PlayStation 3 - do wersji finalnej jeszcze daleko?
No to troche lipa , mam nadzieje , że finalna wersja bedzie wspaniala i premiera nie bedzie znow tak dlugo przesunieta ;)
Odkąd pamiętam Sony leci sobie w kulki:/ Mają mało czasu więc jeśli na siłe będzie ta premiera za pół roku to można się spodziewać jak w przypadku poprzedników wadliwych konsol, memorek, napędów itp..
Oby wreszcie podali jakieś oficjalne konkrety - bo już mam serdecznie dosyć wszelkich plotek :/
a niech spie*** wpi**u ... >:-( A jezeli to tylko zart / donos, to bardzo glupi i ktos ma bardzo zle wyczucie humoru.
*trzaska drzwiami i wychodzi*
heh,
nieznacie skosnookich:) jakonisie upra to nawet gdyby milei wypracowac norme 22h dziennie to wierze ze uda im sie skonczyc PS3 na czas :)
ktos wspomnial o memorkach-- heh,nie bedzie ich bo po to bedzie HDD 60GB, na zapisy gry,screeny,mzoe nawet filmiki itp.i wszystko na linuksie :D ...mniam :)
hehe, relax guys. Sponge i Inquirer to jedne z najmniej wiarygodnych siteów jeżeli chodzi o newsy z branży - zwróćcie zresztą uwagę- nie cytują ani jednego źródła ani tym bardziej konkretu.
Marnie to wygląda, dobrze, że kupiłem x360 bo ps3 pewnie zawita gdzieś za 2 latka
Kozzo gratuluję, ale nie jest tak źle. O ile się nie mylę, to X360 OFICJALNIE zawita do Polski gdzieś za 2 latka, a PS3 w listopadzie.
WolverineX ---> Cool, to teraz zamiast z memorką z zapisami będę latał z całą konsolą :P
Oczywiście - żartuję. Na pewno będzie można przenosić zapisy na flashakach.
Był taki moment że już zacząłem się powoli zastanawiać nad kupnem PS3 ale chyba musiałem być wtedy pijany :-) Jak nie wierzyłem Sony tak do tej pory nie wierzę.....ostatnio gdzieś obejrzałem filmik z Motorstorm który pokazywał grę niby w real time i potwierdziło to tylko moje wcześniejsze przypuszczenia że Sony to mistrzowie świata w okłamywaniu naiwnych graczy.......
Nie mówię że PS3 to będzie konsola zła, co to to nie, nawet bardzo dobra, jednak w niczym ( oprócz nośnika ) nie będzie lepsza od X360. Gry praktycznie NICZYM się nie będą różnić od siebie pod względem grafiki, fizyki itp., za to M$ ma XboxLive które wciąż ewoluuje i to przemawia na korzyść X360.
charlesz jeszcze mało widziałeś albo przeciwnie - nie chcesz widzieć.
Z tego co wiadomo jedynym celem tej prezentacji było pokazanie fizyki zaszytej w zachowaniu błotka. Bo tego, że koleiny powstałe po przejeździe auta pozostają w terenie i mają wpływ na zachowanie zawieszenia oczywiście nie zauważyłeś. Tego że detale samochodu są na dokładnie takim poziomie jak w filmie z E3 również. Demka Warhawka, na którym autorzy opowiadają, że przy programowaniu go nie dotknęli nawet assemblera, a wolumetryczne chmurki są generowane z użyciem raytracingu - oczywiście umknęło Twojej uwadze. I sposób generowania wody z prawdziwą fizyką płynu również.
Jak rozumiem, miasto Ratchet&Clank również wygląda jak każda gierka na X360.
XBL to w tych czasach cienka podpucha. Po pierwsze nawet 20% konsolowych ludzi nie gra po sieci, po drugie w XBL nie ma niczego, czego nie można zrobić na dowolnej konsoli.
albz74 --> Akurat filmik z Ratchet and Clank to chyba nie najlepszy przyklad. Ja nawet nie wieze w to ze bylo to Real-Time In-Game demo. :-)
edit: Post skiper9 + tresc newsa = Playstation 3 Forever ? :P
Sony Corporation
+2006
[*]
tsunami- heh, spójrz na Ratcheta na PS2 - akurat Insomniac byłby ostatnią firmą, którą bym podejrzewał o robienie prerenderów. To jest chyba najlepszy dev platformówkowy ostatnich 10 lat.
Nawet jeśli gry nie będą się różnić niczym - to będą się różnić tytułami :) A to ze względu na tytuły wybieramy platformę sprzętową, nie ze względu na jakość grafiki.
albz74 - raytracing na chipie wspierajacym shader model w wersji 3.0 interesujace :D (chyba cos ci sie pogmatwalo :P bo chipy graficzne raytracing to potrafia ale tylko nasladowac i to w mizernym stopniu :D).
A te twoje cale blotko to nic innego jak shaderowane particle ,a koleinki to normal mapka z specularkiem :-] .
