Proszę o Pomoc mam 15 lat prawię 16 lat i kończę w tym roku Gimnazjum i na jaki kierunek Technikum lub profil Liceum obrać aby potem mieć na studiach (Gry i twórczość Graficzna)z górki pomożecie bo ja już w jednym temacie wypisałem co potrafię i czy jak takie studia które wymieniłem skończę to mam szanse dostać się do np: Cd-Projeckt lub innego dobrego studia jako grafik Textur ? Proszę o prostą odpowiedź jeśli coś o tym wiecie.
Jeśli będziesz dobry to każda lepsza firma cię przyjmie. Takie duże korporacje potrzebują tylko NAJLEPSZYCH ludzi a nie takich co pokończyli byle jakie studia. Trzeba się uczyć. Powodzenia.
Dzięki ale chodzi ci o praktykę tworzenia Textur itp ? żeby się wszystkiego wyuczył ok Dzięki stary.
To czy masz szanse na pracę po studiach zależy od ciebie, liczą się umiejętności.
Możesz iść do technikum informatycznego bo na grafice i projektowaniu gier będziesz miał sporo zwykłej informatyki, schematy blokowe, algorytmy, jakieś programowanie itp... W technikum na pewno będzie więcej podstawowych rzeczy, które warto znać.
Aha ok miałem właśnie iść na informatykę do Technikum dzięki za upewnienie w moim temacie.
Podawajcie Rady ok będe wiedział z każdą radą więcej co do tego jak się do mojego celu w życiu przygotować.
Wiem o tym ja się pytam jaki kierunek szkoły uczy tego bardzo dokładnie bo mi chodzi tylko o opanowanie całej tematyki więc o tym temat yasiu wiem ale na szkołe też bardzo patrzą.
Pewnie, że ma. Studia czysto informatyczne by się przydały. Żadnych pierdółek z zachęcającą nazwą jak te twoje "gry i twórczość graficzna".
Ale czy taka zwykła szkoła informatyczna mnie przygotuje w tej Grafice i Texturach czy tylko w programach bo ja na Grafika myślę iść.
Idź do technikum z kierunkiem informatycznym, potem na studia z tym samym kierunkiem. Tylko pamiętaj, że po samej szkole do takiej pracy się nie dostaniesz. :) Musisz ćwiczyć dużo w domu. Mam dokładnie taką samą sytuację przed nosem, również informatyka.
Ale na pewno prosto w informatykę ? Mam iść może jednak jakaś Grafika Komputerowa na wysoko postawionej uczelni.
Doradzcie coś sensownego. te odpowiedzi były dobre ale teraz niech inni mi coś poradzą bo nie wiem jak sobie z tym poradzić.
Mylisz się bardzo szkoła i dyplom mają duże znaczenie. Bez niej z samym doświadczeniem nikt się do Studio Wytwórnia Gier nie dostanie.
Nie chodziło mu to. Szkoła jako naukę mało ma do zaoferowania w wyznaczonym przez Ciebie kierunku. Szkoła da Ci tylko papierek. A doświadczenie musisz sobie wyrobić sam.
Idź na czystą informatykę, a grafiki ucz się w domu. To nie takie trudne. Ja w domu się staram ogarnąć mimo 100 innych problemów i jakoś idzie. :)
Wiem ale ten papierek też jest przydatny ja z resztą już próbuje robić dość duże textury.
Dzięki Stary tym mi pomogłeś bardzo dużo. Tutaj masz rację może kiedyś w jakimś studio (CD-Projeckt) lub jakieś inne się spotkamy.
No i co ale na takiej uczelni można pojąć dużą wiedzę co do takich rzeczy na informatyce.
Sam studiuję grafikę lecz idę w kierunku filmu i animacji. Tak jak pisano wcześniej, choćbyś nie wiem jaką uczelnię skończył a nie miał umiejętności to i tak nigdzie Ciebie nie przyjmą. Możesz być po zawodówce ale posiadać świetne portfolio i umiejętności w projektowaniu postaci,rigowaniu lub innej przydatnej przy tworzeniu gier to i tak pracodawcy przyjmą Ciebie z otwartymi ramionami.. W przypadku pracy grafika najlepiej inwestować w różne kursy i szkolenia, które podnoszą Twoje umiejętności. W internecie jest masa darmowych materiałów, z których już możesz się uczyć podstaw i później tylko doskonalić. Na uczelni typu ASP nie nauczysz się niczego podobnego do tworzenia gier mimo, iż jest tam kierunek Grafika (wiem to po sobie). W Warszawie jeśli dobrze pamiętam jest dobra szkoła polsko-japońska, w której można się nauczyć świetnych rzeczy lecz czesne to 1300zł albo 1500zł + trzeba mieć ciekawe portfolio by się tam wgl. dostać.
Jeśli jesteś dobry w tym co robisz ale naprawdę dobry to przyjmą Ciebie po technikum/liceum (napisałem przecież wyżej..) . Tutaj wykształcenie nie odgrywa aż tak dużej roli. Znajomość angielskiego jeszcze to podstawa.
Nie no dość dobrze umiem robić textury i mody do gier a mam dopiero 15 lat a już umiem zrobić głupi nowy świat do gry Gothic 2 : Noc Kruka.
