Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Nvidia zapowiada prezentację i teasuje karty Ampere

25.04.2020 12:02
bmwbmw2
1
1
bmwbmw2
74
PAPIEŻ GIER IV
Image

Mam nadzieję że nie będzie tylko gadał o dlss 2.0 (perf) i że zamaist 25 klatek jest 70 w 4k i ray tracingu max set. (nowe dane z control na testach) bo jest to zadowalające . Ale chciałbym usłyszeć o czystej mocy. Bo wiadomo że cyberpunk dostanie dlss2.0 . Ale dalej nie każda gra to implementuje .

25.04.2020 18:02
Legion 13
2
odpowiedz
14 odpowiedzi
Legion 13
158
The Black Swordsman

bmwbmw2
Jeśli to DLSS2 w Control jak w Minecraft to ja podziękuje i wyłączę to razem z RT - artefakty w Minecrafcie wyglądają tragicznie.

Ja mam nadzieję że pokażą nowe GPU i dostaniemy jakąś przybliżoną date premiery.

post wyedytowany przez Legion 13 2020-04-25 18:03:23
25.04.2020 19:50
bmwbmw2
2.1
bmwbmw2
74
PAPIEŻ GIER IV
Wideo

Legion 13 Minecrafat nie posiada dlss 2.0 . Samo dlss 2.0 jest dużo lepsze niż starsze wersje . niestety na razie w 4 grach wgrane . mecha warrior control i jakieś inne . https://www.youtube.com/watch?v=qfJDjR375Vs
To stare dlss nie ma nic wspólnego z tym co jest. A do tego nie musisz wcale włączać ray tracingu :P dlss działa oddzielnie. a w mine może trochę potrwać nim wprowadzą ponieważ jest dość niepodobny do innych gier. więc może być nigdy nie zaimplementowany. Tym bardziej że one działają na wspólnej sieci teraz. Więc takie serie stylu graficznym nawet jak borderlands mogą nigdy go nie dostać . Albo dopiero za kilka lat. z tym że ja podałem performance . Czyli z jeszcze mniejszej rozdziałki . Najlepiej się sprawuje balance albo quality . Balance - otrzymujesz coś na poziomie ssa2x quality . dużo lepiej niż najlepsze wygładzania możliwe. Ale szczerze nawet nie wiedziałem że mine ma dlss xD ale to technologia cały czas rozwijana wiec całkowicie artefakty może znikną niedługo .

post wyedytowany przez bmwbmw2 2020-04-25 19:54:36
25.04.2020 19:57
bmwbmw2
2.2
bmwbmw2
74
PAPIEŻ GIER IV
Wideo

https://www.youtube.com/watch?v=iYPWAXcC-7s tu gość mówi trochę co innego . Ale to nie jest dlss 2.0 . oficjalnie nvidia na stronie pisze NVIDIA DLSS 2.0 to Control and MechWarrior 5: Mercenaries.

25.04.2020 20:05
Legion 13
2.3
Legion 13
158
The Black Swordsman

Beta Minecrafta ma DLSS 2.0, artefakty są tragiczne, przy szybkich ruchach kamerą na jasnych powierzchniach pojawiają się czarne kwadraty. Sam DLSS 2.0 ustawiony na Performance powoduje też mocno rozmyte odbicia i cienie. DLSS jest teraz dużo lepszy - same tekstury nie są rozmyte.

Artykuł Nvidii na temat RT i DLSS 2.0 w Minecraft https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/minecraft-with-rtx-beta-out-now-download-play/

post wyedytowany przez Legion 13 2020-04-25 20:06:16
25.04.2020 20:38
ReznoR666
2.4
ReznoR666
48
Forgive me the 666

DLSS 2.0 działa w oparciu o dane z poprzednich klatek, trochę jak temporal antialiasing. Dlatego artefakty przy szybkich/nieprzewidywalnych poruszeniach są praktycznie gwarantowane.

