełni wykorzystywać.Nawet jeśli gry pojawią się na tych nośnikach to pewnie zajmą połowe pojemności max.
Oczywiscie ze gry zapelnia takie plyty, kazda nowa gra ma byc dostosowana do odtwarzania hdtv i dolby dts ex 6.1 a to jakosc ktora bedzie na pewno bedzie duzo zajmowac.
Przypomnijcie sobie analogiczna sytuacje gdy wszyscy uzywali dyskietek i weszly CD i gdy wszyscy uzywali CD a weszly DVD, kazdy sie zastanawial jak gry zajma tyle miejsca (danych) i co? zajely? zajely! no to i 50GB i 100GB tez beda w przyszlosci zajmowac.
na pewno bedą, ale nie od razu.
śmiać sie chce jak sie czyta te komentarze w stylu "no to nie bedzie pirackich wersji", "świetny sposob na piratów" itp itd. zawsze jak ukazuje się jakaś nowa technologia wszyscy są niemal pewni że piractwo "od teraz upadnie!" i zawsze piraci radzą sobie z takimi rzeczami znakomicie. Nie ma takich zabezpieczen ktorych nie można przełamać.
Bartelius -- oj zyjesz nie w tym swiecei , kiedys miaem server o speedzie 1 TB ;] przeciez servery 100mbit sa bardzo latwe do zalatwienia
Lool watpie aby gry nastepnej generacjii zajmowaly dysk blu-ray 25 GB a co dopiero 100 GB :D .
Po co tam Blue Ray na piractwo, chyba wystarczy DVD DL. Z tego co przeczytałem to już na tak nagranym GT 4 piraci się zacięli:> Bo nie sztuka nagrać płytkę - tylko tak ją nagrać żeby konsola odczytała a z tym już problem.
EasyInternetCafe---> grałem kiedyś ze Szwedem czy Norwegiem, mniejsza z tym i mówił mi, że ma łącze 10 mb/s. A ja pytam co z tego? Skoro jego miesięczny limit to było...80gb. LOL.
EasyInternetCafe --> Co z tego, że gra ma być przystosowana do rozdzielczośći telewizorów HDTV. Maksymalna rozdzielczość tych telewizorów to 1920x1080 (z przeplotem, który może powodować migotanie telewizora), więc są to wartości porównywalne z monitorem PCta, a w grze pecetowej nie widaćjakoś specjalnie aby tekstury miały zajmować GB, więc i w konsolach tak nie będzie. Pozatym duże tekstury mogłyby się nie mieścić do jednak małej (jak na moc konsoli) pamięci RAM.
Dbest - kod pisany w 99% nie przelicza się na kod skompilowany :) (objętościowo)
Absolutnie nie przelicza sie w ten sposób :) Pamiętam gdzieś z wiadomości ze świata gier, że kod źródłowy do Hexena II miał ok 1,6 GB a sama gierka ... chyba 40 MB :) Nie jestem pewien dokładnych wartości, ale chodzi o różnicę kod źródłowy -> skompilowany