Era 8k.. niech najpierw na PC nadejdzie era 4K, bo na razie w 4K według statystyk Steam gra około 2% użytkowników..
Nie czepiajcie się - nadeszła era 8k, bo mniej więcej tyle kosztują 3090- tki xD
Najlepsze w tym wszystkim jest to, że gram w najnowsze produkcje na monitorze, który ma już 11 lat (Asus VW193DR) i wciąż jako tako sprawdza się. Niska rozdzielczość (1440x900) cieszy mnie, bo nie muszę często wymieniać kart graficznych, a przez to płynność gier jest dobra. Wiem, że to jest bardzo łopatologiczne rozwiązanie, ale pogoń za rozdzielczością nigdy nie wprawiała mnie w szał zakupowy. Z drugiej strony doskonale widzę jak zmiana rozdzielczości wpływa na płynność rozgrywki, ponieważ obok monitor stoi telewizor, który ma rozdzielczość FHD.
Przy kolejnej wymianie karty graficznej może w końcu postawię na monitor w FHD. :D
A ja tam stary boomer siedzę se od 7 lat na 1080p i nie zamierzam tego zmieniać :D W dupę niech sobie wsadzą te swoje K.
A ja tam nie czekam na 8k.
RDR2 stwierdził, że pora na lepszy standard.
W 8k niestety sens grania w stare gry umrze. Ikonki interface'u będą tak małe, że nawet przy pomocy lupy nie będzie się dało niczego dostrzec.
A druga sprawa - Monitor 31,5" do 4k, siedząc około 50-80cm jak przeciętni gracze to już jest ogromny kolos i ciężko ogarnąć krawędzie. Do czego to zmierza wszystko? Mamy w przyszłości mieć monitory ponad 40"?
Żeby za 10 lat nie było podobnej gadki o 16K gdy i tak ponad 60% graczy będzie dalej siedziało na 1080p
4k? A po co to komu, ja tam na FHD siedze. Jak juz mam sie przesiadac to na UltraWide 1440p a nie 4k.
A ja nadal siedzę na 1080p i nie śpieszy mi się do 2-4K.
P.S. Pytanie do posiadaczy monitory z cali 23.8” (przybliżony) i rozdzielczość 2K (2560 x 1440 lub wyżej). To dla ciekawostki.
Jeśli przełączysz z 2560x1440 na 1920x1080 na monitorze cali 23,8, to czy jakość obraz będzie równe dobry co monitor z cali 23,8" i 1920x1080? Jak wtedy będą wyglądać klasyki (prosto z GOG), co obsługują jedynie tylko 1920x1080 i niżej, a nie 2K i 4K ? Będą wyglądać jeszcze gorzej podobnie jak gry DOS i PSX na 1920x1080? Chodzi o ten sam rozmiar monitor, ale obsługuje większy rozdzielczość. Ja nigdy nie widziałem taki monitor w praktyce i mam pewne obawy przed zakupem taki monitor w daleki przyszłość, bo jestem również miłośnik klasyki, a nie tylko najnowsze gry AAA.
1080p ma swoje zalety, że zużywa dużo mniej mocy karty graficzne i daje więcej FPS.
Ci, co nie posiadają taki monitor i nie grają klasyki, to niech nie piszą. Nie wprowadzajcie innymi w błąd. Chcę fakty, a nie teorii.
Dla tych co ubolewają nad tym, że nie mają monitorów 8K, to podsunę pewną myśl.
Na kartach nVidia można zrobić coś takiego jak, skalowanie rozdzielczości.
Daje to możliwość pozbycia się starych technologii wygładzania obrazu, aby ukryć poszarpane piksele. Da to graczom o wiele ostrzejszy obraz.
Zbieg taki jest też używany w DSR (Dynamic Super Resolution).
Ja również siedzę ciągle w Full-HD ( GTX 980/4790K) i nie narzekam i nie zapowiada się na prędką zmianę... zmienię tylko wtedy jak karty typu RTX 2600-2070 spadną w okolicę 1000 pln, wtedy może się skuszę na 2K
DLSS to znakomita technologia i powinno się ją ciągle rozwijać dlatego liczę, że na konsolach też się pojawi podobna technologia. Każda nowa gra AAA powinna mieć taką opcje.
Najważniejsza jest aktualizacja nr 4 - czy doda FPS w 1080p/1440p/4k w porównaniu z DLSS 2.0
Większość ma monitory 1080p, niektórzy 1440p, a nieliczni 4k. A wy tutaj coś o 8k majaczycie XD No chyba, że tą erą 8K nazywacie wyświetlanie pulpitu i okien w przeglądarce internetowej. No i tak jak przedmówca zauważył - najmniejsze monitory 4k to od 27 cali wzwyż, co już jest ogromną wielkością jeśli chce się przy tym siedzieć w odległości 50cm. Powodzenia z 8K i minimalną wielkością ekranu 32 cale.