Jak narazie to sony duzo gada i jak nie upchna bebechow konsoli do premiery to albo bedziemy spodziewac sie obsowy albo dostaniemy konsole wieksza i to sporo od xbox'a 1 :-] .
Mr_Hyde polecam obejrzenie filmu i posłuchanie co mówi developer. W Warhawku Cell wspiera generowanie grafy - m. in te chmurki. Nie ma to nic wspólnego z wersją SM RSXa. I to będzie odróżniać PS3 od innych platform - RSX został przygotowany tak aby bezpośrednio 'gadać' z procesorem.
Koleiny - obejrzyj to demo bo widzę że nie masz pojęcia o czym rozmowa - jak przejeżdżasz przez koleinę to autko i zawieszenie podskakuje - rzeczywiście do zrobienia normal mapą.
I nie wiem kto gada, nie Sony tylko jakieś shitowe sajty typu Sponge - BD Drive nie jest większy, RSX nie jest większy, Cell nie jest większy, co ma w tej konsoli być takie duże ?
ja tam nie nażekam! wole poczekać wiem że się nie rozczaruje! ahhhh MGS 4, Final Fanatasy XIII, PES 6 ale będzie jazda!
Jeszcze raz dla tych co nie widzieli screenów z GDC: http://www.joystiq.com/2006/03/25/motorstorm-resistance-and-more-pictures-from-sonys-gdc-keynot/
albz74 - tak ejst to do zorbienai normalem (czy nawet parralax mappingiem dla lepszego efektu :P) ,a zachowanai samochodziku moga zalezec od powierzchni an ktora sie najedzie w tym na koleinke :-] . Wiesz na kazdej platformei glowny cpu wzpiera generowanie grafiki wkoncu wiele informacji przed koncowym obrazem przeplywa wlasnie przez niego :-] . Ci tez radze dokladniej posluchac developerow jedynie co zastosowali to wlasnie imitacje raytracingu na chmurkach ktore licza jednostki ukladu graficznego dajac efekt volumetrycznych chmurek (Raytracing i Rasterization to dwa rozne rendery ktore nie moga dzialac razem :-]) . Chcac tego czy nie nawet "slawetny" Cell przy raytracingu by wymiekl (albo by nie starczylo mocy na nic innego :D) . Archtektura teg orpocka to tez tylko ejdnsotki SPE plus glowny rdzen ktore tak sie nadaja do liczenia raytracingu (do fizyki jednostki spe sie przydadza ) ,ze ekhmm... :-]
zuromil --> Tyle, że PES6 będzie na PS2 ;)
BUAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAH
dobrze wam tak ! xbox rulez ! sony to syf ;] poczekacie se na ten syf do 2008 buahaha wtedy to wyjdzie xbox nowy i zmeicie ps3 z powierzchni
sony niezle jebie sciemy , to co bylo pokazywane to pewno sama obudowa , pewno nawet czytnika nie ma , buahha niezle sony robi w chuja klientow
hmm tylko ile jest prawdy w tych informacjach.Flaki nie mieszczą się do obudowy.Jakoś niechce mis ię w to wierzyć.Pewnie to część kampanii wymierzonej przez Microsoft w Sony :)
Mr_Hyde - Cell nie radzi sobie z raytracingiem ? A to co ? http://gametomorrow.com/blog/index.php/2006/03/24/cell-cant-texture/
Oczywiście to tylko naukowy projekt, i zaprojektowany na użycie całego procesora ale uzyskano 15 fps prawdziwego raytracingu, przy rozdzielczości 1024x1024 przy obiekcie który nie jest łatwy do obliczenia. To w połączeniu z RSX - może dać niezłe rezultaty.
A jak trochę poklikasz po ostatniej informacji, to dojdziesz do:
By converting this CG shader from AOS to SOA form, SIMD utilization was much higher which resulted in Cell out performing the Nvidia 7800 by a factor of 5 - 6x using only 7 SPEs for rendering. Given that the Nvidia 7800 GT is listed as having 313 GFLOPs of computational power and seven 3.2 GHz SPEs only have 179.2 GFLOPs this seems impossible but then again maybe we should start reading more white papers and less marketing hype.
Trilok---> hmmm, a to ponoć Sony ma fanboyi? To w takim razie gratuluję "prawdziwych" xboxowców.
Ten drugi tekst dotyczy raytraicngu lczianego na gpu ktory jest zaprojektowany pod rasterization. Wiec jest wiecej pytan niz odpowiedzi na temat prawdziwej wydajnosci gpu w raytracingu (zreszta komentarze niektore ladnei to wyjasniaja do tego testu) . Wkoncu wiadomo gpu nie ebdzie cpu i na odwrot i cos co jest zaprojektowane pod jakas rzecz nie bedize rownie dobra w liczeniu innej :-] .
Najważniejsze jest to że Cell ma zarąbiście wielki potencjał we wspomaganiu RSXa w generowaniu grafiki - i dodatkowo architektura konsoli ma taką współpracę ułatwiać.
Ja już nie wiem co mam myśleć o PS3. A może z tą konsolą jest tak jak z Duke Nukem Forever ? :P Jest ale tak naprawde jej nie ma!