Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Quake III Arena i ray-tracing

09.06.2004 14:21
1
zanonimizowany164753
78
Konsul

Wszystko pieknie i wogole ale najlepsze jest to jakiego sprzetu potrzebuje ta gra aby chodzic przy 20FPS :)
Toz to szok: 20*AMD XP 1800+ buehehehe chyba bym zbzikowal gdybym mial taki komp :)
Wlasnie sciagam trailera i ciekaw jestem jak bardzo bedzie sie ciac :P Na starym kompie pewnie wogole sie nie uruchomi albo bedzie 1FPS ;)

09.06.2004 14:52
👍
2
odpowiedz
zanonimizowany1184
89
Generał

Nic tylko pogratulować studentom. Efekt świetny.
A puenta - najnowszy akcelerator liczy ray tracing 3x szybciej niż 20x Athlon 1800 - no cóż, to sie nazywa power :D

09.06.2004 15:04
😊
3
odpowiedz
PAW666THESATAN
165
PIF PAF

huhu już ściągam filmik, chociaż wiem ,że gra i tak by u mnie nie poszła ;] znaczy sam quake 3 działa ,ale i tak się czasem tnie ;P

10.06.2004 10:32
4
odpowiedz
zanonimizowany11242
60
Pretorianin

Poprawcie mnie jesli sie myle ale prawdziwy ray-tracing to chyba liczy procesor a nie karta graficzna ?
I co za tym idzie dzisiejsze procesory sa jeszcze duzo za wolne by liczyc ten "efekt" znany z programow graficznych w czasie rzeczywistym, wiec ta zabawka w q3demo to jakas mocno uproszczona wersja

13.06.2004 22:10
👍
5
odpowiedz
zanonimizowany55819
7
Legionista

narazie liczy to główny procek, dlatego musieli zestawić 20 kompów w jeden klaster
ale na tym uniwersytecie pracuja nad prototypem kości która będzie liczyła ray-tracing hardwareowo.
oznacza to że za jakiś czas powstaną karty graficzne które będą wspierały tę funkcję (chyba że ktoś wymyśli do tego czasu coś lepszego)
Może DX15 i openGL3 będą to wspierały ;)

13.06.2004 22:40
6
odpowiedz
zanonimizowany4198
0
Senator

Ale czy takich efektów nie bło już przypadkiem w niejakim Kriegu (gierka 96kb)???

Bo nie wyglądają te cienie jakoś szczególnie na tle tego co już można było zobaczyć.

14.06.2004 22:24
7
odpowiedz
Qbaa
113
Senator

tom666 ---> nie jest to żadna uproszczona wersja, chłopaki starali się jak mogli :)
a w programach 3d to procesor liczy te efekty, bo w profesjonalnych studiach graficzncyh wykorzystuje się wieloprocesorowe potwory :)

nsk|Artek ---> już powstał program, który pozwala wykorzystywać moc obliczeniową kart graficznych na obliczenia typowe dla dzisiejszych procesorów. był nawet o tym news na golu, ale nie mogę go znaleźć

Hamil_Hamster ---> w Kriegu (też nie pamiętam jak to się zwie :)) tego raczej nie było

Wiadomość Quake III Arena i ray-tracing