Return to Monkey Island - poradnik do gry

Return to Monkey Island - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Return to Monkey Island: Zdobycie 5 kluczy do sejfu (Get the 5 keys for the safe) - solucja, opis przejścia Return to Monkey Island poradnik, solucja

Znalezienie 5 kluczy do sejfu to główne zadanie części 4 gry Return to Monkey Island. Z naszej solucji dowiecie się jak rozpocząć poszukiwania złotych kluczy, jak zdobyć mapę archipelagu i jak przekroczyć równoleżnik (Parallel).

Ostatnia aktualizacja: 26 września 2022

Poniższa solucja skupia się na najważniejszych założeniach rozdziału 4 gry Return to Monkey Island - zdobyciu 5 złotych kluczy do sejfu skrywającego Sekret Małpiej Wyspy. Opis przejścia w naszym poradniku wyjaśnia m.in. gdzie jest sejf i jak dowiedzieć się o kluczach, jak pozyskać mapę mórz i jak z niej korzystać, jak ominąć blokadę przy równoleżniku (Parallel) oraz jak prawidłowo użyć zdobyte złote klucze.

Powrót do sklepu voodoo (Get to the Voodoo Shop right away)

Czwartą część gry rozpoczniecie po powrocie na Melee Island statkiem, który odbudowaliście na Monkey Island - Return to Monkey Island: Zdobycie 5 kluczy do sejfu (Get the 5 keys for the safe) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Czwartą część gry rozpoczniecie po powrocie na Melee Island statkiem, który odbudowaliście na Monkey Island. Cały archipelag w międzyczasie padł ofiarą trzęsienia ziemi i doszło także do innych zmian na wyspie (m.in. pojawienie się nowego sklepu), o których dowiecie się później.

Pierwsze zadanie to powrót do sklepu voodoo (Voodoo Shop), który dla przypomnienia jest w Low Street - musicie iść w prawo i po drodze miniecie zniszczony Scumm Bar. Przejdźcie w sklepie w prawo żeby porozmawiać z kapłanką voodoo.

Pozyskanie pięciu kluczy do sejfu (Get the five keys for the safe)

Sekret jest składowany w sejfie w sklepie voodoo na Melee Island - Return to Monkey Island: Zdobycie 5 kluczy do sejfu (Get the 5 keys for the safe) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Sekret jest składowany w sejfie w sklepie voodoo na Melee Island. Jego otwarcie wymaga wejścia w posiadanie 5 złotych kluczy (Golden Keys). Jest to najbardziej rozbudowane zadanie z całej gry. W celu pozyskania każdego z kluczy trzeba odwiedzić szereg lokacji i zaliczyć przeróżne zagadki. Klucze opisaliśmy na osobnych stronach solucji:

  1. Złoty klucz Widey's Golden Key
  2. Złoty klucz Old Mrs. Smith's Golden Key
  3. Złoty klucz Bella Fisher's Golden Key
  4. Złoty klucz Brrr Muda Island Golden Key
  5. Złoty klucz Terror Island Golden Key

Nie musicie w danym momencie skupiać się na tylko jednym kluczu. Co więcej, niektóre z kluczy są ze sobą powiązane i np. wykonanie czynności lub odwiedzenie lokacji dotyczącej klucza A może Was też przybliżyć do pozyskania klucza B.

Zdobycie mapy mórz (Get a map of the sea)

Po wyjściu ze sklepu voodoo zaczepi Was Widey Bones - staruszka jest w posiadaniu jednego ze złotych kluczy (nie przekaże go Wam już teraz) i możecie dowiedzieć się od niej o właścicielach i przybliżonych miejscach odnajdywania pozostałych złotych kluczy - Return to Monkey Island: Zdobycie 5 kluczy do sejfu (Get the 5 keys for the safe) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Po wyjściu ze sklepu voodoo zaczepi Was Widey Bones - staruszka jest w posiadaniu jednego ze złotych kluczy (nie przekaże go Wam już teraz) i możecie dowiedzieć się od niej o właścicielach i przybliżonych miejscach odnajdywania pozostałych złotych kluczy.

Do podróżowania po archipelagu potrzebna jest mapa. Musicie w tym celu odwiedzić kartografa Wally'ego - Wally's Maps-n-More. Dla przypomnienia jego siedziba jest naprzeciw sklepu voodoo w Low Street na Melee Island. Zapytajcie się Wally'ego o mapę mórz (Sea Map), a otrzymacie ją za darmo.

Mapa świata - eksploracja archipelagu

Powróććie na statek Guybrusha - Return to Monkey Island: Zdobycie 5 kluczy do sejfu (Get the 5 keys for the safe) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Powróććie na statek Guybrusha. Możecie rozpocząć podróżowanie po archipelagu:

1) Melee Island - Rozpoczniecie tu badanie mórz. Samą wyspę Melee warto ponownie zbadać, bo zmieniło się na niej trochę rzeczy w porównaniu z rozdziałem 1.

2) Scurvy Island - Na wyspie tej Guybrush musi odnaleźć Elaine.

3) Terror Island - To wyspa strachów, na której ukryty został jeden ze złotych kliczy.

4) Barebones Island - To malutka wysepka, na której przebywa Ned ukrywający się przed Stanem.

5) 19th Parallel - To równoleżnik, na którym zostaniecie zatrzymani. Opisaliśmy to w kolejnym podpunkcie solucji.