Tak jak ze wszystkim: wszystko zależy od tego, jak wiele ktoś jest w stanie zaakceptować i jakim kosztem.

Rendering real-time w grach naprawdę nie jest i nigdy nie będzie idealny ;) To ma działać szybko i wyglądać akceptowalnie. A nie działać 1 klatkę na sekundę i wyglądać pięknie.

post wyedytowany przez ReznoR666 2020-04-25 20:40:41
25.04.2020 21:13
A.l.e.X
😍
2.5
1
A.l.e.X
152
Alekde
Wideo

RaznoR666 - po ok. + 100 godzinach z MW5 z włączonym DLSS 2.0 i RT powiem że działa to perfekcyjnie i bez żadnych artefaktów szczególnie w tak dynamicznej grze. Po prostu widać tutaj prawdziwą moc jednostek odpowiedzialnych za AI. Czym więcej gier dostanie combo DLSS2.0 + RT tym realnie mniej mocy będzie potrzebne aby uzyskać prawdziwy efekt WOW (wydajność / jakość). Co więcej obraz jest także poprawiany.

https://www.youtube.com/watch?v=RmSgJ3LJkvQ

25.04.2020 21:23
👍
2.6
zanonimizowany767782
113
Senator

DLS 2.0 to super sprawa, szkoda ze od poczatku nie bylo wlasnie tej wersji

Mam nadzieje, ze wiekszosc gier bedzie to obslugiwac

25.04.2020 22:36
ReznoR666
2.7
ReznoR666
48
Forgive me the 666

A.l.e.X
Czym więcej gier dostanie combo DLSS2.0 + RT tym realnie mniej mocy będzie potrzebne aby uzyskać prawdziwy efekt WOW (wydajność / jakość).
Nie rozumiem tych sformułowań. Co miałeś na myśli?

Wg NVidii "DLSS 2.0 trains using non-game-specific content, delivering a generalized network that works across games." Ja to rozumiem tak, że teraz "odniezależnili się" już od ilości gier i ich obrazy używane do trenowania są teraz bardziej "generic" (ogólne) czyli każda gra działa na tym samym.

Z tym że "mniej mocy będzie potrzebne", to też nie rozumiem.

26.04.2020 02:47
A.l.e.X
2.8
1
A.l.e.X
152
Alekde

ReznoR666 - chodzi o to że czym więcej gier dostanie opcję od NV DLSS 2.0 tym aby w nie zagrać i cieszyć się piękną oprawą graficzną trzeba będzie mniej wydać na potężne GPU. Mechwarrior 5 z RT bez DLSS w 4K na ustawieniach maksymalnych dopiero na dwóch 2080Ti uzyskiwał ok. 50-55fps, a przy użyciu DLSS (jakość) bo masz jeszcze balans i wydajność wzrost wydajności poszybował pod 100fps a na jednym GPU z ok. 30 fps do 55fps. Spowodowało to to że jedna 2080TI stała się wystarczającą kartą aby mieć i RT i 60fps w 4K na ustawieniach maksymalnych. Różnica w jakości obrazu (niezauważalna, ja przynajmniej nie widzę).

Dodatkowo teraz algorytmy pracują na danym silniku (np. unreal) a nie na danej grze przez co możemy liczyć że za moment NV będzie dodawać DLSS do większości gier (oby) !

post wyedytowany przez A.l.e.X 2020-04-26 02:49:03
26.04.2020 09:20
mirko81
2.9
mirko81
76
Slow Gaming
26.04.2020 10:20
bmwbmw2
2.10
bmwbmw2
74
PAPIEŻ GIER IV

Youngblood działa jeszcze starym stylem dlss oddzielnego uczenia . i można znaleźć u niego mydlaki. Oczywiście można to wyostrzyć i wyprzejrzystnic filtrami nvidi i msaa x2 ale wychodzimy wtedy tylko na + mały procent :P

