Jaki komputer do Wiedźmina 4? Po pokazie tech dema, trzeba szykować się na wymagania sprzętowe na miarę nowej gener...
Zapowiada się ultra tragiczna optymalizacja. Gra wyjdzie pewnie fajna ale unreal engine 5 jest okropnie ociężałym silnikiem. Liczmy że redzi porządnie zoptymalizują grę a NVidia do premiery zrobi lepszy dlss. Niestety path tracing na ultra z obecnym dlss może wyglądać zwyczajnie kiepsko, w cyberpunk jest bardzo fajnie, ale w CP jest miasto i pustynia, a w wiedzminie główną scenerią będą lasy i łąki, a roślinność mocno zduszona dlssem może wyglądać brzydko.
To jednak podstawowe PS5 nie wystarczy?
Jakie by nie były, to Redzi mistrzami optymalizacji nie są + nieszczęsny UE5, to przepis na katastrofę techniczną. Może nawet Stalkera 2 przebiją.
Jeśli Wymagania będą przybliżone choć trochę do Tych wyżej Estymowanych, to może na Konfiguracji : i5-12600KF (10/16) + 32GB RAM-u DDR4 + RX 7800 XT 16GB GDDR6 + Rozdzielczość : 1920x1080p, to może jeszcze Wiedźmin 4 ruszy na Wysokich Ustawieniach Graficznych, ale trzeba czekać na Oficjalne Wymagania.
Tak, tak, działało na PS5 w 4K, tylko skalowane z 900p. Taka drobna różnica. Po drugie, całe te wymagania, to czysta spekulacja. Co można w tej kwestii powiedzieć na podstawie dema technologicznego, na dwa lata (przynajmniej) przed premierą? No nic, ale jakiś artykulik przecież trzeba wrzucić.
Pewne jest natomiast to (O ile faktycznie jest to prawda), że Wiedźmin 4 będzie chodzić na Silniku Unreal Engine 5.6, dla porównania można sobie przetestować Demo "Paris : Fontaine Saint - Michel" które również chodzi na Silniku Unreal Engine 5.6.
Demo : "Paris : Fontaine Saint - Michel" testowałem na Konfigu : i5-12600KF (10/16), 32GB RAM-u, RX 7800 XT 16GB GDDR6 (1080p)
W moim przypadku to Demo "Paris : Fontaine Saint - Michel" na Silniku UE 5.6 śmigało płynnie na Ustawieniach Graficznych : Cinematic.