Dla Mietka kloszarda nie istnieje nic ponad czarniobiale kineskopy i co to znaczy? Tyle samo co Wasz bol tylka nad jedna sluszna rozdzielczoscia w kazdym takim temacie :)
Musicie nauczyć się czytać między wierszami o co Nvidii tutaj chodzi. Już wyjaśniam. Tu nie chodzi o sam fakt, że ludzie zaczną kupować odbiorniki, które będą wyświetlać obraz w 8k, tylko, że ich technologia kart graficznych wraz z DLSS 2.1 potrafi sobie poradzić z taką rozdzielczością. To jest chwyt marketingowy: "O patrzcie, my potrafimy już obsłużyć gry w 8k a gdzie konkurencja?" No właśnie na razie jak widać, nie ma. Po prostu się chwalą, że mogą. Oni to doskonale wiedzą, że taki Kowalski jak zobaczy jak to działa na 8k to se pomyśli ale to będzie śmigać na moich 4k lub X - umieść dowolną rozdzielczość.
Do tego wiele osób nawet jak gra na niższych rozdzielczościach bo na PC ta pogoń za graniem na większej rozdziałce nie jest aż tak wielka z racji, że siedzimy dość blisko monitora to wiele osób lubi sobie włączyć skalowanie rozdzielczości i wyświetlać sobie na np. 1080p obraz z 4k, co daje już fajny efekt wyostrzenia.
za kilka lata, będzie era idealnej czerni, gdy ulepszą i rozpowszechnią produkcje Q-OLED.
Rozdzielczość rozdzielczością, ale każdy który grał w 240hz czy nawet 144Hz raczej dalej będzie wymagał płynności. 8k to jest 4x więcej niż 4k wydaje mi się. A skoro teraz trudno zaprzęgnąć gry do 4k w 60fps- to Do 8K w 144hz będzie trzeba wydać chyba z 50k... a jak patrzyłem ceny monitorów to szybko zrezygnowałem z nawet starego już 1920x1080. Kupię jak zwykle pierwsze lepsze co mi za 50zł w rączki wpadnie. Niestety- bez pracy nie ma jak wejść w nowe technologie :P ceny nas nie rozpieszczają. Monitor 8k będzie kosztował pewnie kilka tysięcy. A nie będzie musiał mieć więcej niż 60hz bo która nowa gra tak szczerze to obsłuży? No może do starszych gier będzie Ok. Także większość osób będzie grała w stare gry z DLSS dającym magiczne 8k... tylko dalej nie będą mogły być to zbyt nowe gry bo pewnie punktem odniesienia dla 8k będzie 4k. I w sumie retro gry w 8k 240hz brzmią dla mnie super- tylko na to poczekam z 20lat aż Chińczycy zaczną to reprodukowali jak pegazusy :P No chyba, że jak skończę szkole to będę zarabiał jakieś fajne pieniądze- to może
Przepraszam za błędy logiczne- śpiący jestem i idę spać
Rozumnie, w wprowadzaniu DLSS chodzi o to, że generowanie rozdzielczości obrazu przestaje być problemem. Piłeczka teraz zostaje odbita w stronę producentów monitorów.
Czy DLSS 2.1będzie na geforce gtx 1050 ti?
Całą ta pogoń za rodzielczością jest hora!!!! Jak wiekszość gra w porywach na 27" może 32"... ja dopiero 4k doceniłem przy projektorze i 120" bo na 65" to tak ledwo co można było zauważyć różnice z fhd... a 8k to chyba w kinie ktoś musiałby grać!
Ja nie wyobrazam sobie gry w mniej niż 4k mam telewizor 49cali i siedzę naprawdę blisko, mam wrażenie że świat gry mnie bardziej otacza, mniejszy monitor? Próbowałem przesiąść się na 29 cale niestety monitor oddałem zaraz po zakupie, niema szans przesiąść się z dużego ekranu na mały.
Dobrze, że coś tam o VR pamiętają. Ciekawe jak DLSS wypada z VR, czy coś widać po obrazie czy nie, bo to już nie jest ekran z oddali.
Chyba nie ma obecnie oficjalnie żadnej gry VR z obsługą RT i DLSS, a to już lata od premiery RTX, trochę w gierek VR grałem i jedyną na którą natrafiłem i która miała jakieś techniczne bajery niespotykane gdzie indziej i to przed spopularyzowaniem się i ustandaryzowaniem takiej techniki to batman arkham VR.
Ta gra posiada implementację czegoś w stylu VRS (Variable Rate Shading) i to do wyboru nawet w kilku opcjach!!! A przecież to jest dość stara gra.
Jakie 8K jak ja jeszcze siedzę na zwykłym HD i w sumie to nie narzekam XD.
Chyba w marketingu.
8k i monitor 2x cali. Ale jaja.
Njaważniejsze czy w Control po włączeniu DLSS 2.1 rozdzielczość wyświetlania nie zmieni się z 3840x2160 na 2560x1440. 1.0 i 2.0 zmieniało rozdziałkę, ale 2.1 jak będzie zmieniać, to będzie to strzał w stopę NV.
TV 8K 25k w górę - komputer do 8K na oko w okolicy 50k - komu nadchodzi temu nadchodzi. Inni dołożą jeszcze z 50k i kupią sobie samochód.
Ta technologia to dziadostwo, grafika jest straszna, poszarpane krawędzie. Już na PS4 Pro lepiej to wygląda.