Dla każdego "dość dobrze" znaczy coś innego :) W czym robisz od tego trzeba zacząć ?
Ale to dobrze że umiem już takie rzeczy umiem sobie napisać skrypty do programów i gier i na prawie każdym programie zrobić textury do gry.
Pokaż lepiej cokolwiek co zrobiłeś.. Link do jakieś strony gdzie wrzucasz swoje prace lub cokolwiek na podstawie czego można Ciebie ocenić
Rozumiem, ze piszac textury masz na mysli tworzenie colormap, normalmap, specmap, glossmap, transparencymap,detailmap i innych ? Jesli tak i ich jakosc jest dobra, to mozesz smialo olac studia.
A skrypty w czym piszesz ? Mam nadzieje, ze nie w Unity.
Nie pomyślałem o tym dotychczas moje prace robiłem tylko dla siebie ale wrzucę ich kilka za może miesiąc.
A co do skryptów pisze w notatnikach ale wszystkie działają chodzi mi jak już zrobię textury postaci to już potem na dokumentach je wypisuje wszystko ze sobą zgrywam i puszczam w grę i mamy npc tylko podkładu dzwiękowego jeszcze nie robiłem ale z mapami jest tak samo mapy do gry pierw modeluje a potem przez skrypty umieszczam w grze.
sądze opanuj się i przestań spamować, wrzuć coś ze swoich prac i wtedy ktoś się wypowie
Coś Ty się tak na te tekstury uparł. :D
Nie wiem jak na innych uczelniach (myślę, że podobnie), ale u mnie grafika komputerowa jest na KAŻDYM kierunku na wydziale informatycznym. Oczywiście, są to tylko podstawy, lecz później można znaleźć związane z nią specjalizacje i tak się dalej uczyć.
Bądź co bądź nikt nie nauczy cię bycia dobrym - tutaj wszystko leży po twojej stronie. Mimo naprawdę dobrych nauczycieli, musisz sam zainteresować się tematem. Oni tylko cię nakierują, ewentualnie umieszczą w jakiejś firmie, zlecą jakiś projekt, abyś się rozwijał.
Także po liceum/technikum (kierunek oczywiście mat-inf-fiz, coś w ten deseń), proponuję zdać maturę rozszerzoną z matematyki i informatyki i składać papiery na uczelnie, które mają dobre parterstwa (Poznań->Volkswagen, na przykład, ale to jeśli chodzi o mechanikę, automatykę etc.), na której profesorowie prowadzący starają się wyłapywać "młode talenty".
Na youtube jest kilka ciekawych filmów co do tego tematu już wiem jaki mieć start dzięki ziomki jesteście moimi bochaterami. tu macie te filmy [link] 2 część wywiadu i [link] 1 część wywiadu z twórcami polskich gier.
Papierek po studiach oznacza, że masz tyle wytrwałości i cierpliwości, żeby je ukończyć.
Ktoś, kto uczy się grafiki pół roku w domu, z internetu, może być lepszy od kogoś, kto uczy się grafiki tylko i wyłącznie na studiach przez 5 lat.
Jeżeli chodzi o tworzenie gier, to wszędzie dostaniesz się bez papierka. Być może w jakiejś korpo papierek pozwoli na łatwiejszy i szybszy awans... ale czy 3-5 lat studiowania i marnowania czasu jest tego warte?
Nie ma darmowego i doskonałego kursu grafiki komputerowej prócz tego, który możesz sobie sam w domu zapewnić ćwicząc i ćwicząc..
Sory że poruszam od nowa ten temat ale mam pytanie związane z Grafiką komputerową.
Na jakie kursy najbardziej się opłaca chodzić związane z Grafiką oczywiście?
No pisałem przecież że jestem w czasie tworzenia dość na dużą skalę gry 3D. Jak ją skończę to dodam na moją stronkę to dam linka.
Dopiero modeluję główną postać. ale wszystko na podstawie szkiców i projektowania.
Modi8Gen [49]
Dziwne, bo tutaj: https://www.gry-online.pl/forum/pomozcie-mam-sprawe/zdc8b5f5 pisałeś, że masz ukończone super wielki mod.
Zostaw kursy. Chyba, że masz zamiar zainwestować w coś płatnego (np Gnomon).
Sięgnij po tutoriale których w sieci masz mnóstwo, zacznij czytać fora (Polycount / CGtalk / max3d / Zbrush Central).
Jak studia to właściwie dwie drogi. ASP lub informatyka. Prawda jednak taka, że pracę da portfolio nie papier. Papier za to pomoże przy negocjacjach w sprawie wynagrodzenia, przyznawania wizy. Dodatkowo kurs językowy.
Powodzenia
Ten mod jest ukończony ale nie działa ostatio ponieważ jeden skrypt jest popsuty i musze go szukac wśród 800 innych a nie chce mi się nie mam czasu na to.
Stary Ty tylko dużo gadasz ale jak ktoś prosi byś pokazał cokolwiek z tego co robisz to zawsze się wymigujesz.. Może lepiej z góry powiedzieć, że nic nie robisz tylko po prostu zainteresował Ciebie ten "dział" grafiki i chciałbyś zacząć iść w tym kierunku bo wydaje mi się, że tak właśnie jest po przeczytaniu tego wszystkiego.