26.04.2020 14:15
Legion 13
2.11
Legion 13
158
The Black Swordsman

bmwbmw2
Wolfenstein działa na DLSS 2.0. Nie jesteś w stanie zrozumieć że to DLSS 2.0 to nie jest jakaś cudowna technologia? Jak wspomniał ALEX w MW5 działa bardzo dobrze - pewnie jest to spowodowane dość jednorodnym obrazem bez jakichś specjalnie dużych kontrastów. W Wolfenstein i Control jest dość dobrze, ale występują drobne artefakty - drobne rozmycia, lekkie zaszumienia w ciemniejszych obszarach, czasami nadmierne wyostrzenie obrazu. W Minecrafcie DLSS 2.0 wypada średnio - gdy szybko poruszysz kamerą kiedy na ekranie są jednocześnie mocno oświetlone i ciemne miejsca to pojawiają się artefakty, dodatkowo dochodzą do tego problemy które będą występować chyba tylko w MC - kiedy usuniesz blok to czasem DLSS nie wie co zrobić z jego cieniem, przez to cień potrafi zostać na ekranie przez kilka sekund.

Tak swoją drogą - DLSS to świetna sprawa, +50-100% FPS wypada genialnie nawet jeśli traci się trochę na jakości. Chciałbym żeby Nvidia udostępniła jakąś betę DLSS która będzie działać z poziomu sterowników w każdej grze, nie wymagającą implementacji DLSS przez deweloperów, w końcu chwalą się że sieć nie jest teraz szkolona do działania w jednym tytule.

post wyedytowany przez Legion 13 2020-04-26 14:22:18
27.04.2020 00:19
bmwbmw2
2.12
bmwbmw2
74
PAPIEŻ GIER IV

Youngblood, Control, MechWarrior 5 oraz Deliver Us The Moon a dobra już znalazłem gry . + podobno minecraft. dla mnie to i tak najczęściej ray tracing off na razie + włączam dlss . mam 1440p na 144hz więc wole mieć w tych grach a to głównie fpsy 100 klatek. niżeli fajne światła . w mnetro akcja była wolniejsza to grałem w tych 50 klatkach

post wyedytowany przez bmwbmw2 2020-04-27 00:21:10
27.04.2020 05:24
mirko81
2.13
mirko81
76
Slow Gaming
27.04.2020 07:18
bmwbmw2
2.14
bmwbmw2
74
PAPIEŻ GIER IV
Image

no dobrze że dali z jakiej rozdzielczości się kiedy skaluje . Tego nie wiedziałem . ciekawi mnie jak jest z rozdzielczościami niestandardowymi bo gram głównie w 2800 x1600 chyba chociaż mam nonitor 1440p. Ale dzięki temu mam duży zysk jakości bo skaluje się ona na mniejszych monitorach stopniowo . przy tych lekko większych zobaczymy już znaczną popaprawę jakość/wydajność względem dużo większych. ale tak na oko to pewnie skaluje mi z 1080p
edit ! a dobra podliczyłem . Skaluje zawsze z 40-45 % pikseli na oko . czyli na same rdzenie tensor i AI jest pewnie 10-20 % mocy karty. Co może sie polepszyć w nowej seri (znaczy zmniejszyć względem mocy karrt) I DAĆ NAM NIESAMOWITĄ ILOŚĆ MOCCCY!

post wyedytowany przez bmwbmw2 2020-04-27 07:28:40
25.04.2020 18:41
marcing805
3
odpowiedz
marcing805
196
PC MASTER RACE

„ Należy tutaj zastrzec, że jeśli Nvidia naprawdę zapowie 14 maja nowe produkty, to najpewniej będą to tylko karty do zastosowań profesjonalnych”

Z tego co wiem, to przeważnie tak postępują co generacje. Pierwszeństwo mają zastosowania profesjonalne a dopiero potem ogłaszają karty na rynek konsumencki.

25.04.2020 18:58
😍
4
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
efBeyond
23
Chorąży
Image

Oby premiera była jak najszybciej...
Ostatnio ciągle czuję się jak w tym memie -->
(składam cały nowy konfig i wstrzymuje mnie zakup gpu - wybranie teraz 2080 jest mi nie w smak; uważam, że najrozsądniej jest kupować sprzęt na premierę)

25.04.2020 21:17
AUTO6
4.1
AUTO6
94
Generał

Mam tak samo

26.04.2020 02:55
vlaskk
4.2
vlaskk
64
Pretorianin

przyłączam się do dżentelmenów powyżej

26.04.2020 08:57
😁
4.3
premium947219134
4
Junior

RTX 3080 PLEASE

26.04.2020 13:22
4.4
zanonimizowany767782
113
Senator

Jakiejs rewolucji to na pewno seria RTX 30 nie przyniesie, wieksze zmiany wlasnie poczynily RTX 20 (GF GTX 4xx/5xx = prawie to samo, GF GTX 6xx/7xx = prawie to samo, GF GTX9xx, GTX 1xxx = rowniez malo zmian), jedynie cenowo moze byc ciekawie, bo taki 3060 moze miec wydajnosc jak 2070 Super, a bedzie kosztowal z 1600

26.04.2020 10:12
Ulars
5
odpowiedz
9 odpowiedzi
Ulars
8
Legionista

Mnie martwi coś innego obecne RTX 2070 i w górę już wgniatają w ziemie zapowiadane konsole, zaraz nvidia pokaże nowe karty wraz z amd, potem intel i amd procesory i znowu z przepaści technologicznej 2-4 lat zrobi się 10 a my gracze PC znowu będziemy zrównywani z konsolowymi aby Ci drudzy nie czuli się pokrzywdzeni co potwierdzali deweloperzy wielokrotnie. I żeby było jasne ogromne zaniżanie jakości grafiki to najmniejsze zmartwienie za tym pójdzie słaba sztuczna inteligencja przeciwników w singlach bo CPU w konsolach nie ogarnie czegoś porządniejszego kolejno mniejsze i mniej "zaludnione" otwarte światy a to i tak czubek góry lodowej.

post wyedytowany przez Ulars 2020-04-26 10:15:40
26.04.2020 12:28
😂
5.1
gamer9018
2
Junior

hahaha dobry jestes widze ze nie masz pojecia o sprzecie i technologi wykorzystywanej w nowych konsolach nowe konsole maja nowsza archtekture RDNA 2 NAVI 7nm do tego CPU ZEN 2 pozatym PlayStation 5 jak i noy XBOX posiadaja bardzo szybkie dyski SSD NVme PCie 4.0 wiec konsole zapowiadaja sie mocarnie do tego jeszcze dolicz znacznie lepsza optymalizacje ja bym sie nie martwił o nowe konsole wszczegolnoisci ze maja bardzo mocne CPU jak i GPU wszczegolnosci Xbox Series X i nie pisz ze RTX 2070 wgniata nowe konsole bo po prostu glupoty wypisujesz ta karta co najwyzej moze buty czyscic tym konsolom Xbox Series X ma GPU o mocy 12.15 Tflops ktory sama moca wyprzedza RTX 2080 Super i jest bardzo blisko RTX 2080 Ti PlayStation 5 ma moc 10.28 Tflops a RTX 2070 ktorego ty porownujesz ma moc na poziomie 7.46 Tflops wiec gdzie on wgniata konsole i prze nigdy nie porownuj peceta i konsioli 1 do 1 bo to nie daje nam pełnego obrazu co do konsol to ja bym sie nie martwił nawet patrzac na CPU ktore bazuje na ZEN 2 i jest duzo poterzniejszy od Jaguara w dzisiejszych konsolach na ktorych powstało wiele wspaniałych i pieknych gier i jesli zamierzasz cos napisac to pierwszo przestudiuj temat i potem zaczynaj pisac bo teraz to głupoty wypisałes

post wyedytowany przez gamer9018 2020-04-26 12:31:22
26.04.2020 13:00
5.2
zanonimizowany767782
113
Senator

