Fatalny Slashy Souls i trudne pytanie: czy Dark Souls w 2D na sens?
Mowa o Soulsach w 2d i nic o Volgarr the Viking?
Łoł, jestem zaskoczony. Byłem absolutnie przekonany że wspomniane na początku istniejące Soulsy okażą się właśnie Volgarrem.
Właściwie Dark Souls w 2D to Wayaward Souls, a nie to powyżej:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.noodlecake.waywardsouls&hl=pl
Fajny materiał, ale moglibyście dać sobie spokój z tą zmianą kamery jak Hed mówi, strasznie to irytuje i przeszkadza w skupieniu się na materiale.
I dobrze promujcie gowniane gry bardziej
Powiedz mi proszę w jakim momencie to "barachło" jest promowane?
Szczera opinia, to mi się podoba, crapiszcze jak ten również trzeba pokazywać.
Ale za to bardzo nie podobają mi się te zmiany ujęć ;/, zauważyłem że od niedawna, tvgry właśnie kombinuje ze zmianami ujęć podczas nagrywania, co ma naddać materiałowi charakter profesjonalizmu ?. Ale niestety wszystkie materiały, nie ważne zrobione przez kogo, kiepsko wyglądają. Wolałbym żebyście powrócili do starej metody, nagrywania z jednej niezmiennej pozycji. Może powinniście zrobić na ten temat ankietę, co o tym myślą użytkownicy.
barachło? pfff
ja proponuję kolejne słowo:
slowpoke,
Jak w: prowadzący to slowpoke i nie ma pojęcia o rynku gier indie, hue hue hue -.-'
Twierdzenie że (dowolna) Metroidvania jest spokrewniona z Dark Souls jest dość naciągane,
Twierdzenie że Slashy Souls mają JAKIEKOLWIEK sensowne powiązanie z Dark Souls (poza tytułem) jest naciągane
Tworzenie materiału o Slashy Souls jest naciągane
Twierdzenie że Salt and Sanctuary są najlepszym (jedynym?) indie projektem ala Dark Souls jest naciąga... a nie czekaj ten materiał to kryptoreklama?
btw odnośnie Slowpoke - czy autor materiału mieszka w piwnicy, gra tylko w Angry Birds i CandyCrushSaga, a na 'pro' targach gier które często odwiedza gapi się non stop na cycki hostes? tzn czy jedynie do tego się sprowadza jego tam bytność?
Bo jakoś zapomniał o choćby
Titan souls
http://store.steampowered.com/app/297130/
Death's Gambit
http://store.steampowered.com/app/356650/
i innych tytułach które wymieniłem w tym wątku jakiś ROK temu
https://www.gry-online.pl/newsroom/deaths-gambit-polaczy-dark-souls-z-shadow-of-the-colossus/komentarze/z6161e9
Tak -tworzenie Dark Soulsów w 2D jak najbardziej ma sens, tym bardziej że nawet ta nieszczęsna Castlevania pojawiła się dziesięciolecia przed Soulsami hue hue
Co oznacza ze Dark Soulsy są Castlevanią w 3D ;DDDDDDDDDDDDDDDDD
Grałeś w Symphony of The Night, że nazywasz ją "dowoną Metroidvanią"? Śmiem wątpić, bo podobieństwa w mechanice obu gier wykraczają znacznie poza ogólną konstrukcję mapy. Zresztą fakt, że jako przykład "Soulsów 2D" wyskakujesz z Titan Souls tłumaczy chyba wszystko. Daj jeszcze Super Meat Boya - też trudny i w 2D. A do tego indie ("hue hue hue").
Odpowiem po kolei:
- nie twierdzę, że metroidvania jest spokrewniona z soulsami, tylko, że gdyby ktoś miał zrobić Dark Souls w 2D to musiałby i tak wrócić do Castlevanii z okresu SotN
- Slashy Souls nie jest oficjalnie częścią soulsów, ale wykorzystali te same koncepcje do zrobienia kretyńskiej gry (nie wiem czemu mielibyśmy się oszukiwać, że tego nie zrobili)
- to nie jest materiał o Slashy Souls - to punkt wyjścia dla pytania o to, czy soulsy w 2D to dobry pomysł
- tak, Salt and Sanctuary to najlepszy indie projekt w stylu soulsów - w tym sensie, że najpełniej i najbardziej oficjalnie przyznaje się do inspiracji (oczywiście to nie znaczy, że gra będzie od razu dobra, zacząłem w nią grać dopiero po tym materiale i wrażeniami podzielę się za jakiś czas)
- komentator zapomniał o tym, że robiłem materiał o Titan Souls (można wyszukać) i nie uważam tego za dobry przykład tego jak powinny wyglądać soulsy w 2D (gra jednak mocniej nawiązywała do Shadow of the Colossus)
- Death's Gambit, Eitr i wiele innych gier widziałem - one wyjdą za x miesięcy, Salt and Sanctuary wychodzi teraz. Co więcej, początkowo planowałem wspomnieć o tych dwóch grach (i mam to nawet nagrane), ale ostatecznie wyciąłem ten fragment.
Pozdrawiam i dziękuję za tak rozbudowany komentarz,
Hed
Cos chyba nie zrozumiałeś do czego "dowolna metroidvania" nawiązuje, zdajesz sobie sprawę ze to jest gatunek gier który ma określone założenia?
Castlevania Symphony of night jest właśnie Metroidvanią bo niby czym?
Tak jak np Rogue Legacy, Cave Story czy La-mulana. Dokładnie ten sam gatunek i praktycznie każda z tych gier jest mocno wymagająca
btw odnośnie porównania Super meat boya do Dark Souls -chyba mnie pomyliłeś z twórcą materiału, to on jest tu od porównań wyciąganych z "drugiej strony"
A Titan Souls nawiązują do Dark Souls choćby tytułem -może temu zaprzeczysz? (aczkolwiek Titan Souls akurat metroidvanią nie są) - tak więc akurat do tego materiału pasują BARDZIEJ niż Slashy Souls
Ba proszę bardzo, kilka pierwszych z brzegu artykułów z topowych serwisów które akcentują ze titan Souls są powiązane (trudnością) z Dark Souls
http://www.gamespot.com/articles/e3-2014-titan-souls-is-part-shadow-of-the-colossus-part-dark-souls-and-all-fun/1100-6420427/
http://www.polygon.com/2014/8/26/6070917/titan-souls
http://steamed.kotaku.com/titan-souls-is-an-infuriating-game-but-i-love-it-1697807085
https://www.rockpapershotgun.com/2013/12/23/titan-souls-is-shadow-of-the-colossus-meets-dark-souls/
btw 2 -jak chcesz "starożytną" metroidvanię o niesamowitym wprost poziomie trudności* to polecam La-mulanę
http://store.steampowered.com/app/230700/
* I zanim ktoś wyskoczy jaka to łatwa gra -jeśli korzystałeś z spoilerów przy przechodzeniu to nie masz prawa głosu!
Nie, nie, nie, to Ty nie rozumiesz. SoTN jest Metroidvanią i nigdzie nie napisałem, że nie jest (zresztą to jedna z najlepszych gier tego gatunku). Jednak to nie jest "dowolna Metroidvania" bo ma o wiele więcej wspólnego z DS niż dajmy na to poprzednie Castlevanie czy Super Metroid. I właśnie o to chodziło w materiale: o grę która ma podobne do Soulsów mechaniki, ale w 2D. Czy Titan Souls ma takie mechaniki? Nie ma, choć oczywiście klimatem jest znacznie bliższa tej serii. I to jest główny problem z porównaniami SoTN i DS: zbyt często pojawia się argument o zupełnie odmienny klimat świata czy poziom trudności (Castleviania chociaż łatwa nie była, to jednak nie jest to ten poziom co w Soulsach). Ja natomiast zgodzę się z Hedem, że tytuły te są bardzo podobne pod względem rozgrywki i byłby to dobry kierunek dla "dwuwymiarowych Soulsów".
A tak przy okazji Dark Souls II. Hed nagrasz kiedyś kolejny odcinek? :), Bo oglądało mi się to świetnie. Dzięki tobie zacząłem grać w Dark Souls i z przyjemnością obejrzę jak grasz.
Bardzo dobry materiał jak zwykle zresztą :) faktycznie jednak martwi mnie ta kamera... strasznie dziwnie się ogląda nagranie, gdy położenie kamery zmienia się z każdą kolejną sekundą w momencie gdy pokazywała raz twarz raz koszulkę, raz dłonie Heda w momencie gdy przemawiał, poczułem się jakbym grał w Risena :D tam zawsze podczas dialogów kamera pokazywała (a czasami nawet nie!) bohatera z różnych stron :) nawet zza krzaków, gdzie widzieliśmy tylko liście xD Co do Soulsów, fajna marka, ale ja nigdy nie miałem na nią nerwów, zważywszy że po przejściu połowy części pierwszej usunęli GFWL skąd zniknęły moje save'y... a grać od początku już nie mam siły, szkoda :)
thewhitestar - znam oczywiście Volgarra, nawet trochę w niego grałem, ale on jednak przypomina klasyczną platformówkę akcji, po prostu z wyśrubowanym poziomem trudności. Od soulsów 2D oczekiwałbym jednak inaczej zbudowanego świata, rozwoju postaci, itd.
Gdybyś Hed czytał stalkera to byś już znał słowo "barachło":P btw materiał na plus, oby więcej takich.
Ciekawe, dlaczego jeszcze nikt nie napisał bardziej machaj tymi łapami. A już wiem, to nie Jordan, ale Hed.
Trochę za dużo zmian ujęć. Taki myk jest dobry jak się zaczyna zdanie na jakiś nowy tamat, a w tym materiale w ciągu kilku/nastu sekund ujęcie było zmieniane 3 razy. Trochę to dezorientuje, nie pozwala w pełni skupić się na treści. Poza tym to materiały Heda na plus. Zawsze poprawiają mi humor :)
Zgadzam się z kolegą wyżej. Co do tych zmian ujęć kamery to nie znam się na tym, ale zmiana ujęcia jest chyba czymś w rodzaju akapitu w tekście. Przechodzisz do następnego tematu lub po prostu robisz dłuższą pauzę, która podkreśla postępujący tok myślowy materiału :P Jeżeli w trakcie jednego zdania albo jednej wypowiedzi robi się takie skoki to ktoś kto ogląda, a nie tylko słucha, może czuć się lekko wybity i rozproszony :)
ty sie hed zle czujesz jak patrzysz co reprezentuje takie slash i souls a wiesz jak ja ubolewam nad tym co blizzard chce nazywac Diablo 3...