Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Twórca Assassin's Creed przeprasza za wieże

23.10.2019 13:09
1
15
eXiv
39
Centurion

Swego czasu Assassin's Creed był śliczną grą i miał bardzo przyjemny system parkour i wchodzenie po wieżach/budynkach było bardzo satysfakcjonujące, oglądanie Damaszku robiło dobre wrażenie. A odkrywanie byle jakiego lasu razy 20 w serii FarCry był dla mnie zbędnym zapychaczem czasu.

23.10.2019 13:16
3
14
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany398029
124
Konsul

Tu nie ma za co przepraszać, tak jak wyżej ktoś pisze, pierwszy AC był w swoim czasie bardzo dobrą produkcją. Wieże były właśnie po to by dawać graczom możliwość oglądania pięknych widoków a przy okazji wymagały wspinania się na nie świetnym jak na swoje czasy systemem parkour. Mimo że już wtedy zarzucano mu zbyt dużą automatyzację a dziś po dziesiątkach odsłon serii nie robi już wrażenia ale wtedy to było wow. W ogóle gra była jedną z tych które pokazywały prawdziwą nową generację ówczesnych konsol. Miło wspominam. Za to panie Patrice gra o małpkach jak dla mnie trochę nudna jest xD

post wyedytowany przez zanonimizowany398029 2019-10-23 13:16:59
23.10.2019 13:43
4
7
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

Winni są twórcy, którzy kopiują te same pomysły i powtarzają to w kółko dla "przedłużenie czasu gry". Twórca Assassin's Creed 1 nie ma za co przepraszać.

23.10.2019 13:09
1
15
eXiv
39
Centurion

Swego czasu Assassin's Creed był śliczną grą i miał bardzo przyjemny system parkour i wchodzenie po wieżach/budynkach było bardzo satysfakcjonujące, oglądanie Damaszku robiło dobre wrażenie. A odkrywanie byle jakiego lasu razy 20 w serii FarCry był dla mnie zbędnym zapychaczem czasu.

23.10.2019 13:16
3
14
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany398029
124
Konsul

Tu nie ma za co przepraszać, tak jak wyżej ktoś pisze, pierwszy AC był w swoim czasie bardzo dobrą produkcją. Wieże były właśnie po to by dawać graczom możliwość oglądania pięknych widoków a przy okazji wymagały wspinania się na nie świetnym jak na swoje czasy systemem parkour. Mimo że już wtedy zarzucano mu zbyt dużą automatyzację a dziś po dziesiątkach odsłon serii nie robi już wrażenia ale wtedy to było wow. W ogóle gra była jedną z tych które pokazywały prawdziwą nową generację ówczesnych konsol. Miło wspominam. Za to panie Patrice gra o małpkach jak dla mnie trochę nudna jest xD

post wyedytowany przez zanonimizowany398029 2019-10-23 13:16:59
23.10.2019 17:51
3.1
zanonimizowany1211334
40
Pretorianin

Pierwsze AC dobrą produkcją? Robienie w kółko tego samego, by odblokować cel, pomnóż x4? Jedynka obok Just Cause 3 to chyba najbardziej denny sandbox w dziejach tej rozrywki. Ratowało go tylko, że w swoim czasie graficznie wymiatał plus rewolucyjny parkour. Dopiero od dwójki seria naprawdę zaczęła wciągać jak magnes, i właściwie do dzisiaj wciąga jak oleje się te poboczne mordęgi.

post wyedytowany przez zanonimizowany1211334 2019-10-23 17:59:55
23.10.2019 19:10
3.2
Szedaar
22
Legionista

Pierwsze Assassin's Creed naprawdę dobrą produkcją (oczywiście z perspektywy 2007 roku), o ile zgodzę się z tą dwójką bo pochłonęła mnie masakrycznie to jednak od dwójki włącznie, każda część nigdy już nie miała tego co było esencją pierwszej części - kompletowanie informacji o celu by móc uderzyć w odpowiednim momencie. Zawsze denerwowało mnie to gdy ktoś gada o tych powtarzalnych misjach pobocznych, a później inna osoba "broniła" produkcji mówiąc że jest świetna, a tych misji nie trzeba wszystkich robić... Ludzie, cała gra opiera się na zabójstwie kilku osobistości które trzeba zaplanować i dobrze zgrać w czasie, stąd płynie największa satysfakcja, ta mechanika jest swietna i praktycznie nie istnieje w żadnej innej części. Wszystkie informacje zdobywamy poprzez wykonanie kilku nietrudnych aktywności (bo misjami tego nazwać nie można), a w bazie danych Animusa pojawiają się wpisy o miejscach, rozmieszczeniu straży itd. Dziś widzimy przez ściany więc cała magia idzie w las. Dosłownie krew mnie zalewała widząc czyjąś rozgrywkę gdy ktoś szedł po czyjeś życie "na pałę" i narzekał na słaby gameplay... takie zachowanie w świecie gry jest co najmniej absurdalne i powinno kończyć się desynchronizacją.

23.10.2019 13:43
4
7
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

Winni są twórcy, którzy kopiują te same pomysły i powtarzają to w kółko dla "przedłużenie czasu gry". Twórca Assassin's Creed 1 nie ma za co przepraszać.

23.10.2019 14:00
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
Procne
67
Generał

Trochę mi to pachnie megalomanią i próbą zwrócenia na siebie uwagi na zasadzie "to ja to wymyśliłem! Ja!".

Odkrywanie mapy przy użyciu wież pamiętam chociażby z Settlers 2 z 1996 roku (fakt że tam się budowało wieże, a nie wspinało). Jestem pewien, że od tamtego czasu znajdzie się jeszcze trochę gier gdzie taki motyw był wykorzystany.

A jakby wziąć pod uwagę książki i filmy to już w ogóle.

23.10.2019 14:41
5.1
9
Xenrocs
68
Pretorianin

W ogóle nie zrozumiałeś o jaki mechanizm tu chodzi...

23.10.2019 14:56
5.2
1
Procne
67
Generał

No to wytłumacz mi.

Wchodzenie na wieże żeby odkryć mapę.

23.10.2019 15:32
Drzesaru
👍
6
odpowiedz
Drzesaru
59
Pretorianin

Ja tam lubię wieże.

23.10.2019 16:00
7
odpowiedz
Onomatopej
13
Centurion

Ja też lubię wieże.
Bez sensu wypowiedź autora, wieże były fajnym elementem eksploracji, a że już sie przejadły (z czym się nie zgadzam)...
Takie życie

23.10.2019 16:31
Zdzichsiu
8
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
Zdzichsiu
134
Ziemniak

Pierwotnie to była fajna mechanika. Każda wieża stanowiła małą zagadkę, za którą w nagrodę otrzymywaliśmy ładny widok + możliwość spojrzenia na planszę z góry.

To twórcy później się rozleniwili, w pełni automatyzując wspinanie i paćkając wieże co 5 kroków.

23.10.2019 17:55
8.1
1
zanonimizowany1211334
40
Pretorianin

Od kiedy w AC wieże były zagadkami? To właśnie Far Cry 3 (albo 4? nie pamiętam czy w trójce też tak było) znakomicie rozwinął ten mechanizm i trzeba było pokombinować, żeby na daną wieżę wejść. W każdym Asasynie na daną wieżę wbiega się jak leci, nieważne którędy i jak. A w Syndicate to już w ogóle trwa kilka sekund z użyciem liny.

23.10.2019 19:09
Zdzichsiu
8.2
2
Zdzichsiu
134
Ziemniak

W pierwszym i drugim Asasynie trzeba było chwytać się odpowiednich cegieł i znaleźć drogę. Freerunning nie obejmował wież, nie dało się wbiec od obojętnie jakiej strony. Czasem trzeba było najpierw wejść na dach kościoła, by z dachu dopiero wdrapać się na dzwonnicę. Ze dwie wieże w AC2 wymagały nawet umiejętności tego chwytu połączonego ze skokiem, której uczyło się bodajże dopiero w Wenecji.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2019-10-23 19:11:43
23.10.2019 19:19
8.3
humman
72
Generał

W najnowszych częściach wspinanie się na wieże sprowadza sie do wciśnięcia 2 przycisków i patrzenia się jak się wspina przez pół minuty. Same w sobie animacje parkuru nawet po tylu latach wyglądają dobrze ale sama wspinaczka jest totalnie nudna

23.10.2019 16:38
9
odpowiedz
zanonimizowany1263582
19
Senator

Ogólnie jest to przyjęty system i gracze lubią go używać, więc nie wiem za co przeprasza skoro jest to ciepło przyjęte. Pewnie tylko chciał zwrócić na siebie uwagę, że to on to wymyślił.

23.10.2019 17:54
raziel88ck
10
odpowiedz
raziel88ck
196
Reaver is the Key!

To był świetny motyw, który w trójce nie miał już sensu. Powodem były niskie budynki i malutka odległość rysowania. Za to w jedynce, dwójce, Brotherhood czy nawet w Revelations sprawdzało się to znakomicie.

23.10.2019 17:57
11
odpowiedz
zanonimizowany1211334
40
Pretorianin

Również lubię ten element w NIE lubianych przeze mnie sandboxach - to akurat jest przyjemne i zachęcające do eksploracji, plus zazwyczaj towarzyszą ładne widoki.

23.10.2019 19:12
mohenjodaro
12
odpowiedz
1 odpowiedź
mohenjodaro
109
na fundusz i prywatnie

Ale dlaczego ten typ za to przeprasza? ;)
Przecież to w pierwszym AC był fajny mechanizm, nie jego wina co z tym potem zrobili inni...

24.10.2019 02:27
Forcebreaker
12.1
Forcebreaker
54
Generał

Poczucie odpowiedzialności, nawet jak nie do końca uzasadnione.

Dynamit też był pierwotnie stworzony jako narzędzie do prac górniczych, nie wysadzania banków i ludzi w samochodach.

24.10.2019 02:16
😡
13
odpowiedz
zanonimizowany1146443
59
Senator

Aktualnie pogrywam sobie w AC II i byłem ciekaw, co za idiota wpadł na pomysł umieszczenia w tej grze aż 73 wież. Obok tragicznego systemu walki jest to najbardziej irytujący element całej gry, który powoduje to, że odechciewa się w to grać.

post wyedytowany przez zanonimizowany1146443 2019-10-24 02:16:15
24.10.2019 09:58
Koktajl Mrozacy Mozg
14
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

System spoko ale nie gdy trzeba to robic 30 razy...

25.10.2019 19:14
15
odpowiedz
Cremator
6
Legionista

Kto na to narzekał, że teraz musi "przepraszać"? Gość po prostu krzyczy jak w tym memie "I made this!". Stwierdzam niedobory uwagi na atencjometrze.

Wiadomość Twórca Assassin's Creed przeprasza za wieże