6) Brrr Muda Island - To lodowa wyspa z dużą liczbą mieszkańców. Możecie tu zająć się m.in. odnalezieniem złotego klucza i spotkaniem Stana.

7) Adrift Ship - Piraci z tego statku poddają się kwarantannie. Przekonanie ich do przyjęcia lekarstwa powiązane jest z kluczem Bella Fisher's Golden Key.

8) LeChuck's Ship - Statek LeChucka pojawi się na mapie świata dopiero po dostatecznym awansowaniu w rozdziale. Guybrush tym razem może go badać bez ograniczeń, tzn. nie zostanie wyrzucony przez nieumarłych piratów.

W trakcie poszukiwań klucza Bella Fisher's Golden Key na mapie archipelagu docelowo pojawi się też znak X symbolizujący wrak statku, ale najpierw trzeba rozwiązać zagadkę lokalizacji wraku (może ona być losowa).

Równoleżnik 19 (19th Parallel) - jak przekroczyć i dotrzeć na północ?

Przy próbie przekroczenia równoleżnika 19 (19th Parallel) zostaniecie zatrzymani przez sędziego (Judge) i uniemożliwi to Wam szybkie dotarcie do wyspy Brrr Muda Island - Return to Monkey Island: Zdobycie 5 kluczy do sejfu (Get the 5 keys for the safe) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Przy próbie przekroczenia równoleżnika 19 (19th Parallel) zostaniecie zatrzymani przez sędziego (Judge) i uniemożliwi to Wam szybkie dotarcie do wyspy Brrr Muda Island.

Odwiedźcie wyspę Scurvy Island i po wyświetleniu jej mapy dotrzyjcie do obozowiska (Camp) - Return to Monkey Island: Zdobycie 5 kluczy do sejfu (Get the 5 keys for the safe) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Odwiedźcie wyspę Scurvy Island i po wyświetleniu jej mapy dotrzyjcie do obozowiska (Camp).

W obozowisku zlokalizujcie notatkę Elaine (Elaines Note) - Return to Monkey Island: Zdobycie 5 kluczy do sejfu (Get the 5 keys for the safe) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

W obozowisku zlokalizujcie notatkę Elaine (Elaine's Note).

Treść notatki zawiera informację o lokalizacji Elaine, przy czym może ona być losowa - Return to Monkey Island: Zdobycie 5 kluczy do sejfu (Get the 5 keys for the safe) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Treść notatki zawiera informację o lokalizacji Elaine, przy czym może ona być losowa. W naszym przykładzie była informacja, że Elaine pracuje na wschód od wodospadu i na południe od jeziora i w rezultacie wybraliśmy gaj (Lime Grove) z powyższego obrazka.

Jeśli poprawnie wytypowaliście lokację z mapy, to odnajdziecie Elaine - Return to Monkey Island: Zdobycie 5 kluczy do sejfu (Get the 5 keys for the safe) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Jeśli poprawnie wytypowaliście lokację z mapy, to odnajdziecie Elaine. Otrzymacie od niej ulotkę (Elaine's scurvy flyer) powiązaną z kluczem Bella Fisher's Golden Key.

Poproście Elaine o limonki (Limes), a otrzymacie za darmo kilka ich sztuk.

Dotrzyjcie do równoleżnika żeby doprowadzić do zatrzymania - Return to Monkey Island: Zdobycie 5 kluczy do sejfu (Get the 5 keys for the safe) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Dotrzyjcie do równoleżnika żeby doprowadzić do zatrzymania. Od sędziego dowiecie się, że musicie przewozić limonki i macie już je w inwentarzu dzięki odwiedzeniu Scurvy Island.

Musicie też wypełnić poprawnie formularz - Return to Monkey Island: Zdobycie 5 kluczy do sejfu (Get the 5 keys for the safe) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Musicie też wypełnić poprawnie formularz:

  1. Możecie dowolnie przedstawić się - będzie to wpływało wyłącznie na to jak będziecie nazywani w trakcie pobytu na Brrr Muda Island.
  2. Zaznaczcie pozycję 5 (przewożenie limonek).
  3. Zaznaczcie oświadczenie o prawdomówności - to ostatnia pozycja (powyższy obrazek).
  4. Podpiszcie się na dole formularza.

Ważne jest to żeby nie zaznaczyć innych pól, choć jeśli się pomylicie to próbę przekroczenia granicy możecie ponowić. Zostaniecie przepuszczeni i od tej pory możecie odwiedzać Brrr Muda Island dowolną ilość razy (nie dojdzie do ponowych zatrzymań na morzu).

Użycie 5 kluczy do otwarcia sejfu - finał rozdziału

Po tym jak zgromadzicie wszystkich 5 kluczy powróćcie na Melee Island i wyruszcie raz jeszcze w stronę sklepu voodoo w Low Street - Return to Monkey Island: Zdobycie 5 kluczy do sejfu (Get the 5 keys for the safe) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Po tym jak zgromadzicie wszystkich 5 kluczy powróćcie na Melee Island i wyruszcie raz jeszcze w stronę sklepu voodoo w Low Street. Po wejściu do środka używajcie kolejnych kluczy na sejfie. Nie musicie szukać odpowiednich slotów na klucze - po prostu wybierajcie zawsze sejf jako miejsce użycia każdego złotego klucza.

Pozostało już Wam obejrzenie kilku scenek i wybranie kilku (nieistotnych) opcji dialogowych. Awansujecie do piątego rozdziału gry.