Need for Speed Shift - już graliśmy!

Seria Need for Speed wykonuje kolejny zwrot o 180 stopni. Wybraliśmy się do Anglii, aby zobaczyć co tym razem zaserwuje nam Electronic Arts.
Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.
Przeczytaj recenzję Need for Speed Shift - recenzja gry

5 marca 2009Marcin Łukański (gry-online.pl)
• strony :1234

Need for Speed to dziwna marka. Utrzymuje się na rynku od wielu, wielu lat, a poziom gier wydawanych pod znakiem „Żądzy Prędkości” jest bardzo zmienny. Co jednak najciekawsze, niezależnie, czy nowa gra z tej serii jest dobra, czy też jest zupełną klapą – zawsze jest o niej głośno i zawsze rzesza fanów biegnie do sklepów.

Ostatni odcinek serialu pod tytułem Need for Speed wykazał dość solidny spadek formy. Undercover był nudny, prosty i bardzo zręcznościowy. Aby przekonać się, jak przebiegają prace nad kolejną częścią serii, pojechaliśmy do Anglii zobaczyć i pograć w Need for Speed Shift. Okazało się, że nowy NFS będzie zupełnie inny niż Undercover. Seria wykonuje kolejny zwrot o 180 stopni – rezygnuje z otwartego miasta, rezygnuje z policji, rezygnuje ze stricte zręcznościowego systemu jazdy i wprowadza zamknięte wyścigi w stylu Race Driver: GRID.

W grze zobaczymy wiele specjalnych efektów.

Co w trawie piszczy

Nie tak dawno pojawiło się wiele plotek, jakoby za nową grę z serii odpowiadała firma Criterion Games. Niemal od razu przychodziły na myśl beztroskie wyścigi w stylu Burnouta i przysłowiowa mechaniczna rzeź na ulicach miasta. Nic bardziej mylnego. Nad Need For Speed Shift pracuje firma Slightly Mad Studios. Jeśli ta nazwa niewiele Wam mówi, to zapewne SimBin powie już troszkę więcej. W skład Slightly Mad Studios wchodzi zespół Blimey! Games, który został utworzony przez pracowników SimBin. Na ich koncie są takie gry jak GT Legends, GTR Evolution czy GTR: FIA GT Racing Simulation.

Więc teoretycznie gra jest w dobrych rękach. Nasza gra nie będzie czystą symulacją – opowiada nam producent, Patrick Soderlund. Chcemy być dostępni dla jak największej liczby osób. Ale jednocześnie chcemy, abyś poczuł, jak to jest jeździć szybkimi samochodami – dodaje.

Producent zastosował pewnego rodzaju złoty środek i wymieszał elementy realistyczne z licznymi wstawkami zręcznościowymi.

Przedstawienie czas zacząć

Pierwsza rzecz, która rzuca się w oczy, to oczywiście oprawa graficzna. A rzuca się w oczy dość zauważalnie, bo gra prezentuje się świetnie. Producent zadbał o wszystko: o wysokiej jakości tekstury, klimatyczne efekty świetlne, pełne detali karoserie samochodów, szczegółowe otoczenie i – co najważniejsze – o niesamowity widok z kabiny.

Bardzo możliwe, że Shift okaże się pierwszą grą, w której widok z kabiny będzie widokiem priorytetowym. Przyjrzeliśmy się kilku grom wyścigowym – mówi Patrick – i pomyślałem, że możemy dodać coś, czego nikt jeszcze nie zrobił, a mianowicie perfekcyjnie oddać wrażenie jazdy szybkim samochodem. Wraz z poczuciem prędkości i siły odśrodkowej.

Ekipa z Slightly Mad Studios tworzy coś naprawdę świetnego, nie tylko pod względem graficznym, ale również pod względem zachowania się samego kierowcy.

Dotyczy wersji PC
inne
Graliśmy w The Crew - samochodowe RPG z otwartym światem

Graliśmy w The Crew - samochodowe RPG z otwartym światem

Posucha w temacie samochodowych sandboksów zdaje się powoli zmierzać ku końcowi – The Crew to tytuł, który może nieźle namieszać w swoim gatunku i pokazać swoim rywalom tylne zderzaki w akompaniamencie pisku opon.  zapowiedź gry

Graliśmy w The Crew - Burnout i Test Drive Unlimited w jednym

Graliśmy w The Crew - Burnout i Test Drive Unlimited w jednym

The Crew to pierwsza prawdziwie nowa ścigałka Ubisoftu od bardzo długiego czasu. Na targach E3 sprawdziliśmy czy Burnout w wydaniu MMO ma rację bytu.  zapowiedź gry

Testujemy Next Car Game - godnego następcę serii FlatOut

Testujemy Next Car Game - godnego następcę serii FlatOut

Oto Next Car Game, następca FlatOutów, jeden z tegorocznych kandydatów do miana najlepszej gry wyścigowej. Rynek na chwilę odetchnie od kolejnego Need for Speed, więc może... teraz Finlandia!  zapowiedź gry

A jaki jest Twój werdykt?

Oceń sam tę grę
Need for Speed Shift - screen - 2009-07-31 - 157473Need for Speed Shift - screen - 2009-07-31 - 157472Need for Speed Shift - screen - 2009-07-31 - 157471Need for Speed Shift - screen - 2009-07-31 - 157470Need for Speed Shift - screen - 2009-07-31 - 157469Need for Speed Shift - screen - 2009-07-31 - 157468Need for Speed Shift - screen - 2009-04-21 - 144164Need for Speed Shift - screen - 2009-04-21 - 144163Need for Speed Shift - screen - 2009-04-21 - 144162Need for Speed Shift - screen - 2009-04-21 - 144161

komentarze czytelników (128)


xardupa  2009-03-08 - 11:47

heh lubie need for speeda ale undercover byl slaby ciekawe jakie to bedzie

Sid67  2009-03-08 - 13:03

ProStreet + wnętrza czyli tradycyjna NFSowa "rewolucja" typu dodamy jeden nowy element i wypuszczamy jako nową grę.

Valdhaka  2009-03-08 - 17:25

Jak ktos pisze "mi NFS kojazy sie tylko z nielegalnymi wyscigami i otwartym miastem" to rece mi opadaja. To znaczy ze autor tego ma max 13-15lat. Nie pamietacie tego co bylo przed Undergroundem? To wlasnie byly NFS'y, to najbarwniejsza i najciekawsza historia gry, to najlepsze czasy i wzniesienie sie na szczyt popularnoci i JAKOSCI. od czesu Undergrouna NFS traci tylko na swoim wdzieku...

kolo10017  2009-03-08 - 20:10

Need For Speed to nie znaczy ,,Żądza szybkości,, koledzy....

DanPro  2009-03-08 - 20:35

wszystko fajnie.niepokoi mnie tylko prowadzenie.oby nie było takie jak w undercover.według mnie nie powinni zmieniać ciągle stylów NFSa!kiedyś były nielegalne,a od czasu ProSteeta zaczęła się faza na legalne wyścigi.Undercover zaczął znowy nielegalna gre,ale w kiepskim wydaniu.słabe prowadzenie.to nie jest GRID!jak już maja być legalne wyścigi,to oby były dobre!

graf_0  2009-03-09 - 10:15

Ciekawe jak będzie z tą "sztuczną inteligencją". Fajnie jeśli wreszcie komputer zacznie jeździć agresywnie - bo jak na razie w grach samochodowych zawodnicy komputerowi jeździli poprawnie, ale powoli(albo szybko, zależało od poziomu trudności). Ale nie ryzykowali - trzymali się optymalnej linii na torze, hamowali tak aby nie stracić kontroli. To jest trochę nudne. Chciałbym zobaczyć kilku zawodników jadący bardzo dobrze i kilku ścinających, hamujących przed zakrętem na zablokowanych kołach i wychodzacych z zakrętu z pełnym gazem na uślizgu(i kręcącym się w rezultacie w kłębach dymu) :)

ujemny  2009-03-09 - 12:38

Zapowiada się kolejna produkcja stworzona w absurdalnie kroki czasie - zapomnijmy o optymalizacji.

siara15madrid  2009-03-09 - 20:17

LooKAS-> Nie wiem czy patch coś zmieniał bo nie grałem na surowej wersji na kierownicy. Tylko z patchem 1.2. A różnice w naszych opiniach mogą się różnić z powodu innych ustawień kierownicy (zakres skrętu czy też force feedback) albo po prostu częstotliwości grania. Początkowo bardzo ciężko mi się grało w GRIDa jak i inne wyścigówki ale po kilku godzinach praktyki było już znacznie lepiej. Może w tym leży problem... ;p