GTX 1080TI ma ponad 11tf, RTX 2070 Super ponad 9TF.
RTX 2070 Super jest ciut szybszy

Ktoś jeszcze sugeruje się cyferkami? :D

Porównywanie technologii AMD do NV to juz w ogole cyrk, bedzie RDNA2 to bedzie mozna porównywac
Teraz to wrozenie z fusów

Na konsolach DLSS 2.0 raczej nie bedzie, czy czegos podobnego, nawet slyszalem ze jezeli chodzi o RT to jednostki AMD beda troche za rtx 2060, takze rozne opinie sie pojawiaja, ale tak konsole sobie poradza w koncu to pod nie sie pisze gry

post wyedytowany przez zanonimizowany767782 2020-04-26 13:02:18
26.04.2020 13:29
Ulars
5.3
Ulars
8
Legionista

gamer9018 Ty drogi Panie za widzę bawisz się już w klauna sugerując iż "Tflops" ma cokolwiek wspólnego z rzeczywistością, nawet nie uraczę tego dalszym komentarzem bo nie ma do kogo. Pozdrawiam i życzę zdrowia i zdrowego rozsądku.

26.04.2020 14:06
Legion 13
5.4
Legion 13
158
The Black Swordsman

Ulars
A ty na czym opierasz swoją opinię, w tej chwili jedyną potwierdzoną informacją na tamat GPU w nowym Xboxie jest to że będzie miało 12TFlops. Z tego można wywnioskować że będzie wydajniejsze od RTX 2080 super. Jaka będzie prawda to się dopiero dowiemy.

26.04.2020 14:28
ReznoR666
5.5
ReznoR666
48
Forgive me the 666

To co piszesz to taka mieszanka faktów z teoriami spiskowymi która płynie z ignorancji (niedostatecznej wiedzy) i pomijania niektórych niewygodnych faktów przez umysł. Innymi słowy: wiesz, że coś dzwoni, ale nie wiesz jeszcze do końca, w którym kościele. Ale ja wierzę, że kiedyś tą brakującą wiedzę o gamedevie uzupełnisz i spojrzysz potem na całą sprawę zupełnie innym, może nawet bardziej przychylnym okiem.

26.04.2020 14:40
5.6
zanonimizowany146624
131
Legend

GTX 1080TI ma ponad 11tf, RTX 2070 Super ponad 9TF.
RTX 2070 Super jest ciut szybszy

Nie, nie jest i przestań powtarzać te bzdury.

26.04.2020 17:01
5.7
zanonimizowany767782
113
Senator

Oczywiscie, ze jest w kazdym tescie w kazdej grze masz jakies 4 klatki wiecej, nowsza efektywniejsza architektura robi swoje, juz pomijam fakt ze jest DLSS i RT
Gdyby 1080TI byl na tym samym poziomie to uzywki tych kart chodzilyby w podobnych cenach jak ma to miejsce w przypadku RTX 2060 i GTX 1080

Takze przestan juz plakac

https://gamegpu.com/action-/-fps-/-tps/red-dead-redemption-2-test-gpu-cpu

GTX 1080 TI = RTX 2070 (zwykły), do Super sporo brakuje, a to najbardziej wymagjaca gra na rynku

Kolejna nowosc, Doom Eternal i znowu 1080TI = 2070 Zwykły

https://gamegpu.com/action-/-fps-/-tps/doom-eternal-test-gpu-cpu

Oszukuj sie dalej

post wyedytowany przez zanonimizowany767782 2020-04-26 17:08:44
26.04.2020 17:08
Legion 13
5.8
Legion 13
158
The Black Swordsman

Hydro2
W grach z dx12 i Vulkan RTX 2070 Super jest bardzo blisko 1080 Ti, czasem jest trochę szybszy. RTX-y zyskały bardzo dużo wydajności od premiery a stare GTX-y cały czas stoją w miejscu.

26.04.2020 17:09
5.9
zanonimizowany767782
113
Senator

W starych grach są na równi, a w nowszych czesto 1080Ti moze konkurowac z 2070.. Ale zwykłym

Tutaj masz swojego pclaba https://pclab.pl/art84021-5.html

Aczkolwiek, zeby testy byly bardziej sprawiedlwie to powinno się testowac te same konstrukcje np. Asus Strix, bo inaczej w jednym tescie wychodzi tak, a w drugim inaczej

post wyedytowany przez zanonimizowany767782 2020-04-26 17:16:41
26.04.2020 14:17
A.l.e.X
6
odpowiedz
4 odpowiedzi
A.l.e.X
152
Alekde

Legion13 - oczywiście że nie bedzie bo 12Tflop u AMD to maksymalnie wydajność 9 u odpowiednika Nvidii. Poza tym nikt nie powiedział jak to obliczyli. Jesli gpu od amd w xbox x dogoni 2070 rtx to już bedzie niebywały sukces w co w sumie watpię.

26.04.2020 14:22
NewGravedigger
6.1
NewGravedigger
196
spokooj grabarza

Wow, czyli nie tylko ja nie wierzę w mega sprzęt od sony na gwiazdkę

26.04.2020 15:01
Legion 13
6.2
Legion 13
158
The Black Swordsman

Ciekawe gdzie wygrzebałeś takie liczby, może przespałeś premierę Navi? Jeśli patrzymy na starą architekturę AMD to jest to prawdą, ale przy Navi wygląda to inaczej, AMD dalej traci jeśli weźmiemy pod uwagę współczynnik rzeczywistą wydajność w aplikacjach 3d/TFLOPS, ale różnica nie jest już tak duża. RX 5700XT z 9.75 TFLOPS ma wydajność podobną do RTX 2070 Super z 9 TFLOPS.
Biorąc pod uwagę te liczby i dane z testów Hardware Unboxed mówiące że RTX 2070 Super jest średnio 6% szybszy od RX 5700 XT to wychodzi nam że Navi z 12 TFLOPS jest równe Turingowi z 10.5TFLOPS - czyli coś pomiędzy RTX 2080 a RTX 2080 Super.

Też nie wieżę w mega sprzęt na gwiazdkę - bardziej prawdopodobne jest że obie strony (Nvidia i AMD) przed premierą konsol wydadzą dużo lepsze sprzęty niż obecne, w końcu dostajemy plotki z obu stron że następna generacja kart graficznych może namieszać.

26.04.2020 17:31
6.3
zanonimizowany767782
113
Senator

Xbox, xboxem ale układ z PS5 wydaje sie byc po prostu R5700XT z doklejonym RT

Tak sie mowi, ze roznica miedzy PS5 a XSX taka duza, a to chyba troche tak jakby wymienic 2070 Super na 2080 Super ;) czyli jakies 10 klatek wiecej srednio

post wyedytowany przez zanonimizowany767782 2020-04-26 17:49:25
26.04.2020 22:31
6.4
zanonimizowany1232347
31
Generał

Zapomnieliście też o tym że w konsolach ma być RDNA2.

26.04.2020 15:44
adam607a
😢
7
odpowiedz
1 odpowiedź
adam607a
61
Centurion

A ja szukam dziewczyny? Która mi kupi w przyszłości RTX 3080 TI. Problem jest taki, gdzie są dziewczyny przyszłości która kupi facetowi taką piękną kartę graficzną. Mimo że ja mam 29 lat. Pozdrawiam kawaler.

26.04.2020 22:27
SlipKnoTXVI
7.1
SlipKnoTXVI
61
Konsul

Jakiś niedopchany jesteś?... sam sobie kup!

27.04.2020 05:05
8
odpowiedz
andrew684
25
Chorąży

A ja myślałem ze tylko kawalerow stac na takie zabawki. pozdrawiam zonaty

Technologie Nvidia zapowiada prezentację i teasuje karty Ampere