1. Wysłałem produkt na gwarancję i odesłano mi nowy. Bez żadnego paragonu, tylko wklejony numer seryjny w kartę gwarancyjną. Z obecnej gwarancji minęło 3 z 4 lat. Support twierdzi, że na nowy produkt obowiązuje stara gwarancja, czyli wychodzi że rok. Dlaczego? Dostałem produkt o zbliżonych parametrach tak jak było w umowie gwarancyjnej ale nie identyczny model. Wydaje mi się, że wszystko powinno lecieć od nowa.
2. Powiedzmy, że mam urządzenie, w którym czasem mignie ekran na dziwne kolorki. Dzieje się to w dziwnych momentach i ciężko określić kiedy oraz powtórzyć taką sytuację. Czy mogę żądać zwrotu pieniędzy w związku z niezgodnością produktu z umową bez oddawania na gwarancję? I jaka to będzie kwota jeśli zakupiłem urządzenie w promocji za 1zł a jest warte koło 1000zł?
Trudno dokładnie odpowiedzieć. Sprawy gwarancji, rękojmi to trudne tematy. Proponuję zasięgnąć bezpłatnej porady w Urzędzie Ochrony Konsumenta w swoim mieście.
http://www.uokik.gov.pl/rzecznicy_konsumentow.php
mirencjum, mistrz google :)
I co ma z tym tematem wspólnego rękojmia?
Co do tematu:
2. możesz, ale sprzedawca nie musi się na to zgodzić. Ma okreslony termin, w którym musi Ci udzielić informacji zwrotnej co proponuje - najczęściej jest to próba naprawy, ewentulanie wymiana na sprzęt nowy, w ostateczności - zwrot kasy. Towar powinien być sprawny 2 lata od zakupu, poza tym reklamujesz go u sprzedawcy i to od niego wymagasz, aby produkt był sprawny. Gwarancja Cię w tym przypadku nie interesuje.
jasonxxx --> Edytowałeś, ale pierwotnie było zapytanie co ma wspólnego temat wątku z rękojmią.
Napisałem, że gwarancja i rękojmia to trudne tematy, bo tak jest i wiele osób przez brak znajomości swoich praw jest dymanych. Twoja zjadliwa odpowiedź nic nie pomogła autorowi wątku, moja wypowiedź wskazuje możliwość szukania fachowej pomocy.
Nie napisałem, że ma skorzystać z prawa rękojmi, tylko, że gwarancja i rękojmia to trudne tematy. Jako prawa należne konsumentom.
1. zależy od producenta. to on decyduje czy zachowana jest ciągłość gwarancji (może zostać wydłużona o okres serwisowania produktu) czy liczona jest ona od nowa. mimo, że jest to produkt o zbliżonych parametrach - jednak nie o znacznie słabszych parametrach.
2. kwota zwrotu to kwota z paragonu/rachunku, a nie aktualna wartość rynkowa. jeśli na rachunku jest 1zł to w razie czego dostaniesz ten 1zł zwrotu. wartość rynkowa w tej sprawie (gwarancyjnej) nie ma znaczenia.
co do zwrotu kasy to chyba można go żądać dopiero jeśli 3 krotna naprawa nie przynosi poprawy lub jeśli otrzymany w zamian produkt znacznie odbiega od serwisowanego.
mirencjum --> a powiedz, czy widzisz gdzies przy nicku MacGawrona dopisek sp. z o.o.?
jasonxxx --> mirencjum --> czy widzisz gdzies przy nicku MacGawrona dopisek sp. z o.o.?
A co ma do jego naprawy gwarancyjnej dopisek sp.z oo?
Piszesz o rękojmi, więc skądś musiałeś wywnioskować, że MacGawron jest przedsiębiorcą.
Jeśli konsument zakupił towar wadliwy lub zakupiony towar podczas użytkowania takim się okaże, może skorzystać z ustanowionych instrumentów ochronnych: rękojmi za wady fizyczne i prawne oraz gwarancji jakości.
http://www.um.oswiecim.pl/pl_chemik/19_2002/articles/konsument.html
Mogłeś to chociaż wrzucić w cudzyslowie, skoro jedynie przeklejasz z innej strony :)))
Swoją drogą, to info jest błędne i już nieaktualne, pewnie gdzieś z 2005 roku. Gratulacje - popisałeś się "wiedzą", googlowiczu.
Czy tak ciężko zrozumieć, że napisałem to jako o ogólnych prawach. Czy zaproponowałem korzystanie z rękojmi?
Na szczęście nie, bo z rekojmi konsument nie korzysta, więc propozycja na wiele by się nie zdała.
Nudne się to robi i widze nie dociera, więc skrocę:
Rękojmia: w przypadku kiedy stronami umowy są osoby fizyczne lub przedsiębiorstwa
Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej: kiedy osoba fizyczna kupuje od firmy.
Czyli MacGawron nie może skorzystac z rekojmi, tylko jako konsument powołac się na ustawę (i nie jest to wciąż rękojmia). Kuma?
To się odpieprz. Przeczytaj moją poradę z tego wątku (post 2), potem przemyśl to i wypad!
Mad Driver :D
Dokształć się, bo to ciebie garnitury i krawaty kiedyś wydymają, a google może nie być akurat pod ręką.
Rękojmia ma odniesienie do rzeczy nabytych w związku z prowadzona działalnością gospodarcza lub zawodowa zwykły konsument może powoływać się na niezgodność towaru z umowa. Na czas zgłoszenia niezgodności towaru z umowa konsument ma 2 mce
Sprzedawca może towar naprawić lub wymienić na nowy może tez zwrócić pieniądze niemniej nie sadze żeby zwracał wartość 1000 pln a nie taka za jaka faktycznie zapłaciłeś
jasonxxx --> Dokształć się, bo to ciebie garnitury i krawaty kiedyś wydymają, a google może nie być akurat pod ręką.
Dziękuję za ostrzeżenie. Uważam, bo sporo jest Rumunów w garniturach.