xxprzemoxx  2009-03-10 - 19:01

fajnie że jest nowy nfs

raziel88ck  2009-03-10 - 19:53

xxprzemoxx - niefajnie, zmieniliby nazwe i dali spokoj tej serii, ale widocznie znowu chca przyciagac ludzi za pomoca tytulu. Wywiad wcale nie nastawil mnie optymistycznie, nic nie pokazali, tylko mowia, obiecuja, zachwalaja, no bo wiadomo ze jakby tworcy mowili ze gra jest slaba, ze robia znowu na ilosc a nie na jakosc to tylko garstka ludzi by kupila. Bedzie demo to sprawdze, dema nie bedzie to przestane sobie calkowicie zawracac uwage tym tytulem

chiquit  2009-04-28 - 22:52

Jak dla mnie to powinni zrobic znowu cos w stylu Most Wanted lub Underground'a chociazby underground'a 3 i dobrze by bylo zeby caly ten swiat wyscigow wrocil znowu na miejskie ulice w nocy bo to budowalo taki niepowtarzalny klimat...

BE_WANTED  2009-04-29 - 09:55

Carlista się nam rozrasta :D Będzie BMW M3 E36 na przykład. http://nfsplanet.pl/comment.php?comment.news.774 ...

raziel88ck  2009-04-29 - 10:00

chiquit - ea games nie zrobiloby dobrze underground 3 (mowa o carbon) ani most wanted 2 (undercover), powrot do korzeni to jedyne wyjscie moim zdaniem, ale to tez zalezy kto by robil, teraz elektronicy "raz na milion robia dobra gre", reszta robiona jest na zamowienie.

asmelixziom  2009-05-03 - 04:34

Oni opanowali do perfekcji metodę CTRL+C. CTRL+V Od Pro Street'a różni się to jedynie nowymi samochodami i (totalnym brakiem w zmianach graficznych). Podobnie było z Undercover'em, który od Most Wanted różni się większą rozdzielczością: obsługą dużych ale i panoramicznych monitorów (płakałem kiedy do MW musiałem przestawiać tryb monitora na 4:3) ...

asmelixziom  2009-05-03 - 04:50

Nie zdążyłem zedytować, ale chyba za to mnie nikt nie skarci ;P Muszę przyznać, że MW grałem na PS2 (chyba z 6 razy ukończona) na PC też ze 2 razy. Jak czekałem na Carbona, to byłem strasznie podniecony: O.o W NOCY i to W KANIONIE. Kanion może i fajny, ale Carbona ukończyłem w niecałe 20 godzin... Potem z dystansem czekałem na PS. Rozczarowałem się strasznie już przy pierwszym uruchomieniu... (menu odwalone w 5 minut) a jazda po torach szybko się nudzi. Undercover miał wnieść coś nowego... Przynajmniej tak wynikało z TRAILER'ów. Super-fajne filmiki - "pomagali nam goście z hollywood'u, ale jesteśmy fajni". Nie różni się od poprzedników zbytnio, ale fajnie jedynie się śmiga 360km/h na autostradzie... xD Podsumowując, nie oczekujcie od Shift'a rewelacji. Moim zdaniem skopiowali grafikę z Undercovera, a silnik wyścigów z Pro Streeta. Teraz następne tytuły będą krzyżówkami (tak jak psy się krzyżują ;P)

Conrad0  2009-09-05 - 20:28

żal ! będe chciał zagrać w symulator to wezmę sobie Gran turismo albo Grida , coś czuje że to koniec wielkiej serii

Emilo-ziom  2009-09-07 - 19:04

spoko gierka ...

drome45  2009-09-13 - 00:20

Ło matku! super video! Need For Speed SHIFT - illegal racing in Prague http://www.youtube.com/watch?v=s8V8lFMQsZM

micholes  2009-09-17 - 09:38

kzabost wez troche wyluzuj. Nawet w to nie grałeś a już narzekasz. A jak ci sie nie podoba to chociaz przestań uzywac brzydkich wyrazów bo kiedys przegniesz

Broquaz  2009-09-27 - 01:23

Siema! Jeśli pamiętacie, to pierwsze NFSy były wlaśnie po zamkniętych torach i Shift wraca do korzeni, jak mniemam. Ludzie którzy nie grali w ostatniego NFSa nie mogą oceniać. Ja grałem i różni sie od GRIDa jest bardziej realistyczny, z tego tytułu trudniej prowadzi się auto, trzeba dużej wprawy i zdecudowanie kiedownicę, a nie pady czy klawiaturę. Dla mnie wszystkie NFSy były dobre. Pozdro ;)