AMD pracuje nad szybkimi GPU Navi z ray tracingiem
konsole dostaną RT, AMD pracuje nad szybkim GPU Navi z RT :) AMD zawsze marketingowo ocierała się o komedie szczególnie ich slajdy ;) teraz jak widzę nie jest lepiej dobrali sobie jeszcze MS i Sony do pompowania balona :)
Chlopie ocknij sie, mamy 2020 rok, a firma Amd od kilku lat rzadzi Lisa Su. Na razie dotrzymala wszystkich zlozonych publicznie obietnic. Konsole beda mialy Raytracing, gdyz oficjalnie zapowiedzialo to Sony i Microsoft, a nie dotrzymanie jej wygladaloby fatalnie dla nich wizerunkowo.
Tak dostaną „RT” liczone na shaderach jak robią to Pascale od nvidii ;). Patrząc na wielkość chipu nowego klocka i to, że już istnieje to o sprzętowych jednostkach RT można zapomnieć. Ewentualnie GPU będzie sporo słabszy aby je pomieścić. AMD także nie pochwaliło się niczym w tym temacie na CESie.
Coś czuję że nowa generacja konsol powinna poczekać jeszcze z max 2 lata do wydania na rynek ??
Czekac mozna w nieskonczonosc
I prosze bardzo. Gdyby nie Nvidia to AMD jeszcze dlugo nie zapowiedzialoby kart z Ray Tracingiem!
Dzieki Nvidia obsluga Ray Tracingu w coraz wiekszej ilosci gier staje sie faktem i szybciej trafi do zwyklego szaraczka bo narazie jest zarezerwowana dla bogatych maniakow nowych technologii.
Nie ma watlpiwosci ze Ray Tracing jest najwazniejsza technologia od czasow kart Voodoo ktore jako pierwsze zapewnily wsparcie dla pelnego 3d!!
Od poczatku twierdzilem ze Ray Tracing bedzie sukcesem. Ale jak z pelnym 3D, na poczatku musi minac dwa, trzy lata zanim stanie sie standardem we wszystkich grach!
Jeszcze tylko troszke musimy poczekac ale razem z kartami Nvidia RTX 3000 ktore zaoferuja potezny wzrost wydajnosci wzgledem obecnych Turingow Ray Tracing trafi wreszcie do przecietnego Kowalskiego a to bedzie oznaczac prawdziwy wysyp gier wspierajacych ta przelomowa technologie!
AMD od samego początku mówiło ze wejdą w RT za parę lat, jak technologia trochę dojrzeje, wiec ta proteza która zaoferowała NV raczej niewiele zmieniła w ich planach.
Nie wydaje mi się to też być rewolucja na miarę 3D, taką rewolucją mogłoby być VR, gdyby nie to że nie jest, przynajmniej obecnie.
RT przyjmie się kiedy staną się dwie rzeczy.
1. Twórcy zaczną robić gry z dobrze wyglądającym RT
2. Powstaną karty w przystępnej cenie oferujące dobra wydajność w RT. Czyli coś o mocy przewyższającej 2080 i od niego tańszy dwa razy, więc minie według mnie znacznie więcej niż 2-3 lata ni to się stanie.
Powodem dla którego RT się nie przyjmuje jest fakt, że deweloperzy nie chcą projektować gier specjalnie z myślą o PC. Teraz robi się gry multiplatformowe, gdzie najsłabsza platforma jest jak najsłabsze ogniwo łańcucha, tj. obniża jakość gry na wszystkich platformach. Pecetowe porty są robione jak najmniejszym kosztem, a wszelkie efekty graficzne ekskluzywne dla PC są dodawane już po zakończeniu właściwej produkcji gry. Jeżeli nowe konsole będą obsługiwać RT z wydajnością zbliżoną do GTX2080 (mówię o wydajności samego RT, a nie o wszystkich zastosowaniach GPU) to popularyzacja RT nastąpi bardzo szybko, może już w 2021.
Nie ma szans na wydajność rzędu 2080, chyba ze AMD zamierza rzucić pod koniec roku bombę wydajnościową.
Jeżeli chodzi o GPU nowych konsol, to AMD niczego nie zamierza, bo oni ten procek już stworzyli i dostarczyli, przynajmniej Microsoftowi, który pochwalił się wersją produkcyjną chipa na Twitterze:
https://twitter.com/XboxP3/status/1214249442682916864
Powtórzę jeszcze raz: całe GPU nie będzie tak wydajne jak 2080, ale jednostki renderujące odpowiedzialne za RT mogą takie być.
Jakoś mi się nie wydaje, GPU konsolowe musi być w miarę tanie, wiec żeby osiągnąć wydajność RT 2080 musieliby podciąć wydajność w normalnym zastosowaniu, a to bez sensu.
Jeśli wogóle będą ;). Chip jest duży ale nie na tyle aby wydajnościowo w 7nm to robiło.
W cenie tej karty dostaniemy plejke lub xpudło które zaoferuje bezproblemowe granie przez 6 lat w 4k 30FPS i RT
Jeden z najgorszych momentów na składanie PC na platformie am4/intel1151 gdy za rogiem(2021) am5 z ddr5 i pci5.0