Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Galeria screenów z gry Children of Morta

obrazków w galerii: 46 | aktualizacja: 27 sierpnia 2019

PC
PS4
XONE
Switch

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
13.08.2017 15:07
Agent Toast
Agent Toast
2
Chorąży

Szykuje się niezły dungeon crawler

09.09.2019 06:48
piotrkozo
odpowiedz
piotrkozo
4
Legionista
8.0

No i cóż. Za mną kilka godzin gry.
Na plus fabuła, klimat, narracja, postacie oraz pixelowa grafika. Niektóre rzeczy są takie piękne (np. animacja odnowionej umiejętności), że aż dziw bierze.
Walka jest średnia, czasem trochę drewniana. Dalej jednak stawia przed nami sprawiedliwe wyzwanie.

Nie odblokowałem pewnie lwiej części ulepszeń, ale jak do tej pory dużo talizmanów (silniejszych umiejętności, które możemy znajdować podczas naszych przygód) działa na zasadzie "przed tobą/wokół Ciebie pojawia się jakiś przedmiot (kula, pocisk, smok, dzikie wenże) i zadaje obrażenia". Dodatkowo błogosławieństwa, które działają na zasadzie przedmiotów są bardzo podstawowe. Jakieś podpalenie, jakaś zwiększona szansa na kryta czy unik. Jestem przekonany, że mnóstwo nowych talizmanów i błogosławieństw odkrywamy w późniejszej grze.

Za to - dużo frajdy dają runy, które dodają do naszych podstawowych umiejętności nowe efekty. Czy to jakieś obrażenia periodyczne czy inne, różne, fajne rzeczy, których nie będę zdradzał.

Jak już pisałem. Przeciwnicy stanowią wyzwanie, a zabijanie ich daje frajdę.
Tempo progresu jest bardzo dobrze przemyślane. Po każdym podejściu coś fabularnego ma miejsce, gra nie pozwala na nudę. Syndrom jeszcze jednego podejścia zdecydowanie doskwiera.

Niestety w grze, jak to w tego typu grach BARDZO dużo zależy od szczęścia i tego co akurat znajdziemy. Raz mamy przed sobą 7 skrzynek i zero kryształów do ich otwarcia raz na odwrót. Raz kończymy podejście z 7 - 8 błogosławieństwami, a raz łazimy z jednym czy dwoma aż do momentu walki z bossem. Tutaj rozstrzał między przyzwoitym, a kompletnie dupnym podejściem jest ogromny, albo zostaniemy zjedzeni, albo z pełnym życiem dolecimy do bosa i to my pokażmy kto tutaj rządzi.

Muzyka w niektórych momentach powala, jest przepiękna.
Cały czas przedstawiane jest nam coś nowego co powoduje, że chce się grać i grać. Zdecydowanie polecam nawet za pełną cenę.

09.09.2019 12:49
Gambrinus84
odpowiedz
Gambrinus84
100
GOL

GRYOnline.plRedakcja

8.5

Świetna, ale zdecydowanie za krótka. Zamknąłem całość w około 12 godzin, nie ma nowej gry plus ani żadnego w pełni losowego, nieskończonego trybu.

10.09.2019 16:38
odpowiedz
Tooiko
1
Junior

Świetna gra
polecam!

11.09.2019 20:00
Labowski
odpowiedz
Labowski
12
Legionista
Image

Gra całkiem fajna acz widzę tam opcje dodania drugiego gracza, a w opisie pisze iż jest to single player? Chyba, że jakoś da się dodać bota? Wiadomo już coś o tym?

11.09.2019 22:33
odpowiedz
1 odpowiedź
grzwys
1
Junior

Labowski
Wiadomo, gramy razem z żoną na jednym kompie. Gra idealna pod pady.
Szczerze, próbowaliśmy kiedyś jakiś gierek dla dwojga, ale ta bije wszystkie.

12.09.2019 16:39
Labowski
Labowski
12
Legionista

Dzięki, a co do co-op to chyba mogę polecić parę bardziej standardowych typu h&s, survival albo RTS/TBS: Dungeon Siege 2, Dead Island, Raft, Stardew Valey czy Disciples 2 (HoMMy zapewne są Ci/Wam znane ;)).

PS. A wiesz może czy da się grać w to nie na jednym kompie?

post wyedytowany przez Labowski 2019-09-12 16:41:01
12.09.2019 18:19
odpowiedz
1 odpowiedź
grzwys
1
Junior

Dzięki za tytuły! :)
Trybu multi nie ma, chyba że czegoś nie odkryłem. Zostaje raczej tylko co-op.
Niemniej jeśli chodzi o ten tryb, to ostatni się tak bawiłem w Heroes3.
Na dziś Children of Morta odpowiada mi dużo bardziej, bo i czasu dużo mniej.
Idealna gierka na 2-3 szybkie wypady wieczorem.

12.09.2019 21:19
Labowski
Labowski
12
Legionista

No mnie chodzi o co-op, ale nie na jednym kompie (kumpel jest w innym kraju więc nawet jakby chciał to nie przyjdzie w 5min xD) czyli ja u siebie na kompie, a on u siebie - lan/net.

13.09.2019 10:14
odpowiedz
grzwys
1
Junior

takiej opcji nie ma.

14.09.2019 17:28
1
odpowiedz
nilphilus
2
Junior
7.5

Gierka fajna i wprowadzająca coś do 'rogalików' - a bardziej usuwająca coś co irtytuje jak nie ma czasu na doskonalenie swoich umiejętności w tym. Tzn. postacie rozwijamy poza typowym systemem roquelike bo śmierć wcale nie oznacza utraty doświadczenia - no i jest jakaś tam fabuła, a raczej opowiadana historia.

Jeśli chodzi o plusy to postacie są całkiem fajne, chociaż imho Mark jest zbyt powolny i ciężko mi znaleźć gdzie byłby bardziej przydatny (nie przeszedłem całości jeszcze) - ale szybkie i walczące na odległość postacie mają ciut łatwiej chyba - mniej obrywają). Ale też większością jednak fajnie się gra.

Co do minusów - potworki są ultra głupie, nie żebym dużo wymagał ale powinny chyba umieć dostać się z punktu A do punktu B =] a czasami się blokują w jakiejś dziurze czy czymś takim. Dalej jest oczywiście grind który był wspomniany w materiale Arasha (ale ten sam materiał mnie przekonał do kupna).

Dużo też zależy od szczęścia faktycznie - jak w jednej grze miałem fajne runy dla łotrzyka to poszedłem jak burza po całej chmarze wrogów - bo co chwilę wchodził krytyk i spadały ostrza na wrogów, a inny - do prawie końca ani runy ani błogosławieństwa =] No ale to też trochę plus, bo jak przyjemnie się wtedy sieka.

Gra fajna na szybką przerwę o ile ma się na tyle silną wolę żeby oprzeć się 'jescze jednemu poziomowi'

16.09.2019 09:33
pieterkov
👎
odpowiedz
2 odpowiedzi
pieterkov
90
Generał
6.5

Myślałem, że będzie to gra podobna do moonlightera. Niestety - jest klasę niżej. Co prawda jest fabuła i po powrocie z lochu ciągle coś się dzieje (np. nowy dialog, sytuacja w rodzinie) ale mimo tego gra jest koszmarnie nudna. Walka jest toporna i nie sprawia takiej radości jak w moonlighterze. Do tego niestety łatwo zginąć, a nie ma stabilnych sposobów na leczenie się - w moonlighterze mogliśmy nakupić mikstur i być bezpiecznym. Tutaj - jesteśmy skazani na RNG które musi wydropić nam leczący talizman/pomnik/flaszkę wypadającą z przeciwnika.
Jest też system skrzynek zamkniętych na klucz, który to trzeba znaleźć. Cały czas występują jednak dysproporcje - albo mamy 5 kluczy i 0 skrzynek albo 4 skrzynki i 1 klucz. Denerwująca i upierdliwa mechanika.
Kolejna wada gry to okropny grind. W moonlighterze po każdym wypadzie do lochu spędzaliśmy miło dzień sprzedając loot i przy dobrych cenach praktycznie codziennie szło kupić nowy miecz/zbroję/jakieś inne ulepszenie. Tutaj musimy po 10 razy przechodzić ten sam nudny poziom składający się z kilku etapów żeby poprawić nasze obrażenia o.... 5%.
Gra jest ładna, ma niezłą muzykę ale gameplay leży - zamiast wciągnąć mnie jak moonlighter zdenerwowała mnie i nie mam ochoty już do niej wracać przechodzić ten sam loch po raz 20 żeby dozbierać do kolejnego mizernego ulepszenia moich obrażeń, żeby móc przejść go po raz 21 z nadzieją na ubicie bossa...
Kompletnie nie czułem potrzeby "jeszcze jednego poziomu" kiedy wyraźnie widziałem, że w lochu zarabiam 300 golda, a ulepszenie kosztuje 900, więc będę musiał przejść go doskonale 3 razy, a jak zginę to i 4 albo 5.
Gra może być dobra dla znudzonych par - wtedy kupujecie taką gierkę i przez miesiąc możecie codziennie po pracy zrobić 3-5 powtórzeń lochu.
P.S. Zapomniałem dodać, że w grze jest dużo postaci do wyboru ale ekspienie ich trwa wieki. Kilka przejść lochu jest niezbędne żeby wbić jeden poziom a to dopiero początek gry. Potem pewnie będzie tylko gorzej.

post wyedytowany przez pieterkov 2019-09-16 09:35:03
19.09.2019 00:49
👍
Vesp
2
Junior
9.0

Z niektórymi punktami się zgadzam, z innymi nie.
Co do sposobów leczenia - pełna zgoda, ale dysproporcji z kluczami/ skrzynkami aż tak nie doświadczyłem. Zazwyczaj udaje mi się zdobyć na tyle kluczy żeby pootwierać skrzynki albo kupić talizman/błogosławieństwo.
Jeśli chodzi o grind - co kto lubi. Dla mnie nie jest to upierdliwe i bawię się przy tym świetnie. Praktycznie co powtórzenie lochu udaje mi się kupić 1-2 ulepszenia (po około 6h gry zarabiam 1-2k gold/loch ). Fajną sprawą jest ulepszanie całej rodzinki grając jedną postacią - przykładowo zdobywając 4 lvl Johnem, zwiększamy maksymalny poziom życia wszystkich członków rodziny, a ulepszenia, które kupujemy za kasę działają na wszystkich bohaterów. Dzięki temu zaczynając przygodę "nowym" członkiem rodziny można szybko dobić do poziomu pozostałych.
Według mnie generowane losowo lochy zrobione są bardzo fajnie, co jakiś czas pojawiają się jakieś wydarzenia i side questy. Minusem jest dosyć małe zróżnicowanie potworów, ale może dalej będzie ich więcej.

Mi gra bardzo się spodobała, generalnie jestem fanem rougelików, więc po takich tytułach jak Hotline Miami i The Binding of Isaac, które do najprostszych nie należą, Children of Morta wydaje się całkiem prosta i przyjemna, ale może być wymagająca dla niektórych graczy, szczególnie nowych w gatunku.

07.10.2019 17:32
Rewo
Rewo
98
Generał
8.0

Zaraz, zaraz, zaraz, bo tu jakaś dezinformacja się szerzy, która może zniechęcić ludzi. Jakie 10 podejść do poziomu by ulepszenie zdobyć? Chyba jeżeli giniesz na pierwszych 10 mobkach, ja po każdym podejściu - udanym, bądź nie - byłem w stanie odblokować chociaż jeden nowy bonus dla rodziny, a zwykle po kilka, już nie mówiąc po upgradzie do zdobywanego golda, wtedy z każdego podejścia ma się kilka-, kilkanaście tysięcy.

Z doświadczeniem faktycznie nie idzie aż tak szybko, ale również tutaj każde podejście w zasadzie skutkuje w praktyce co najmniej jednym nowym poziomem, a zwykle kilkoma.

Już nie mówiąc, że jak się odblokuje kilka pierwszych skilli, to gra robi się znacznie łatwiejsza, podobnie bossowie - najtrudniejszy dla mnie był pierwszy, pająk, potem wszyscy, poza ostatnim za 1. lub max drugim razem schodzili (ostatniego za 4. bodajże ubiłem).

18.09.2019 22:39
1
odpowiedz
Biokus
1
Junior

Po całości w końcu mogę powiedzieć tyle, że ten gatunek gier idzie w dobrą stronę i takie gry jak właśnie moonlighter, deadcells czy też Children of Morta pokazują, że rougelike nie musi być tylko czystym biciem potworów, ale może posiadać w sobie głęboką fabułę, świetnie wykreowane postacie, a nawet grafikę która w starym stylu dodaje tylko uroku.

plusy:
-muzyka
-fabuła w tym i super narrator po prostu da się zatopić w tej fabule
-bohaterowie i ich umiejętności
-wygląd lokacji.
- widać ciągły progres nie tylko w umiejętnościach ale i w historii z każdym przebytym dungeonem
- ogólna stylistyka i animacje.
- walka uczciwa nie za trudna nie za łatwa.
- smaczki fabularne i poboczne historie w dungeonach

minusy:
- definitywnie za krótkie.
- drzewko rozwoju mimo wszystko mogło by być bardziej rozbudowane
- walka i dungeony mimo wszystko zbyt uproszczone i schematyczne
- warto rozwijać wszystkich bohaterów lecz paru wydaje się dość nieprzydatnych i odstających balansem

Ogólna ocena 8.5/10 bo to jak się rozwija gatunek rougelike/dungeon crawler jest wręcz niesamowite, że sprowadza się to do czegoś więcej mając mniej niż większość gier AAA.

04.10.2019 03:12
MrocznyWędrowiec
odpowiedz
MrocznyWędrowiec
65
aka Hegenox

Porządna gra. Co prawda niczego spektakularnego w niej nie ma, odkrywcza też nie jest, ale wszystkie elementy są na dobrym poziomie. Szkoda, że jest taka krótka , a ostatni boss był wielkim rozczarowaniem - znacznie łatwiejszy od przedostatniego ... dosłownie facetankowałem go łotrzykiem z maxymalnie rozwiniętym unikiem i wszystkimi uleprzeniami rodzinnymi i workbench'owymi.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze