Przed premierą 5 marca 2009, 09:34

autor: Marcin Łukański

Need for Speed Shift - już graliśmy!

Seria Need for Speed wykonuje kolejny zwrot o 180 stopni. Wybraliśmy się do Anglii, aby zobaczyć co tym razem zaserwuje nam Electronic Arts.

Przeczytaj recenzję Need for Speed Shift - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Need for Speed to dziwna marka. Utrzymuje się na rynku od wielu, wielu lat, a poziom gier wydawanych pod znakiem „Żądzy Prędkości” jest bardzo zmienny. Co jednak najciekawsze, niezależnie, czy nowa gra z tej serii jest dobra, czy też jest zupełną klapą – zawsze jest o niej głośno i zawsze rzesza fanów biegnie do sklepów.

Ostatni odcinek serialu pod tytułem Need for Speed wykazał dość solidny spadek formy. Undercover był nudny, prosty i bardzo zręcznościowy. Aby przekonać się, jak przebiegają prace nad kolejną częścią serii, pojechaliśmy do Anglii zobaczyć i pograć w Need for Speed Shift. Okazało się, że nowy NFS będzie zupełnie inny niż Undercover. Seria wykonuje kolejny zwrot o 180 stopni – rezygnuje z otwartego miasta, rezygnuje z policji, rezygnuje ze stricte zręcznościowego systemu jazdy i wprowadza zamknięte wyścigi w stylu Race Driver: GRID.

W grze zobaczymy wiele specjalnych efektów.

Co w trawie piszczy

Nie tak dawno pojawiło się wiele plotek, jakoby za nową grę z serii odpowiadała firma Criterion Games. Niemal od razu przychodziły na myśl beztroskie wyścigi w stylu Burnouta i przysłowiowa mechaniczna rzeź na ulicach miasta. Nic bardziej mylnego. Nad Need For Speed Shift pracuje firma Slightly Mad Studios. Jeśli ta nazwa niewiele Wam mówi, to zapewne SimBin powie już troszkę więcej. W skład Slightly Mad Studios wchodzi zespół Blimey! Games, który został utworzony przez pracowników SimBin. Na ich koncie są takie gry jak GT Legends, GTR Evolution czy GTR: FIA GT Racing Simulation.

Więc teoretycznie gra jest w dobrych rękach. Nasza gra nie będzie czystą symulacją – opowiada nam producent, Patrick Soderlund. Chcemy być dostępni dla jak największej liczby osób. Ale jednocześnie chcemy, abyś poczuł, jak to jest jeździć szybkimi samochodami – dodaje.

Producent zastosował pewnego rodzaju złoty środek i wymieszał elementy realistyczne z licznymi wstawkami zręcznościowymi.

Przedstawienie czas zacząć

Pierwsza rzecz, która rzuca się w oczy, to oczywiście oprawa graficzna. A rzuca się w oczy dość zauważalnie, bo gra prezentuje się świetnie. Producent zadbał o wszystko: o wysokiej jakości tekstury, klimatyczne efekty świetlne, pełne detali karoserie samochodów, szczegółowe otoczenie i – co najważniejsze – o niesamowity widok z kabiny.

Bardzo możliwe, że Shift okaże się pierwszą grą, w której widok z kabiny będzie widokiem priorytetowym. Przyjrzeliśmy się kilku grom wyścigowym – mówi Patrick – i pomyślałem, że możemy dodać coś, czego nikt jeszcze nie zrobił, a mianowicie perfekcyjnie oddać wrażenie jazdy szybkim samochodem. Wraz z poczuciem prędkości i siły odśrodkowej.

Ekipa z Slightly Mad Studios tworzy coś naprawdę świetnego, nie tylko pod względem graficznym, ale również pod względem zachowania się samego kierowcy.

Testujemy grę BeamNG.drive - takich kraks nie ma nawet Burnout
Testujemy grę BeamNG.drive - takich kraks nie ma nawet Burnout

Przed premierą

Gry samochodowe od lat zmagają się z problemem realistycznego przedstawienia uszkodzeń pojazdów. W parze z coraz lepszą grafiką nie idzie bowiem fizyka odpowiedzialna za wizualne przedstawienie wszelkich uszkodzeń. BeamNG.drive robi to inaczej.

Testujemy Next Car Game - godnego następcę serii FlatOut
Testujemy Next Car Game - godnego następcę serii FlatOut

Przed premierą

Oto Next Car Game, następca FlatOutów, jeden z tegorocznych kandydatów do miana najlepszej gry wyścigowej. Rynek na chwilę odetchnie od kolejnego Need for Speed, więc może... teraz Finlandia!

Graliśmy w polskie Agony – najlepsza wizja piekła w grach wideo?
Graliśmy w polskie Agony – najlepsza wizja piekła w grach wideo?

Przed premierą

Polskie Agony zabiera nas do piekła, bynajmniej nie na herbatkę z demonami. Twórcom z MadMind udało się w bardzo sugestywny sposób oddać domniemany klimat podziemnego królestwa.

Komentarze Czytelników (128)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
07.03.2009 08:52
odpowiedz
pawel21s
35
Asassyn

TO nie jest nowy NFS tylko Grid i tak ten NFS nie bendzie dobra inwestycja bo seria skonczyla sie na Most wanted powinni z tego wyciagac jakeis perswazje i dodawac nowe samochody lepsza grafike a nie robia jakies gó...

07.03.2009 10:10
odpowiedz
Kox117
12
Taktyk

"Seria wykonuje kolejny zwrot o 180 stopni..." Czyli wracamy do gry typu NfS Pro Shit

spoiler start

żal ich pomysłów!

spoiler stop

07.03.2009 11:47
odpowiedz
grubach
12
.:zDolny Śląsk:.

Coś czuje lipę w powietrzu. Ja bym chciał Undergrounda III, cykl dobowy, nowy obszerniejszy tuning, niebanalna fabuła, dobra optymalizacja, ładna grafika i nowe fury z niższej pułki, pościgi, duże miasto, przechodnie na ulicach, bardziej symulacyjny model jazdy... wiem za dużo bym chciał, takie rzeczy tylko w Tesco...Ale warto pomarzyć

07.03.2009 13:45
odpowiedz
ramzess123
1
Junior

ja wciaz dobrze wspominam NFS Most Wanted,ktorego przechodzilem jeszcze na ps2,teraz zastanawiam sie czy nie kupic go sobie na x360,bo to byl najlepszy nfs w jakiego gralem,a ten SHIFT zalatuje pro streetem i jesli bedzie zrobiony na bazie grida to podziekuje!najlepiej to wogule niech do grida dodadza tuning i nazwa NFS SHIFT......

07.03.2009 14:17
odpowiedz
LedZeppelin
25
Konsul

hym... gdyby to nie byl nfs, bylbym wniebowziety, ale nfs to wyscigi uliczne! ehh... ja chce nfs porshe 2...

07.03.2009 17:21
odpowiedz
LooKAS
128
Konsul

ja na szczescie odkrylem rFactora i inne scigalki mi na razie niepotrzebne... nie jestem super kierowca, ale kazdy udany przejazd jakas mocna tylnionapedowka sprawia mi dzika satysfakcje. FF na maxa i po 5 okrazeniach jestem zmachany, ale daje wiecej frajdy niz wszystkie nfsy i gridy razem wziete..
p.s. jak z kierownica w SHIFcie? tez taka beznadziejna obsluga jak w Gridzie? kolejna gra na pada?

07.03.2009 23:55
odpowiedz
dododo
77
Pretorianin

Czyli, podsumowują to jednym zdaniem: "Skopiowaliśmy w 99% jedną z najlepszych wyścigówek na PC ostatnich lat ponieważ była bardzo dobra, daliśmy znaczek 'Need For Speed', liczymy, że ją kupicie i spodoba wam się tak jak GRID".
Ot polityka EA.
Brawo...
Tym ludziom, po prostu nic już się nie chcę. Mają w piz/du hajsu, więc po co mają się wysilać i tworzyć coś oryginalnego, skoro ludzie i tak polecą do sklepu. I takie są fakty.

08.03.2009 00:18
odpowiedz
siara15madrid
50
Pretorianin

Lookas -> Beznadziejna obsługa kierownicy w GRIDzie? Ten aspekt jest właśnie świetnie zrobiony. Bardzo dobrze się jedzie kierownicą...no chyba że masz jakiś shit za 50 zł... W NFSie Pro Street to dopiero była beznadziejna obsługa kierownicy. Po prostu koszmarna, szybko sprawiła że usunełem gre z dysku....Ale Underground chodził bardzo dobrze, 2 cześć też do bani, Most Wanted i Carbon nie wiem bo kierownicą w nie jeszcze nie grałem....

08.03.2009 00:29
odpowiedz
Bak15
42
Generał

Niech robią Need for Speed: Delate albo Esc i niech skończą tą farsę bo NFS skończył się na Most Wanted (dla mnie).

08.03.2009 00:51
odpowiedz
LooKAS
128
Konsul

siara15madrid ->mam logitech driving force gt, a wczesniej testowalem na logitech driving force pro... no chyba, ze ktorys patch wyeliminowal problem

08.03.2009 11:47
odpowiedz
xardupa
11
Chorąży

heh lubie need for speeda ale undercover byl slaby ciekawe jakie to bedzie

08.03.2009 13:03
odpowiedz
Sid67
139
Konsul

ProStreet + wnętrza czyli tradycyjna NFSowa "rewolucja" typu dodamy jeden nowy element i wypuszczamy jako nową grę.

08.03.2009 17:25
odpowiedz
Valdhaka
20
Chorąży

Jak ktos pisze "mi NFS kojazy sie tylko z nielegalnymi wyscigami i otwartym miastem" to rece mi opadaja. To znaczy ze autor tego ma max 13-15lat.
Nie pamietacie tego co bylo przed Undergroundem? To wlasnie byly NFS'y, to najbarwniejsza i najciekawsza historia gry, to najlepsze czasy i wzniesienie sie na szczyt popularnoci i JAKOSCI. od czesu Undergrouna NFS traci tylko na swoim wdzieku...

08.03.2009 20:10
odpowiedz
kolo10017
44
Konsul

Need For Speed to nie znaczy ,,Żądza szybkości,, koledzy....

08.03.2009 20:35
odpowiedz
DanPro
2
Junior

wszystko fajnie.niepokoi mnie tylko prowadzenie.oby nie było takie jak w undercover.według mnie nie powinni zmieniać ciągle stylów NFSa!kiedyś były nielegalne,a od czasu ProSteeta zaczęła się faza na legalne wyścigi.Undercover zaczął znowy nielegalna gre,ale w kiepskim wydaniu.słabe prowadzenie.to nie jest GRID!jak już maja być legalne wyścigi,to oby były dobre!

09.03.2009 10:15
odpowiedz
graf_0
117
Nożownik

Ciekawe jak będzie z tą "sztuczną inteligencją".
Fajnie jeśli wreszcie komputer zacznie jeździć agresywnie - bo jak na razie w grach samochodowych zawodnicy komputerowi jeździli poprawnie, ale powoli(albo szybko, zależało od poziomu trudności). Ale nie ryzykowali - trzymali się optymalnej linii na torze, hamowali tak aby nie stracić kontroli. To jest trochę nudne. Chciałbym zobaczyć kilku zawodników jadący bardzo dobrze i kilku ścinających, hamujących przed zakrętem na zablokowanych kołach i wychodzacych z zakrętu z pełnym gazem na uślizgu(i kręcącym się w rezultacie w kłębach dymu) :)

09.03.2009 12:38
odpowiedz
ujemny
53
Prezenter TV

Zapowiada się kolejna produkcja stworzona w absurdalnie kroki czasie - zapomnijmy o optymalizacji.

09.03.2009 20:17
odpowiedz
siara15madrid
50
Pretorianin

LooKAS-> Nie wiem czy patch coś zmieniał bo nie grałem na surowej wersji na kierownicy. Tylko z patchem 1.2. A różnice w naszych opiniach mogą się różnić z powodu innych ustawień kierownicy (zakres skrętu czy też force feedback) albo po prostu częstotliwości grania. Początkowo bardzo ciężko mi się grało w GRIDa jak i inne wyścigówki ale po kilku godzinach praktyki było już znacznie lepiej. Może w tym leży problem... ;p

10.03.2009 19:01
odpowiedz
xxprzemoxx
1
Junior

fajnie że jest nowy nfs

10.03.2009 19:53
odpowiedz
raziel88ck
108
Reaver is the Key!

xxprzemoxx - niefajnie, zmieniliby nazwe i dali spokoj tej serii, ale widocznie znowu chca przyciagac ludzi za pomoca tytulu. Wywiad wcale nie nastawil mnie optymistycznie, nic nie pokazali, tylko mowia, obiecuja, zachwalaja, no bo wiadomo ze jakby tworcy mowili ze gra jest slaba, ze robia znowu na ilosc a nie na jakosc to tylko garstka ludzi by kupila. Bedzie demo to sprawdze, dema nie bedzie to przestane sobie calkowicie zawracac uwage tym tytulem

28.04.2009 22:52
odpowiedz
chiquit
1
Junior

Jak dla mnie to powinni zrobic znowu cos w stylu Most Wanted lub Underground'a chociazby underground'a 3 i dobrze by bylo zeby caly ten swiat wyscigow wrocil znowu na miejskie ulice w nocy bo to budowalo taki niepowtarzalny klimat...

29.04.2009 09:55
odpowiedz
BE_WANTED
93
Wymiatacz

Carlista się nam rozrasta :D Będzie BMW M3 E36 na przykład. http://nfsplanet.pl/comment.php?comment.news.774

Robi się gorąco.

29.04.2009 10:00
odpowiedz
raziel88ck
108
Reaver is the Key!

chiquit - ea games nie zrobiloby dobrze underground 3 (mowa o carbon) ani most wanted 2 (undercover), powrot do korzeni to jedyne wyjscie moim zdaniem, ale to tez zalezy kto by robil, teraz elektronicy "raz na milion robia dobra gre", reszta robiona jest na zamowienie.

03.05.2009 04:34
odpowiedz
asmelixziom
1
Junior

Oni opanowali do perfekcji metodę CTRL+C. CTRL+V
Od Pro Street'a różni się to jedynie nowymi samochodami i (totalnym brakiem w zmianach graficznych). Podobnie było z Undercover'em, który od Most Wanted różni się większą rozdzielczością: obsługą dużych ale i panoramicznych monitorów (płakałem kiedy do MW musiałem przestawiać tryb monitora na 4:3)

xxprzemoxx

fajnie że jest nowy nfs

Szkoda, że przez tyle czasu, to ja sam zrobiłbym więcej niż ich całe studio, więc NFS nie wychodzą nowe. Silniki są te same od początku, jedynie z rozszerzeniami. NFS już nie wychodzą nowe. To tak jakby ktoś mówił, że GTA 3 aż do San Andreas jest na różnych silnikach. Buhaha, zmiana kilku HUD'ow i kolorystyki wyświetlania nie jest zbyt pracochłonna...

03.05.2009 04:50
odpowiedz
asmelixziom
1
Junior

Nie zdążyłem zedytować, ale chyba za to mnie nikt nie skarci ;P
Muszę przyznać, że MW grałem na PS2 (chyba z 6 razy ukończona) na PC też ze 2 razy. Jak czekałem na Carbona, to byłem strasznie podniecony: O.o W NOCY i to W KANIONIE. Kanion może i fajny, ale Carbona ukończyłem w niecałe 20 godzin... Potem z dystansem czekałem na PS. Rozczarowałem się strasznie już przy pierwszym uruchomieniu... (menu odwalone w 5 minut) a jazda po torach szybko się nudzi. Undercover miał wnieść coś nowego... Przynajmniej tak wynikało z TRAILER'ów. Super-fajne filmiki - "pomagali nam goście z hollywood'u, ale jesteśmy fajni". Nie różni się od poprzedników zbytnio, ale fajnie jedynie się śmiga 360km/h na autostradzie... xD
Podsumowując, nie oczekujcie od Shift'a rewelacji. Moim zdaniem skopiowali grafikę z Undercovera, a silnik wyścigów z Pro Streeta. Teraz następne tytuły będą krzyżówkami (tak jak psy się krzyżują ;P)

05.09.2009 20:28
odpowiedz
Conrad0
2
Junior

żal ! będe chciał zagrać w symulator to wezmę sobie Gran turismo albo Grida , coś czuje że to koniec wielkiej serii

07.09.2009 19:04
odpowiedz
Emilo-ziom
6
Legionista

spoko gierka

Zapraszam na moją stronę! www.Multishare.za.pl

13.09.2009 00:20
odpowiedz
drome45
1
Junior

Ło matku!
super video!
Need For Speed SHIFT - illegal racing in Prague
http://www.youtube.com/watch?v=s8V8lFMQsZM

17.09.2009 09:38
odpowiedz
micholes
21
Centurion

kzabost wez troche wyluzuj. Nawet w to nie grałeś a już narzekasz. A jak ci sie nie podoba to chociaz przestań uzywac brzydkich wyrazów bo kiedys przegniesz

27.09.2009 01:23
odpowiedz
Broquaz
3
Junior

Siema! Jeśli pamiętacie, to pierwsze NFSy były wlaśnie po zamkniętych torach i Shift wraca do korzeni, jak mniemam. Ludzie którzy nie grali w ostatniego NFSa nie mogą oceniać. Ja grałem i różni sie od GRIDa jest bardziej realistyczny, z tego tytułu trudniej prowadzi się auto, trzeba dużej wprawy i zdecudowanie kiedownicę, a nie pady czy klawiaturę. Dla mnie wszystkie NFSy były dobre. Pozdro ;)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze